20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00  (Lest 22734 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #90 på: 16. Des. 2010, 00:27 »
Det har absolutt ingenting med saken å gjøre. Egentlig er vel Taylor fra London, så han går vel ikke under kategorien ekte local lad. Jeg mener han er, og har alltid vært en bedre stopper enn Williamson, og den måten det argumenteres for at Williamson er det selvsagte bestealternativet på er nesten usmakelig. Det virker som om de som mener Taylor burde få spille videre er helt utenfor og ikke har en anelse om hva de snakker om.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #91 på: 16. Des. 2010, 06:36 »
Det har absolutt ingenting med saken å gjøre. Egentlig er vel Taylor fra London, så han går vel ikke under kategorien ekte local lad. Jeg mener han er, og har alltid vært en bedre stopper enn Williamson, og den måten det argumenteres for at Williamson er det selvsagte bestealternativet på er nesten usmakelig. Det virker som om de som mener Taylor burde få spille videre er helt utenfor og ikke har en anelse om hva de snakker om.

Tankemåten til diverse er helt latterlig, ja, og blir kun brukt for å fremme sitt eget syn. MEN, Steven Taylor er ekte local lad. Ja, han ble født i London, men foreldrene er fra Newcastle, og de flyttet til Newcastle rimelig umiddelbart.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 16. Des. 2010, 08:34 »
Vil vel ikke være feil å si at både Colo og Willie spilte seg ut av laget i Bolton-kampen da. Spesielt ikke mtp de forferdelige suspensjonene de pådro seg. De sto begge til klare strykkarakterer - og pådro med fullt overlegg klare suspensjoner. Det gav igjen våre to andre stoppere muligheten til å spille seg inn på laget. Sol har ikke benyttet seg bra nok av den sjansen, Tayls har derimot gjort sakene ganske bra. Jeg ser dermed ingen grunn til at de skal spasere rett inn i laget.

Både Williamson og Colo hadde en grusom kamp mot Bolton, men jeg synes det skal mer til enn èn kamp for å miste tilliten når han har holdt svært godt nivå frem til den kampen. Riktignok med noen blundere, men som Kø1 sier; det har de alle.

I tillegg må folk huske på at midtbanen vår mot Bolton manglet Barton, Tiote og Nolan. Guthrie og Smith var sentralt,  hvilket er skrekkelig mye dårligere enn Nolan, Tiote.  Barton er også flinkere til å jobbe bakover enn Routledge. Dermed ble arbeidsvilkårene for Colo og Williason i den kampen vesentlig forverret. Og som Kesse i tillegg nevner, Williamson har ikke spilt seg ut av laget, hvilke signal vil det gi overfor ham at Castle i stedet prioriterer en som krangler på kontrakten

Jeg har ikke sett noen klare tegn på at Willie er noe bedre å spille ball enn Taylor - tvert i mot føler jeg Taylor har bidratt til bedre kvalitet i oppspillene på de to gutta på topp sammenlignet med Willie og faktisk også Colo. .

Okey, jeg tok deg litt for bokstavelig Kristoffer. Men det er ikke rart at du oppfatter at Tayls  oppspill på gutta på topp er bedre siden det er det han og Campell stort sett gjør når de skal spille seg ut av forsvar. De poler ut. Williamson og Colo prøver å spille seg ut. Sjekk analysen av arsenalkampen, hvor kommentatorene roser forsvarets evne til å spille seg ut av forsvar. Dette førte faktisk til et par vakre angrep mot Arsenal. Dette har vært fullstendig fraværende med Colo og Williamson ute. 
« Siste redigering: 16. Des. 2010, 08:54 av InspectorC »

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #93 på: 16. Des. 2010, 08:52 »
Taylor har spilt til: 6, 5, 7 på børsen. Altså et snitt på 6.

Willi på sin side har følgende børstall:
Mike Williamson    Newcastle   6,21

Jeg vet dette ikke er til særlig stor sammenligning, men det gi en pekepinn.
På statistiken er han foran stjerner som Torres, Arsjavin, Pavljutsjenko.
Sammenlignet med stoppere har han i følge TV2-Sporten også spilt bedre enn vår egen Colo, i tillegg til Fayé og Collins.

Oppsummeringen min blir at man spiller seg ikke ut av laget når man har vært gjevnt god så langt i sesongen. Taylor har på ingen måte spilt seg bort, men vært helt på det jevne. Det kan også tenkes at Taylor vil gjøre en enda bedre figur om han får spille med Colo i stedet for Campbell.
Willi har vist fallende formkurve, men synes likevel han skal få tillitt fra start mot B'ham. Om han (eller Colo) ikke presterer på det nivået som kreves, skal Taylor rett inn (etter 2-3 kamper).
Hovedpoenget er at jeg ikke vil se roteringer i et allerede etablert stopperpar.

Likevel er det tenklig at Pardew setter inn Taylor for å vinne populæritet blant fansen. Han er vel også klar over at det er overtall mange (som her på forumet) som forguder Taylor uavhengig av om skriver ny kontrakt, spiller dårlig osv.. Er man Newcastle-gutt, så er man Newcastle-gutt, og går dermed helst rett inn i startoppstillingen.

Til slutt: Innerst inne bryr jeg meg ikke sååå mye om hvem av dem som spiller, da begge er gode stoppere. Jeg vil bare at en av disse kombineres med Colo. Colo er en trygghet å ha bak der. Han sleit med stor, sterk og kjapp Elmander, men tror han skal matche Zigic bedre da han er mer stillestående og ikke i nærheten av å være like kjapp.

Tvi tvi. Vi skal ihvertfall vinne på lørdag!!
« Siste redigering: 16. Des. 2010, 08:55 av NUFC »
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 16. Des. 2010, 10:04 »
I større grad ja, men du overdriver fortsatt kraftig i din påstand om at vi bare banker ballen opp. Det var eksempelvis ikke tilfelle mot LFC. Det er selvfølgelig allikevel lett å kun huske alle de forferdelige ballene Sol Campbell sendte opp. Men at vi samtidig også kan spille variert, og utnytte luftstyrken til de to på topp, det ser jeg ingenting galt i.
Jeg tror ikke Tayls er spesielt mye mer populær enn Williamson blant Toon-fansen, spesielt ikke på bakgrunn av nettopp kontraktsstyret. For meg er det ikke dødsviktig hvem av Willie og Tayls som spiller. De er jevngode - men jeg har størst tru på Steven Taylor.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simmi

• Gjest
« Svar #95 på: 16. Des. 2010, 10:44 »
Sammenlignet med stoppere har han i følge TV2-Sporten også spilt bedre enn vår egen Colo, i tillegg til Fayé og Collins.

Sier litt om hvor mye vi skal stole på tv2sporten..

Jeg er forøvrig veldig enig med Torfinn.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #96 på: 16. Des. 2010, 10:49 »
Er enig med Kristoffer med tanke på VARIASJON i å spille seg ut, og å slå langt. Også heilt avgjørende hvem som det blir spillt opp på på vår midtbanen vår! Der trur eg Tiote er nøkkelen på midtbana!
Har sett at forsvaret har tatt sjanser med småspill i forsvaret og opp mot midtbana, som dei kanskje kunne løyst med et oppspill på topp!
Blir vanskelig å sei kven av dei 2 stopperene som bør spille med Collo bak der, bør vel være rimelig spillesugen dei 2 som har stått over 3 kamper nå?
Positivt er det verfall at vi har valg der bak ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 16. Des. 2010, 13:41 »
Hvem av Tayls og Willy som spiller er ett fett for meg, jeg anser dem for å være omtrent like gode, ingen av dem er vesentlig bedre enn den andre.

Williamsons børsnotering på 6,21 og Taylors børsnotering på 6 (og da har Willy spilt betydelig flere kamper) synes jeg er så jevnt, at det bare beviser mitt poeng. Det er ett fett hvem av dem som spiller. Det eneste som kanskje kan vippe Willy foran, er at han har vist et godt samarbeid med Colo både denne og forrige sesong. Taylor og Colo har ikke spilt sammen siden starten av forrige sesong, og har kanskje ikke vært like solide som Willy og Colo. Men i utgangspunktet ser jeg ikke at Williamson skal fungere så ekstremt mye bedre sammen med Colo enn Taylor. Som spillertyper er de veldig like. Det handler i såfall mer om kjemien mellom spillerne. Og den er vanskelig for meg å vurdere.

Den ene er heller ikke mer populær enn den andre, og jeg har ingen tro på at de som argumenterer for Taylor gjør det bare fordi han er "local lad". Det må være lov å mene at Taylor er en bedre spiller enn Williamson. Selv om flertallet ikke er enig, så må de få som mener det få lov til det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 16. Des. 2010, 14:17 »
http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2010/12/16/healthy-battle-for-newcastle-united-no1-spot-72703-27836900/?

Ser ihvertfall ut som om Krul starter denne kampen! Hvem som starter av stopperne sies det lite om. Pardew vil ihvertfall ha med Tayls videre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Simmi

• Gjest
« Svar #99 på: 17. Des. 2010, 10:42 »
Jeg får mer og mer troa på seier i denne kampen! Birmingham er et lag som passer oss, og spiller bra fotball i motsetning til Stoke, Blackburn osv...

Dette blir bra! :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 17. Des. 2010, 11:02 »
Shola er nok ute med en hamstringskade, da håper jeg ihvertfall at Ranger får sjansen. Sol Campbell sliter med sykdom.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 17. Des. 2010, 11:45 »
Gode nyheter at Hleb er ute.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #102 på: 17. Des. 2010, 12:13 »
Williamsons børsnotering på 6,21 og Taylors børsnotering på 6 (og da har Willy spilt betydelig flere kamper) synes jeg er så jevnt, at det bare beviser mitt poeng. Det er ett fett hvem av dem som spiller.
Du sier det forsåvidt selv at Willy har spillt betydelig flere kamper enn Taylor. Dermed er Willy's snitt muligens ett godt hakk bedre enn det ser ut når du setter dem ved siden av hverandre. Det skal ikke mange middelmådige kamper til fra Taylor sin side før snittet blir veldig forskjellige. For Williamson sin del skal den noen flere middelmådige kamper til før det skjer. Statistikkens iboende faenskap.

Ser det så enkelt som at (og snittet beviser det - slik jeg ser det) Williamson har bevist at han holder nivå over tid. Taylor har rett og slett ikke rukket å bevise i nærheten så mye.

Når man i tillegg tar med usikkerheten rundt kontrakt for Taylor sin del ser jeg det som viktigere at Willy får spille seg inn igjen etter 3 kampers avbrudd. Og det er vel greiere at han begynner med det nå fremfor å vente til senere? Hvis Taylor vil bli er det plutselig ett noe mer komplekst spørsmål.

Sånn jeg ser det ihvertfall.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #103 på: 17. Des. 2010, 12:36 »
Sol er vår beste stopper.
Hvem av de andre stopperne våre kan dette??

Uendelig sklitakling Cambel.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 17. Des. 2010, 15:09 »
Den linken er vel lagt ut ca 284 ganger på forumet, og har absolutt ingenting med kampen eller hvor god "Cambel" (??) er.