20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Stevenage - Newcastle 8. Januar, kl. 18.30  (Lest 60856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Stevenage - Newcastle 8. Januar, kl. 18.30
« Svar #330 på: 09. Jan. 2011, 18:06 »
Jepp, under Souness vi ble ydmyka i semien mot ManU. Var 4-1 vi tapte (?), og Nicky Butt med sin aller svakeste kamp noensinne for oss. Husker han var så grusom at en kunne lure på om han hadde glemt at han hadde meldt overgang til oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 09. Jan. 2011, 18:43 »
og med en heldig trekning kunne klubben kommet veldig langt.

Så Stevenage er ikke heldig nok? :P

Jo den var veldig heldig, men nå tenkte jeg mer på de videre rundene om spillerne hadde gjort jobben. Det var liksom et svar til de som mente at man bare skulle gi en stor F... i hele turneringen.

Husk at NUFC var i 3 semifinaler på rad i FA cupen fra 1998 til 2000, 2 av dem endte i finalespill, den siste et knepent tap for Chelsea etter et mål av Poyet (tror jeg). De 2 finalene NUFC var i møtte vi veldig tøff motstand i Arsenal og ManU, mens Chelsea møtte Villa i finalen etter de slo NUFC i semien i 2000.
NUFC nådde også semifinale i 2005 (tror jeg det var) under Souness.
Og det er jo kjempemorro å se NUFC i slike kamper der det virkelig er noe som står på spill
, og jeg hadde virkelig troen på at det kunne bli bra om vi kom oss videre de første 2 rundene. Da kunne kansje Ben Arfa, Gosling og en og annen nysignering gjort det morro å se NUFC i de videre rundene.
Alltid lov å være optimistisk! Får begynne å håpe på neste sesong da, som vanlig!  ;)

Ja, kjempemoro å sjå på at laget svikta gong på gong når det verkeleg gjeld :P

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 09. Jan. 2011, 19:06 »
og med en heldig trekning kunne klubben kommet veldig langt.

Så Stevenage er ikke heldig nok? :P

Jo den var veldig heldig, men nå tenkte jeg mer på de videre rundene om spillerne hadde gjort jobben. Det var liksom et svar til de som mente at man bare skulle gi en stor F... i hele turneringen.

Husk at NUFC var i 3 semifinaler på rad i FA cupen fra 1998 til 2000, 2 av dem endte i finalespill, den siste et knepent tap for Chelsea etter et mål av Poyet (tror jeg). De 2 finalene NUFC var i møtte vi veldig tøff motstand i Arsenal og ManU, mens Chelsea møtte Villa i finalen etter de slo NUFC i semien i 2000.
NUFC nådde også semifinale i 2005 (tror jeg det var) under Souness.
Og det er jo kjempemorro å se NUFC i slike kamper der det virkelig er noe som står på spill
, og jeg hadde virkelig troen på at det kunne bli bra om vi kom oss videre de første 2 rundene. Da kunne kansje Ben Arfa, Gosling og en og annen nysignering gjort det morro å se NUFC i de videre rundene.
Alltid lov å være optimistisk! Får begynne å håpe på neste sesong da, som vanlig!  ;)

Ja, kjempemoro å sjå på at laget svikta gong på gong når det verkeleg gjeld :P

+1!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #333 på: 09. Jan. 2011, 19:53 »
Nå skal det jo sies at vi var uhelige som tapte finalen mot Arsenal i 98, og vi var, etter det jeg kan huske bedre mot ManU i 99.

En gang må det lykkes for oss også. Det kommer an på motstander, det kommer an på om vi har dagen, det kommer an på skadesituasjonen, og det kommer an på hell/uhell.

Jeg synes det er morsomt å følge Newcastle i cup, enten det er FA-cupen eller e-cup.

