20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 664496 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1740 på: 27. April 2013, 20:26 »
Hvilke andre managere er tilgjenglige nå da? Jeg vil absolutt ikke se Mark Hughes eller Martin O`
Neill eller noen andre i den samme kategorien. Kom opp med noen mer spennende navn som er tilgjenglige og som er litt spennende......

Kanskje Benitez etter sesongen?

Ellers kan vi prøve oss på Zdenek Zeman eller Marcelo Bielsa som jeg nevnte tidligere :D

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1741 på: 27. April 2013, 20:30 »
0-9 på de to siste hjemmekampene, i nedrykkstriden! Flest baklengs av samtlige (ja det er faktum at vi er dårligere enn Reading bakover). Dette er ikke slik vi skal opptre på denne tiden av året og tabellsituasjonen tatt i betraktning.

Pardews fremtid som Newcastlemanager henger naturlig nok i en svært tynn tråd.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1742 på: 27. April 2013, 20:45 »

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1743 på: 27. April 2013, 20:51 »
Lee Ryder ‏@lee_ryder 48s
AP: "We have to stick together." #nufc
Expand
 Lee Ryder ‏@lee_ryder 1m
AP to ESPN: "It was an awful performance from us. We have to do something about that next week." #nufc
Simon Bird ‏@simonbirdmirror 7s
Pardew: "we have to get a win or 4 points. We lost a bit of heart and togetherness and you pay a heavy penalty for that." #nufc
Lee Ryder ‏@lee_ryder 13s
AP on fans: "The only message we can give them is we must come out fighting." Also says Coloccini will "have" to come back in the team.
« Siste redigering: 27. April 2013, 20:53 av Christian »

Peter

• Gjest
« Svar #1744 på: 27. April 2013, 21:40 »

Jeg sitter og ser på matchen mot Liverpool. Er virkelig dette laget jeg ble forelska i? Dette dritet her? Dette laget med en fargeblind høyreback fra Nottingham plassert på midtbana sammen med en Ivoriansk utgave av Hannibal Lector? For å ikke snakke om en sentral midtbane/høyreback/venstreback/høyreving/venstreving kalt Spiderman som virker like ukomfortabel på en fotballbane som Jan Thomas ville gjort ved et besøk i Uganda. Greit nok, det er ikke Tiotes feil at det psykiske helsetilbudet i Elfenbenskysten er dårlig eller at Gutierrez ikke trives på banen. Men hvem sin feil er det da? Alain Pardaux muligens?

Jeg har ikke fulgt NUFC like lenge som mange andre her, men jeg tør påstå at dette er den dårligste treneren vi har hatt siden jeg satt å så Bellamy score mot Enga for 9 år siden. Hvorfor ikke Joe Kinnear? Hvorfor ikke Greame Souness?

Okey, la oss snu klokka tilbake litt her: Pardew tok over et rimelig ungt, talentfullt lag en desemberkveld i 2010. Et lag med Mike Williamson og Danny Simpson i forsvar. Med Alan Smith, Leon Best og Peter Løvenkrands. Jeg vil vel ikke akkurat konkludere med at vi hadde beste spillermaterialet for å si det sånn. Det var mye rusk og rask her og der. Vi tapte en del kamper ? vant en del kamper. Vi spilte kynisk og langt. For den nøytrale tilskuer, kanskje ikke det fineste å se på. Spør du meg: Aldri sett noe finere! Det Chris Hughton hadde gjort med det laget var et mirakel. Ja, vi hadde mye dårlige spillere og spilte ikke tiki-taka. Men det han gjorde var noe som er veldig vanskelig. Dette var et toppmotivert lag. Det var et brorskap, alle trodde på hverandre og stolte på hverandre.

Som nevnt var spillermaterialet han hadde til rådighet svært begrenset, og Hughton la opp et spillemønster etter dette. Det var fra Coloccini til Barton, over til Carroll som flikka videre til en pustende og pesende, tung,  Kevin Nolan som avslutta med en signatur-tap in. Fint å se på? Njaa. Funket det? Som bare faen! Spillerene visste nøyaktig hva de skulle gjøre på banen. De hadde et klart spillermønster ? en helt klar plan. Dagen etter Pardew ble ansatt slår vi Liverpool 3-1. Det første målet var et frispark fra Barton, via Carroll til Nolan. Kabaaam! 

2,5 år framover i tid sitter vi å ser på Newcastle igjen. Vi taper 6-0 hjemme mot Liverpool. Hva har skjedd siden desemberkvelden da vi banka dem 3-1 sist? Vel, for det første: Spillerne ANER ikke hva de skal gjøre. De har fått null instrukser om hva de skal gjøre. Treneren har ikke lagt opp en plan for noen situasjoner. Bortsett fra om vi ligger under da, naturligvis. Da skal vår beste offensive spiller ? som regel Ben Arfa eller Marveaux byttes ut med en defensiv midtbane, slik at vi minsker tapet. For ligger vi under har vi tapt, er Pardews tankegang.

Uansett, dette er ikke hovedproblemet. Problemet ligger i at vi har en trener som nekter å gjøre forandringer. Som UANSETT hvordan, hvor lenge, eller hva som skjer overser feil etter feil etter feil. Vi har ikke scoret på corner på nesten 2 år. Det er helt vilt. Hver jævla dødball insiterer Pardew på at dødballen skal slås på en mann. Tenk dere det! Vi stiller opp Mike Williamson ALENE på kanten av 16 metern, og putter en 6-7 mann i midten av boksen. Vet nesten ikke om det er vits i å nevne det, siden alle med over 40 på en IQ test vet at det er MYE større mulighet for å få mål hvis vi slår ballen dit hvor det faktisk ER spillere. Du sender gjerne ikke en mann alene i krigen, mens de 7 andre i hæren bare skal se på? Og når den ene soldaten dør, sender du gjerne ikke ut en ny soldat alene for å vinne krigen mens resten av troppen ser på, igjen? Krig er teamwork. Og for øyeblikket er fotball krig. Det er så mange lag som kan rykke ned. Og så mange lag kniver om og ikke havne sammen med QPR og Reading.

Så for å dra frem krigseksemplet igjen. Når man fører krig gjelder det å være smart. Man må lage en klar taktikk og sørge for at hele troppen vet nøyaktig arbeidsoppgavene sine. Men det viktigste er å være uforutsigbar. Rutiner dreper deg. Står den samme soldaten vakt på samme tidspunkt på samme sted, dag etter dag, forstår fienden deg. Fienden vet da hvordan den skal forsvare seg og hvordan den skal angripe. Det gjelder altså å være uforutsigbar, og å legge inn nye overraskelsesmomenter hele tiden.
Vi er en dårlig hær og ett lett bytte. Vi slår de samme dødballene kamp etter kamp, vi har ingen plan over angrepsspillet og er overhodet ikke farlige på kontringer, siden det alltid er Sissoko og Cisse som er de eneste som går fremover. Og når vi så havner under, vet motstanderens trener nøyaktig hva som skjer. Pardew kaller til seg Shola og Perch og tar ut Gouffran og Marveaux for å minske tapet. Motstanderens trener vet da akkurat hva han skal gjøre: Sett lagets største spiller til å holde Shola feilvendt og ellers bare rull over oss. Siden Pardew nettopp har tatt ut våre to beste kontringsspillere er det ikke lenger noen fare for å stå høyt og satse på en større seier.

Det Hughton greide var å innprente et klart spillemønster i gruppa ? og god stemning. I dag så det ut som de fleste spillerne ville gå og dø før det var spilt et minutt ? ene og alene fordi de ikke hadde fått noen instrukser av Pardew om hvordan de skulle spille, og dermed visste at de var helt sjanseløse. Jeg må også få si at måten Pardew stakk fra banen etter kampen er latterlig. Taper vi 6-0 hjemme mot 7.plassen i serien med fullsatt St.James?Park burde han være mann nok til å gå t på banen stille seg opp klappe respekterende for de få supporterne som satt igjen. At han ikke tar Rodgers i hånda etter matchen er også særdeles lite gentlemanaktig. Lite klasse.

I mine øyne burde det være komplett umulig å la Pardew få bli sittende, enda det er kun 3 kamper igjen. Dette er så uakseptabelt at ingen andre ting enn Pardews avgang kan rettferdigjøre dette. Vi må slutte å tenke på hvem som skal inn ? det viktigste er hvem som skal ut. Det er førsteprioritet. Få Pardew ut først, deretter tenk på hvem som skal bli ansatt. Spør du meg kan like gjerne John Carver få ansvaret ut sesongen, da han virker som en true gentleman og en dyktig kar.
Takk for meg.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1745 på: 27. April 2013, 21:56 »
Herleg Peter. Du treffer heilt perfekt med dine argumenter.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1746 på: 27. April 2013, 22:24 »
Et skikkelig langskudd dette her, men hva med Rudi Garcia? Har hatt noen meget suksessfulle sesonger med Lille. Godt kjennskap til våre franske spillere har han også.

En som er ledig på markedet er Laurent Blanc. Hadde stor suksess som manager for Bordeaux og gjorde det helt greit som manager for Frankrike også vel.
En annen franskmann som er ledig på markedet er Luis Fernández, også han har helt OK resultater å vise til.

Andre spennende managere er jo Vitor Pereira i Porto og Frank de Boer i Ajax (en jeg tror er en strålende manager).

Engelske managere er jeg overhodet ikke interessert i. Den som best peker seg ut er vel Steve McClaren av de som er ledige på markedet der. Skulle Pardew nå få fyken, noe jeg har ekstremt lite tro på, ser jeg det som en selvfølge at vi vil ende opp med noe "grått" som f.eks. Steve McClaren eller Mark Hughes.

David Moyes sin kontrakt går vel ut etter denne sesongen. Bør vel også nevnes.....

Noen andre forslag?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1747 på: 27. April 2013, 22:39 »
Hvilke andre managere er tilgjenglige nå da? Jeg vil absolutt ikke se Mark Hughes eller Martin O`
Neill eller noen andre i den samme kategorien. Kom opp med noen mer spennende navn som er tilgjenglige og som er litt spennende......

Kanskje Benitez etter sesongen?

Og då lovar du å ikkje klaga på defansiv taktikk dei neste 2 sesongane? ;) Eller evt gi den nye manageren litt tid og kanskje ein rævva sesong før du eventuelt vil ha han på håve og røvi ut!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1748 på: 27. April 2013, 22:52 »
Peter :worthy:
Fantastisk innlegg
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1749 på: 27. April 2013, 22:56 »
Ikke sett kampen, men skjønte når jeg så det laguttaket at dette ikke kom til å bli noe fyrverkeri i riktig ende! Makaløst hvordan Pardew ikke makter å lære av sine feil. Hadde han klart å ta ting i det som er galt, rette opp i ting - samtidig som han hadde en ide så hadde alt vært greit. Det er ikke mer vi ber om! Nå, stikk, takk og hei Pardew..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Simba

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #1750 på: 27. April 2013, 23:10 »
Er dessverre sjelden her inne lenger, men må bare bruke noen tastetrykk på å hylle Peters innlegg. Good shit! <3
Twitter: @Matserazzi

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1751 på: 27. April 2013, 23:11 »
I dag så man forskjellen på hvordan en manager har inflytelse på spillet. Newcastle løper mye har mest ball store deler av kampen men ingen plan. Går på tvers  , langs , ikke noe mønster. Liverpool derimot ser du spiller ball, spillere går på løp, de har alternativer. De vinner 6-0 med omtrent lik possesion og sansynlighvis mindre løping. De løper smart, med en plan. Ikke som noen hønse hoder. Dette har rodgers fått til på rimelig kort tid. Hvor har pardew ført spillet til newcastle på 2,5 år? Er jo dårligere enn noen gang.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1752 på: 27. April 2013, 23:11 »
Jeg føler vi må velge en manager som passer inn i Newcastle. Det ligger noe i dette med hva som forventes av Newcastle og alltid har gjort det. Sam Allardyce er en dyktig manager, men kræsja totalt med fansen i nordøst fordi geordiene går til kamp og forventer underholdning. De forventer et lag som ønsker og angripe - score mål. Dette føler jeg faktisk er en veldig viktig del av identiteten til Newcastle United som klubb. Det stikker kanskje ikke like dypt som i Barcelona, Ajax eller Bodø/Glimt - men det er fortsatt noe jeg mener vi bør ta med i beregningen når vi velger manager neste gang. Alan Pardew, og forsåvidt også Chris Hughton, var jo i og for seg unnskyldt fordi de hadde et begrenset lag som ikke kunne spille totalfotball. Men under Hughton hadde vi jo en giv og herlig innsats som ofte veide opp  for de klare manglene kvalitetsmessig i stallen. Dette arvet Pardew og videreførte forsåvidt.

Denne sesongen har vært fæl fordi vi har vært nødt til å se en feig inngang til de fleste matchene, hvor resultatene atpåtil har uteblitt. Jeg syns det er ganske kjipt at jeg ikke lengre kan forvente å se underholdende matcher av Newcastle. Sånn skal det ikke være.

Derfor veit jeg ikke om Benitez er noen drømmemanager. I mine øyne står han for en kjip fotballfilosofi - og er da avhengig av suksess ganske kjapt tror jeg.
« Siste redigering: 27. April 2013, 23:27 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1753 på: 28. April 2013, 00:14 »
I dag har vi Tiote og Perch som de to sittende midtbanespillerne. To av de dårligste midtbanespillerne i PL når det kommer till offensiv kraft og kreativitet. Dette fører selvfølgelig til at LFC presser høyt ettersom de vet at det vil føre til at vi kun slår støtte, hvilket i praksis gjør stopperne våre til våre playmakere. Da blir det naturligvis mye langt og det kunne vært greit om vi hadde hatt Carroll og Nolan på topp. Ikke like greit med Cabaye og Cisse. Sissoko kunne gjort jobben lettere for Cisse, men har har blitt gjemt bort på vingen.

Det syke syke SYKE faktum her er at det Pardew mangler er LOGIKK, ikke taktikk (selv om hans selvfølgelig er blank her også). Akkurat som Peter nevner i analysen av dødballtaktikken hans. Jeg skjønner ikke hvordan han kan sitte ved taktikktavla før en kamp og tro at dette vil gi oss poeng. Det er skremmende!

Vi går ut med den mest defensive taktikken av samtlige lag i PL og vi slipper inn mest av samtlige lag i PL. Le eller gråte?

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1754 på: 28. April 2013, 00:17 »
?The fans have every right to boo. That performance is not good enough for Newcastle.? ?The first goal knocked our confidence. Liverpool looked faster, sharper, better organised than us all day today. We lacked a bit of experience. We got ragged after the third goal ? that?s not like one of my teams.?
lt;3 Newcastle <3