20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 664734 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #3090 på: 24. Nov. 2014, 12:07 »
Er det blitt ok å støtte Pardew no? Eller er eg fortsatt eit tebakeståandes troll som gjør det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3091 på: 24. Nov. 2014, 12:24 »
Nei, du er fortsatt et tilbakestående troll  :ler:

Spøk til side: Det var i hvert fall berettiget, jevnt over, all kritikk som kom mot Pardew frem til siste tids resultater. Vi spilte horribel fotball og styret rett mot nedrykk med formen vi viste godt over halve kalenderåret. Så skal han selvfølgelig ha all honnør for å ha stått støtt gjennom all kritikken og nå har rettet på en hel del ting mange kritikere har etterspurt lenge. Solgt er jeg enda ikke.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3092 på: 24. Nov. 2014, 13:53 »
Jeg støtter mannen ikke og håper han forsvinner jo før jo bedre.

Flott å se spillerene kjempe om dagen tho!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3093 på: 24. Nov. 2014, 17:31 »
Jeg og Snkz. Jeg kan ikke fordra Pardew, og jeg bryr meg ikke om hvordan han gjør det i Newcastle, noe som ikke kommer til å forandres uavhengig av om han tar Newcastle til CL og cupfinale eller rykker ned. Jo fortere den usmakelig fjompen forsvinner, jo bedre.
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3094 på: 24. Nov. 2014, 18:02 »
Er det blitt ok å støtte Pardew no? Eller er eg fortsatt eit tebakeståandes troll som gjør det.

Jeg synes det er ok :)

Som Kristoffer mener jeg fyren har gjort feil som han fortjener kritikk for, men han fortjener også skryt for å ha tatt grep.

Jeg ville ikke gå så langt som snkz og bieber fordi Pardew, til tross for alle sine feil, har operert under rammebetingelser som er få andre managere forunt: Lite penger på transfermarkedet, og flere av hans beste spillere har blitt solgt. Jeg ønsket også ham vekk, men sitter nå på gjerdet fordi en manager dømmes alltid etter prestasjoner. Fortsetter han å levere som nå, kan han gjerne være manager for meg.

I enkelte kretser synes jeg Pardew-hatet har tatt litt for mye av, og da tenker jeg spesielt på NO der jeg opplever at noen brukere har mistet gangsynet: Alt positivt som skjer er kun flaks eller andre omstendigheter, det har ingenting med Pardew evner som manager. De er irritert over at Pardews til tider flåsete formuleringer,  men de samme personene syntes alt han sa var glimrende da vi klarte femteplassen. Igjen, en managers utsagn vil som regel bli sammenlignet med hans resultater: Når resultatene er dårlige tolker man alt Pardew sier som negativt, vinner man, fremstår alt som gjøres og sies som fantastisk og fornuftig. Sannheten ligger som regel midt i mellom tenker jeg. For Pardew har svart belte i flåsete formuleringer  :)

Et skifte midt i sesongen vil være lite lurt, så fremt vi ikke er på kanten av stupet. Om vi komme midt på tabellen er min oppfatning at vi skal fortsette med Pardew og bygge stein på stein. Dette fordi managerskifte gjør klubben veldig sårbar. For det første vil vi bruke en liten formue på å sparke Pardew og hans stab, og for det andre må vi kjøpe fri den nye manageren. Og jeg tror det kan være vanskelig å få tak i en dyktig manager som er villig til å leve under MAs kontrollerende hånd.  Jeg vil igjen vise til Tham og LFC som har rotet vekk forspranget til oss på managerskifte og dårlige reinvisteringer. 
« Siste redigering: 24. Nov. 2014, 18:04 av Thomas »

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3095 på: 24. Nov. 2014, 18:31 »
Jeg velger å moderere Pardew-hatet mitt noe, når det går som det går. Jeg er også enig i at han skal ha sin del av skryten for prestasjonene sine den siste tiden.

Men jeg vil likevel påpeke at vi ikke har fremstått som noe fantastisk fotball-lag. I tillegg så vil jeg også påpeke at disse "grepene" han har tatt, har vært veldig enkle, innlysende og etterspurt av majoriteten av folk som ser mer enn en kamp/sesong av Newcastle i lange tider. Så min ekstase blir enkelt druknet litt av den enkle grunn.

Men for all del, fortsetter dette er det ingen umiddelbar grunn til å sparke han.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3096 på: 24. Nov. 2014, 19:39 »
Jeg ville ikke gå så langt som snkz og bieber fordi Pardew, til tross for alle sine feil, har operert under rammebetingelser som er få andre managere forunt: Lite penger på transfermarkedet, og flere av hans beste spillere har blitt solgt.

Men ingenting av dette har noe med hvorfor jeg misliker fyren. Grunnen til at jeg vil ha han bort uavhengig av hvordan Newcastle presterer under han er fordi han gang på gang på gang har bevist at han ikke er verdig rollen som en PL-manager. Det er helt uaktuelt for meg å støtte en manager som på dag X kritiserer supporterne for å lage for lite lyd, og som på dag Y kritisere supporterne for å lage for lite lyd, som dytter linjedommere, oppfører seg som et lite barn mot både motspillere og andre managere osv. Sorry, men jeg har null interesse av å se den typen folk involvert i klubben jeg holder med.

Jeg vet at dette ikke er en big deal for veldig mange, og det er greit, men for min del er dette en big deal. Det samme gjelder for spillere au, uavhengig av hvor gode de måtte være. Jeg vil ha en klubb bestående av (for det meste) respektable folk, og da SPESIELT på managersiden.

At han i tillegg har stått for en fotball jeg synes er überdritt i flere sesonger nå hjelper heller ikke noe. :ler:
Nei.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3097 på: 24. Nov. 2014, 21:05 »
Er enig i at Pardews oppførsel til tider har vært kritikkverdig, for å si det mildt. På den andre side finnes det managere som er skikkelig drittsekker, men hvis oppførsel ble eller blir lite kritisert pga. suksessen disse har/ hadde. SAF var ikke akkurat en gentleman som manager, og Jose Morinhios oppførsel er på mange måter lik Pardews. Han stakk jo finger'n i øyet på en fyr også.

Kanskje jeg generaliserer vel mye nå, men jeg tror en god del NUFC-supportere, meg inklusive, hadde sett på Pardews  uttalelser  som gospel hvis han hadde etablert oss som en CL-klubb. "Nedskallingen" hadde vi kanskje forklart vekk også. Så subjektive, og følelsesstyrt tror jeg mange av oss er, og fotball handler nettopp om følelser, spesielt når man holder med en sirkusklubb som NUFC. :ler: 

Men i prinsippet er jeg helt enig med deg Boris.  Man skal forvente mer av en manager enn det Pardew har levert. Savner Bobby Robsen jeg, en slik gentleman får klubben aldri igjen som manager.
« Siste redigering: 24. Nov. 2014, 21:07 av Thomas »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3098 på: 25. Nov. 2014, 07:55 »
I mine øyne har vi hatt tre fantastiske gentlemen og fanebærere for alt rett med fotball. Tenker da selvfølgelig på Sir Bobby, King Kev og Chris Hughton.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3099 på: 25. Nov. 2014, 08:16 »
Enig Kristoffer! Samtidig kan vi konkludere med at de resterende managerene etter Kin Kevs første periode er i helt andre enden av skalaen. Denne klubben er veldig "svart hvitt" :toon: ingen mellomting her i gården. Heldigvis får en nesten si. Det er spennende å følge med, men Gud bedre for en berg og dalbane
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3100 på: 25. Nov. 2014, 10:24 »

Jeg synes det er ok :)

Som Kristoffer mener jeg fyren har gjort feil som han fortjener kritikk for, men han fortjener også skryt for å ha tatt grep.

Jeg ville ikke gå så langt som snkz og bieber fordi Pardew, til tross for alle sine feil, har operert under rammebetingelser som er få andre managere forunt: Lite penger på transfermarkedet, og flere av hans beste spillere har blitt solgt. Jeg ønsket også ham vekk, men sitter nå på gjerdet fordi en manager dømmes alltid etter prestasjoner. Fortsetter han å levere som nå, kan han gjerne være manager for meg.

I enkelte kretser synes jeg Pardew-hatet har tatt litt for mye av, og da tenker jeg spesielt på NO der jeg opplever at noen brukere har mistet gangsynet: Alt positivt som skjer er kun flaks eller andre omstendigheter, det har ingenting med Pardew evner som manager. De er irritert over at Pardews til tider flåsete formuleringer,  men de samme personene syntes alt han sa var glimrende da vi klarte femteplassen. Igjen, en managers utsagn vil som regel bli sammenlignet med hans resultater: Når resultatene er dårlige tolker man alt Pardew sier som negativt, vinner man, fremstår alt som gjøres og sies som fantastisk og fornuftig. Sannheten ligger som regel midt i mellom tenker jeg. For Pardew har svart belte i flåsete formuleringer  :)

Et skifte midt i sesongen vil være lite lurt, så fremt vi ikke er på kanten av stupet. Om vi komme midt på tabellen er min oppfatning at vi skal fortsette med Pardew og bygge stein på stein. Dette fordi managerskifte gjør klubben veldig sårbar. For det første vil vi bruke en liten formue på å sparke Pardew og hans stab, og for det andre må vi kjøpe fri den nye manageren. Og jeg tror det kan være vanskelig å få tak i en dyktig manager som er villig til å leve under MAs kontrollerende hånd.  Jeg vil igjen vise til Tham og LFC som har rotet vekk forspranget til oss på managerskifte og dårlige reinvisteringer.

Godt skreve. Einig, men er den rette manageren tilgjengeleg i sommar so bør me skifta.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3101 på: 25. Nov. 2014, 11:10 »
Pardew er ikke en mann som gjør laget til en langt bedre enhet enn summen av enkeltspillerene, og våre verste perioder under Pardew har alltid kommet like etter at vi har mistet klassespillere enten til skade eller salg (Remy, Cabaye, Collocini sin skadeperiode da han var en av PL's aller beste). For tiden har vi mange i form, men vi kommer til å ryke for god motstand med stygge, stygge sifre i løpet av desember. Programmet er litt for tett for at vi skal klare å mobilisere fra kamp til kamp.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3102 på: 25. Nov. 2014, 18:19 »
Pardew er ikke en mann som gjør laget til en langt bedre enhet enn summen av enkeltspillerene, og våre verste perioder under Pardew har alltid kommet like etter at vi har mistet klassespillere enten til skade eller salg (Remy, Cabaye, Collocini sin skadeperiode da han var en av PL's aller beste). For tiden har vi mange i form, men vi kommer til å ryke for god motstand med stygge, stygge sifre i løpet av desember. Programmet er litt for tett for at vi skal klare å mobilisere fra kamp til kamp.

Jeg tenker at de fleste managere avhengig av at de beholder sine beste spillere skadefrie eller at de blir i klubben. Remy, Cabaye og Colo er klassespillere, og jeg mener det er naturlig at et lag opplever en formsvikt når slike spillere er skadet. Jeg tror ikke SAF hadde klart det bedre enn Pardew hvis han hadde blitt tvunget til å bruke Taylori stedet for Colo og Anita i stedet for Cabaye fordi han må forholde seg til en eier som nekter å bruke ekstra kapital til å hente inn fullgode erstattere.

Tremblem

• Gjest
« Svar #3103 på: 26. Nov. 2014, 23:01 »
På kort sikt, ingen vits å mase om hans avgang så lenge resultatene nå har bedret seg, og forhåpentlig kan vi dra i land en respektabel sesong, noe som i mine øyne er en topp-8 plassering.

På lang sikt derimot vil jeg ha Pardew ut.

1. Han har tidvis hatt vanskelige forhold med nøkkelspillere som blir solgt, men hallo!!! Slik er verden for de fleste managere. Get on with it og få det beste ut av hva du har igjen, og her har ikke akkurat Pardew vist seg verdig. Går ikke fra Europa-utfordrer til dumpekandidat på grunn av ett spillersalg (Cabaye)!!!
2. Selv om flere unge spillere har fått vise seg frem og gjort det bra i de siste, dette hadde aldri Pardew gjort hadde det ikke vært for skader som tvang han til det. Begrensede spillere som Jonas og Gouffran derimot har hatt klippekort uansett hvor rævva de har vært. Glem heller ikke at Pardew ville kvitte seg med Abeid i sommer.
3. Over lengre perioder har han brukt spillere i feil posisjoner. Lov til å prøve, men når det ikke funker så funker det ikke. Mbiwa, Sissoko, Cisse, Ba, Jonas........ Sleng på Santon og, faen som det irriterer meg når han konstant ødelegger tempo i angrep med å måtte stoppe opp og legge ballen over på høyrebenet før han kan legge inn.
4. Vet det er flere motiver for at Pardew bytter mye på laget i cup-kamper (vi skal jo pr. definisjon helst ikke gå videre), men jeg tenker spesielt på sesongen med Europa League hvor han gjerne bytta 7-9 spillere fra seriekampen. Laget i PL som benyttet FÆRREST spillere totalt forrige sesong, Manchester City. Laget som hittil i denne sesongen har benyttet FÆRREST spillere, Chelsea. Som Erik Nevland sa i PL-studio, det er greit å bytte om på 2-3 spillere for å holde spillere varme og rotere litt på slitasjen, men ikke flere. Da ødelegger man rytmen i laget. Dette har ikke Pardew skjønt noe av.
5. På 4 år har han ikke klart å innføre en klar spillestil, prinsipper, formasjon eller identitet, og han evner ikke å gjøre tilpasninger og justeringer for å få laget til å fungere før han er pokka nødt grunnet skader (slik som skjedde nå nylig). Alle managere har måttet gjøre endringer over tid på grunn av skader osv, men de dyktige har en rød tråd med hva de driver med.
« Siste redigering: 26. Nov. 2014, 23:10 av Tremblem »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3104 på: 27. Nov. 2014, 19:52 »
Jeg og Snkz. Jeg kan ikke fordra Pardew, og jeg bryr meg ikke om hvordan han gjør det i Newcastle, noe som ikke kommer til å forandres uavhengig av om han tar Newcastle til CL og cupfinale eller rykker ned. Jo fortere den usmakelig fjompen forsvinner, jo bedre.

Ja noke annet er ikkje og forvente heller. Men ifølge Snkz er jo Pardew hjerneskada så synes  bare det er litt lite medfølelse ute å går hos enkelte.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]