20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00  (Lest 32889 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 22. Januar, kl.16.00
« Svar #135 på: 22. Jan. 2011, 18:53 »
Min spillerbørs:

Harper - 7
Simpson - 5
Colo - 9
Williamson - 6
Enrique - 7
Guthrie - 7,5
Nolan - 3
Jonas - 7,5
Best - 6
Ameboi - 5
Barton - 6,5

Latterleg.

Waps, meninga å sette en 4er. Det var Guthrie som stoppa VDV og Modric etter min mening. Nolan blir lurt hele tiden, i hvertfall i 2. omg

Det er eg VELDIG ueinig i. Nolan har spelt to gode kampar på rad no, utan Tiote. Men har ein følelse på at mi ikkje verte einige.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #136 på: 22. Jan. 2011, 18:55 »
Jeg fratar herved Ranger all ansvar for dette tapet. Smekk på fingrene til de som våger å skylde på godgutten.

Simmi

• Gjest
« Svar #137 på: 22. Jan. 2011, 18:57 »
Min spillerbørs:

Harper - 7
Simpson - 5
Colo - 9
Williamson - 6
Enrique - 7
Guthrie - 7,5
Nolan - 3
Jonas - 7,5
Best - 6
Ameboi - 5
Barton - 6,5

Latterleg.

Waps, meninga å sette en 4er. Det var Guthrie som stoppa VDV og Modric etter min mening. Nolan blir lurt hele tiden, i hvertfall i 2. omg

Det er eg VELDIG ueinig i. Nolan har spelt to gode kampar på rad no, utan Tiote. Men har ein følelse på at mi ikkje verte einige.

Tror ikke vi blir enige ;) Men siden så mange mener at Nolan spilte en god kamp, kan det nok hende at han gjorde det. Jeg ble bare så irritert på at han ble lurt gang på gang de siste 10. Syntes også at Guthrie får altfor lite skryt. Dekker større rom enn Nolan og gode pasninger. Han jobbet også utrolig hardt. Er nok en del folk som fortsatt er "sinte" på Guthrie etter den elendige kampen mot West Brom.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 22. Jan. 2011, 18:59 »
Tjah...Kø1 gir Guthrie - 7,5, og flere sier seg enig med han. Synes faktisk det er passende ut ifra det jeg så.
Nei.

Simmi

• Gjest
« Svar #139 på: 22. Jan. 2011, 19:00 »
JEG gir Guthrie 7.5, vurderte å gi han 8.. Kø1 ga han 6.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 22. Jan. 2011, 19:01 »
Argh så irriterende å miste alle tre poengene. Men vi må ta med oss det positive i alt dette. Vi har nå spilt uavgjort mot to meget vanskelige motstandere, og det med et vell av skader. Grei karaktergivning ovenfor. Men jeg synes Shola gjorde nok en glimrende kamp. Han holder på ballen bedre enn de fleste og lar laget flytte etter. Best var til tider usynlig, men viser til tider brillianse. Fantastisk nedtak og skudd, som ble blokkert, i tillegg til tverrliggeren. Colo var igjen klasse, BB. Williamson klarte seg også godt. Var først og fremst Simpson som slet i det bakre ledd i dag da Lennon ble flyttet over til høyre.

Jonas beste kamp på lenge. Vi er derimot for unøyaktige og urutinerte på slutten. Vi skulle ha ledet 3-0. Ranger hadde en fin dragning, skulle ha sentret ut men avsluttet i stedet. Det ble en glimrende tversover til Løven som absolutt skulle vært mer på nett: Han var mer opptatt av å stå på linje med Dawson. Det var jo fullstendig unødvendig siden Ranger la inn fra dødlinja. Ergo kunne Løven umulig ha stått i offside og således skulle han plassert seg på streken og ikke forbi borteste stolpe. I tillegg gjorde Barton en kardinalfeil: Pasningen til ranger var håpløs, hvilket medførte kontring i mot og mål. Der skulle Barton ha vært mye mer kynisk: dvs gått så langt som mulig og avsluttet angrepet. Vi leder med 1-0 og det er på overtid. Da går vi ikke med 4 mann i angrep. Spesielt ikke mot et så kontringssterkt lag som Tham.  Forventet mer av en så rutinert spiller som Barton. Guthrie klarte seg nok en gang brukbart på midtbanen.

Jeg sitter dermed igjen med todelte følelser. Er så forbanna over å miste en seier på overtid. Samtidig spilte vi godt mot et CL-lag og det med mange nøkkelspillere ute. Begge kampene fortjente vi i tillegg å vinne. Dette er utrolig sterkt. Nå ligger vi faktisk på europaplass (så fremt et cl-lag vinner FA-cupen). Det er 14 dager til neste kamp og snart får vi tilbake Tiote, Carroll og Ben Arfa. Forhåpentligvis får vi også inne en forsterkning nå i juletider. Jeg synes fremtiden ser unektelig lovende ut.

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #141 på: 22. Jan. 2011, 19:01 »
Det er så utrolig irriterende å slippe inn mål på overtid.
Iallefall når vi hadde noen sjanser til å sette inn 2-0,
noe vi må trene mer på, er å holde konsentrasjonen de siste minuttene + overtid.

Vi kunne hatt 4 poeng mer nå, men vi har "rotet" vekk ledelser på slutten.. utrolig surt.

Men vi gjorde det bra med et litt redusert lag, mot et sterkt tottenham lag.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 22. Jan. 2011, 19:04 »

Dæven! Så feil der gitt. Jaja, men 6 er da ikke ille det? Og Guthrie var selvfølgelig ikke 8. Herre min hatt! Nolan 3, derimot. DET er ille! :o
Nei.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 22. Jan. 2011, 19:04 »
Jeg tror det er mange her som skal ta seg en tur i frysern å hente seg en isbit, for det er mange som er litt varme i topplåkke nå ;D

Vi gjør igjen 90 gode minutter. Vi kjemper de andre lagene ut av spillestilen, og det er ingen tvil om hvilket lag som burde gå i dusjen med 3 poeng. Vi mister poengene på overtid, men jeg synes det er positivt at vi pr akkurat nå kun har de siste 10 minuttene å jobbe med.

Under Hughton så klaget vi på at vi ble for deffansiv, nå klager vi på at vi er for offansiv:) jeg liker at vi flytter laget ut. Vi ble kanksje litt for ivrig i forsøket på å avgjøre kampen, men vi lærer av det. Og jeg synes vi taklet de siste 10 minuttene bedre i denne kampen en imot Sunderland.

Ser at Simpson får kritikk. Han spillte en strålende kamp. På slutten kom Lennon over og det ble vanskeligere for han, men det er ikke den eneste årsaken til at han får det vanskeligere. Barton ble flyttet inn sentralt i banen og løven og Shola fikk vingen. De jobbet ikke tilbake. spesiellt ikke Shola som var fullstendig utkjørt i sluttminuttene og ba om å bli byttet ut. Så hadde vi fått byttet tidligere så ville Simpson fått den hjelpen han trengte.

Vi møter et lag som er MYE MYE bedre en oss, og burde tape alle 3 poenge... vi var uheldig og tapte 2! Jeg kan ikke se hvorfor vi skal se det negative i denne kampen og slakte spillere. Alle bidro til å spille rundt Tottenham.

Han kom, ble mett og dett var dett....

Simmi

• Gjest
« Svar #144 på: 22. Jan. 2011, 19:05 »

Dæven! Så feil der gitt. Jaja, men 6 er da ikke ille det? Nolan 3, derimot. DET er ille! :o
Meninga å gi han 4, men det var nok litt for strengt ja. Men å gi han bedre karakter enn Guthrie er jeg uenig i, og det håper jeg andre er også.

Og forresten, hvor ligger logikken i at Guthrie fortjener 7.5, men at det er helt galskap å gi han 8? :P

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 22. Jan. 2011, 19:10 »
Jeg klarer heller ikke å slakte spillerne. Men et par urutinerte feil kostet oss seieren. Tottenham begynte først å kjøre kampen da Perch måtte spille på kant. Likevel hadde vi to feite sjanser til å avgjore kampen. Med alle skadene skulle vi normalt sett tapt de to siste kampene. Vi har ikke spilt med toppet lag på lenge, likevel klatrer vi på tabellen. Sånt er det ikke lov å klage over..

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 22. Jan. 2011, 19:11 »
Et spørsmål til InspectorC: Siden du mener strake bein = rødt kort, da må du vel mene at Guthrie skulle vært vist ut i første omgang?

Simmi

• Gjest
« Svar #147 på: 22. Jan. 2011, 19:12 »
Trur det hadde vore bedre å bytta inn Xisco, og brukt han som ving.
Støtter den. Eller Shane Ferguson.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 22. Jan. 2011, 19:14 »
Jeg klarer heller ikke å slakte spillerne. Men et par urutinerte feil kostet oss seieren. Tottenham begynte først å kjøre kampen da Perch måtte spille på kant. Likevel hadde vi to feite sjanser til å avgjore kampen. Med alle skadene skulle vi normalt sett tapt de to siste kampene. Vi har ikke spilt med toppet lag på lenge, likevel klatrer vi på tabellen. Sånt er det ikke lov å klage over..

Perch spillt defansiv midtbane i slutten av kampen. Løven og Shola byttet på høyre vingen. Shola datt ned dit før han ble byttet av siden han var utslitt. Løven spillte der fram tildet + etter at Ranger var byttet inn.
Han kom, ble mett og dett var dett....

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 22. Jan. 2011, 19:17 »
Jeg fratar herved Ranger all ansvar for dette tapet. Smekk på fingrene til de som våger å skylde på godgutten.

Ranger var nok en gang frisk, men når han kom i den posisjonen så hadde han tre alternativer, der to hadde gitt mål. 45 ut til Perch eller helt tvers over til Løvenkrands. Han valgte dessverre det tredje som var å avslutte fra vanskelig vinkel. Dermed vil jeg herved gi Ranger en liten del av skylden for at vi ikke dreper kampen, og smekk på fingrene til deg som ikke kan se den siden av saken.  ;)