20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659188 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1320 på: 13. Jan. 2013, 15:59 »
Jeg syns ikke vi var så fæle å se på under Hughton - men det er klart at vi hadde et langt mindre kapabelt lag teknisk under Hughton og måtte spille deretter. Men vi har jo aldri hoofa like mye som vi har gjort denne sesongen under Pardew - der er vi best i ligaen. Det var veldig flere underholdende matcher under Hughton, og det var en fantastisk innstilling og giv i laget. Der fikk Pardew mye gratis når han tok over.

Var forøvrig en lite seriøs kommentar - dette med Hughton. Han vil aldri være aktuell for oss uansett med de eierne vi har. Di Matteo er jeg ikke spesielt stor fan av heller forøvrig. Martinez er for meg en drømmemanager slik situasjonen er nå. Hadde vært veldig spennende å se hva han hadde fått ut av dagens mannskap.

Enig i alt!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1321 på: 13. Jan. 2013, 16:41 »
Trenger vel ikke å spille hoof-fotball selv om man spiller med en stor spiss? Hva med å satse hardt på kantspill og innlegg inn i boks f.eks?

Synes da vi gjorde dette ganske bra også jeg, særlig med Barton på kant så her skjønner jeg ikkke hva du mener.
Det var jo aldri kantspill med Barton på kant.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1322 på: 13. Jan. 2013, 16:52 »
Spørs vel litt på definisjonen av det? Dersom du mener slikke-linja-spill, så var det ikke det - men han kom med masser av legg dypt fra kant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1323 på: 13. Jan. 2013, 16:56 »
Joda, selvfølgelig, men det meste som kom fra høyresiden vår da Barton spilte der skjedde sjeldent lenger inn enn 20m på motstanderens banehalvdel. Og i mine øyne er ikke det kantspill, men det er som du sier forskjellige definisjoner på hva kantspill er :)

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1324 på: 13. Jan. 2013, 18:01 »
Skal også sies at Carroll var farligst på de leggene Barton skrudde inn bak forsvaret og som han kunne angripe skikkelig. Ikke like god på de leggene fra dødlinja, verken for oss eller for Pool.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1325 på: 13. Jan. 2013, 18:21 »
Bra innlegg Frode, men på punktet om Hughton sin spillestil så blir det veldig rart for man må huske at da var Carroll spiss. Hvordan skulle han ha spilt da!? Liverpool har vel bare bevist at det var vi som brukte han best og vi fikk mål ut av både han OG Nolan med den taktikken Hughton hadde da så helt latterlig å kritisere han på det.

Jeg nevnte i mitt innlegg kun hva flere NUFC fans mente. Før Hughton fikk fyken var det mange som kritiserte han over planløst og defensiv spillestil. At vi også da slo mye langt er det vel ingen som helst tvil om. Det som er typisk er at når vi vinner og resultatene er gode så er man et geni, men så fort det går litt imot er fansen "on fire" med en gang. At Hughton gjorde det optimalt i forhold til spillergruppa han hadde til rådighet kan være, det er ikke all som evner å se begrensingene til eget lag.
At Hughton ble kritisert på slutten av sin tid som NUFC manager var vel alle klar over. Fortjent eller ikke..... Etter en solid smell mot Bolton (1-5 tap) og en meget svak kamp mot WBA (Hughton sin siste) var det mye kritikk å se. 1 seier på de 6 siste var heller ikke bra, og da som nå slet NUFC med å styre kampene.
Vi så igår at Norwich slet like mye som NUFC. Null tempo, og lagene fikk rett og slett ingenting til offensivt. Ingen av lagene tok noe initiativ i kampen og den ebbet ut som en dørgende kjedelig 0-0 kamp.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1326 på: 13. Jan. 2013, 22:10 »
Selvfølgelig vil en alltid være kritiske til manageren avgjørelser uansett - selv ManU-fans kan klage på ting. Og alt var jo langt fra rosenrødt under Hughton heller, men vi var nyopprykka og forventningene var deretter. Var vel svært, svært få som var spesielt oppsatt på å sparke ham. Ta også med i beregningen at selv om vi var inne i en svak periode den gang - så hadde vi endel kamper som var veldig gode den sesongen - og vi maktet faktisk snu en kamp, atpåtil på bortebane mot Hammers. Innstillingen syns jeg alltid var upåklagelig den høsten, selv om rullegardina gikk ned et par matcher som den mot Bolton.

Forskjellen her er vel at vi aldri har hatt en så elendig periode i hele vår PL-historie som vi nå opplever. Og at vi enda har tilgode å overbevise i en kamp overhodet. Det har vært trist å se på oss hele sesongen. Det var langt morsommere å se oss den sesongen der enn det er å se oss nå. Vi er et identitetsløst lag spillemessig - og har mistet den innsatsen og gløden vi la ned forrige sesong hvor vi avgjorde matcher som ikke så fantastisk ut spillmessig. Så kan du kanskje si at enkelte har for høye forventninger, men Pardew gikk høyt ut etter noen uker av sesongen og sa at topp 4 var målet. Vel vitende om hvordan stallen så ut og den ekstra belastningen EL ville medføre.

