20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 662518 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2715 på: 19. Juni 2014, 14:46 »
Denne mannen ødelegger sakte men sikkert min interesse for klubbfotball. Fotballen han spiller er dritkjedelig, måten han behandler visse spillere på er motbydelig, han oppfører rett som det er som en idiot på sidelinjen og fremstår som en stor idiot annenhver gang han åpner kjeften.

Jeg tar heller en ny manager og nedrykk fremfor å ligge i PL med denne mannen som manager. Orker det ikke stort lenger.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2716 på: 19. Juni 2014, 16:36 »
Skal uten tvil være jævla glad den dagen Pardew er vekke fra sjefsstolen. Problemet er at det virker så fjernt under jævla Ashley.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2717 på: 19. Juni 2014, 16:47 »
Litt morsomt at ingen ser at Pardew gjør Ein god jobb. Er så sykt lett å mislede fotballfans..
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2718 på: 19. Juni 2014, 17:16 »
Jeg sliter med å katogorisere det og være ligaens desidert kjedeligste lag, slite med å havne på en topp 10-plassering og ryke ut i tredje runde i fa cupen mot Cardiff som en god jobb. Høyest middelmådig, og med det laget han har hatt tilgjengelig forventer jeg veldig mye mer. Newcastle har virkelig ikke et dårligere lag en f.eks Stoke og Crystal Palace, allikevel havner Newcastle bak det ene og så vidt forran det andre. Veldig lite imponerende.

Jeg er lei.
« Siste redigering: 19. Juni 2014, 17:19 av boris. »
Nei.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2719 på: 19. Juni 2014, 17:28 »
Litt morsomt at ingen ser at Pardew gjør Ein god jobb. Er så sykt lett å mislede fotballfans..

Det er den type uttalelse som krever litt mer kjøtt på beinet. Hvis ikke blir du bare et troll.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2720 på: 19. Juni 2014, 19:53 »

Det er den type uttalelse som krever litt mer kjøtt på beinet. Hvis ikke blir du bare et troll.

Vel for å ta transferfronten. http://www.themag.co.uk/assets/Newcastle_United_Spending_Last_5_years.png
Rein mattematikk at det er imponerende å forsatt holde klubben oppe. Har vert heldig/dyktig med enkelte kjøp tidligere men det vil ikkje fungere i lengden spesielt ikkje med den talentutviklinga til klubb/fabrikken..

Virker som det forsatt forventes å kjempes mot Southamton etc men det blir jo utopi når det er divisjoner i forskjell både på handlekraft og talentutvikling.

Artig at ein blir sett på som eit troll når ein ein sjeldan gong kjem med ein faktasetning. :feiring:

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2721 på: 20. Juni 2014, 01:52 »
For all del, det taler helt klart i Pardews fordel at vi har solgt for veldig mye mer enn vi har kjøpt for. Likevel må det må være lov å se på hva som faktisk har gått ut og hva som har kommet inn. Jeg drister meg til å si at vi (med unntak av de to siste vinduene) har vært ekstremt effektive i overgangsmarkedet. Spillere som Sissoko, Yanga-Mbiwa og Ben Arfa er spillere jeg ikke kunne drømme om at vi skulle signere en gang, men er det noen som vil hevde at Pardew får maksimalt ut av disse spillerene? De to siste sesongene er Dummet og Williamson de eneste spillerne våre jeg greier å se for meg at har blitt bedre.

Pardew er den eneste i verden som ser Sissoko, mannen med Premier Leagues dårligste innlegg, som høyreving. Anita fikk ikke spille før vi solgte James Perch til Wigan. Santon har gått fra å være den nye Maldini til å være tredjevalg på venste back for oss. Yanga-Mbiwa har gått fra å være en fransk landslagsstopper til å være backup for Mike Williamson -  og enda verre - han blir slaktet for å ikke være en effektiv backup på høyrebacken. Marveaux og Ben Arfa får aldri spille en kamp, selv om absolutt alt i laget vårt skriker etter deres spisskompetanse. Papiss Cisse har vært aldeles hjelpesløs etter den første halve sesongen sin.

For å dra et tall rett ut av ræva vil jeg påstå at vi har hatt ca. 25 førstelagsspillere de siste par sesongene. Som nevnt er det to av disse som har blitt bedre. Resten har enten stagnert, blir aldri brukt i sin korrekte posisjon, blir aldri brukt i det hele tatt, eller har rett og slett blitt dårligere. At manageren i et lag skal være uten skyld i at 23 spillere i beste fall har stått på stedet hvil er ingenting annet enn komplett utenkelig.

Edit: Hvis man skulle finne på å være uenig i dette, hvor er det da feilen ligger? Det eneste naturlige alternativet må da være å tuppe Graham Carr, som TYDELIGVIS ikke greier å identifisere gode nok spillere for oss. For å mene at de to siste sesongenes prestasjoner ikke skal ha konsekvenser for noen i klubben vår er intet annet enn gale-matias. Med mindre man ser på 10.-plasser som flotte greier, selvfølgelig.

Edit2: Og nå har jeg ikke en gang snakket om andre elementer ved Pardews stil, som at noen spillere går ut av laget etter en halv dårlig omgang (Ben Arfa, Yanga-Mbiwa), mens andre får lov til å spille dårlig i både halve (Gouffran) og hele (Jonas) sesonger uten at det går utover klippekortet. En annen ting som ikke nødvendigvis trenger å være en dårlig ting, er at Pardew på ingen måte er konsekvent når det kommer til spillestil og formasjon. Vi har aldri vært bedre under han enn når vi spilte 4-3-3 på slutten av 11/12-sesongen, men den formasjonen og lagoppstillingen har ikke vært sett siden. De siste par årene har det vært 4-4-1-1/4-4-2 og 4-2-3-1-formasjoner, men gud veit om Pardew foretrekker langs-bakken-spill som vi av og til bedrev mens vi hadde Cabaye, eller om han liker best å hoofe ballen opp mot Shola som ensom spiss i en 4-4-1-1. De siste to sesongene har man i alle tilfeller vært ubrukelig om man ikke jobber bakover nok.
« Siste redigering: 20. Juni 2014, 02:18 av DurinVIII »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2722 på: 20. Juni 2014, 07:47 »
Alle utsagn frå Pardew dei siste 2 åra er grunn nok til å sparka han, spør du meg.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2723 på: 20. Juni 2014, 10:59 »
Vel, Benson, du har ingen særlig god sak når det eneste du klarer å komme med er at vi er i plussiden på overgangsfronten. Forøvrig stiller jeg meg 100% bak DurinVIII sitt innlegg.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2724 på: 20. Juni 2014, 18:02 »
Vel, Benson, du har ingen særlig god sak når det eneste du klarer å komme med er at vi er i plussiden på overgangsfronten. Forøvrig stiller jeg meg 100% bak DurinVIII sitt innlegg.

Nei du har nok rett. Økonomiske muskler har ingenting og sei i dagens fotball.

Trenger ikkje være noke direkte feil i Durins innlegg men det seier veldig lite om Pardews jobb som manager. Det viser jo kun til enkelte spillere som enten har blitt brukt feil eller stagnert. Slike eksempler finnes det mange av i samtlige PL klubber/managere i PL og har lite og seie for helheten. Bobby valgte jo å hente Viana istedefor Ronaldo i si tid. Greit nok det Viana kom til klubben som eit av europas største talent og nylig vinner av årets unge spiller i europa. Men blei kun brukt i total feil posisjon (som backup for Robert?) Ingen ev eksemplene til durin om Pardew er i nærheten av dette men Robson er alikevel ei legende.. :iik:

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2725 på: 20. Juni 2014, 20:24 »
Vi snakker ikke om "enkelte", vi snakker om samtlige - med unntak av to - spillere.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2726 på: 20. Juni 2014, 20:48 »
Saklig.  :thumbu:

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2727 på: 20. Juni 2014, 21:56 »
Har jeg sagt at økonomisk muskler ikke har noe å si? Poenget er at en trener må måles på flere variabler. Din argumentasjon er litt som å si at utslipp fra biler har skylda for global oppvarming.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2728 på: 21. Juni 2014, 00:44 »
Saklig.  :thumbu:
Jeg synes gjerne du kan fortelle hvilke Newcastlespillere som har hatt en positiv utvikling de to siste årene.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2729 på: 21. Juni 2014, 08:44 »
Kan faktisk ikke ta folk seriøst når de mener Pardew gjør en god jobb. Hvis man drar sammenligninger mellom Pardew og Sir Bobby Robson etter denne fotballvåren her så er man faktisk tilbakestående, og eneste grunn jeg kan tenke meg at folk liker å være NUFC supporter under Pardew er om de er fullblods sado-masochister.

Pardew burde vel ha hatt sparken 30-40 isolerte ganger siden han fikk jobben. Taktisk er han helt ubrukelig, fotballfilosofien hans er helt forbanna gørrkjedelig og destruktiv, han er en forbanna wankster som driter seg ut gang fra sidelinjen og kan jo faen meg ikke gjenkjenne talent om det stod på livet hans.