20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659461 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2595 på: 19. April 2014, 18:03 »
Nå må det snart være nok. Pardew aner ikke hva han gjør lengre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2596 på: 19. April 2014, 18:05 »
Om Arsenal hamrer oss 5-0 neste runde kan det være nok..

Tenker heller at Ashley tror det skal bli bra å få Pardew ned på benken igjen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2597 på: 19. April 2014, 18:11 »
Trur han site lika trygt som Rodgers i Lpool sjølv om me taper 5-0 mot Arsenal og 7-0 mot Lpool. Ja, til og med tap mot Cardiff tåle han!

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #2598 på: 19. April 2014, 18:16 »
Regner med at Pardew skylder på fansen, ettersom han skyldte på pressen sist.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2599 på: 19. April 2014, 23:29 »
Nei, på skadane ::)

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2600 på: 20. April 2014, 12:20 »
Til Pardews forsvar så er det neppe enkelt å bare snu denne katastrofale trenden over natta. Men så er han også i bunn og grunn roten til alt vondt. Spillerne og majoriteten av fansen virker ikke å ha særlig troa på sin egen manager og da er løpet kjørt på forhånd uansett motstander. Det er dette utgangspunktet klubben vil ha i oppkjøringa til neste sesong, og det er mest skremmende. Ny manager og ny entusiasme er den soleklare løsningen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2601 på: 21. April 2014, 00:10 »
Hehe. Klistrer inn nufc.com sin kommentar etter Swansea-kampen.  Hører vel mer inn i denne tråden:

Sitat
Three games remaining then, and with the nightmarish prospect of what awaits us at the Emirates and Anfield, there's just one more afternoon of purgatory on Barrack Road before we can turn our back on this shower - and begin to worry about which three teams could possibly contrive to finish below us next May.... 

Gut-wrenching though it is to admit, as Bony ran up to take that penalty, our over-riding feeling was rooting for him to beat Krul -that's how much of a head f*ck watching this rubbish week after week has become.

And just as sadly, we'd willingly see Cardiff come here and win for the second time this season, were another home loss enough to prompt the demise of this discredited buffoon who calls himself the manager. Presumably the squad won't risk a lap of "honour" whatever the score....

Putting aside the "bigger picture" view we subscribe to that whoever fills the manager/coach role is immaterial while the current status quo prevails, something has to change if this end of season hangover isn't to become something far more elongated and debilitating. 

Tasked with achieving a top ten finish, home wins by Stoke City and Crystal Palace next weekend would see Pardew take his side to Arsenal the following Monday languishing in eleventh spot. 

Despite that though, his post-match burbling suggested he would have been content with a draw - an appalling lack of ambition mirrored in the inspid, pride-free apology of a performance he presided over, that again prompted scores of fans leaving with the score 1-1.

Thanking the fans for their backing (in reality not booing him or his side, but providing a vote of no confidence by their lack of support) was pathetic, while his suggestion that the winning goal could have been prevented had he been on the touchline just invited further derision - what did he intend to do, tackle an opponent? 

And maintaining his inconsistent streak, Pardew expressed his delight at returning to the dugout for our next game - having previously spoken about watching from the stands after his ban ended in a bid to modify his behaviour.

Yet more stream of consciousness twaddle and like his formations, tactics and motivational speeches, totally ignored by a dressing room that propelled him to the manager of the year title two years ago.

Now they just want to propel him. And so do we. A change of direction is needed, because everyone is heartily sick of going backwards.

Forget ambition, forget austerity. If we were playing in the Northern League you'd look at the lack of heart, lack of pride and lack of commitment from the eleven players sent out wearing our shirts and do something about it. And short of emptying the dressing room, the bloke who took the plaudits should now suffer the consequences.

Whether the mechanism to achieve such a change exists is open to question though, with the financial burden of paying off the current boss presumably a cost that the football club would have to bear.

And whether there's anyone on the payroll capable of securing a credible candidate to fill the vacancy is another moot point - unless the third coming of JFK awaits as the latest ignominy to befall us....

Pardew mentioned Bobby Robson's side in his pre-match waffle. Today further emphasised to us that like the late Knight, there came a point when he had nothing left to say to his players, no cards left un-played. Maybe his current no.2 could share his recollections of that time...

The failure to appreciate that and act saw Robson remain in post at the end of the 2003/04 campaign, only to then be ejected just four games into the following season - when it became apparent that nothing had changed.

Exactly ten years on, that time has now arrived for the second-longest serving manager in the division to be relieved of his duties after the final whistle at Anfield next month - the same venue that the previous administration should have made Robson's last in 2004.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Tremblem

• Gjest
« Svar #2602 på: 21. April 2014, 17:26 »
http://www.nettavisen.no/sport/--moyes-far-sparken/5467937.html

Ikke at jeg er noen Moyes-fan, men kunne garantert gjort en bra jobb i Newcastle, med begrensede midler. Akkurat som han gjorde i 10 år med Everton.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2603 på: 21. April 2014, 20:36 »
Hehe, Moyes i fare for å få sparken men Pardew sit støypt fast. Kan likso godt setja opp ei statua av han. "Record-breaker".

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2604 på: 21. April 2014, 22:07 »
Helt seriøst; er folk villige til å la Moyes ta over roret ved klubben, hvis vi hadde vært i en drømmeverden og Ashley hadde tatt til vettet? Veit det er en oppgradering fra Pardew, men med tanke på hvordan det har vært i det siste for Moyes?

Jeg hadde takket ja til David Moyes på stedet, kunne løftet oss selv med Ashley som sjef!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2605 på: 21. April 2014, 23:39 »
I en drømmeverden ville jeg nok tatt en manager av mer offensivt kaliber enn Moyes. Eller bedre sagt: en manager med klar offensiv identitet. Slik jeg ser det er Moyes samme type manager som Pardew på mange måter, bare en bedre versjon. De største problemene til Moyes i ManU er planløshet offensivt, mangel på evne til å styre matcher, og bedre poengfangst på bortebane der han i større grad kan la motstanderen styre kamper og legge seg bakpå.
Derfor foretrekker jeg managere som har en offensiv grunnfilosofi, og hvis hovedprioritet ved kampstart er hvordan en scorer fler mål enn motstanderen fremfor hvordan en i første omgang stopper motstanderen å komme til sjanse. Trua på å utvikle en egen spillestil. Teit forklart, men tror dere fatter. Managerene i de to scouserklubbene er to slik manageryper.
Tror også at det ligger i denne klubbens identitet at vi har en offensivt tenkende manager. Så dersom vi tenker "drømmeverden" og ser på nogenlunde realistiske alternativer kun fra PL tenker jeg Pochettino. Newcastle burde i alle tilfeller være et steg opp fra Soton for ham, men med dagens eiersituasjon er det vel dessverre ikke det rent ambisjonsmessig.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2606 på: 21. April 2014, 23:58 »
Jeg er en av dem som mener at Moyes ikke fikk en skikkelig sjanse i ManU. Ikke bare det at han ikke fikk tid nok, men omtrent allerede før de hadde spilt sin første seriekamp var enkelte av stjernene ute å kritiserte det nye trenerregime og at de trente for hardt, osv, deriblant RvP. Det var heller ikke mange serierundene som var spilt før Rio Ferdinand var ute å klaget på nye ting og "sånn gjorde vi det før" greie. Jeg tror at enkelte av stjernene, gjerne de aldrende, har gjort det veldig vanskelig for David Moyes. Det å etterfølge SAF er i utgangspunktet ekstremt vanskelig, når da spillerne i tillegg ikke aksepterer og tar til seg nye ting/ideer så blir det helt umulig.
Det gledelige er jo at jeg synes ikke ManU har så vanvittig gode enkeltspillere. Flere er gamle og de har heller ikke mange unge som man sperrer øyne opp for. Så nå får de en ny manager som igjen må begynne på "scratch", kanskje ta med seg noen av de eldre "sutrekoppene" videre og finne ut av at dette var tøffere enn ventet. Kanskje bomme på ett par kjøp slik at de igjen må på trenermarkedet om ett par år. Det er lov å håpe!  ;)

Jeg hadde tatt David Moyes imot med en gang. Oppgradering fra Alan Pardew, prestert godt i Everton over en 10 års periode hvor han gjorde klubben om fra nedrykkskandidat til utfordrer til CL plass. Nå har Everton riktignok tatt nye steg denne sesongen under Roberto Martinez, men man må ikke glemme at under David Moyes leverte Everton meget stabilt og endte som oftest mellom 60 og 65 poeng ved sesongslutt, uten veldig store investeringer og med god satsing på den yngre garde. Nettopp dette med å satse på yngre spillere og oppgradere akademiet tror jeg Moyes er veldig dyktig på, ihvertfall var han det i Everton. Det er noe som har vært fullstendig fraværende hos NUFC.

Jeg vet at jeg hadde fått flere "latterlige" meldinger fra mine ManU og LFC venner om David Moyes hadde blitt manager, men det driter jeg rett og slett i. Jeg tror han kunne løftet, stabilisert og lagt ned en god "grunnmur" med fokus på akademiet, for klubben, og gjort det enklere for neste manager å ta over klubben og kanskje bygge videre på det.

Hva synes resten av gjengen her?

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2607 på: 22. April 2014, 00:25 »
Enig med Kristoffer. Moyes er en dyktig lagbygger, men han passer ikke Newcastle. Men marerittscenarioet er Tim Sherwood...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2608 på: 22. April 2014, 00:41 »
I en ordentlig drømmeverden hadde vi heller ikke hatt Ashley som eier, så feil valg av ord fra meg der Kristoffer. Men situasjonen vår tatt i betraktning, og hvis Pardew & Moyes hadde begge fått sparken, hadde jeg vært veldig villig til å la Moyes få bygge seg opp et godt lag her. Ja, det er dessverre en del å utsette på det offensive, men jeg tror ikke vi kan få i pose og sekk slik ståa er nå. Dessverre ser det ikke ut som Pardew verken er pose eller sekk, så han må bort. Hadde vi vært bunnsolide bakover, eller scoret 2-3-4 mål pr kamp, eller bare øst på med sjanser, hadde jeg vært mindre kritisk! Men Pards har mistet mistet alt. Det mangler defensiv struktur, offensiv slagkraft (både han og spillernes feil, men mest Pards), evnen til å endre kampbildet til tross for noen få muligheter på benken, og kontroll på spillergruppen!

Vi har i det siste året klamrer oss til at Cabaye skal smelle inn et langskudd, eller tre igjennom en pasning så erotisk at det er umulig å bomme på mål. Eller at Remy skal kunne ta seg et lite raid, score mål på egenhånd. Med Gosling, Ameobi, Cisse og de Jong uten selvtillit i det hele tatt OG i feil posisjon, Coloccini som ikke har villet være her de siste to årene, Jonas med dårlige ferdigheter, venstrebacker som totalt svikter ++ evner vi ikke å vinne kamper. Det lille fnugg av "lag" Pards har klart å bygge, river Ashley ned. Kanskje fordi det ikke er bra nok i utgangspunktet. Der vi var i januar er nok det lengste Pards kan ta oss. Moyes kan med stor sannsynlighet ta oss videre, og dermed kanskje overbevise Ashley om at vi kan kjempe om Europaspill årlig. Er litt "ifs and buts" her, men veien videre er uten Pardew. Tror kanskje Moyes er svaret pdd.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2609 på: 22. April 2014, 11:27 »
Jeg har lenge vært ekstremt kritisk til det Moyes driver med i Man Utd.
Litt usikker på hvem som skrev det, men Moyes står for veldig mye av det samme som Pardew, bare en mye bedre versjon. Så sånt sett, så er ikke Moyes min drømmemanager i Newcastle. Når det er sagt; Moyes har tidligere vist at han er god nok til å stabilisere ett lag høyt oppe i PL. Kanskje det er det klubben trenger nå; en som kan bygge noe over tid... Det er hvertfall ett klart steg opp fra Pardew.. Kanskje han har lært litt av å være i Man Utd også ?

Forøvrig, han som ble sparket av Southampton, hvor ble det av han?