20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660264 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2580 på: 08. April 2014, 13:46 »
Nettopp. Derfor en ganske håpløs sammenligning tatt helt ut av kontekst.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2581 på: 08. April 2014, 13:57 »
Har en liten følelse av at det var en smule satirisk.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2582 på: 08. April 2014, 16:57 »
Jeg har vært lei Pardew så lenge nå at jeg nesten er lei av å være lei Pardew.. Hvor mange flere år må vi pine oss gjennom det samme dønn kjedelige passive deffensive spillet? Det latterligste er jo at vi for andre år på rad nesten har sluppet inn flest mål av alle lagene i ligaen og samtidig fokuserer nesten bare på det deffensive på trening. De samme forbanna spillerne som får tilliten hver gang og de samme spillerne må slite benk. Så utrolig kjedelig og forutsigbart. Kjedelig kjedelig kjedelig...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2583 på: 09. April 2014, 10:01 »
Had 10 minutes to kill so just looked at some Pardew stats, digest as you will, this is obviously just repeating what everyone keeps saying but hey ho!!
League games only since he took over (realistically the stats would only look worse if they included the cup!!)
Games in charge - 131
Games won - 50
Games lost - 52
Games drawn - 29
Goals Scored - 171
Goals Conceded - 202
Clean Sheets - 31
Games Conceded more than 3 goals - 35
Average league position - 11th
Win % - 38.1
Loss % - 39.8
Draw % - 22.1
Take out his fluke season in 2011/12 and his %'s drop / rise to ...
Win % - 33%
Lost % - 45%
Drawn % - 22%
How is this man still in a job? Discuss!!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2584 på: 09. April 2014, 10:40 »
Statistikk kan jo brukes til alt, og til Pardews soleklare forsvar er det selvfølgelig helt idiotisk å fjerne hans sterke 5.plass-sesong fra statistikken.
Når det er sagt ville nok eier med ambisjoner og generell interesse av at klubben skal vokse videre også fjernet Pardew nå, tror jeg.

http://www.thejournal.co.uk/sport/sport-opinion/don-hutchison-alan-pardew-dead-6933757

For øvrig noen gode momenter fra Don Hutchinson rundt Pardew og Cashley.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/neil-cameron-few-highlights-new-6938137

Og Neil Cameron sin egentlig veldig åpenbare analyse av uttalelsen til nyeste nikkedukka til møkkamannen på topp.
« Siste redigering: 09. April 2014, 13:45 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2585 på: 09. April 2014, 14:09 »
Bare en liten kommentar fra meg (har ikke fått lest særlig av det som er skrevet her i det siste, men here goes):

- Bra oppsummert og diskutert rundt hvordan Pardew må gå fordi han ikke makter å skape et lag/utvikle spillere.

MEN, jeg er uenig i de som mener at ingen andre managere er aktuelle for oss pga Ashley.
Ja, jeg forakter tjukken med all min fotballsjel, men det er faktisk en rekke managere på kontinentet som har lykkes under lignende forhold. Vi må huske på at det er forholdvis mange klubber med begrenset økonomi, så det er ingen unnskyldning for å ikke få det til!

Skal det ikke være mulig å spille åleit fotball med spillere som Krul, Colo, Debuchy, MYM, Tiote, Sissoko, Anita, Ben Arfa, Cisse og Remy (glemte sikkert noen også). Alle de spillerne der hadde gått rett inn på de fleste lag i PL. De fleste managerne i verden disponerer ikke en så dtalentfull tropp, det er min påstand.

Pardew må seriøst se seg i speilet, makan til elendig jobb han har gjort med denne troppen  :thumbd:
Twitter: @Matserazzi

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2586 på: 09. April 2014, 22:50 »
Begrenset økonomi er jo så sin sak. Men det er mer som gjør Ashley uspiselig enn bare grådighet. Han vil ikke ha noe av at noen stiller spørsmål ved noe som helst av driften, og en manager må ikke finne på å stille noen som helst form for krav. Her bestemmer Mike, og han bestemmer ALT. Har du spørsmål, still dem til noen andre. Her sier du enten ja, eller så finner du deg en annen jobb. Det er arbeidsbetingelsene. Er du heldig får du være med å bestemme hvilke spillere vi skal hente, er du uheldig, får du ikke bestemme det heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2587 på: 09. April 2014, 23:10 »
Det er kanskje den viktigste tingen samtidig med dette ønske om å gjøre Newcastle United til fotballverdenens svar på Nord Korea som gjør Ashley så ekstrem bedriten. Ellers er der også andre ting som er veldig provoserende:

- Ikke evne å se at for å vokse som klubb, må der investeres. Klubben vil ikke vokse dersom vi står på stedet hvil. Jævla enkel matte. Og det er ikke slik at vi må legge oss på Shitty/Chelski-nivå. Der er et par Merseyside-klubber som er gode bevis på hvordan en med kloke investeringer og satsing kan nå lengre. Eventuelt en klubb helt sør i landet. Minner om at det ikke er mer enn et par år siden vi var forbi Liverpool med flere poeng ved sesongslutt. Og at klovnen av en manager fremfor denne sesongen proklamerte at Liverpool var laget vi skulle kjempe med. HAHA.

- Det åpenbare beviset på at alt prat om kommersiell maksimering er pisspreik: Det store fallet i kommersielle inntekter de siste året og den kontinuerlige bombarderingen av gratisreklame for SD. Det er jo også åpenbart at videre investering i en klubb som for to år siden tilsynelatende hadde en fin fremtid foran seg også ville gitt muligheter for ytterligere cash i kassa.

Alt dette tegner et bilde de fleste av oss vel er klar over. Ashley har ikke som mål å gjøre klubben Newcastle bedre eller større. Han er tilfreds med at vi ligger trygt plassert i PL, med muligheten for trygg inntekt. At vi ikke har signert en førstelagsspiller permanent på over ett år, samt at Pardew fortsatt er manager er de to klareste bevisene på det. Blander du dette med en patetisk innstilling til fansen - så kan jeg ikke være stygg nok i mine karakteristikker av Ashley uten at han får et kriminelt preg over seg. Ikke at jeg tviler på at han bedriver shady allerede altså...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2588 på: 13. April 2014, 11:31 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-united-alan-pardew-random-6889667?

Om en ikke har noen unnskyldninger å komme med så kan en få god hjelp av Pardew her.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2589 på: 13. April 2014, 14:57 »
Har lenge vore blant dei som ikkje synes at å sparke Pardew er ein god ide. Har grunngitt dette ved kva alternativa våre er dersom han blir sparka. Kan vi få noko betre med den ledelsen vi har for øyeblikket? Har nå nådd eit punkt der eg ikkje ser at det kan bli verre enn det det er for tida. Ja, vi ligger på ein grei 9.plass på tabellen, men dersom vi ser ut over dette så har vi ikkje mykje å vise til.

Vi har skåret 38 mål og sluppet inn heile 52 mål. Dette er ein forferdelig statistikk og viser så klart og  tydeleg at vi trenger forsterkninger og ein solid overhaling av laget både når det gjelder spillemateriale og taktikk. At ein spiller som Ameobi får spille heile kampen mot Stoke, med absolutt null bidrag offensivt bortsett fra å stoppe våre eigne angrep. Pardew snakker om at vi mangler kreativitet til å vinne kampen, samtidig sitter Ben Arfa på benken og kommer ikkje inn før det er 20 minutter.  I går presterte også Pardew å skylde på lokal pressa for den gryende misnøyen blant supporterne. Samtidig skyldte han på skader(sjokk der altså) og sa at vi mangla 10 spillere. Sist eg sjekka så hadde vi 4 stykker som ville ha starta, Sissoko, Remy, Debuchy og Santon.  Da merka eg at eg hadde fått nok.

Noko må skje i klubben. Vi trenger at Ashley og kompisene hans forsvinner fra klubben vi elsker.  Bryr meg ikkje lenger om at vi har fått ein sunn økonomi. Når klubben blir drivet på ein måte som gjer at supporterne blir likegyldige så er det noko alvorleg gale. Håper at fansen kan vise at nok er nok.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2590 på: 13. April 2014, 15:22 »
Det er godt det begynner å blåse rundt ørene på denne karen, er så lei...
Hadde nesten kunne akseptert at Lpool hadde vunnet serien hvis han hadde fått sparken, bare nesten.

http://www.chroniclelive.co.uk/all-about/sunday%20sun

http://www.dagbladet.no/2014/04/13/sport/fotball/premier_league/newcastle/alan_pardew/32802577/

Eppa

• NewUtd.no
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2591 på: 14. April 2014, 13:43 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/news/newcastles-alan-pardew-admits-sack-3409159

Virker som han merker presset etter den siste tids elendige resultater.
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2592 på: 14. April 2014, 17:24 »
Ganske naturlig. Uavhengig om det er en annen fotballklubb eller arbeidsplass så vil styret og eier normalt vurdere om det er forsvarlig å la en manager ta med seg uroen og de rekordsvake prestasjonene inn i forberedelsene til en ny sesong. Pardew har også gjentatte tillitsbrudd som har resultert i karantener. Det kan bli blytungt neste sesong om den kritiske situasjonen klubben er inne i ikke rettes opp i snarest. Skulle vi tape resterende kamper og avslutte med en storsmell mot et gulljagende Liverpool er det ikke nødvendigvis en sommerferie løsningen på problemene.

Jeg tror nøkkelen er ny manager som kan skape en ny entusiasme inn til neste sesong. At vi trenger en haug med forsterkninger og utskiftninger er en ting, men det skjer ikke. Derfor kan vi ikke ha en manager som har "mistet garderoben" og som ikke evner å få det beste ut av mannskapet lengre. Liten vilje til å sprøyte inn midler til nye spillere og det faktum at vi mister vår toppscorer (Remy) i det påfølgende overgangsvinduet etter at vi solgte vår playmaker (Cabaye), kan signaler til spillerne om at klubben er i ferd med å bli skakkjørt og det brer seg uro og tvil.

Mange maser om kontinuitet men ikke glem Rodgers som er i ferd med å ta et høyst overraskende ligagull med Liverpool i sin andre(!) sesong..

Tremblem

• Gjest
« Svar #2593 på: 14. April 2014, 18:45 »

Mange maser om kontinuitet men ikke glem Rodgers som er i ferd med å ta et høyst overraskende ligagull med Liverpool i sin andre(!) sesong..

Viktig med kontinuitet, men ikke for enhver pris. Funker det ikke, så funker det ikke. Noe vi ser et eksempel på nå.

- Ser vi noe som helst som minner om utvikling av en identitet og spillestil? Etter 3,5 år med Pardew driver vi fortsatt bare å måker ballen fremover uten mål og mening. Samtidig blir det store gap bakover nesten hver gang vi mister ballen, og motstandere kan løpe forsvaret i senk. 
- Hvor mange spillere har utviklet seg positivt under Pardew's "ledelse"? Cabaye og Debuchy? Resten er status quo eller gått kraftig tilbake.
- Finansielle restriksjoner? Ja, akkurat som 15-16 andre klubber i PL. At lag som Everton og Southampton plutselig er "større" klubber enn Newcastle og vi kan ikke konkurrere med de, er ikke annet enn bullshit!

Kan bare i mine våte drømmer forestille meg hva managere som Martinez eller Rodgers hadde fått ut av stallen til Newcastle. Det er gode spillere i troppen vår, med ferdigheter langt over snittet. De ferdighetene blir ikke brukt, og han som skal sørge for at laget utnytter de, han aner ikke hva han driver med.

Godt poeng fra darkshark her. For 2 år siden endte vi 12 poeng foran Liverpool, og 8 foran Everton. Hva har skjedd siden? Vi er ikke i nærheten av å konkurrere med de, og spesielt Everton har da ikke investert noe særlig mer enn Newcastle. Er bare snakk om å ha de rette folka på plass!

Mike Ashley, kan du være så snill å ansette en som vet hva han driver med? PLEAAAAAASEEEEE!!!!!!! Bare denne ene gangen, gjør noe som er riktig for NUFC!!!
« Siste redigering: 14. April 2014, 18:52 av Tremblem »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2594 på: 17. April 2014, 20:16 »
Det er masse som er galt i NUFC om dagen. Det er ikke bare Pardew som feiler, men så lenge han er manager må han også ta sin del av skylden. Oppførselen hans på sidelinjen er ikke akseptabel og at han fikk fortsette etter sitt siste krumspring med Meyler synes jeg vitner om at klubben har tenkt å beholde han lenge fremover. Dette måtte jo være en unik mulighet til å kvitte seg med han uten å måtte betale kompensasjon i dyre dommer. Når så ikke skjedde kan det se ut som at styret er fornøyd med jobben han gjør.

Jeg tror "vi supportere" som jo er klubben på sett og vis trenger en ny giv og et nytt håp. Det får vi med en ny manager. Jeg håper Pardew ser at han er uønsket og pakker sakene sine og drar, med seg kan han ta John Carver. Jeg vil ihvertfall ha inn noe nytt. Det ville gitt håp om bedre tider og ikke minst vist at Ashley også satser mer enn hva det ser ut som, at han ikke er fornøyd med å være en middelmådighet slik jeg er redd at han er på klubbens vegne.Det må da være et krav og ønske om å bli bedre?

Det er noen managere innenfor rimelighetens grenser som jeg tror kunne løfte klubben sportslig sett. Jeg synes man skal prøve alt for å finne den "riktige". Lee Clark, Neil Lennon og til og med Steve Bruce er jeg villig til å prøve ut. Jeg tror uansett det meste er bedre enn slik NUFC fremstår nå med en manager som verken kan kontrollere seg selv eller spillerne sine, det er jo rykter om opprør i spillergruppa og jeg tror ikke John Carver er rette mann til å gå imellom heller. De siste kampene med han på sidelinja har ikke akkurat vært av det bedre slaget. Det må noe nytt til, noe som kan gi oss supportere et snev av håp igjen, noe å se frem til neste sesong.
Jeg nevnte 3 britiske managere over her, men jeg drømmer om en med litt større navn utenfor de britiske øyer, enten som spiller eller manager. Laudrup er ledig på markedet, det er også Luciano Spalletti som i mine øyne er en fantastisk manager. Ronald Koeman må jo ønske seg større utfordringer etter 3 år i Feyenoord, eller hva med Massimiliano Allegri som nylig fikk fyken i Milan? Men da må man nok være tidlig ute.

Det er nok av managere der ute, noen mer spennende enn andre, det er uansett en vanskelig nok jobb å plukke ut den rette. Men, får Pardew og co sparken av Ashley nå så viser han ihvertfall at dette ikke er godt nok og at han har større ambisjoner enn som så. Så dette ligger egentlig i hans hånd nå. Så spørs det hva som skjer fremover. Frykten min er ihvertfall å fortsette i samme stil også neste sesong..........