20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00  (Lest 22645 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #60 på: 15. Des. 2010, 16:24 »
De første kampene var han det, men han var bedre mot Liverpool (som jeg skrev). Han blir stadig bedre, men han er ikke så god at williamson bør vrakes til fordel for han!

Jeg vet taylor er en lokal gutt som har gått gradene i klubben. Derfor sitter jeg, akkurat som deg, med et håp om at han blir god nok og skriver under ny kontrakt:)
Men selv om jeg skulle ønske det aldri så mye, så er ikke taylor god nok til å gå inn på midtstopperplass.. Trist, men sant!
 Og man trenger ikke være rakettforsker for å se at Colo/Willi spiller med større ro enn det taylor kommer til å gjøre i nærmeste fremtid..

Taylor har vist i de kampene han har spilt at han blør for drakta, men det hjelper jo ikke det om han ikke vil fortsette i klubben. Da er det bedre å satse på spillere med langtidskontrakter som i tillegg er bedre!

Sammenligningen min med campbell var vel kanskje å ta litt i, men taylor har ikke skilt seg ut som banens beste i de kampene han har spilt ihvertfall......
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 15. Des. 2010, 16:32 »
Vel sagt NUFC :)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 15. Des. 2010, 16:47 »
De første kampene var han det, men han var bedre mot Liverpool (som jeg skrev). Han blir stadig bedre, men han er ikke så god at williamson bør vrakes til fordel for han!

De første kampene?

Du sikter til 1-1 mot Chelsea og 1-3 mot WBA, siden Tayls kun har spilt i tre kamper... Mot Chelsea var han vel solid nok, og det var lite han kunne lastes for mot WBA også, spør du meg...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 15. Des. 2010, 16:53 »
Det som er glimrende er at Eivind vil fortsette å spille med en snart kontraktsløs stopper som kun har spilt 3 kamper mot Williamson som har levert godt og på det jevne hele sesongen. Spill gode spillere vi kanskje mister, og gjør dårlige spillere vi kommer til å ha de neste 5 sesongene. En fornuftig filosofi spør du meg..

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 15. Des. 2010, 17:00 »
Ahhh, en glimrende retorisk sarkasme!

• For det første vet du ikke om Taylor ikke kommer til å signere. Skal vi slutte å bruke Carroll også da, siden han muligens forsvinner i januar?!
  • For det andre er det ikke noen kjepphest for meg at Steven Taylor starter mot Birmingham - jeg er bare veldig uenig i argumentene (les: dine "fakta") som brukes i mot han!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 15. Des. 2010, 17:07 »
Carroll har signert ny kontrakt, og drar han til jul får vi dungevis med kronasjer for ham, så å sammenligne ham med Tayls blir helt feil. Dessuten er det åpenbart at du er langt nede i flaska siden du klarer å påstå at Tayls og Colo er like dyktige med ballen ;) Case closed, jeg vant :D

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 15. Des. 2010, 17:08 »
Enig med Eivind. Så lenge det ikke er avklart hvor Steven Taylor vil fortsette karreieren sin, og det fortsatt er en mulighet for at det blir på SJP, så er ikke det noe godt argument for ikke å bruke han. Vi må stille med de beste elleve vi har tilgjengelig i en hver kamp. Og jeg mener at Taylor er en bedre stopper enn Mike Williamson, og har også bevist akkurat det flere ganger på toppnivå.

Simmi

• Gjest
« Svar #67 på: 15. Des. 2010, 17:16 »
Jeg vil at Taylor og Colo skal spille mot B'ham fordi da får vi testet ut om de spiller bra sammen. De har ikke spilt sammen på lenge, og jeg føler meg mye mer sikker på han enn på Williamson. Williamson har hatt griseflaks med at det ikke har blitt dømt straffe mot ham, og en gang må dommeren se at han holder. Willi kompenserer farten med holdinga.
Dette er den første gode sesongen hans, og han har utviklingspotensialet, men det har Taylor også. Etter min mening har aldri fått Taylor ut potensialet sitt, og jeg håper han får det ut i år. Jeg forsvarer ikke Taylor fordi han er "local lad", jeg forsvarer han fordi han er god nok for Newcastle .Jeg mener at nivået til Taylor for to-tre år siden er høyere enn nivået til Williamson nå.

