20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2011  (Lest 1292480 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2011
« Svar #45 på: 01. Feb. 2011, 22:03 »
Joda, men her må vi sette ting litt på spissen ;)

Jeg personlig tror at Carroll kunne kommet på Shearer nivå med et godt lag rundt seg, og ikke minst fått en Testemonial kamp og kapteinsbindet etter nolan`s tid..

Og ja 40mp i dag er mye mindre en 40mp på den tid..

Men se for dere Carroll gjøre en like god jobb som Shearer, hadde dere da "jubla" for 35/40mp ??

. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 01. Feb. 2011, 22:10 »
Dere som er så positive til salget, hva sier dere ? Solgt Shearer noen dager etter vi kjøpte han for 40mp, hadde dere solgt ??

Kan jo selvfølgelig ikke sammenliknes. Hva er sannsynligheten for at Carroll blir like god som Shearer? Den er veldig liten, spør du meg.

For all del, Carroll er et supertalent, men det er LANG vei fra supertalent til klassespiller.

Absolutt, Big Andy spilte mye på fysikken og jeg tok meg selv i å tenke "med denne spillestilen vil han etterhvert bli veldig skadeutsatt" når han tidligere spilte for oss, og det har på ingen måte endret seg. Nå har han da allerede mistet en måned pga skade.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 01. Feb. 2011, 22:17 »
Ingen kan vel si ved sine fulle fem at de er fornøyd med Fat Ashley og Co... ???? Det skjønner iallefall ikke jeg noe av.

Siden han kjøpte klubben, har det gått en vei. The wrong one. Ben Arfa eller Tiote kan ikke rette på det inntrykket. Det blir som å pisse i buksa og si: Nå blir det varmt.
Who else...... Alan Shearer

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 01. Feb. 2011, 22:23 »
Det er jo bare bull. Etter at de kjøpte gikk det kun én vei - nedover. Men så begynte det å gå oppover, og nå ligger vi på øvre halvdel av Premier League, med spillere som faktisk er verdt noe - det er lenge siden sist!

Vi har ikke tapt i 2011, og hadde det ikke vært for den forbanna uflaksen hadde vi slått Sunderland to ganger på en sesong, og også fått tre poeng mot Tottenham.

Jeg sier ikke at jeg er enig i alt Ashley gjør, for det er jeg absolutt ikke. Å sparke Hughton og ansette Pardew, for eksempel - helt på jordet.
Men han begynner smått om sen å stabilisere økonomien, få kontroll på lønningene, og satser på unge talenter.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 01. Feb. 2011, 22:33 »
Jeg for min del gleder meg til den dagen vi får inn nye eiere. Da skal det feires. Carroll-style ;)

Men, jeg kan jo ta feil, og dere kan ha rett. Dette var en interessant artikkel i deres menings-favør: http://nufc.nu/editorial/289-andy-carroll-departure.html
« Siste redigering: 01. Feb. 2011, 22:38 av NUFranC »

Simmi

• Gjest
« Svar #50 på: 01. Feb. 2011, 22:38 »
Helt enig med dere Christian og Eivind. Hvis du mener at Ashley prøver å ødelegge klubben,  er du ikke ved dine fulle fem, eller så følger du rett og slett ikke nok med på Newcastle.
Som Eivind sier, så har Ashley gjort mye dumt som at han sparket Hughton. Men Ashley har også gjort mye bra for klubben.

Ting er ALDRI svart hvitt.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 01. Feb. 2011, 22:56 »
Bare for å oppklare, Ireland-avtalen har ingen opsjonsmulighet, men en mulighet i at vi kan sende han tilbake når som helst hvis han skulle være totalt rævva eller blir langtiddskadet, slik at vi ikke sitter med utgiften.
Merkelig deal for en spiller vi vet kan blomstre og tiltrekke andre klubber.

Det som skurrer hos meg er Pardews uttalelse. Tidligere har vi holdt kortene tett til brystet og blitt støttet av Ashley når målene er korrekt for klubben. Det å gå ut med hva vi har i transferbudsjett allerede 1 februar, for sommer, kommer jo så klart til å skape dollartegn i flere agenter, managere og klubber. Tipper vi neppe hadde fått Benny og Tiote til den prisen, hvis vi uken før sa vi hadde 35 å handle for.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 01. Feb. 2011, 22:58 »
Men for å vende litt på flisa; hvor mye skulle budet ha vært på for at du skulle ha akseptert et salg, kø1?

Jeg ville ikke solgt. Noen spillere må bare beholdes for enhver pris, men jeg har full forståelse for at folk synes at det var greit å cashe inn. Vi fikk sinnsykt mye penger, men fra mitt ståsted så var spillern uerstattelig.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 01. Feb. 2011, 23:02 »
Enig med deg kø1. Ville beholdt han for enhver pris. Men på en måte mener jeg det er riktig beslutning av et styre å akseptere et slikt bud. Det som skuffer meg, som jeg har påpekt i andre tråder, er at Carroll ikke nekter å dra. Det hadde han full mulighet til å gjøre.

Men tilbake til topic, bra med midler til sommeren nå. To spisser bør prioriteres.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 01. Feb. 2011, 23:04 »
Bare for å oppklare, Ireland-avtalen har ingen opsjonsmulighet, men en mulighet i at vi kan sende han tilbake når som helst hvis han skulle være totalt rævva eller blir langtiddskadet, slik at vi ikke sitter med utgiften.

Høres jo helt mongo ut... Er du sikker på detta?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 01. Feb. 2011, 23:05 »

Høres jo helt mongo ut... Er du sikker på detta?

Rimelig sikker
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 01. Feb. 2011, 23:18 »
Men for å vende litt på flisa; hvor mye skulle budet ha vært på for at du skulle ha akseptert et salg, kø1?

Jeg ville ikke solgt. Noen spillere må bare beholdes for enhver pris, men jeg har full forståelse for at folk synes at det var greit å cashe inn. Vi fikk sinnsykt mye penger, men fra mitt ståsted så var spillern uerstattelig.
Enig i at spilleren Andy Carroll er uerstattelig, men hvis du ser dette som et lagspill, så er det nok positivt i lengden. Så lenge pengene blir brukt på å forsterke laget selvfølgelig!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 01. Feb. 2011, 23:20 »
Ja. Er vanskelig å se forbi følelsene, men dersom vi gjør ting riktig med penga er ikke dette håpløst. Vi står ikke i veldig stor fare for å rykke ned, og har vist allerede i 2011 at vi ikke er hjelpesløse uten Carroll. Rent spillmessig mener jeg vi er langt mer avhengig av Joey Barton, som vi vel enda ikke har vunnet en PL-kamp med uten denne sesongen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 01. Feb. 2011, 23:28 »
Helt enig med dere Christian og Eivind. Hvis du mener at Ashley prøver å ødelegge klubben,  er du ikke ved dine fulle fem, eller så følger du rett og slett ikke nok med på Newcastle.
Som Eivind sier, så har Ashley gjort mye dumt som at han sparket Hughton. Men Ashley har også gjort mye bra for klubben.

Ting er ALDRI svart hvitt.

Vi får se til sommeren. Enten i CCC eller PL. Jeg tviler på at vi får mye igjen av salget til nye spillere. Håper selvsagt jeg tar feil.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 01. Feb. 2011, 23:52 »
Ja, CCC ser veldig sannsynlig ut for øyeblikket. Vi har de to siste kampene spilt mot to lag over oss, det ene enda med i jakten om CL-plass, og som forøvrig enda er med i CL - og tatt to poeng, som lett kunne vært 6. Vi har ikke tapt i 2011, og Carroll har ikke vært på bana da.
Det er lite som tyder på at vi styrer mot nedrykk, og vi har etterhvert tilbake en spillesugen Ben Arfa. Se da ikke så mørkt på det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida