20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)  (Lest 61734 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: 16. jan: Sunderland - Newcastle (13:00)
« Svar #75 på: 14. Jan. 2011, 20:25 »
Man kan anklage Løven for mye, men han er ikke kjent for å feilplassere seg, snarere tvert i mot. Han er en mester til å lure offsidefella og tar ofte gode, korrekte løp. Årsaken til at han faller gjennom er vår spillestill, som i hovedsak er basert på dødballer og vingspill. Vi benytter Løvens bakromsløp i alt for liten grad. Dermed blir han gjort dårligere enn han er.

Simmi

• Gjest
« Svar #76 på: 14. Jan. 2011, 20:37 »
Man kan anklage Løven for mye, men han er ikke kjent for å feilplassere seg, snarere tvert i mot. Han er en mester til å lure offsidefella og tar ofte gode, korrekte løp. Årsaken til at han faller gjennom er vår spillestill, som i hovedsak er basert på dødballer og vingspill. Vi benytter Løvens bakromsløp i alt for liten grad. Dermed blir han gjort dårligere enn han er.
Løven har vert direkte dårlig i høst mener eg. Alt for lett og for lite innvolvert. Mot West Ham var Løven brukbar ja, men vi må selvfølgelig ta med i beregninga at West Ham var elendig. Shola har tidvis vert  veldig god i høst, bortsett fra dei gangene han har vert småskadet. Sunderland heime, West Ham borte, Chelsea borte osv er bare eksempler på kamper der han har vert bedre enn det Løven var mot Hammers.

Var på kampen mot Hammers og i 1. omgang var Løven virkelig dårlig. Han lå feilposisjonert HELE tiden. Han ble som en slags targetman, noe han slettes ikke er. I 2. omgang derimot, lå han riktig, og da spilte han også bedre. Men det var jo mot et begredelig forsvar.
Løven mangler kamptrening, men allikevel skal det gå an å prestere på et bra nivå som feks Best har gjort. Løven blir for veik og puslete for PL.

Feilplassert mot Hammers :o Han hadde vel 2 assist i første omgang så eg kan huska! Det var vel han som skapte det som var av rom for dei andre også. Han var også nest sist på scoringen mot Wigan!

Jepp, til og med faren min så det. Og han er ikke spesielt interessert i fotball. Kanskje det ikke syntes når man så på tv, men det syntes veldig god på stadion i hvertfall. Jeg er enig i at han egentlig er god til å plassere seg, og han plasserte seg bra i 2. Men i første var han en slags targetman.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 14. Jan. 2011, 22:38 »
Egentlig artig å se hvordan synet på Best her på forumet helt har snudd etter kampen mot West Ham.

Om du sikter til meg ønsket jeg faktisk at Best skulle få sjansen før Hammers-kampen også :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 14. Jan. 2011, 22:44 »
Vi får meir nytte av Løven når vi forhåpentlegvis snart får kantspelarar som kan gå innover i banen, OG får spelt ballen gjennom midten langs bakken. Slik Jonas klarte det i fjor, men som han ikkje har klart nevneverdig denne sesongen. Ben Arfa har eit større register, og forhåpentlegvis kan neste ving også ha slike kvaliteter. Med Jonas og Routledge på banen får vi sjeldan spelt i gang Løven, og då ser han meir hjelpelaus ut enn det han eigentleg er.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 14. Jan. 2011, 23:46 »
Egentlig artig å se hvordan synet på Best her på forumet helt har snudd etter kampen mot West Ham.

Om du sikter til meg ønsket jeg faktisk at Best skulle få sjansen før Hammers-kampen også :P

Nei, du er vel en av få som liker å bruke litt lengre tid på å danne seg et inntrykk. ;) Det er bare litt morsomt at "alle" mente han var helt ræva før, mens "alle" nå har han i sin ønskede startellever.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #80 på: 14. Jan. 2011, 23:49 »
Vet Gosling bare har 70 min i beina, men jeg kunne tenkt meg å sett dette laget på søndag. Men så lenge Smith ikke spiller så skal jeg ikke klage.