I tillegg er jeg sikker på at han kommer til å skrive under for oss. Jeg tror ikke det er mange PL-klubber som både vil ha han, og vil betale mer lønn enn oss. Hvis han i tillegg får spille noen kamper nå, øker sjansene for at han skriver under en ny kontrakt. Håper bare at Stretford ikke bestemmer alle avgjørelsene til Taylor...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 15. Des. 2010, 17:23 »
Hvordan kan du påstå at Taylor er bedre når han aldri har levert over tid? Han har vært for mye skadet og alt for ustabil. Hvis Taylor var så god/talentfull som han selv og folk på forumet her skal ha det til, hvorfor sto ikke klubbene i kø for å kjøpe ham i sommer?Selv om han var skadet måtte det jo være en glimrende anledning til å kjøpe en klassemidstopper på billigsalg?  Williamson er nå på samme nivå som Taylor, forskjellen er at Williamson har brukt et halvt år i PL på å nå et anstendig PL-nivå, mens Taylor har brukt 9. Vi får samme kvalitet med Williamson, og han tjener nå kanskje 25 i uka, hvorfor skal vi da betale 50 til Taylor?  Det er åpenbart at folk her tenker mer følelser enn logikk fordi Tayls er local lad. Her vil vi spille med en unfit midtstopper som kun har spilt tre kamper, mot en som har spilt kjempebra og over all forventing hele sesongen.. Hvor er logikken?

I tillegg, jo mere vi spiller med Tayls, jo mer kan agenten finne på å kreve i lønn. Tayls øker ikke betraktelig i markedsverdi nå uansett fordi alle klubber vet at Castle må kvitte seg med ham nå til jul. Derimot kan ok prestasjoner fra Tayls sin side være med på å øke hans sign on fee for neste klubb. Eneste medisinen er å la Tayls råtne på benken. På den måten forstår han at han ikke er større enn klubben. Tayls er ikke god nok til at vi kan gjøre flere unntak fra vår satte lønnspolitikk.
« Siste redigering: 15. Des. 2010, 17:29 av InspectorC »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 15. Des. 2010, 17:51 »
Du er ikke god, Inspector. Vi må altså ikke finne på å bruke Taylor fordi agenten hans kan finne på å kreve høyere lønn. Men bruker vi han ikke, så forsvinner han i hvert fall, for da er det jo åpenbart at han ikke er ønsket. Glimrende logikk! Men så vet vi jo det at du for alt i verden vil bli kvitt Taylor, fordi han er en (i dine øyne) vandrende katastrofe, og fordi han hittil ikke har signert ny kontrakt.

Williamson er ikke vesentlig bedre enn Taylor. Begge har en lei tendens til å gjøre litt rare ting innimellom. Nå vet vi naturligvis ikke om Taylor har blitt en bedre fotballspiller etter de lange skadeavbrekkene. Men før han ble skulderskadet, slått ned av Carroll, og skadet enda et par ganger, så var Taylor omtrent like stabil/ustabil som han har vært hele tiden. Og han presterte vel omtrent på samme nivå som Williamson har gjort i årets PL-sesong. Jeg vil anse dem som ganske like spillertyper, med omtrentlig de samme styrkene og svakhetene. Den ene er ikke vesentlig bedre enn den andre på noe som helst. Taylor er kanskje noe tryggere med ball enn Williamson, og noe raskere. Og med sin erfaring som back, så er det mulig Taylor har litt flere strenger å spille på enn Willy. Men i det store og hele klarer jeg ikke å se noen vesentlig forskjell på de to.

Og Alan Pardew står fritt til å bruke den han vil bruke. Å finne ut om den nye Colo og Taylor passer sammen kan være en idé, men det trenger heller ikke være så dumt å bruke vårt sannsynligvis beste stopperpar, som kjenner hverandre godt, Willy og Colo.

Noe perfekt stopperpar er det ikke, men det er vel sannsynligvis det beste vi har.

Så lenge situasjonen til Taylor er uavklart kan det selvfølgelig være et argument å sette han på benken. Men samtidig kan også spilletid motivere han til å fortsette. All den tid Taylor ikke har sagt klart og tydelig at han er på vei bort, eller ønsker seg bort, fra Newcastle, så ser jeg ingen grunn til å behandle han deretter heller. Hvis Taylor i morgen går ut og sier at han har avslått siste kontraktsforslag, så har han i realiteten sagt nei til å fortsette i NUFC. I såfall skal han naturligvis plasseres på benken. Men så lenge situasjonen fortsatt er uavklart, så synes jeg det er rett og rimelig at han får den spilletiden hans sportslige prestasjoner gjør seg fortjent til.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Simmi

• Gjest
« Svar #70 på: 15. Des. 2010, 17:56 »
Hvordan kan du påstå at Taylor er bedre når han aldri har levert over tid? Han har vært for mye skadet og alt for ustabil. Hvis Taylor var så god/talentfull som han selv og folk på forumet her skal ha det til, hvorfor sto ikke klubbene i kø for å kjøpe ham i sommer?Selv om han var skadet måtte det jo være en glimrende anledning til å kjøpe en klassemidstopper på billigsalg?