Jeg synes UEFA-cupen 03/04 var et eventyr, selv om vi tapte bittert i semien. Men Marseille hadde et jævlig godt lag den gangen, med Drogba i spissen, og vi hadde halve førstelaget ute med skade.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #334 på: 09. Jan. 2011, 20:10 »
Enig Joakim! Alltid kjempespennende å følge NUFC når så mye står på spill. Det tror jeg de aller fleste av "oss" supportere synes. Til slutt må det jo som du sier lykkes.
Kom jo ganske langt i E-cupen med Souness også i 2004/05 sesongen, en tap for Sporting Lisboa i kvartfinalen var bittert. Nok en gang mange skader som ødela.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 09. Jan. 2011, 20:34 »
Den kampen mot Lisboa var temmelig grusom! Vi hadde det i vår hule hånd, så rakna det totalt. Vi var vel også uten Bellamy og Woodgate når vi røk ut mot Marseille?
Veldig morsomt med cuper ja, for det er der vi har den klart største sjansen til å vinne trofeer akkurat nå. Cup er som kjent cup, og med litt marginer og flaks med seg kan en gå hele veien. Derfor er det trist når vi knapt gidder yte 45% mot Stevenage i det som bør være en grei etappe til neste runde.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Simmi

• Gjest
« Svar #336 på: 09. Jan. 2011, 22:12 »
Syntes du var litt vel snill med børsratingene, Panzer. Når vi taper mot et 4.div lag, så bør ikke karakterene ligge på 5-6. Syntes at 4 til Smith, 5 til Nolan og 6 til Krul var alt for snilt, blant annet.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #337 på: 09. Jan. 2011, 22:14 »
Kva er det med Souness og cupen eigentleg? Ganske nær med oss i både FA og UEFA, og har også ein cuptriumf med Blackburn å skryte av. Det må vere eit eller anna ved mannen som gjer han betre eigna til cup enn serie.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 09. Jan. 2011, 22:14 »
Syntes du var litt vel snill med børsratingene, Panzer. Når vi taper mot et 4.div lag, så bør ikke karakterene ligge på 5-6. Syntes at 4 til Smith, 5 til Nolan og 6 til Krul var alt for snilt, blant annet.

Enig med dette !

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #339 på: 09. Jan. 2011, 22:43 »
Kva er det med Souness og cupen eigentleg? Ganske nær med oss i både FA og UEFA, og har også ein cuptriumf med Blackburn å skryte av. Det må vere eit eller anna ved mannen som gjer han betre eigna til cup enn serie.

Innstilling. Det meste jeg har å si om Souness er negativt, men akkurat innstilling og vilje hadde han. I cupkamper har tenningsnivå, vilje og innstilling alt å si. Påberoper meg langtifra noe fasitsvar på det, men vil ikke utelukke at han var flink inn mot viktige kamper med den mentale biten.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #340 på: 09. Jan. 2011, 22:46 »
Først; honnør til at du frivillig skriver disse artiklene. Settes pris på.

Så; synes også at enkelte av karakterene var litt høye. Krul til 6 på en skala fra 1-10 betyr at han spiller over gjennomsnittelig godt, noe som ikke kan være helt hva du kanskje mener..? :P

Også synes jeg Løvenkrands skulle hatt 1 eller 2.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 09. Jan. 2011, 23:02 »
Jeg starter mine karakterer på 6, 5 er ganske dårlig. Følger gammel FM-skala der man startet på 6. Ellers vanskelig kamp å sette karakter på. Rotete kamp, laget sammenlagt kunne fått dårligste karakter. Vanskelig å skille spillerne fra hverandre, synes jeg. Men skjønner hva dere mener. Takk!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #342 på: 10. Jan. 2011, 01:02 »

Innstilling. Det meste jeg har å si om Souness er negativt, men akkurat innstilling og vilje hadde han. I cupkamper har tenningsnivå, vilje og innstilling alt å si. Påberoper meg langtifra noe fasitsvar på det, men vil ikke utelukke at han var flink inn mot viktige kamper med den mentale biten.

Jess. En såkalt vinnerskalle som helt klart sikkert i sitt rette element er god til å fyre opp og motivere gutta. Men utover det har han nok dessverre grusomme mangler som manager.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #343 på: 10. Jan. 2011, 09:29 »
Shearer sa at tapet i Lisboa var det sureste han har opplevd. Spesielt fordi motstanderen i finalen var overkommelig i følge han..

Simmi

• Gjest
« Svar #344 på: 10. Jan. 2011, 10:44 »
Ok, så du tenker at 5 egentlig er 4? Siden du følger en annen skala og ikke starter på 5, men på 6? :P Da skjønner jeg.

Allikevel syntes jeg du var litt vel snill. :)