20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: UTSATT: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00  (Lest 22649 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Birmingham - Newcastle 18. Desember, kl. 16.00
« Svar #45 på: 14. Des. 2010, 22:02 »
Harper er klar han. Håper han blir benka.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #46 på: 14. Des. 2010, 23:10 »
Tror det kan være en av fordelene med Pardew. At han faktisk tør å benke Harper. Ekke like sikker på at Hughton hadde gjort det.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 15. Des. 2010, 09:56 »
Vanskelig å sei kva kamp det blir på lørdag. Hjemmelaget er et lag som både slepp inn lite mål, og scorer lite.
På ei anna side er Newcastle det stikk motsatte! Håper Newcastle kan klare et godt resultat mot et lag som er svakere plassert på tabellen. Dei har ein lei tendens til å tape slike kamper.
Vi har iallefall fleire spillere å velge i til dette møtet, og det er positivt!
Håper på eit skjerpa stopperpar Colo og Will ,eller Taylor for Will og et bytte på Ameobi!
Der bør vel Ranger eller Løven starte fremme ved Carroll.
Synest også at Jonas gjorde ein heller middelmådig kamp mot L`pool med noen uheldige valg ??? ::)
Men han har potensiale,så noe bytte der er neppe et godt alternativ.
« Siste redigering: 15. Des. 2010, 11:55 av Jonny »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 15. Des. 2010, 09:59 »
I den kampen hvor Colo og Williamson var verst (mot Bolton) må vi ikke glemme at midtbanen bestod av Smith og Guthrie.. Det er en langt dårligere midtbane enn Nolan og Tiote. I tillegg var  Barton ute, og han er også en terrier, hvilket medfører at Colo og Williamsons arbeidsvilkår var vesentlig dårligere enn tidligere.

Når det gjelder Harper er jeg enig i at han kanskje er mer passiv i feltet. Samtidig er han flinkere til å vite når han skal gå ut og ikke. Krul har vært heldig et par ganger at han ikke har fått baklengs fordi han går ut i feltet når han egentlig bør holde seg på streken. Samtidig er det viktig å ha en keeper som ikke er overpassiv, ala Harper. Dessuten er Krul veldig flink mann mot mann.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 15. Des. 2010, 12:06 »
Leser på icNewcastle nå at Pardew må foreta et valg i midtforsvaret. Der mener jeg en avgjørende faktor må være: hvem står best til Zigic's høyde? Antar at det ikke er Colo ettersom han tidvis er svak mot fyrtårn og kraftspisser. Dog er han vår mest kompetente langs bakken og spiller utrolig godt sammen med José Enrique. Har ved flere anledninger i de siste kampene lagt merke til hvordan Taylor eller Campbell er ukomfortable med hvordan José Enrique liker å spille seg ut av forsvar. Derfor mener jeg vel Colo bør starte, spørsmålet er bare hvem han bør ha med seg? Campbell virker for meg som den svakeste av de tre alternativene, men en smårusten Taylor mot Williamson etter tre kamper på sidelinja? Den er vanskelig...  :P

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 15. Des. 2010, 12:09 »
Jeg må ærlig innrømme at jeg blir småsjokka når folk fortsatt setter Ameobi i startoppstillingen. Han har gjort absolutt null og niks de 5-6 siste kampene. Vært direkte svak i mine øyne. Og da hjelper det lite at han gjør en ok jobb defensivt. Da får vi heller legge om til 4-5-1 igjen da, så kan en offensiv midtbanespiller gjøre den jobben i steden.

Men aller helst vil jeg selvfølgelig se Ranger fra start. Han har vist nok de siste kampene til å fortjene og prøve seg fra start nå.

Tja, jeg er slett ikke imponert over det Amøben har vist de siste kampene, men jeg lurer litt på om det ikke er en fordel å sette inn Ranger litt ut i kampen når motstanderen begynner å bli sliten? Kanskje kan det være fordel Ranger å komme inn, fremfor å starte? Shola kan faktisk tidvis glimte til han også, og han er jo en av de med mest erfaring i dagens lag. Utenom forsvaret som jeg tenkte litt høyt rundt i posten over, så faller valget mitt på uendret lag fra Liverpool-kampen. Men som sagt: i tvil om hvordan forsvars-firern bør komponeres...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 15. Des. 2010, 12:14 »
Noen andre enn meg som lurer på hva som har skjedd med Campbell siden i fjor? Da spilte han veldig bra for Arsenal, og holdt hvertfall grei PL-klasse.
I år ser han ut som en 57-år gammel mann med leddgikt.
Alt taler egentlig imot Campbell.

- Ett år eldre (og karrieren er allerede på hell)
- Noen kilo tyngre
- Kamprusten, kom sent i gang med preseason og har ikke spilt veldig mye
- Spiller i et dårligere lag

Hvis han allikevel klarer å komme seg i form og holde seg noenlunde skadefri ser jeg slett ikke bort ifra at han kan holde et brukbart nivå også neste år. Mannen har en Premier League erfaring som noen knapt nok kan måle seg med, og det er utvilsomt mange i klubben vår som kan lære en ting eller to av Campbell. Danny Simpson var forøverig nylig ute og snakket om nettop dette!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 15. Des. 2010, 12:27 »
Jeg må ærlig innrømme at jeg blir småsjokka når folk fortsatt setter Ameobi i startoppstillingen. Han har gjort absolutt null og niks de 5-6 siste kampene. Vært direkte svak i mine øyne. Og da hjelper det lite at han gjør en ok jobb defensivt. Da får vi heller legge om til 4-5-1 igjen da, så kan en offensiv midtbanespiller gjøre den jobben i steden.

Men aller helst vil jeg selvfølgelig se Ranger fra start. Han har vist nok de siste kampene til å fortjene og prøve seg fra start nå.

Tja, jeg er slett ikke imponert over det Amøben har vist de siste kampene, men jeg lurer litt på om det ikke er en fordel å sette inn Ranger litt ut i kampen når motstanderen begynner å bli sliten? Kanskje kan det være fordel Ranger å komme inn, fremfor å starte? Shola kan faktisk tidvis glimte til han også, og han er jo en av de med mest erfaring i dagens lag. Utenom forsvaret som jeg tenkte litt høyt rundt i posten over, så faller valget mitt på uendret lag fra Liverpool-kampen. Men som sagt: i tvil om hvordan forsvars-firern bør komponeres...

Det kan godt hende at han fungerer bedre som innbytter, men det vet vi ikke fordi han har aldri startet en PL kamp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 15. Des. 2010, 12:45 »
Det er p
Leser på icNewcastle nå at Pardew må foreta et valg i midtforsvaret. Der mener jeg en avgjørende faktor må være: hvem står best til Zigic's høyde? Antar at det ikke er Colo ettersom han tidvis er svak mot fyrtårn og kraftspisser. Dog er han vår mest kompetente langs bakken og spiller utrolig godt sammen med José Enrique. Har ved flere anledninger i de siste kampene lagt merke til hvordan Taylor eller Campbell er ukomfortable med hvordan José Enrique liker å spille seg ut av forsvar. Derfor mener jeg vel Colo bør starte, spørsmålet er bare hvem han bør ha med seg? Campbell virker for meg som den svakeste av de tre alternativene, men en smårusten Taylor mot Williamson etter tre kamper på sidelinja? Den er vanskelig...  :P

En meget viktig utfordring her blir å låse av back og vingspillet til Bham. slik at  Zigic ikke får innlegg . Klarer vi det, har vi gode muligheter for å ta alle tre poengene. Og i forhold til Enrique nevner du også et godt poeng, som også jeg har påpekt: evnen til å spille seg ut av forsvar. Tayls og Campell er ikke så trygge med ball. Campells idiotiske poling fremover som da medførte en kontring hvor Torres skjøt mm på utsiden var et godt eksempel under pool-kampen. Når det gjelder Williamson så har han nok holdt seg i form selv om han ikke har spilt. Tayls har kanskje en bedre fysiske forutsetninger i denne kampen siden det kommer til å bli mange dueller. Samtidig må dette avveies mot hans kontraktssituasjon, at han enda ikke er 100% matchfit, og hans manglende evne til å spille ball.. Det er viktig at vi er spiller korrekt fotball i motsetning til mot Stoke hvor vi polte ballen alt for mye. Dette passet Stoke utmerket. Hvis våre midtstoppere begynner å pole den fremover i stedet for å tørre å spille seg ut kommer vi garantert til å tape kampen. Colo vil her være instrumental i å sette opp spillet gjennom presise ballfordelinger. Klarer vi å få fart på ballen og holder den langs bakken helt frem til vi er i innleggsposisjoner kan dette gå riktig så bra. Uten å ha sett Bham så mye innbiller jeg meg at de er et tøft fysisk lag, med mye innsats og mindre teknikk? Hvis så er tilfelle kan Bham bli en spennende kamp siden vi har gjort det dårlige mot slike fysiske lag tidligere, jfr Blackburn og Stoke. Klarer Pardew å knekke nøtta?
« Siste redigering: 15. Des. 2010, 12:50 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 15. Des. 2010, 13:31 »
Jeg har ikke sett noen klare tegn på at Willie er noe bedre å spille ball enn Taylor - tvert i mot føler jeg Taylor har bidratt til bedre kvalitet i oppspillene på de to gutta på topp sammenlignet med Willie og faktisk også Colo. Fordelen med Willie i denne kampen vil uten tvil være at han størrelsesmessig passer bedre til Zigic og at han er godt matcha med Colo som jeg vel føler meg ganske sikker på at starter til fordel for Campbell.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 15. Des. 2010, 13:41 »
Sorry Kristoffer, men å påstå at Taylor er en bedre ballfordeler enn Colo er helt feil. Colo gjør ting med en appelsin som Taylor ikke klarer med en fotball. Colo har evnen til både å drible seg ut av forsvar og evne til å tre raske pasninger som Taylor ikke klarer. Hvorfor tror du Tayls fører ballen for mye? Det er ikke bare fordi løp mangler, men også fordi at han ikke evner til å slå så presise pasninger som Colo gjør opp i midtbanen. Å si at Tayls mer pasningssikker enn Colo er like absurd som om at jeg påstår at Vatshaug på MFK er mer pasningssikker enn Runar Berg.
« Siste redigering: 15. Des. 2010, 13:48 av InspectorC »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 15. Des. 2010, 14:47 »
Skråsikker som alltid. Du er en norsk utgave av Alan Oliver, InspectorC! Jeg syns verken Tayls eller Colo har en pasningsfot det smaker fugl av, og om Colo er flinkere til å drible, er meg knakende likegyldig. Du trenger ikke akkurat spisskompetanse hva pasninger angår, for å få matet den ballen ut til Enrique/Simpson på backen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 15. Des. 2010, 15:48 »
Er ikke skråsikker, men Colo har en god pasningsfot. Du kan følge med neste gang hvordan han trer pasninger opp i midtbanen (langs bakken). Taylor gjør i  hovedsak to ting i stedet a) ut til back eller b) poler ballen opp.

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #58 på: 15. Des. 2010, 15:54 »
Enig med InspectorC. Colo er myyyye bedre enn saylor! I mine øyne har campbell og saylor vært like dårlige i de kampene de har spilt. Er egentlig et under at vi ikke slapp inn mer enn et mål mot Pool, men saylor har kommet seg spillemessig!

Likevel er det latterlig at så mange her vil ha inn saylor for williamson! Hvorfor skal vi satse på en spiller som per dags dato nekter å signere ny kontrakt, og i tillegg ikke er bedre enn alternativene!? Willi er samspilt med Colo, og signert ny kontrakt med klubben! ser dermed ingen grunn til at saylor skal inn for en av dem! Håper Pardew har såpass med vett! :)
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 15. Des. 2010, 16:00 »
Det går ikke å diskutere med folk når man mener at Steven Taylor har vært på nivå med Sol Campbell de siste kampene. Med fare for å være bastant: DET ER FEIL!