Om jeg hadde fått valget om å bytte ham ut med Martinez hadde jeg tatt det sporenstreks. Nå har jeg ikke det - og er ikke veldig sikker på hva som venter oss dersom Pardew skulle sparkes. Dermed veit jeg ikke om det har noe for seg. Men vi ligger nå rett over streken - og da nytter det ikke å peke på forrige sesong dersom ting ikke snur temmelig kjapt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1327 på: 13. Jan. 2013, 22:28 »
http://nufcblogg.tumblr.com/post/40377536642/pardew-out

Nokre tankar om Pardews forhåpentligvis nærliggande avgang :)

JcVik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1328 på: 13. Jan. 2013, 23:06 »
Behold han, eg har trua på 6 poeng på dei neste 2 kampane.

Så lenge me kjem oss vekk frå den verste nedrykksstriden i år er eg nøgd. Laget ser bra ut om folk blir friske, me har mange gode spelara i riktig alder og dei neste åra kan gje oss mange hyggelige stunder. Så for me berre gløyme årets sesong, eventuellt vinne Europa League  :toon:

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1329 på: 14. Jan. 2013, 00:13 »

Så lenge me kjem oss vekk frå den verste nedrykksstriden i år er eg nøgd. Laget ser bra ut om folk blir friske, me har mange gode spelara i riktig alder og dei neste åra kan gje oss mange hyggelige stunder. Så for me berre gløyme årets sesong, eventuellt vinne Europa League  :toon:

Tvilar på at en evt. neste PL-sesong blir noko betre enn i år.. Skulle vi berge plassen skal vi bruke sommaren godt, hive ut Pardew, og hente inn dei rette spelarane og manager vi trenge! Rykker vi ned kan vi ikkje anna enn å sei at i år var vi ikkje betre, og bruke West Ham som mal på korleis vi skal komme oss opp igjen :) Sats allereide etter at nedrykket er klart på å sette samen eit lag som kan etablere seg på øvre halvdel av PL-tabellen! Som kjent har eg INGEN tru på at vi bergar plassen ..

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1330 på: 14. Jan. 2013, 09:01 »

Tvilar på at en evt. neste PL-sesong blir noko betre enn i år.. Skulle vi berge plassen skal vi bruke sommaren godt, hive ut Pardew, og hente inn dei rette spelarane og manager vi trenge! Rykker vi ned kan vi ikkje anna enn å sei at i år var vi ikkje betre, og bruke West Ham som mal på korleis vi skal komme oss opp igjen :) Sats allereide etter at nedrykket er klart på å sette samen eit lag som kan etablere seg på øvre halvdel av PL-tabellen! Som kjent har eg INGEN tru på at vi bergar plassen ..

Vi har et minst like godt lag som West Ham på papiret, men har skader og en manager som er HELT på hodet, ikke rart vi ikke klarer etablere oss da :)

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1331 på: 14. Jan. 2013, 09:05 »

Vi har et minst like godt lag som West Ham på papiret, men har skader og en manager som er HELT på hodet, ikke rart vi ikke klarer etablere oss da :)

for å sei det sånn, vi he nok ikkje like godt lag etter sommaren ..

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1332 på: 14. Jan. 2013, 09:09 »
Det er noe helt annet, men slik går det når kaptein idiot styrer skuta :D

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1333 på: 14. Jan. 2013, 09:20 »
Det er noe helt annet, men slik går det når kaptein idiot styrer skuta :D
Hehe, sant!

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1334 på: 14. Jan. 2013, 14:31 »
Har generelt lite tro på nedrykk, enda så medfødt pessimistisk jeg er. Reading og QPR synker, og Villa ser helt på trynet ut for tiden. Har lite troen på at Soton og Wigan plukker mer poeng enn oss resten av våren også.

Håper vi får inn Sissoko, og endelig kan spille fast med 4-2-3-1. Cisse på topp med Cabaye i 10'er rollen som han eide i Lille, og som han ga Cisse assists med på denne tiden i fjor. Ben Arfa tilbake i Benny humør og Remy som den nye Henry på kanten. Debuchy og Santon ligger bredt, og vi gir egentlig totalt faen i forsvaret. Krul fixer.

Ellers står jeg fremdeles fast på at Pardew er mannen - enn så lenge. Jeg ser ingen reelle alternativ som er bedre enn å la AP utvikle seg i rollen som NUFC manager. Martinez er kanskje eneste jeg ville vurdert i stedet for, regner med han snart går lei nedrykkskamper foran 20 000 tilskuere.

Reading og Villa de to neste. Bør være 6 poeng. Så Chelsea hjemme og Spurs på WHL (garantert tap) før vi har Southampton. Håper virkelig på 9-10 poeng og litt flyt i spillet.

"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"