20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659367 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2085 på: 15. Mai 2013, 23:27 »
Meiner det kan være både positive sider og negative sider med å bytte ut Pards. Mannen har bevist i forrige sesong at han kan få et middelmådig lag til å prestere, og i årets sesong har han fått et på papiret betre lag til å sjå ut som et lag fra tegneserien. Kan synse i alle retninger ,men eg stussa litt på noe Claus Lundekvam sa i studio ca midtvegs i sesongen(november /desember).  ikkje ordrett men bodskapen var i hovedsak slik"I forrige sesong var det fokus på treningsfeltet på det kollektive i alt som vart gjort, mens i årets sesong var der litt indre stridigheter "Ba" som ville at det skulle vere fokus på enkeltspillerne. Det vart sagt at det var som natt og dag i forskjell på atmosfæren der. Mykje mindre intensitet i årets sesong"

Har ikkje svaret, men det var mange her på forumet som stilte spørsmål med Ba, og lagmoralen han hadde tidlig i sesongen. Det kan vært første signal på at Pards mista litt av grepet i gruppa. Og når dei andre ser at Ba kan grine seg til sin possisjon, så er det vel naturlig at andre vil/har prøvd utover i sesongen. Det kollektive i gruppa og laget har iallefall ikkje vore der i årets sesong viss en sammenligner med fjoråret. Er usikker på om Pards kan snu dette, eller om han er rett mann til å snu dette.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2086 på: 15. Mai 2013, 23:49 »
Hiver litt mer bensin på bålet:

"Lose against Arsenal and it's more defeats than the relegation season. Away from home we've finished with just one more point than that season, having conceded more goals and having a worse GD. Our overall GD is currently worse than the relegation season"

At vi hadde Kinnear som manager store deler av sesongen, samt "ekstern uro" sier ganske så mye at resultatene denne sesongen har vært langt fra gode nok.

Jada, hadde vi vunnet 3 kamper til hadde vi lagt på 8 plass og det hadde ikke sett så stygt ut.
Vi var jaggu heldige med at vi hadde QPR som motstander forrige helg for med den bedrøvelige borteformen vi har hatt denne sesongen tror jeg samtlige andre lag hadde slått oss.

Håper virkelig at vi får en rask avklaring etter Arsenal kampen om Pardew har en framtid her, akkurat nå er det ganske mye som tyder på det. Har lyst å se fram mot en ny sesong, men tanken på lange baller, ny kontrakt til Ameobi, de beste offansive spillerene på benk, dumme bortforklaringer, klippekort til Jonas, deffansiv og kjedlig fotball med mye baklengs samt merkelige bytter gjør at det frister veldig med noe nytt.

Som nevnt tidligere så vil jeg heller gjøre denne endringen NÅ og ikke i november etter at alt overnevnte her  skjer utover høsten igjen.

Hvilke negative effekter kan det få ved å bytte ut Pardew til sommeren?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2087 på: 16. Mai 2013, 00:09 »
Hovedproblemet slik jeg ser det er at det ikke går an å vite hva som kommer inn. Noen navn er helt klart fristende, som Benitez, Laudrup eller Martinez (fra PL, de helt uaktuelle, som f. eks. AVB, gidder jeg ikke nevne), men å bytte Pardew med en type ala Steve Clarke, Nigel Adkins, Malky Mackay, Lambert osv. har jeg ingen tro på lønner seg verken på kort eller i alle fall ikke på lang sikt. Vi trenger noen som nesten garantert har større potensiale til å ta klubben videre, og det tviler jeg på at vi under noen omstendigheter kommer til å få.

Det er selvsagt mange spennende navn på kontinentet, men de mest etablerte og profilerte der har vi nok ikke sjans på, og jeg ser ikke for meg at Ashley vil gamble på noen i sjiktet under de som har troféer å vise til fra andre ligaer.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2088 på: 16. Mai 2013, 00:35 »
Om Solskjær klarer å snu Molde-skuta så er nok han et hett navn. Det virker som om alle i England vet hva han driver på med for tiden etter at han nesten tok Villa-jobben.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2089 på: 16. Mai 2013, 01:05 »
Er Adkins isolert sett verre enn Pardew? Går jo an å si at Adkins fullførte noe Pardew aldri klart/fikk sjansen til å klare. Måten Soton spiller fotball på er jo også til å bli direkte glad av. Sier ikke nødvendigvis at jeg vil ha ham - men hva er det som tilsier at både han og Steve Clarke skal være kun på Pardew sitt nivå eksempelvis og ikke kan være bedre?

Mitt største problem med Pardew er at han virker rådvill - og ikke i stand til å endre ting som ikke fungerer. Samt at han åpenbart tyr til det enkle og feige når vi sliter. Alt dette har vært diskutert opp og ned i mente, og jeg har skrevet lengre innlegg om det som jeg nesten ikke føler oppsummere på nytt. Samt at andre også har poengtert lignende argumenter. Eksempelvis samme dødballstrategi som er talentløs.
En sentral faktor mener jeg forøvrig også er dette med at Pardew ser ut til å ha kort datostempling uansett hvor han er. Møter han motgang sliter han med å endre det. Jeg kunne godtatt endel bedritne resultater dersom jeg så et lag som ville noe, og som var på vei mot noe. Det ser jeg ikke her. Eller - vi har tilnærmet oss en mer ekstrem versjon av Stoke der vi har solgt unna de spillerne våre som var i stand til å spille den type fotball. Etter at Pardew varslet at vi skulle bli et mer spillende lag langs bakken. Makes perfect sense. Det er selvfølgelig også provoserende at Pardew totalt setter Souness i skyggen hva bortforklaringer gjelder. Han stiller i særklasse der.

Uansett - alternativer er der, spørsmålet er selvfølgelig hva Ashley og co evt tenker i så måte. Og om de ønsker satse. Jeg kjøper ikke helt den at de skal skremme vekk andre managere dersom de sparker Pardew. Alle managere veit at de risikerer sparken etter en slik sesong i dagens fotball. Med en transferfilosofi der Pardew uansett bare har begrensa med makt er det ikke nødvendivis slik at vi kommer til å rive ned alt som er bygd opp over natta uansett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2090 på: 16. Mai 2013, 01:14 »
Eller - vi har tilnærmet oss en mer ekstrem versjon av Stoke der vi har solgt unna de spillerne våre som var i stand til å spille den type fotball.
Akkurat dette er kanskje mitt største ankepunkt mot Pardew. Jeg har ingenting i mot lange baller så lenge det utføres med en plan bak, og med de rette spilertypene. Men spillerstallen vår er ekstremt lite egnet til å slå langt. At Pardew ikke klarer å tilpasse fotballen etter hvem som faktisk spiller er skremmende.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2091 på: 16. Mai 2013, 19:08 »
BBCNewcastle: "AP's postponed Friday's phone in - but he'll be in our studios taking your calls on a later date after #AFC game."

"@indykaila: It was #NUFC who pulled the BBC Q & A with #Pardew, this has cause more confusion to his future and he has requested talks (taking place now)"
Nei.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2092 på: 16. Mai 2013, 21:05 »
Ta deg ei bolle. Indykaila er en liten shitkid som finner på drit og klasker seg på låra over at godtroende idioter går fem på hver eneste gang.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2093 på: 16. Mai 2013, 21:08 »
Ok.
Nei.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2094 på: 17. Mai 2013, 00:12 »
- Vi takker Thomas for alt han har gitt Werder Bremen i mer enn 40 år som spiller og trener for klubben. Vi har hatt fremragende sportslig suksess med ham, men etter å ha kjempet mot nedrykk den siste sesongen var vi av den felles oppfatning at det beste var å skille lag.

Kan ikke Pardew få samme beskjed da! Werder Bremen sin manager har attpåtil vunnet tittler som manger for klubben!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2095 på: 17. Mai 2013, 00:17 »
Ooooog: Montpellier boss Rene Girard issues come-and-get-me plea to Premier League

http://www.talksport.co.uk/sports-news/football/premier-league/transfer-rumours/130515/montpellier-boss-rene-girard-issues-come-and-get-me-plea-pre

Hadde helt klart kunne tenkt meg og fått se han prøve seg i Newcastle. Men det skjer neppe. Tenker han ender opp i Everton eller noe.
Nei.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2096 på: 17. Mai 2013, 00:34 »
Mbiwa kan ta en prat med Ashley:)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2097 på: 17. Mai 2013, 10:27 »
Det er lov å håpa på at det skjer noko etter sesongslutt.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2098 på: 18. Mai 2013, 18:26 »
Ser ut som han blir ut i fra disse ryktene men tar ikke dette for god fisk da.
Er vell bare og vente i spenning.

http://www1.skysports.com/football/news/11678/8719613/Premier-League-No-doubts-over-future-of-Newcastle-boss-Alan-Pardew

TommyWee

• Gjest
« Svar #2099 på: 18. Mai 2013, 18:29 »
Tåler ikke trynet på han mer.