20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659364 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1350 på: 16. Jan. 2013, 12:40 »
Kjære styre og ledelse.
Kunne dere ikke tenkt samme tanken som meg.

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/guardiola-frir-til-engelske-klubber-3966050.html

Gi han 2 år og vi hadde vært i CL...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1351 på: 16. Jan. 2013, 12:52 »
Tror du ikke vi ville ansatt Guardiola om det var realistisk?

Det er kanskje feberen som har tatt både meg og vettet mitt her, men kunne Newcastle vore ein ikkje heilt urealistisk tanke? Man Utd skal vel ha Ferguson nokre år til, Arsenal har tillit til Wenger, Liverpool tenker langsiktig med Rodgers og AVB verkar også til å ha god backing av Levy. Everton og Moyes er også ein god og varig match.

Då står vi igjen med City av dei klubbane som kan ha meir enn Newcastle å tilby Guardiola i form av spelarmateriell og finansiell backing. Om ønsket til Guardiola er så sterkt at han er villig til å sjå litt lenger ned på tabellen, så hadde det kanskje ikkje vore heilt usannsynleg? Vi har jo langt meir hjarte og sjel enn City, så det kan vere ein gunstig forhandlingsfaktor i møte med Pep - som verkar til å bry seg om slikt, og som ikkje minst utstrålte nettopp dette då han var aktiv spelar sjølv.

Men det er godt mogleg at det berre er feberen...

Holand

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1352 på: 16. Jan. 2013, 13:38 »
Hva med Chelsea?
Det er vel også de som har blitt linket flest ganger til Guardiola..
Var snakk om at Benitez var en midlertidig løsning.

Men det er klart Newcastle > Chelsea  :coloccini:

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1353 på: 16. Jan. 2013, 14:06 »
Guardiola må i så fall finne seg i å jobbe ut i fra et svært begrenset transferbudsjett, samt at jeg tror han vil få problemer med å etablere særlig god kjemi med den type klubbledelse Newcastle har. Pardew, type nikkedukke, er en manager som passer Ashley godt. Pardew var jo ingen ettertraktet manager da han ble ansatt og hadde ikke grunnlag for å stille høye krav og betingelser. Guardiola derimot, vet han kan få hvilken som helst jobb og deretter stille de krav han ønsker. Jeg har mine tvil om at verken han eller noen annen respektert manager med en lignende CV vil finne seg i de arbeidsvilkår Ashley tilbyr. I likhet med mange andre her inne så er det mangel på reelle alternativer som gjør at jeg også mener at Pardew må få fortsette, i alle fall ut sesongen.

For fansen, manageren og hele klubbens sin skyld tror jeg mye nå står å faller på at de spillerne som kommer tilbake fra skade presterer med en gang. Og på den måten skape den selvtilliten som laget sårt trenger. Hvis ikke ligger vi godt plassert i gjørma også i mai.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1354 på: 16. Jan. 2013, 14:23 »
Det er kjempegode poeng, darkshark.

Men om Ashley verkeleg er ein 'shrewd buisnessman', så veit han kva inntekter CL-deltaking vil gi. Fleire år med EL trur eg vil gjere klubben vår meir vondt (i form av belasting) enn godt, slik dei økonomiske insentiva er akkurat no. No er det sjølvsagt ikkje slik at Guardiola + Newcastle = CL vil skje med eit trylleslag, men han har jo vist seg å vere ein mann som også har vilje til å tenke langsiktig.

Det er jo - som Christian har påpeika perfekt i fleire innlegg - skandaløst dårleg rekruttering frå akademi til fyrstelag i denne klubben, så det må jo vere ei ideell utfordring for Guardiola.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1355 på: 16. Jan. 2013, 15:06 »
Joda, det skal ikke stå på utfordringer i denne klubben :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1356 på: 16. Jan. 2013, 16:24 »
Hvor god manager er Pep Guardiola. Det vet man egentlig ikke helt 100%. Han har ledet verdens beste klubblag gjennom tidene til et drøss av titler, men han har rådd over et lag som i veldig stor grad er selvgående. Jeg sier ikke at Guardiola er en dårlig manager og det han gjorde med Barca var stort, men han har mye å bevise spør du meg. Det er litt som å være trener for det norske damelandslaget i håndball. Det er også et selvgående lag, uten at vi skal trekke nærmere sammenligninger mellom Guardiola og en islandsk puddel.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1357 på: 16. Jan. 2013, 16:30 »
Sjansen for å få Guardiola som manager er vel på lik linje med at vi henter inn Falcao :)
Same old Shearer, always scoring!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1358 på: 16. Jan. 2013, 16:38 »
Sjansen for å få Guardiola som manager er vel på lik linje med at vi henter inn Falcao :)

Er du sikker?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1359 på: 16. Jan. 2013, 16:41 »
Nei.
Same old Shearer, always scoring!

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1360 på: 16. Jan. 2013, 17:00 »
Hans J, ta av deg Newcastle-brillene, for det er ikke realistisk og kommer ALDRI til å skje at vi ansetter verdens mest ettertraktede trener. Det er faktisk verre enn å tro på julenissen.

Når det er sagt, det er jo lov å drømme :)

Peter

• Gjest
« Svar #1361 på: 16. Jan. 2013, 17:11 »
Guardiola overtar Bayern til sommern.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1362 på: 16. Jan. 2013, 17:13 »
Reality check. Guardiola tar jo garantert over eit topplag som fxs Bayern.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1363 på: 16. Jan. 2013, 17:14 »
Kjipt å bli slått på målstreken av Bayern! So close!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1364 på: 16. Jan. 2013, 17:43 »
Som påpeika så var det ingen reell tru hos meg at dette skulle skje, men med dei utfordringane vi står overfor og det potensialet som uansett ligg i klubben (52.000 på stadion), så bør det - Ashley eller ikkje - vere mogleg å lokke til seg ein dyktig (gitt at Ashley baserer satsinga inn mot CL, som kan vere økonomisk lukrativt til tross for dei oppgraderingane som spelarstallen sjølvsagt måtte gå gjennom) manager med ein langsiktig plan.

At det ikkje blir Guardiola er ikkje eit sjokk, men vi verken skal eller bør måtte søke tenestene til Venables, Kinnear og O'Leary dersom/når Alan Pardew får fyken.