Harper
Simpson-S.Taylor-Coloccini-Jose Enrique
     Barton-Gosling-Nolan-Gutierrez
                 Ameobi-Best

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 15. Jan. 2011, 11:04 »

Nei, du er vel en av få som liker å bruke litt lengre tid på å danne seg et inntrykk. ;) Det er bare litt morsomt at "alle" mente han var helt ræva før, mens "alle" nå har han i sin ønskede startellever.

Hva er så morsomt med det? Jeg har på ingen måte hypet Best opp etter West Ham og ment han er et klart førstevalg. Men selvfølgelig endrer det på en del ting når en spiller som ikke har scoret for klubben før (annet enn i preseason), plutselig starter en kamp og avgjør den nesten alene. Jeg tar ikke av, av den grunn, men jeg innser vel at det kanskje er mer potensiale i Best enn jeg hadde turt å å håpe på. De er vel nettop sånn også en manager ønsker å se fra en spiller som får en sjanse. Og selvfølgelig endrer det da på Best sin situasjon.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 15. Jan. 2011, 11:07 »
Vet Gosling bare har 70 min i beina, men jeg kunne tenkt meg å sett dette laget på søndag. Men så lenge Smith ikke spiller så skal jeg ikke klage.

Spot on, Mats! Gosling har iallfall meldt seg selv klar til kamp mot mackems og håper å bli involvert på en eller annen måte.

Dessverre så begynner jeg å få en litt dårlig feeling på hele kampen nå. Vi mangler en av de faste stopperne, den beste midtbanespilleren vår, og vårt farligste angrepsvåpen. I tillegg bør Sunderland være rimmelig lystne på revansj etter at vi banket dem 5-1 på hjemmebane....

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 15. Jan. 2011, 11:53 »

Hva er så morsomt med det? Jeg har på ingen måte hypet Best opp etter West Ham og ment han er et klart førstevalg. Men selvfølgelig endrer det på en del ting når en spiller som ikke har scoret for klubben før (annet enn i preseason), plutselig starter en kamp og avgjør den nesten alene. Jeg tar ikke av, av den grunn, men jeg innser vel at det kanskje er mer potensiale i Best enn jeg hadde turt å å håpe på. De er vel nettop sånn også en manager ønsker å se fra en spiller som får en sjanse. Og selvfølgelig endrer det da på Best sin situasjon.

Det morsomme er at en del nærmest hadde avskrevet Best som en ubrukelig fotballspiller. Noen ganger kan det lønne seg å bruke litt lengre tid for å vurdere slike ting. Det var hele poenget.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #85 på: 15. Jan. 2011, 12:55 »
Chickenman: Mangler jo ingen av de faste stopparne, Willi har jo spilt mye mer enn Taylor i år
Newcastlesupporter siden 1992

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 15. Jan. 2011, 12:57 »
Noe som er en følge av Taylors skade. Når begge har vært tilgjengelige har Taylor spilt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 15. Jan. 2011, 12:58 »
Chickenman: Mangler jo ingen av de faste stopparne, Willi har jo spilt mye mer enn Taylor i år
Williamson har flere kamper under beltet enn Taylor ja, men siden både Taylor og Williamson har vært tilgjengelige så har Taylor vært foretrukket. Det var det jeg baserte det på. Dog ser jeg ikke at vi blir veldig svekket av at Williamson tar Taylors plass i morgen, det er verre med Tioté og Carroll. Men sånn i utgangspunktet så mangler vi jo en av de "foretrukne stopperne", for å formulere meg litt mer korrekt.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 15. Jan. 2011, 13:17 »
Er vel greit å få testet Colo-Willy igjen, og se hvor godt de fungerer, noe som det var store diskusjoner om på en eller annen kamptråd. :)

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #89 på: 15. Jan. 2011, 13:26 »
Taylor fikk jo ikke spilletid før Williamson ble suspendert. Så hva Williamson har gjort galt i det siste veit jeg ikke, men de er ca på samme nivå. Med Colo synes jeg Williamson er bedre
Gan canny doon Toon!