I blant sier du mye rart Inspector. Tror du virkelig at klubber tør å satse på en spiller som har vært sammenhengende skadet i ett år? Ikke i dagens marked hvertfall. Og klubber var jo interessert i han før, blant annet L'pool, Everton osv..

Taylor har vært ustabil, men på sitt beste og på sitt greie er han bedre enn Willi.  Derfor bør vi teste han med Colo, for å sjekke om han holder nivået. Enhver spiller virker elendig med Campbell ved sin side, så å dømme han etter tre kamper blir for dumt.
Williamson er nå på samme nivå som Taylor, forskjellen er at Williamson har brukt et halvt år i PL på å nå et anstendig PL-nivå, mens Taylor har brukt 9. Vi får samme kvalitet med Williamson, og han tjener nå kanskje 25 i uka, hvorfor skal vi da betale 50 til Taylor?  Det er åpenbart at folk her tenker mer følelser enn logikk fordi Tayls er local lad. Her vil vi spille med en unfit midtstopper som kun har spilt tre kamper, mot en som har spilt kjempebra og over all forventing hele sesongen.. Hvor er logikken?

Det er feil å si at Williamson holder sammen nivå nå som Taylor gjorde før. Taylor var blant våre beste spillere, og holdt et bra nivå. Jeg syntes ikke Williamson gjør det, han er alt for overvurdert mener jeg. Han har ikke spilt kjempebra som du sier, han har spilt på grensen til bra. Jeg har vært og er usikker på han under kampene, og han er ikke så trygg som alle sier at han er. Han spiller på grensen hele tiden!

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 15. Des. 2010, 18:10 »

Det er feil å si at Williamson holder sammen nivå nå som Taylor gjorde før. Taylor var blant våre beste spillere, og holdt et bra nivå. Jeg syntes ikke Williamson gjør det, han er alt for overvurdert mener jeg. Han har ikke spilt kjempebra som du sier, han har spilt på grensen til bra. Jeg har vært og er usikker på han under kampene, og han er ikke så trygg som alle sier at han er. Han spiller på grensen hele tiden!

Veldig enig.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 15. Des. 2010, 18:15 »
Da bør dere sjekke kamptrådene, har ikke vært mange negative ord om Williamson, bortsett fra boltonkampen. Taylor har ikke holdt et bra nivå, det er det som er poenget mitt. Han er alt for ofte skadet, og utviklingen har stoppet opp. Mannen blir 25 år i januar, og er ikke lenger et talent, men en middelmådig stopper.

Simmi: Selvsagt vil folk være skeptisk til å hente inn en spiller som har vært skadet i ett år. Men gutten skulle ha gått gjennom en medisinsk sjekk uansett, og da ville eventuelt skader som ikke lot seg lege blitt oppdaget.  Hadde Taylor vært ansett som en forbanna god midstopper, ville klubbene uansett stått i kø, fordi de hadde muligheten til å anskaffe seg en kjempegod stopper på billigsalg nettopp fordi han var skadet og pga kontraktssituasjonen.  Det er ikke skaden som først og fremst gjorde at ingen klubber kjøpte ham i sommer. Hovedårsaken er at de fleste klubber ser på Taylor som en midstopper som har stagnert, og ikke er det talentet som han en gang var. Det er også derfor det har vært så få spekulasjoner rundt ham nå, enda vi nærmer oss januarvinduet: Han krever for mye, sammenlignet med hva han har vist på banen, og han har stagnert som fotballspiller. Det sier sitt når kun Everton og Wolfes har blitt lenket til ham.

Og til deg Jokke: Williamson har gjort mindre grove feil i år enn Colo. Han har hatt et par dårlige pasninger ja, men han prøver i det minste å holde ballen langs bakken.

Simmi

• Gjest
« Svar #73 på: 15. Des. 2010, 18:16 »
Vel, Taylor er ikke ansett som en forbanna god stopper. Men det er vel ikke Williamson heller?

Jeg har ikke sagt at han er utrolig god. Jeg har sagt at han er ganske god og bedre enn Williamson.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 15. Des. 2010, 18:19 »
Vel, han er ikke ansett som en forbanna god stopper. Men det er vel ikke Williamson heller?

Jeg synes Williamson og Taylor omtrent er likestilte. Det er ikke der min kjepphest ligger. Det som irriterer meg med Tayls er først og fremst at han skal ha mye mer i uka for å gjøre samme jobb som Williamson. Taylor fortjener ikke 45-50 i uka. Da vil jeg heller selge ham. Vi kan finansiere lønna til 2-3 supertalenter ala moses for det Tayls nå krever.  Og ja, jeg synes også at Colo tjener for godt. Hvis han vil ha tilsvarende lønn ved kontraktsslutt må han også selges.