20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stephen Ireland  (Lest 24814 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Stephen Ireland
« Svar #75 på: 04. Mars 2011, 12:06 »
Nutcase.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 04. Mars 2011, 13:35 »
Trenger ikke å være nutcase bare fordi han faktisk forteller hva som er galt med dagens fotball. City ødelegger fotballen og Aston Villa ga Ireland aldri tid.  Synes det er glimrende at Ireland går ut med slike uttalelser. Det vil brenne alle hans broer til Villa, og andre klubber vil ikke røre  ham. Dvs at vi får en forbanna god spiller for en slikk og ingenting,

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #77 på: 04. Mars 2011, 14:09 »
Trenger ikke å være nutcase bare fordi han faktisk forteller hva som er galt med dagens fotball. City ødelegger fotballen og Aston Villa ga Ireland aldri tid.  Synes det er glimrende at Ireland går ut med slike uttalelser. Det vil brenne alle hans broer til Villa, og andre klubber vil ikke røre  ham. Dvs at vi får en forbanna god spiller for en slikk og ingenting,

Tror du? Jeg har også troen på Ireland. Med Carroll ute av laget har vi plass til en ny "personlighet" i laget. Håper du har rett.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #78 på: 04. Mars 2011, 14:39 »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 04. Mars 2011, 14:41 »
Synes egentlig ikke det var så mye galt i de uttalelsene hans jeg. Det eneste er at han kanskje kan virke som at han har litt for høye tanker om egne ferdigheter. Hadde ikke vært så fornøyd med å måtte betale for behandling av skader selv dersom jeg var profesjonell fotballspiller :P

Og akkurat det med landslaget kan jeg egentlig godt forstå og. Det er jo forsåvidt bare bra for oss :)
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 04. Mars 2011, 14:45 »
Ingen tvil om at han er spesiell, men med en god man manager kan det gå bra. So far so good hva Pardew gjelder der ihvertfall. Har ingen problem med å tro at Houllier er møkk dårlig på det aspektet, jeg. Fremstår som en arrogant franskmann.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #81 på: 04. Mars 2011, 15:03 »
Virker som at Ireland er litt som Ben Arfa, bare litt ''verre''. Må være i en klubb der han hele tiden blir verdsatt og støttet, og trenger en manager som er god på man managment.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #82 på: 04. Mars 2011, 15:57 »
Synes det der er en storm i et vannglass.

- At folk ikke vil flytte hjem til hjemplassen sin er slettes ikke kontroversielt og tross alt ganske vanlig. Vet om mange som beskriver hjemstedet som et høl. Er selv lokalpatriot, men det er ikke noen "High road" det.

- Misnøye med at man ikke får sjansen til å spille kamper selv om man føler at man presterer er forståelig og Ireland er sletter ikke førstemann som sier dette om Houllier. Bare spør Liverpoolfansen.

- Å ikke se på landslagsfotball som det største er en personlig mening som alle må få lov å ha. Og det er nok mange spillere fra mindre land som ser mest på dette som en byrde. Synes det er tøvete selv, men ikke noe å sette kaffen i vrangstrupen for.

- Å måtte betale for egne medisinske behandlinger (avhengig av hvilken type behandling) er neppe så vanlig i Premier League heller og forstår at det føles som et spark i tenna.

- Å vantrives i en by er svært vanlig, det vet vi Newcastle-fans alt om. Skjønner godt at Birmingham fantastene reagerer på det, men at det gjør han så forferdelig uproff er jeg ikke med på. Iallefall ikke når han leverte for klubben når han fikk sjansen.

- Å ikke bosette seg der man spiller er slettes ikke uvanlig, selv har jeg pendlet opptil 45 min til jobb uten at det var noe problem. Ikke noe jeg trakter etter, men med 50 millioner i året for 6 timers arbeidsdag og sykt fet bil så skulle jeg levd greit med det. Vet om mange som bruker mer tid til arbeidet.

Uansett så er dette garantert tatt ut av kontekst slik Ireland også selv poengterer på twitter i dag. Er vridd for maksimal negativ effekt og egentlig utrolig at så mange sluker dette rått hver gang. Enig i at det uansett er friske utsagn, og det er helt greit. Finnes nok av gjesp å intervjue som lirer av seg standardfraser.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 04. Mars 2011, 19:07 »
Oppsummeringen den er egentlig grei nok den.

Jeg kjører faktisk mellom 30-40 minutter til og fra jobb hver dag, uten at jeg mener det gjør meg rar (eller rarere da...  :P ).
Jeg har ikke engang 50.mil i året, ikke noen spesiell fet bil, og jeg må attpåtil jobbe mer enn seks timer hver dag.

Dette med at Ireland ikke gikk overens med Houllier er heller ikke verdens største problem, så lenge vi ikke henter Houllier til Newcastle selvsagt. Enkelte spillere og managere passer ikke sammen i samme klubb, og sånn er det bare, verken mer eller mindere. Ireland og Houllier er begge markante personligheter, så at de ikke går sammen er ikke noen bombe. Det var vel heller ike Houllier som hentet Ireland til the second city i utgangspunktet.

At Ireland ikke vil satse på det irske landslaget kan jeg også godta, hvis vi stikker fingeren i jorda og er realistiske så vet vi alle at Ireland neppe kommer til å vinne noe i nærmeste fremtid. Det var derimot den historien som Ireland kokte ihop det stinket av. Det var rett og slett ille, og slik er det vanskelig å glemme, særlig i verdens mest konservative land.

Det som dog gjør at jeg stilte det spørsmålet jeg stilte er rett og slett denne diskusjonen. Fyren har bare vært i klubben i årets korteste måned så langt, han har ikke spilt en eneste kamp, og allikevel er det allerede ganske mye oppstyr rundt ham. Da spør jeg meg om han er verdt det? Er han SÅ god. Han var god en gang, men det faktum at det begynner å bli en stund siden, gjør meg bare enda mer i tvil.

Litt smålei Ireland allerede før han har kommet igang...  :P

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #84 på: 04. Mars 2011, 19:15 »
Veldig enig med deg, slettes ikke sikker på at jeg vil ha han i klubben. Uansett om han er feilsitert eller ikke så kan han godt gå litt stille i dørene for tiden og heller fokusere på å komme seg i form, og hvis han en dag tar en Barton og dominerer (jeg tillater meg den) Premier League så kan han snakke ut om disse tingene på den måten han vil. Noen månedlig situasjonsrapport om livet hans og hans syn på ting klarer vi oss godt uten.

Episoden der han skulket landslagssamling var sjanseløs, og kan ikke forsvares. Horribelt rett og slett.

Villig til å gi han sjansen ut sesongen, men hvis han ikke blir match-fit eller presterer noe særlig, så bør vi la han gå. Selv om det skulle vise seg at han senere blir en god spiller så har jeg forståelse for at vi ikke alltid kan sjanse på at en potensiell disharmoni blir til harmoni slik som Barton.

Rafi92

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #85 på: 13. April 2011, 22:51 »
KJøp han sir æi bare, han kommer til å bli drit god! ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 14. April 2011, 09:00 »

Episoden der han skulket landslagssamling var sjanseløs, og kan ikke forsvares. Horribelt rett og slett.

Har vært noen kontroverser rundt denne historien:

Fra Wikipedia:
In September 2007, Ireland was at the centre of controversy when, in the immediate aftermath of a Republic of Ireland international match and days before their crunch game against the Czechs, coach Steve Staunton informed him of a telephone call just received from his girlfriend reporting the death of his maternal grandmother. Staunton quickly consented to Ireland's compassionate leave on these grounds, a private jet was chartered for his return.

However the media quickly discovered that Ireland's grandmother was not dead, at which point Ireland announced it was his paternal grandmother who died but yet again, reporters discovered that Ireland's paternal grandmother was also still alive, and her relatives had threatened to sue one newspaper that reported her death. Ireland changed his story again, saying one of his grandfathers had divorced, and it was his second wife who had died. That was also quickly discovered to be untrue.[24]

Ireland eventually came out with the truth, admitting he had invented a reason to leave the Irish team in order to visit his girlfriend in Cork, who, he claimed, had had a miscarriage. "I decided at that stage that I must tell the truth and admit I had told lies," Ireland said. "I realise now it was a massive mistake to say my grandmothers had died and I deeply regret it."[25]

Irish coach Staunton was furious at Ireland. The coach's mood wasn't helped by the fact Ireland lost 1?0 to the Czechs, which effectively ended their hopes of qualifying for the Euro 2008 championships. Ireland said his girlfriend had miscarried and that "caused us to panic."!  "

At han løy var kanskje ikke det smarteste trekket, men at dama holder på å miste barnet er god nok fraværsgrunn for meg. Hvem som helst kunne ha mistet evnen til å tenke rasjonelt i en slik situasjon.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 14. April 2011, 09:46 »
Så han kunne ikke bare sagt at dama holdt på å miste barnet da? Tipper landslagsledelsen hadde sett på det som grunn nok til å dra fra samlingen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 14. April 2011, 09:55 »
Det hadde nok jeg prøvd ja. Og hadde de først avslørt at jeg løy om et dødsfall, så hadde jeg neppe tørt å prøve meg med enda et fiktivt dødsfall.

Som jeg har skrevet tidligere, i denne tråden eller andre steder på forumet, Ireland er det bare å sende tilbake til Birmingham. Ja jeg hører han sier han vil være her, men kvalitetene hans er ikke Så eksepsjonelle at vi må strekke oss altfor langt. Det er uansett lenge siden han har vært på det nivået vi ønsker å se ham. Nå har han vært i over to måneder og enda ikke spilt en kamp. Det i seg selv er ikke nødvendigvis så ille, men sammen med rapporter om diverse byturer, hvor han i tillegg også har dratt med seg andre spillere, blir det litt for mye til at det bør aksepteres. SÅ god er ikke Ireland. I tillegg spiller han i en posisjon hvor vi tross alt har brukbart med alternativer, eller som ialfall ikke er første pri å forsterke til sommeren.
« Siste redigering: 14. April 2011, 09:59 av chickenman »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 14. April 2011, 11:17 »
Tja. Kan også se på det som positivt at han glir inn i gruppa. Med de signalene både ham selv og Pardew gir virker det som om det er tilfelle - og en topp motivert og skadefri Ireland er et spennende prospekt. Skal ihvertfall gi han de siste 6 kampene nå (forhåpentligvis) pluss Pardews egen vurdering her før jeg slår fast noe. Det er en potensielt meget god spiller vi har på hendene her. Og, vi har da Joey Barton som mange av oss elsker, så vi takler da en vrien kar til, spesielt ettersom Carroll etterlatte seg et åpent rom der ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida