20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 656775 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #3045 på: 05. Okt. 2014, 17:16 »
Svarer bedre enn de fleste? Han er i særklasse hva usaklige bortforklaringer gjelder, han forherliger seg selv til tusen, han presterer å gi fansen skylden når han feiger ut og mister hjemmeseier hjemme mot CP fordi han selv er en feig, tragisk manager. Fyren har gjort og sagt så mye tåpelig i media det siste året at mannen nesten gjør best de gangene han feiger ut og ikke stiller til pressekonferanse (!) etter et pinlig tap.
Kunne sikkert laget komikveld på bakgrunn av Pardews mediehåndtering. I likhet med hele resten av klubben sin håndtering av media.

Helt riktig. Pardew er helt katastrofe til å svare for seg. I mine øyne er det utrolig at han er manager i Premier League. Alt det pisset han faktisk har sagt og prestert å gjøre som å dytte linjedommere, nikke til motstanders spillere burde vært nok til og aldri se han i en managerstol igjen. Dessverre må vi holde ut med han denne sesongen, og mest sannsynlig etter det og.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3046 på: 05. Okt. 2014, 17:18 »
Han er i særklasse hva usaklige bortforklaringer gjelder

Når han begynner å klage på at det er draktene sin feil, sola sin feil eller banen sin feil eller overtidsminuttene sin feil så kan ein begynne å snakke slik.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3047 på: 05. Okt. 2014, 17:31 »
Forskjellen er, dersom du sikter til eksempelvis Sir Alex som har skyldt på draktene etter en famøs førsteomgang i bortedrakter mot Soton (?), er jo at du kan komme unna med det dersom du leverer som manager. Pardew leverer elendig, og har særdeles sjeldent pekt på egne disposisjoner. Atpåtil presterer han å markedsføre seg selv som en leverandør av angrepsfotball og offensiv tankegang. Det gjør jo det hele enda mer komisk. Big Sam, som er en likesinnet, var i hvert fall ærlig og sa at det var slik han kom til å spille sine første sesonger som Newcastle-manager da han ble spurt om den triste spillestilen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3048 på: 05. Okt. 2014, 17:52 »
Han er i særklasse hva usaklige bortforklaringer gjelder

Når han begynner å klage på at det er draktene sin feil, sola sin feil eller banen sin feil eller overtidsminuttene sin feil så kan ein begynne å snakke slik.

Speaking after Newcastle United?s 2-0 capitulation to Bordeaux in their last Europa League Group D game, Alan Pardew blamed the fact that the side had already qualified for the next round, Bordeaux?s pitch and some disappointing performances for the younger players he fielded for the defeat.

Pardew wailed:
?Yeah, I was a bit disappointed really. We both played mixed teams, we both obviously qualified which made it psychologically a difficult game I think. The pitch was difficult, it was heavy. They play Rugby on that pitch and it was heavy on the legs. I thought they coped better with the pitch and they were the better side. They deserved to win.?

Rangers - Newcastle 1-1
"The grass was a bit long for our liking - it meant we had a slow pass out there. I didn?t think we were great, but we have really worked the guys hard this week, both on Sunday and Monday.

Fulham - Newcastle 1-0
ALAN PARDEW bemoaned Fulham?s quagmire of a pitch after his side ended up second best in a scrappy encounter at Craven Cottage.

After the 1-0 defeat, Pardew reflected: ?It was a tough pitch.
?You looked at it afterwards and it did not look too bad, but the ball was bobbling about everywhere on it.

I tillegg er må jo Pardew være den eneste manageren som legger såpass mye skyld på fansen også etter dårlige resultater? Kan ikke huske Sir Alex gjorde det heller, og jeg vil ikke akkurat påstå at det er et smart trekk.
« Siste redigering: 05. Okt. 2014, 17:59 av Eriksen »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3049 på: 05. Okt. 2014, 18:44 »
Leicester kampen må vinnes. Pardew kan da umulig få fortsette om det ikke blir seier. Alarmlysene bør virkelig blinke da. Ashley sitter med alt ansvaret nå, det handler ikke om Pardew lenger.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3050 på: 05. Okt. 2014, 19:58 »
Leicester kampen må vinnes. Pardew kan da umulig få fortsette om det ikke blir seier. Alarmlysene bør virkelig blinke da. Ashley sitter med alt ansvaret nå, det handler ikke om Pardew lenger.

