20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man City (Boxing Day 26.12, kl 16.00)  (Lest 35195 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man City (Boxing Day 26.12, kl 16.00)
« Svar #45 på: 25. Des. 2010, 11:05 »
Går gjetord om at Balotelli ikke starter...
Hvor går disse gjetordene? :P Har ikke sett noe til det!

Ser nå at det var nettavisen som meldte det, så det skal kanskje ikke legges altfor mye vekt på dette ryktet...

Sitat
Men vi tar med at Mario Balotelli, som tror han er Guds gave til fotballen, må starte på benken for Manchester City mot Newcastle andre juledag. Manager Roberto Mancini er lei av latskap og sure miner, og forlanger arbeidsinnsats og smil.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 25. Des. 2010, 12:09 »
Det skal sies at det er en artikel på Sky også, datert 23 des., hvor Mancini er smånegativ til Balotellis holdning, så det er lov å håpe. ;)

Jo mer problemer i City-leiren, jo bedre for oss.

Personlig er jeg litt overrasket over at City valgte å kjøpe Balotelli. Super Mario var jo et problembarn i Inter også, så sånn sett trodde jeg kanskje at Mancini valgte å styre unna. Men det er mulig det er meg som husker feil, så det var under Mourinho at Balotellig skapte problemer, ellers så sier det kanskje litt om Mancinis posisjon i City?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 25. Des. 2010, 12:15 »
blir nok en tøff kamp dette.. city er nok revansjesugne som f*** etter tapet mot Everton.
Tipper 1-3 til city. Tror midtstopperne våre kommer til å få problemer imot Tevez og Balotelli...
Men håper på at Kompany blir knust av Carroll, og at vi banker dette drittlaget ;D

Men kommer forsvaret vårt til å måte passe på både Tevez og Balotellig samtidig? Jeg trodde City spilte mest 4-3-3 med bare en midtspiss?

Tror Coloccini som er vår mest spillende stopper kan bli en viktig mann i denne kampen. Han burde stå bedre til både Tevez og Balotelli enn Williamson og Taylor, forutsatt at Colo får spille selvfølgelig, føler meg ikke helt trygg på det dessverre. Colo bør jo også kjenne Tevez bedre enn de andre stopperne våre, og vite bedre hva som venter ham. I tillegg liker jeg måten José Enrique og Colo spiller seg ut av forsvar på. Har lagt merke til hvordan de andre stopperne våre fort blir stresset når José Enrique prøver på det samme sammen med en av dem.

Det stemmer nok at city som oftest spiller 4-3-3. Men jeg er sikker på å få sett begge i aksjon på søndag. Enten samtidig eller en av dem som innbytter.

Jeg mener ikke Colo står bedre til ferdighetene til Tevez og Balotelli, mener Colo har for dårlig fysikk i forhold til de sterke city-spissene. Taylor er den jeg mener passer best. Han har bedre fysikk en Colo og er også brukbar teknisk.
Håper på Taylor-Colo, Colo pga. det gode samarbeidet med Enrique og evnene til å spille seg ut av forsvar.

Og nå leser jeg i Sky sin preview at det tror på BÅDE Tevez og Balotelli samtidig, med David Silva litt bak de to igjen.  :P

Fysikken er ikke Colos styrke nei, og der må Taylor evt Williamson inn og kompansere, vi skal jo uansett spille med to stoppere. Men da mener jeg bestemt at en av de to MÅ være Colo, og det tør jeg ikke ta for gitt. Pardew vant jo sin første kamp med Taylor og Campbell "at the heart of deffence", og det virker som om Pardew har veldig sansen for Taylor. Videre frykter jeg at han kanskje foretrekker Williamson fordi han er engelsk, da Pardew strengt tatt ikke har noen spesiell relasjon til Coloccini.

Jeg er som sagt enig i at vi trenger en stopper som kan matche Tevez og\eller Balotelli på fysikken, men jeg mener også at vi trenger vår mest spillende stopper i denne kampen, mot lag som Bolton og Stoke er kanskje Williamson og Taylor mer ideelt, men mot City trenger vi Coloccini. Og med dagens situasjon tatt i betraktning, så tør jeg dessverre ikke å ta det for gitt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 25. Des. 2010, 12:33 »
Er rimelig sikker på at Colo starter. Vi trenger en med ro i bakre rekker. Er redd Tevez sin aggressivitet kommer til å skremme livskiten av Taylor. Samtidig er Taylors fysikk også kjekk å ha hvis Balotelli starter. Tror gutta kommer til å være tent til 1000. De er forbanna fordi drittdommeren praktisk talt dømte oss vekk fra et hederlig poeng på bortebane og i tillegg kommer  De Jongs behandling av HBA. Regner også med at St. James kommer til å gi alt for å skremme livskiten av City og De Jong spesielt. Sitter med samme følelse som jeg hadde i forkant av Pool og Arse. Hvis vi får det første målet tidlig i kampen, er jeg overbevis om at City kommer til å bli sendt hjem som slakt.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 25. Des. 2010, 12:59 »
Regner med at Pardew velger 4-5-1 i morra, så da håper jeg på dette laget:

