20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man City (Boxing Day 26.12, kl 16.00)  (Lest 35112 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man City (Boxing Day 26.12, kl 16.00)
« Svar #30 på: 23. Des. 2010, 19:38 »
Det har vel litt å gjøre med at jeg har kjent mange Tottenham supportere mens jeg har fulgt med på engelsk fotball. Dessuten har også Tottenham stort sett knivet med Newcastle om å være best blant de nestbeste lagene i PL de siste 15 årene. Så jeg synes alltid seieren mot Tottenham smaker litt ekstra, selv om jeg ikke akkurat hater klubben.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 23. Des. 2010, 19:58 »
Selvfølgelig skulle Tottenham vært på den lista også. Finnes nesten ikke noe bedre enn å slå dem!

malice

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #32 på: 23. Des. 2010, 23:15 »
Må Kolo Toure stå over denne for City? Han fikk rødt kort på slutten av kampen mot Everton. Håper det ihvertfall :-)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 23. Des. 2010, 23:19 »
Ja, han er suspendert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlhen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #34 på: 24. Des. 2010, 02:38 »
blir nok en tøff kamp dette.. city er nok revansjesugne som f*** etter tapet mot Everton.
Tipper 1-3 til city. Tror midtstopperne våre kommer til å få problemer imot Tevez og Balotelli...
Men håper på at Kompany blir knust av Carroll, og at vi banker dette drittlaget ;D

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #35 på: 24. Des. 2010, 08:57 »
Sett Barton og Tiote på drittungen Balotteli og Jævelen De Jung. Så kan Oksen vår ta seg av the Beast.

HÅPER på minimum 1 poeng i denne kampen, men blir nok en av de vanskeligste kampene våre hjemme denne sesongen. Frykter tap.

Laget håper jeg ser ut som følgende:

Tim
Danny, Williamson/S.Taylor, Colo, Enrique
--------------------Tiote--------------------------
Barton-----------Nolan------------------Jonas
---------------Ranger---Carroll-----------------

Evt starter med Løven også kan Ranger'n komme innpå å terrorisere City forsvaret etter 60-70 minutter.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #36 på: 24. Des. 2010, 11:27 »
Sett Barton og Tiote på drittungen Balotteli og Jævelen De Jung. Så kan Oksen vår ta seg av the Beast.

HÅPER på minimum 1 poeng i denne kampen, men blir nok en av de vanskeligste kampene våre hjemme denne sesongen. Frykter tap.

Laget håper jeg ser ut som følgende:

Tim
Danny, Williamson/S.Taylor, Colo, Enrique
--------------------Tiote--------------------------
Barton-----------Nolan------------------Jonas
---------------Ranger---Carroll-----------------

Evt starter med Løven også kan Ranger'n komme innpå å terrorisere City forsvaret etter 60-70 minutter.

Løven bør for all del ikke prioriteres foran Ranger.

Ellers sier Pardew idag at Ranger ikke er klar som en starter enda, og vurderer Carroll som spiss med Nolan bak. Meget synd etter min mening. Synes også at kommentarene hans rundt Ranger var vél negative.

Les her:
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/newcastle/8757432.United_boss_believes_Ranger_not_quite_ready_to_lead_United_line/

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 24. Des. 2010, 11:58 »
Enig, syns Pardew langet litt vel mye ut imot Ranger, ut ifra det jeg leste på icNewcastle. Og uttale seg om at Ranger ikke er helt moden ennå, er forsåvidt greitt nok, men ut ifra det jeg leste så gjentok han det flere ganger, og det syns jeg er unødvendig. Er langt ifra sikker på at det er måten å håndtere en spiller som Ranger på. I tillegg sier Pardew at Ranger skulle starte mot Birmingham, men at det er langt ifra sikkert at det samme skjer mot City. Jeg kan forsåvidt godta det hvis det er en taktisk vurdering, med hensyn til motstanderen. Men hvis det IKKE er det, da bør det ha vært et seriøst problem med Ranger på treningsfeltet denne uka. Pardew skal vistnok være misfornøyd med at nevnte Ranger kommer for sent på trening. Uansett er det litt smålig gjort fra managerens side å komme med en slik uttalelse ("du skulle startet forrige helg da det ikke ble kamp, men det kommer ikke til å skje nå") til en ung spiller som Ranger.

Syns generelt at det er veldig mye "Pardew-snakk", iallfall på icNewcastle, nå for tiden. Pardew-this og Pardew-that, veldig mye han som uttaler seg om hva han vil, hva han kan, og hvordan han skal gjøre ting. Men det er umulig at det enten virker slik akkurat nå enten fordi:
a) Hughton var mye mer low-key, kanskje litt for anonym,?
eller
b) Pardew "has a point to prove", og jobber knallhardt for å prøve å vinner over spillergruppa og fansen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 24. Des. 2010, 12:06 »
blir nok en tøff kamp dette.. city er nok revansjesugne som f*** etter tapet mot Everton.
Tipper 1-3 til city. Tror midtstopperne våre kommer til å få problemer imot Tevez og Balotelli...
Men håper på at Kompany blir knust av Carroll, og at vi banker dette drittlaget ;D

Men kommer forsvaret vårt til å måte passe på både Tevez og Balotellig samtidig? Jeg trodde City spilte mest 4-3-3 med bare en midtspiss?

Tror Coloccini som er vår mest spillende stopper kan bli en viktig mann i denne kampen. Han burde stå bedre til både Tevez og Balotelli enn Williamson og Taylor, forutsatt at Colo får spille selvfølgelig, føler meg ikke helt trygg på det dessverre. Colo bør jo også kjenne Tevez bedre enn de andre stopperne våre, og vite bedre hva som venter ham. I tillegg liker jeg måten José Enrique og Colo spiller seg ut av forsvar på. Har lagt merke til hvordan de andre stopperne våre fort blir stresset når José Enrique prøver på det samme sammen med en av dem.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #39 på: 24. Des. 2010, 15:56 »
Tror Colo kan slite mot Balotelli pga vekt og tøft fysisk spill. Akkurat der kunne jeg kanskje sett for meg Saylor.
Gan canny doon Toon!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 24. Des. 2010, 16:57 »
Går gjetord om at Balotelli ikke starter...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 24. Des. 2010, 17:12 »
Går gjetord om at Balotelli ikke starter...
Hvor går disse gjetordene? :P Har ikke sett noe til det!

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #42 på: 24. Des. 2010, 17:16 »
Gjetord er vel bare et ord jeg hører på julaften. Sikker på at du ikke drømte deg bort under andakten i kirka, Eivind? :)
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Erlhen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #43 på: 24. Des. 2010, 21:54 »

Men kommer forsvaret vårt til å måte passe på både Tevez og Balotellig samtidig? Jeg trodde City spilte mest 4-3-3 med bare en midtspiss?

Tror Coloccini som er vår mest spillende stopper kan bli en viktig mann i denne kampen. Han burde stå bedre til både Tevez og Balotelli enn Williamson og Taylor, forutsatt at Colo får spille selvfølgelig, føler meg ikke helt trygg på det dessverre. Colo bør jo også kjenne Tevez bedre enn de andre stopperne våre, og vite bedre hva som venter ham. I tillegg liker jeg måten José Enrique og Colo spiller seg ut av forsvar på. Har lagt merke til hvordan de andre stopperne våre fort blir stresset når José Enrique prøver på det samme sammen med en av dem.

Det stemmer nok at city som oftest spiller 4-3-3. Men jeg er sikker på å få sett begge i aksjon på søndag. Enten samtidig eller en av dem som innbytter.

Jeg mener ikke Colo står bedre til ferdighetene til Tevez og Balotelli, mener Colo har for dårlig fysikk i forhold til de sterke city-spissene. Taylor er den jeg mener passer best. Han har bedre fysikk en Colo og er også brukbar teknisk.
Håper på Taylor-Colo, Colo pga. det gode samarbeidet med Enrique og evnene til å spille seg ut av forsvar.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 24. Des. 2010, 22:01 »
Fy sørevn så spent jeg er på den kampen her. Tror detkan bli sykt jent, og at det laget som vil mest vinner. Jeg ønsker ingen spillere skader, så jeg håper de Jong spiller men blir TOTALT ydmyket av oss på alle mulige måter.

Det beste hadde egentlig vært om Newcastle spiller så godt at det ser ut som de kuktrynet! sitter på benken, og at City spiller med 10 mann.

Men jeg tror at Newcastle har det lille ekstra som driver oss til seier den kmpen her. Noe av det aller beste er om Ranger kommer inn 30-20-10 minutter før slutt og avgjør kampen. Nile Ranger er en gutt for fremtiden, og en gutt jeg VIRKELIG håper slår igjennom snart. Ranger med god selvtillit + Carroll på topp hadde vært gudommelig!
Nei.