Hvis Pardew kjører en 4-5-1-formasjon som da medfører at vi skal krige oss til en 1-0 seier klikker jeg, Jeg vil ha 4-4-2 med Cisse og Riverie på topp.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3051 på: 05. Okt. 2014, 21:20 »
Det er helt utrolig at Pardew fortsatt er manager, som mange uttaler så ville han vært ferdig i alle andre klubber. Ashley gamler voldsomt nå, for jeg føler meg ganske sikker på at vi rykker ned med Pardew hele sesongen. Ashley i seg selv er ille nok for denne klubben, vi får bare håpe at han kjøper Rangers og tilslutt blir tvunget til å selge oss. Men Alan Pardew, jeg er så jævla lei av den klovnen. Snakk om usymatisk type, jeg begriper ikke hvordan han der Trevor Morley kan sitte og forsvare mannen hver eneste helg. Det er like før jeg sier opp TV2 PL.
For det første, Pardew sier "I´m a proud man". Det er så feil som det kan bli, han er yes man og det er den eneste grunnen til at han er manager for Newcastle. Resultatene hans er katastrofe. Hadde han brydd seg om noe annet enn seg selv så hadde han trukket seg.
Pardew behersker kun 442 med hardtarbeidene spillere. Jeg mener vi var mest solide under Pardew når vi spilte 442 (Krul, R-Taylor-S Taylor-Colo-Simpson, Jonas-Cabaye-Tiote-Obertan, Ba-Best). Med unntak av Krul, Cabaye, Tiote og Ba et ganske begrenset lag. Men da var vi vanskelige å slå. Backene var defensive, kantspillerne bedre defensivt enn offensivt, og Cabaye sørget for at vi hadde minimalt med ballmiss. Best og Ba var sterke spillere som var ekle å møte. Vi spilte aldri vakker fotball men forsvarte oss godt og hadde en Ba som presterte på et vanvittig høyt nivå. Andre halvdel av sesongen når Cisse kom spilte vi 433 og også det fungerte veldig bra. Men mye takket være at Cisse scoret på alt og at Ben Arfa til tider var fantastisk. Hadde Pardew vært et stolt mann så hadde han krevd å fått forsterket stallen og gitt Ba muligheten til å velge mellom ny kontrakt uten klausul eller benken. Hva gjør Pardew, setter Cisse på kanten og lar Ba skyte seg til en bedre klubb.
Måten han behandler fansen, media og de yngste spillerne er ille. Han hakker på de yngste mens spillere som Colo slipper unna uansett for dårlig han er. Snakk om feiging.
En annen ting som er verdt å merke seg under Pardew som er skremmende. Når enten spillerne har vært skadet eller vraket (forsøkt solgt) og får muligheten så presterer de bedre enn noen gang. I de aller fleste klubber blir spillerne bedre med tillitt, det som foregår på feltet kan ikke være mye å skryte av. Hver gang Williamsson har kommet inn har han spilt bra, etterhvert som han har blitt fast daler prestasjonene. Samme har vi sett med Obertan, Cisse og Guthrie.
Det at han vraket Mbiwa og nå spiller med de to tregste stopperne i PL gjør at vi må være alle spissers drømmemotstander. Tenk at vi sitter igjen med 3 dårlige stoppere og lar en stopper med et voldsomt potensial gå på billigsalg. Ingen andre enn Alan Pardew.

Alan Pardew har aldri vært en god manager og kommer aldri til å bli det. Ja han hadde en god sesong men ellers har det vært ræva. Stallen er mer enn god nok for topp 10, kanskje med unntak av stopperne. Jeg frykter vi rykker ned hvis Ashley venter lenger. Vi har tross alt hatt en enkel åpning og vi vet alle hva som skjer når vi møter de gode lagene.
an sparker ikke Bobby Robson??

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3052 på: 06. Okt. 2014, 11:22 »
Man kan si veldig mye om Alan Pardew. Og det aller meste er sagt før.
Men det stemmer at Pardew er en "proud man". Han er stolt over å ha fått sjansen til å lede en så stor klubb som Newcastle, en jobb som skulle vært utenfor hans rekkevidde. Og hvis han trekker seg nå, så vil han kanskje tenke at han bukker under for press. Han vil ikke være den som gir opp. Han har stor tro på egne ferdigheter. Han er en stolt mann. Og en stolt mann gir ikke opp bare fordi det blåser. Han kjenner sannsynligvis ikke fjellvettregel nr. 8 (det er ingen skam å snu), men forventer jeg heller ikke.

En stolt mann kan også være en feig mann. Det er ingen motsetning mellom å være stolt av deg selv, og likevel være litt tøffel i møte med sjefen. Han vet han ikke har all verdens ryggdekning. Og jeg tror han vet premissene. Derfor er han svært forsiktig med å stille spørsmål eller kreve noen ting. Naturlig. Selv om det er litt feigt.

Da Demba Ba ble litt snurt over at hans landslagskollega hadde overtatt rampelyset viste Pardew dårlig lederskap. Han burde selvsagt satt hardt mot hardt og sagt at "jeg tenker kun på lagets beste, og det burde du også gjøre. Hvis ikke kan du ta med deg klausulen din og pelle deg til helvete vekk." Men det er fremdeles mulig å være så inngrodd at han tror han gjorde det beste for laget der. Og da er det jammen ikke rart han er stolt.

Hva gjelder Trevor Morley antar jeg han kjenner Pardew som en god kollega fra sin egen aktive karriere. Jeg ser faktisk nå at de begge var i Reading en kort periode på slutten av 90-tallet, før Pardew ble manager på fulltid. Om de ikke er buddies, så antar jeg at Morley forsvarer Pardew fordi han mener han er en bra fyr og en bra manager. At vi som følger Newcastle tett mener noe annet, betyr ikke at han kommer til å endre mening. Han kjenner åpenbart Pardew som en fin fyr og det må han jo få lov til. Jeg driter i hva de mener i TV2-studio. For de som ikke følger Newcastle tett trenger det ikke å være åpenbart at Alan Pardew er et problem. De ser på at ja, men han vant jo manager of the year i 2012, og har jo vært manager i både West Ham og Southampton. Ekspertene på TV sier han er en bra fyr, så det er sikkert bare Newcastle-fansen som sutrer, og innbiller seg at de er noe.

Og til slutt: Jeg kjenner ikke til konteksten rundt Pardews sitat om manager of the year-trofeet, men jeg nekter å tro at det var noe annet enn et dårlig forsøk på en dårlig vits som journalisten naturligvis tok med, for hei, det er jo et genialt sitat.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3053 på: 06. Okt. 2014, 11:45 »
Forskjellen er, dersom du sikter til eksempelvis Sir Alex som har skyldt på draktene etter en famøs førsteomgang i bortedrakter mot Soton (?), er jo at du kan komme unna med det dersom du leverer som manager. Pardew leverer elendig, og har særdeles sjeldent pekt på egne disposisjoner. Atpåtil presterer han å markedsføre seg selv som en leverandør av angrepsfotball og offensiv tankegang. Det gjør jo det hele enda mer komisk. Big Sam, som er en likesinnet, var i hvert fall ærlig og sa at det var slik han kom til å spille sine første sesonger som Newcastle-manager da han ble spurt om den triste spillestilen.

NETTOP!

Pardew liker å leke Sir Alex eller Mourinho på pressekonferanse, problemet er bare at de to han sammenligner seg med i presserommet er han ikke i nærheten av hva andre viktige manager-kvaliteter gjelder.

ALT står og faller på resultater for en manager. Jo bedre resultater du har, jo mer svada ogg pisspreik kan du slippe unna med. Respekt er ikke noe du krever, du gjør deg fortjent til det. Sånn er det også som manager for et Premier League lag -dessverre for den godeste Pardew.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3054 på: 09. Okt. 2014, 12:41 »
Our policy here has been the same since I?ve been at the club ? we have bought players we think have good market value and that means mainly the younger players. I?ve had to deal with younger players and some have been massively successful and some haven?t. At the moment we are not having as much success as we?ve had. I didn?t think we were strong enough in the last part of the season and that?s been held against me that I?ve been making excuses, but I just felt that we needed more and we didn?t have it after the loss of (Yohan) Cabaye. Forget where we are in the league. We need big players and our big players need to stand up.

Nå er problemet at vi bare har hentet unge spillere (som Demba Ba, Cisse, Cabaye, Debuchy, Tiote, Gouffran. Vet ikke hvordan Pardew definerer ung) Og ligatabellen, glem den. Nå trenger vi ordentlige fotballspillere, så kan vi begynne å konkurrere i 16/17-sesongen

We have produced some fantastic players for this club and we need to start producing a few more. Santon, Bigi, Haidara, Amalfitano, Abeid. Er det de du tenker på? Fantastiske spillere var vel litt overdrevet. Egne unggutter kan vel telles på et par fingre.
« Siste redigering: 09. Okt. 2014, 13:18 av lefsen »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3055 på: 09. Okt. 2014, 14:39 »
Når han snakker om at vi har produsert fantastiske spillere, mener han vel spillere som Cabaye?
Vi har kjøpt de, utviklet de videre, og solgt de.
Mer etablerte, undervurderte spillere.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3056 på: 09. Okt. 2014, 15:22 »
Cabaye og Debuchy ja. Det er to vi har solgt videre med profitt. Cabaye kom som 25-åring med landslagsplass, Debuchy var 27/28 og på landslaget. Pardew sier mainly younger players.

Fra Chronicle Live:
Only TWO of the 21 who have started as badly as United this year have stayed up by sticking with their manager ? and FIVE of the eight who stayed up took evasive action before the month of October and changed bosses to keep them up.
« Siste redigering: 09. Okt. 2014, 18:20 av lefsen »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3057 på: 10. Okt. 2014, 07:38 »
Er han ikkje sparka endå?  ::)

Xuz

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3058 på: 11. Okt. 2014, 17:44 »
Må vell ikke gløyme at vi solgte Andy Carroll, selv om han kom jo fra akademiet. Det jeg har som mitt største ønske, er at Newcastle kan gjøre noe lignende som Ajax har gjort i alle dei åra. Finner noe ungfoler, utvikle de, få dem til å bli etablerte spillere på laget og få solgt videre til de store ligaer. Samtidig at de KLARER i det minste å kvalifisere seg i CL år etter år. Greit nok at Æresdivisjon er ikke noe å skryte av, selv om nivået der er noen hakk over enn Tippeligaen.

Hvis en eller annen gang Alan Pardew får sparken, så håper jeg virkelig Mike Ashley kan huke taki Frank de Boer selv om at sjangsen er så mikroskopisk liten akurat nå.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3059 på: 19. Okt. 2014, 20:34 »