Krul

Simpson - Taylor - Colo - Enrique

Routledge - Barton - Tiote - Nolan - Jonas

Carroll

Orker ikke tanken på Smith eller Guthrie sentralt!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 25. Des. 2010, 13:14 »
Hvis ikke Shola starter, noe som vel er rimelig sikkert, håper jeg også på Daniels lag. Håper at vi går over til 4-4-2 i det 60. minutt med Ranger på topp.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 25. Des. 2010, 13:16 »
Hvis ikke Shola starter, noe som vel er rimelig sikkert, håper jeg også på Daniels lag. Håper at vi går over til 4-4-2 i det 60. minutt med Ranger på topp.

Shola er svært usikker til denne kampen. Tidligere i uken sto det også i avisene at han var helt uaktuell. Det gjenstår å se, men tviler på at han spiller.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 25. Des. 2010, 13:18 »
Det er vel bekreftet at Shola ikke spiller. Tipper at Pardew vuderer midtbaneduellen til å bli helt avgjørende i morra, og derfor satser på 4-5-1.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 25. Des. 2010, 13:55 »
Det er vel bekreftet at Shola ikke spiller. Tipper at Pardew vuderer midtbaneduellen til å bli helt avgjørende i morra, og derfor satser på 4-5-1.

Stemmer i såfall bra med artikelen i the Journal hvor han antydet at Ranger ville startet borte mot Brums, men at det var langt ifra sikkert at han starter i morgen. Kanskje fornuftig også, forutsatt at midtbanen klarer å gi Carroll nok støtte til at vi kan skape noe.

Hvordan skal en eventuell femmer på midten se ut?
Routledge, Barton, Tioté, Nolan og Jonas?

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 25. Des. 2010, 14:07 »
Er vel allerede opplest og vedtatt at Guthrie og Smith ikke må starte kampen i morgen. Da blir det garantert tap.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 25. Des. 2010, 14:15 »
AAHH HERLGI! TV2 viser alle kampene i morgen helt gratis!! Både på vanlig tv og tv2sumo.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3053027.ece

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 25. Des. 2010, 14:33 »
Er vel allerede opplest og vedtatt at Guthrie og Smith ikke må starte kampen i morgen. Da blir det garantert tap.

Det irriterer meg at vi skal være så bastante. Det er ikke fordelaktig - men Guthrie var med mot Chelski da vi tok 1 poeng. Smith var med mot Chelski i LC og har vært med å slå Villa 6-0, blant annet. Det som dog er mer garantert er at vi kan konkludere på forhånd at dersom en av disse to spiller og vi skulle vinne - så vil du konkludere med at dette var på tross av deres deltakelse ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 25. Des. 2010, 14:36 »
Helt sant. Pluss på at det garantert var Steven Taylor sin feil, så har vi fasiten.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 25. Des. 2010, 14:47 »

Det irriterer meg at vi skal være så bastante. Det er ikke fordelaktig - men Guthrie var med mot Chelski da vi tok 1 poeng. Smith var med mot Chelski i LC og har vært med å slå Villa 6-0, blant annet. Det som dog er mer garantert er at vi kan konkludere på forhånd at dersom en av disse to spiller og vi skulle vinne - så vil du konkludere med at dette var på tross av deres deltakelse ;)

Selvfølgelig hadde vi tatt tre poeng mot Chelsea hvis IKKE Guthrie hadde spilt, vi ville vunnet enklere mot de ligacupen UTEN Smith på banen, og selvfølgelig hadde det blitt 8-0 over Villa uten Smith. Det er da ganske åpenbart...  ;)

Grunnen til at jeg i utgangspunktet stilte spørsmålet om midtbanen er fordi at hvis vi først skal vinne "en krig" på midten så tror jeg kanskje Smith er en bedre mann å sende utpå enn Routledge. Ulempen blir da at Barton må skyves ut til høyre igjen, men den oppgaven har Joey løst med bravur før.

Helt sant. Pluss på at det garantert var Steven Taylor sin feil, så har vi fasiten.

Vi beveger oss sakte men sikkert fra å være et diskusjonsforum til å være et fakta\oppsummerings-forum.  :P
« Siste redigering: 25. Des. 2010, 14:49 av chickenman »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 25. Des. 2010, 14:50 »
Jeg har veldig lyst til å se Routledge på bana. Syns han har vært god de siste par kampene, selv om resultatene i de kampene ikke gikk vår vei. Men han var pigg, og syntes faktisk at kvaliteten på innleggene hans var bedre. Føler det er mye uforløst med Routledge - og tror bare han trenger litt forløsning. Så jeg støtter midtbana til Daniel. Routledge er heller ikke dårlig til å jobbe bakover, slik enkelte synes til å tro.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida