20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660915 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1905 på: 04. Mai 2013, 19:50 »
Modric var heller ingen stormålcorer, men han var fenomenal uansett og var arkitekten bak mange av målene, selv om han ikke var sist eller nest sist på ballen.

Men Anita KAN faktisk bidra med gode pasninger og smart spill, noe som utrolig nok kan føre til mål.
Nei.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1906 på: 04. Mai 2013, 19:55 »
Modric var heller ingen stormålcorer, men han var fenomenal uansett og var arkitekten bak mange av målene, selv om han ikke var sist eller nest sist på ballen.

Men Anita KAN faktisk bidra med gode pasninger og smart spill, noe som utrolig nok kan føre til mål.

Å dra sammenligninger mellom Modric og Anita blir vel litt voldsomt. Anita er en defensiv midtbanespiller vel og står med 1 assist denne sesongen. Han fikk enormt med kritikk her på forumet i starten av sesongen men kom bedre med etterhvert. I mine øyne ikke en spiller man setter inn om man skal jage en scoring, men det synes jeg heller ikke Ameobi eller Gosling er. Derfor er jeg mer kritisk til at Pardew ikke kan gjøre rokkeringer på de som er på banen istedenfor å bytte dem ut med dårligere spillere.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1907 på: 04. Mai 2013, 20:06 »
Jeg ser ikke på Anita som en defensiv midtbanespiller. Da er han i større grad en box-to-box-spiller - og jeg vil nesten påstå han er bedre offensivt enn defensivt. Den perioden Cabaye var skadd fikk han etterhvert mer og mer tillit og spilte seg egentlig også litt varm med tiden. Da vi spilte mot Soton (?) var han vår offensive drivkraft før Pardew den gang gjorde kunststykket og bytta han ut. Han har absolutt bevisst at han kan spille bra i en mer offensiv rolle på banen. Pardew har utvist særs liten tillit til Anita, og han må da være voldsomt frustrert når han ser Jonas spille bortimot hvert eneste minutt uten å bevise noe. I dag burde Anita starta til fordel for Jonas som indreløper spør du meg.

For meg helt åpenbart at Anita hører til på et mye høyere nivå enn Gosling. Gosling fremstår som League 1 sitt svar på Kevin Nolan. Jeg kan ikke begripe hvorfor Pardew velger slik han gjør i dag. Syns hans bytter er svært delaktig i at vi ender opp med å snuble oss til et poeng.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1908 på: 04. Mai 2013, 20:29 »
Jeg ser ikke på Anita som en defensiv midtbanespiller. Da er han i større grad en box-to-box-spiller - og jeg vil nesten påstå han er bedre offensivt enn defensivt. Den perioden Cabaye var skadd fikk han etterhvert mer og mer tillit og spilte seg egentlig også litt varm med tiden. Da vi spilte mot Soton (?) var han vår offensive drivkraft før Pardew den gang gjorde kunststykket og bytta han ut. Han har absolutt bevisst at han kan spille bra i en mer offensiv rolle på banen. Pardew har utvist særs liten tillit til Anita, og han må da være voldsomt frustrert når han ser Jonas spille bortimot hvert eneste minutt uten å bevise noe. I dag burde Anita starta til fordel for Jonas som indreløper spør du meg.

For meg helt åpenbart at Anita hører til på et mye høyere nivå enn Gosling. Gosling fremstår som League 1 sitt svar på Kevin Nolan. Jeg kan ikke begripe hvorfor Pardew velger slik han gjør i dag. Syns hans bytter er svært delaktig i at vi ender opp med å snuble oss til et poeng.
agree!
lt;3 Newcastle <3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1909 på: 04. Mai 2013, 20:42 »
Jeg er enig i at Anita burde startet istedenfor Jonas. Men i mine øyne så burde hele midtbanen og spissplassene blitt forandret på.
For nte gang etterlyser jeg Ben Arfa i en friere rolle mer sentralt og Gouffran på topp sammen med Cisse.

Ancelotti har hatt stor suksess med sin 4-4-2 diamant formasjon, i både inn og utland, og dette mener jeg NUFC også har spillere til å gjennomføre. Skulle gjerne sett en offensiv Pardew satse på Gouffran og Cisse på topp og med Ben Arfa som offensiv midtbane. Cabaye og Sissoko (Anita idag) som indreløpere og Tiote som defensiv midtbanespiller. Forsvaret sier seg selv.

Det var jo noe lignende Keegan gjorde da han kom inn for å redde klubben sist. Satte ikke han Owen ned som bindeledd mellom spissene og midtbanen da?

Uansett så funker ikke det Pardew holder på med, han må ut nå. Klubben har ikke råd til å vente. Neste kamp mot QPR blir som en finale å regne, og jeg håper inderlig at Pardew styrer laget da.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1910 på: 04. Mai 2013, 20:54 »
Å dra sammenligninger mellom Modric og Anita blir vel litt voldsomt.

Jeg sammenligner dem ikke som hverken spillere eller i form av kvalitet, men å påstå at spiller X ikke kunne gjort en forskjell offensivt fordi han kun tår med X antall mål og asist blir litt dumt. Det lå ikke mer i det enn det. Og som Kristoffer, så ser jeg heller ikke på Anita som en defensiv midtbanespiller. Han er opprinnelig det, men har i Newcastle og PL vist seg om langt bedre offensiv spiller.

Personlig kunne jeg tenkt meg å se Anita på midten sammen med Tiote, med Cabaye fremfor seg. Da har vi en bulldog og en playmaker å midten, og burde kunne spille fotball igjennom midtbanen siden vi da har flere pasningssterke forsvarere, to pasningssterke midtbanespillere (en dyptliggende og en offensiv), og vinger som er gode med ballen i beina.

Og da skal man selvfølgelig ikke bare spille sånn. Men det skader neppe å prøve noe nytt. Det Frode foreslår over med ser også bra ut.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1911 på: 04. Mai 2013, 21:09 »
Joda. Sånn sett er jeg enig med deg, Frode.
Jeg syns det høres spennende ut. Var slik King Kev fikk sving på laget vårt, den gang med Owen bak Viduka og Martins. Forsåvidt tror jeg også det passer Gouffran bedre å spille mer sentralt. Han virker å vær en bakromsspiss i større grad enn en 4-3-3-ving.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1912 på: 04. Mai 2013, 21:14 »
Forsåvidt tror jeg også det passer Gouffran bedre å spille mer sentralt. Han virker å vær en bakromsspiss i større grad enn en 4-3-3-ving.

Midtspiss er jo hans beste og foretrukkede posisjon, så det er jo klart. Men Pardew tør jo ikke å prøve dette. Når Newcastle spiller 433 kunne jeg faktisk tenkt meg at Gouffran og Cisse bytta litt posisjon, noe som også ville blitt langt mer uforutsigbart.
Nei.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1913 på: 04. Mai 2013, 22:21 »
Det mest provoserende i dag var når pardew stod og lo og smilte i det 87min. Hvordan går det ann? Når det gjelder å bytte inn gosling framfor anita er det helt sykt. Gosling har knapt spilt fotball på 3-4 år. Anita må være mislikt av pardew. Han hadde jo en god periode , og når tiote kom tilbake fra skade fikk han automatisk plassen. Og når i tilegg perch og gutierrez velges foran han sentralt , ja da er vel anita snart å regne som 6 valg på sentral midt?
lt;3 Newcastle <3

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1914 på: 04. Mai 2013, 22:43 »
Det mest provoserende i dag var når pardew stod og lo og smilte i det 87min. Hvordan går det ann? Når det gjelder å bytte inn gosling framfor anita er det helt sykt. Gosling har knapt spilt fotball på 3-4 år. Anita må være mislikt av pardew. Han hadde jo en god periode , og når tiote kom tilbake fra skade fikk han automatisk plassen. Og når i tilegg perch og gutierrez velges foran han sentralt , ja da er vel anita snart å regne som 6 valg på sentral midt?

Mannen har helt mistet det, om han ikke får fyken snart så fatter jeg ingenting.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1915 på: 04. Mai 2013, 23:34 »
Er ikke sikker på at Pardew får fyken jeg selv med et evt. nedrykk. Ser for meg at han får muligheten til å føre oss opp igjen :-\

Må nok litt Pardew out fra tribunen og nedgang i tilskuertall før Ashely reagerer og der er vi ikke enda!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1916 på: 05. Mai 2013, 00:49 »

Amen!

I den kampen viste han også noe som tydeligvis ikke har gått opp for våre andre midtbanespillere at er mulig: ta et løp i bakrom i ny og ne. Kom vel alene med keeper to ganger i den kampen.

Men kanskje derfor han ble byttet ut...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1917 på: 05. Mai 2013, 14:46 »
Jeg må tilbake til diskusjonen på foregående sider om Alan Pardew i fjor, kontra i år.
Forrige sesong fikk vi ut maksimalt potensiale, og man kan kanskje si at vi overpresterte (selv om jeg ikke liker det uttrykket). Jeg har selv sagt at Pardews feil og mangler var synlige også forrige sesong, men at vi slapp unna med det. Det fikk ikke konsekvenser). Det er forsåvidt en sannhet med modifikasjoner. Vi tapte enkelte kamper forrige sesong på en taktisk svak manager. En manager som er dårlig på å lese kampene, og som ikke er så god på å gjøre taktiske grep underveis. Ofte kommer byttene for sent, og mange ganger er det feil bytter. Det mener jeg er en viktig grunn til at vi ikke har maktet å komme tilbake i kamper vi har ligget under mer enn en håndfull ganger. Så skal det sies til Pardews forsvar at vi ikke ble nr. 5 forrige sesong bare pga tilfeldigheter. Pardew gjorde en god jobb i organiseringen av laget forrige sesong. Han organiserte forsvaret og fikk dem til å se meget gode ut sammen. Uansett om vi måtte bruke Williamson, så var vi solide bakover. Unntaket er selvfølgelig når vi måtte gjøre mange samtidige bytter i den bakre rekken (Norwich B). Det er selvsagt ikke heldig for noen, men da kan man av og til begynne å lure på om organiseringen kun har med enkeltspillere å gjøre, og ikke med forsvaret som en helhet.

Pardew organiserte også angrepet på en god måte, og fikk mye ut av våre individualister, som gled godt sammen med lagspillerne. Vi fikk ut det beste av Ba og Cissé (riktignok i hver sin halvdel av sesongen). Men denne sesongen har Pardew gjort veldig mye rart. Det starter med at han gir etter for sutring fra Ba, og flytter Cisse ut på kanten (Cisse har ikke stor fart, ikke stor teknikk, men dukker opp på riktig plass til riktig tid og lukter målsjanser. Hva i huleste helvete gjør han på kanten?). Deretter vraker han Ba, og bruker Ameobi som spiss og fortsetter med Cisse på kanten. Dernest får han ikke brukt individualistene på en god måte. Ben Arfa blir til stadighet skadet. Marveux brukes med stort hell i den ene kampen, før han er på benken i den neste. I den ene kampen spiller Cabaye med stort hell som OM, i den andre spiller han uten hell som DM. Anita blir brukt litt som back, litt som midtbane, litt som ving, men mest som benkesliter. Jonas blir brukt litt som ving, litt som sentral midtbane og litt som back. Plutselig spiller Santon på kanten, mens Jonas er back. Spillerne virker stadig mer utrygge i rollene sine, og svært mange spillere har ingen bestemte roller. De blir brukt litt her og litt der, uten særlig hell. Sissoko gjør to gode kamper som OM, og blir groende fast der. Blir aldri flyttet på. Før han plutselig blir brukt som ving. Naturligvis helt uten hell. Men det bekymrer ikke Pardew. Sissoko fortsetter som ving. Og så blir han plutsleig skadet før denne kampen? Hmmm....

Det vi var gode på i fjor var at spillerne hadde bestemte roller, vi flyttet lite på dem, vek svært sjelden fra konseptet. I fjor har nesten ingen spillere bestemte roller, vi flytter mye på dem og viker svært ofte fra konseptet. Hvis det i det hele tatt er noe konsept å snakke om. Konseptet denne sesongen virker å være at vi ikke skal angripe med mange mann, vi skal ta vare på den ene sjansen vi får i kampen (noe som er urealistisk) og vinner vi er det flott, men helst vil vi spille uavgjort. Og taper vi er det alle andres feil. I går var det linjemannens feil, fordi han visstnok hevdet han så at ballen ikke var inne, selv om han snublet i det samme øyeblikket.

Pardew gjorde veldig mye bra forrige sesong, og ble fullt fortjent årets manager. Men i år har han gjort det stikk motsatte, og nå virker det mer og mer åpenbart at han har mistet garderoben. Hvilket er naturlig nok, spillerne går etterhvert lei av å aldri vite hva de skal gjøre fra én kamp til den neste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1918 på: 05. Mai 2013, 15:17 »
Det bør ikke være tvil om at Pardew må skiftes ut ved sesongslutt. Det er vel ingen i Newcastle-ledelsen som tenker at man skylder fyren en stor takk hvis han skulle redde oss fra å rykke ned. Det er et for stort sprik mellom fjorårets prestasjoner, altså kvalifisering til Europa League, og det som er skapt av forventninger til årets sesong og denne sesongs miserable tabellsituasjon, som blir spikeren i kista for Pardews del.

Jeg håper og tror vi vil klare oss, men Pardew må ut uavhengig av nedrykk. Klarer vi å berge plassen, håper jeg på David Moyes.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1919 på: 05. Mai 2013, 19:02 »
Jeg tror en vesentlig del som har slått feil ut denne sesongen er at Pardew har låst seg fast i tanken på å spille 4-2-3-1. I fjor var vekslet vi mer mellom 4-4-2, en flat 5'er på midten og 4-3-3. I år har vi til tider blåttlagt oss totalt på kantene defensivt, med kantspillere som trekker inn og backer som i enkelte situasjoner verken er fugl eller fisk. 

Akkurat nå ser det for meg ut som vi funker bedre i en gammeldags 4-3-3. Det å sette en 4-2-3-1 har hvertfall ikke fungert i det hele tatt, og står ikke i stil med måten vi spiller på.

Som også andre sier her, savner jeg dyrking av individer i egne roller. Skal vi sette et angrepsspill og få samtidige bevegelser offensivt, må spillerne kjenne bevegelsesmønsteret til spillerne rundt seg - problemet er jo at det aldri er det samme.
Oscillons From The Anti-Sun