20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)  (Lest 61739 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #315 på: 17. Jan. 2011, 11:29 »
Barton ble taklet veldig stygt i andreomgang, husker ikke i farta av hvem, men det var et soleklart kort.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #316 på: 17. Jan. 2011, 11:31 »
Bardsley, og det burde definitivt vært et rødt kort. Den er verre enn den Tiote får rødt for mot Stevenage.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #317 på: 17. Jan. 2011, 11:32 »
Er nok dessverre sånn det er når du heter Joey Barton. Det er ikke første gangen vi ser det denne sesongen. man kan jo håpe at Webb som regnes som en av verdens fremste dommere var litt mer profesjonell enn som så, men med mindere du er en Barton-fan eller fan av klubben han spiller for, så har nok Joey Barton oddsene imot seg. Sånn er det nok bare dessverre.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #318 på: 17. Jan. 2011, 11:58 »
Bardsley, og det burde definitivt vært et rødt kort. Den er verre enn den Tiote får rødt for mot Stevenage.

Jepp. En horribel takling takling hvor han går inn med knottene rett fram i knehøyde. Kan ikke fatte hvordan Webb ikke tok affære i den situasjonen. Noe klarere rødt kort blir det nesten ikke.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #319 på: 17. Jan. 2011, 12:03 »

Jepp. En horribel takling takling hvor han går inn med knottene rett fram i knehøyde. Kan ikke fatte hvordan Webb ikke tok affære i den situasjonen. Noe klarere rødt kort blir det nesten ikke.

Helt utrolig, og dette skal liksom være england beste dommer. Og Barton fikk gult kort for en av de mildeste forseelsene i løpet av kampen, kun fordi han er Barton selvsagt..Latterlig.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #320 på: 17. Jan. 2011, 12:08 »
Det syke er at om du gjør den taklinga der i tredjedivisjon her i Trøndelag vil dommeren som regel gå inn og gi rødt. Dette fører igjen til at trenere og tilskuere begynner å snakke om hvor elendig nivået på dommerne her er, men det er en annen diskusjon :P

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #321 på: 17. Jan. 2011, 12:18 »
Det er jo litt forskjell på hva grunnlaget for kortet. Barton fikk kort før hands. Lista på duellspill ble lagt høyt i kampen, det kan ikke sammenlignes. Smith skulle muligens hatt gult tidlig i kampen, men han fikk ingenting. Jeg synes Webb la seg på en linje og fulgte den gjennom kampen.

Det skal fa være litt ekstra trykk i slike kamper:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #322 på: 17. Jan. 2011, 12:19 »
Barton fikk ikke gult kort for hands, men fordi han antagelivis hadde kjørt hånda i ansiktet på motstanderen, med "viilje". Hvis du ser situasjonen opp igjen, vil du se at Bartons hånd var rett opp og ikke i nærheten av å være bevisst..

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #323 på: 17. Jan. 2011, 12:30 »
Enig i at det er forskjell på hvor man legger lista, men man kan ikke legge lista så høyt at potensielt farlige taklinger ikke blir straffet. Det står faktisk i reglene at farlig spill, som taklingen til Bardsley er, skal medføre rødt kort.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #324 på: 17. Jan. 2011, 13:34 »
Alle er vel enige i at webb ikke hadde sin beste dag på jobben, og at vår egen Smith burde hatt gult istedenfor Joey, mens Bardsley burde hatt rødt. Jeg må likevel si at jeg liker webb, som lar spillerne få mulighet til å spille ball, istedenfor å stykke opp spillet for mye.

Dere ser jo også at spillerne gliser godt etter saftige taklinger, eksempelvis Nolan og Smudger. Jeg liker litt tette kamper. Det er det som er Engelsk fotball tradisjonelt sett

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #325 på: 17. Jan. 2011, 13:40 »
Alle er vel enige i at webb ikke hadde sin beste dag på jobben, og at vår egen Smith burde hatt gult istedenfor Joey, mens Bardsley burde hatt rødt. Jeg må likevel si at jeg liker webb, som lar spillerne få mulighet til å spille ball, istedenfor å stykke opp spillet for mye.

Dere ser jo også at spillerne gliser godt etter saftige taklinger, eksempelvis Nolan og Smudger. Jeg liker litt tette kamper. Det er det som er Engelsk fotball tradisjonelt sett

Helt enig. Og det fine med disse gutta er at de drar på smilebåndene både når de takler og når de takles.

Harde taklinger har vært en del av fotballen siden begynnelsen, og jeg synes på en måte det er synd at man beveger seg i en retning der rødt kort på taklinger ala Tiote og Gerrard nærmest er et krav. Selvsagt har man skaderisikoen, men den er der i nesten all idrett. Nå mener jeg ikke at taklinger i knehøyde milevis unna ball skal benådes med gult, men så lenge man er på ball synes jeg at man kan godta litt mer enn det som er i ferd med å bli vanlig. Fikk ikke med meg Bardsley sin takling, så kan ikke uttale meg om det. Var det på Barton?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #326 på: 17. Jan. 2011, 14:17 »
Ja, jeg liker Webb jeg også, selv om jeg mener han burde gitt rødt til Bardsley. Jeg så en spansk fotballkamp senere på kvelden, der dommeren blåser for omtrent alt, det blir mye mindre flyt i spillet av det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #327 på: 17. Jan. 2011, 14:24 »
Jepp. Fornøyd med akkurat det. Han er i det minste noe i nærheten av konsekvent, bare at han legger tidvis lista veldig høyt. Så derimot Mike Dean dømme Spuds mot ManU, spillet var oppstykket og lista så ut til å bevege seg mye.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #328 på: 17. Jan. 2011, 14:47 »
Ja, jeg liker Webb jeg også, selv om jeg mener han burde gitt rødt til Bardsley. Jeg så en spansk fotballkamp senere på kvelden, der dommeren blåser for omtrent alt, det blir mye mindre flyt i spillet av det.

Spansk Primera har også det soleklart høyeste snittet røde kort til nå denne sesongen. Engelske dommere er kanskje ikke perfekte, men de er et "far cry" fra så ille som sine spanske kolleger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #329 på: 17. Jan. 2011, 15:54 »
Webb anser jeg for å være Englands beste dommer, men alle gjør feil. Handler som det sies her mye om å være noenlunde konsekvent, det er det mange som ikke er. Veldig mange.

Det er greit å mene at 5 minutter var vel mye overtid, men det er uansett ikke dommerens feil at vi ikke vinner kampen. Det er helt og holdent vår egen feil.
Det er vi som ikke greier å punktere kampen. Det er vi som slipper Sunderland til med et farlig skudd, det er Harper som bokser ballen ut i feltet igjen.

Synes ikke vi skal bruke tid og krefter på å klage på at det ble lagt til fem og ikke tre minutter. Det var vår egen feil at vi ikke vant. Uansett hvordan vi vrir og vender på det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon