20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 659303 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1305 på: 12. Jan. 2013, 23:51 »
Hvis vi sammenligner laget vi sendte utpå idag med Wikan sitt. Er det betydelig forskjell?

Jeg er for fyren, men ser også hvilken erfaring han har. Han har aldri ledet en vinner kultur.  kun nedrykkskamper.

Han klarer mye med lite, men vil han ta steget med oss?

De matteo er god på å parkere bussen. Slik vant han cl. Med offensive diamanter slet han. Ikke drømmeprofilen vår.

Martines er vell eneste alternativet...?
Han kom, ble mett og dett var dett....

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1306 på: 13. Jan. 2013, 01:07 »
Hvis vi sammenligner laget vi sendte utpå idag med Wikan sitt. Er det betydelig forskjell?

Jeg er for fyren, men ser også hvilken erfaring han har. Han har aldri ledet en vinner kultur.  kun nedrykkskamper.

Han klarer mye med lite, men vil han ta steget med oss?

De matteo er god på å parkere bussen. Slik vant han cl. Med offensive diamanter slet han. Ikke drømmeprofilen vår.

Martines er vell eneste alternativet...?

Om det er mulig å hente en manager som vant Champions League bære året i forvegen skal vi hoppe i taket av glede! Han greide det som m.a. Morinho ikkje har greid, seier sitt! Einaste grunnen til at han ikkje skulle klare det her måtte vell være klasseforskjellen mellom oss og Chelsea.. Men etter mi meining burde vi gi karen ein kjangse viss han er villig til å komme! Viss ikkje ein regjerande CL-vinnar er bra nok, kva er då bra nok liksom?  :smug:

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1307 på: 13. Jan. 2013, 01:24 »
Vinner vi ikke hjemme mot reading da må han gå
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1308 på: 13. Jan. 2013, 07:06 »
Chris Hughton da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1309 på: 13. Jan. 2013, 10:33 »
Jeg vil be dere tenke dere om før man ramser opp Hughton og Di Matteo som alternative managere om Pardew skulle få fyken.

Di Matteo har bevist at han står for en særdeles defensiv fotball som manager, typisk italiensk, og slet med å styre kamper til tross for en meget god Chelsea stall. Om han hadde tatt over NUFC, spilte like defensiv fotball og resultatene hadde uteblitt ville jo fansen med en gang vært "på han" og krevd hans avgang. Akkurat som de har gjort med tidligere managere.

Chris Hughton er sikkert en hyggelig mann, men NUFC slo vel enda mer langt da han styrte NUFC. Minner noen lange opp mot Carroll med Nolan luskende rundt. Så lenge vi vinner kamper er vel dette også greit, men så fort resultatene uteblir begynner kritikken om manglende spillemønster å komme. Akkurat det fikk jo Hughton kritikk for også.

En annen ting jeg vil si er at vi de siste (ca) 10-12 kampene har spilt med en ensom spiss i 4-2-3-1/4-3-3/4-5-1 eller hva pokker dere velger med det tallet deres. Pardew fikk kritikk for at det ikke funket med 2 spisser, og jeg kan heller ikke se at det funker så veldig mye mer med kun 1 spiss. Jeg har aldri sett NUFC spille dårligere enn hva vi har gjort siden vi la om til kun 1 spiss. Det har ihvertfall ikke blitt bedre. Jeg synes NUFC blir altfor baktunge når de spiller kun med en spiss, noe kampen igår var et godt bevis på. Aldri sett NUFC produsere færre sjanser i løpet av en kamp enn hva de gjorde mot Norwich igår.

Jeg må si at mine minner om NUFC og attraktiv og god fotball omtrent alltid går tilbake til tidene med 2 solide spisser som partnere. Fra Cole - Beardsley til Shearer - Bellamy, eller Shearer - Owen. Med 2 spisser synes jeg vi alltid er farlige bare ballen kommer opp i banen. Om vi er under press vil det alltid være 2 spisser som er klare til hva som måtte komme.

Dette er min mening. Derfor ønsker jeg meg også 2 spisser til i dette overgangsvinduet, samt 1 ving og ihvertfall 1 midtstopper. Dette burde klubben hentet i sommer slik at vi kun hadde trengt å hente erstattere for de spillerne som forsvant i dette overgangsvinduet. Slik status er nå er vi skikkelig på etterskudd.

Angående Pardew vil han ha et kjempeproblem å bortforklare evt poengtap i de 2 neste kampene som er mot Reading og Aston Villa. Kun seier er godt nok. Det bør også ha kommet inn noen spillere til disse kampene. Har ikke råd til å vente........

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1310 på: 13. Jan. 2013, 11:17 »
 :gp:

Spot on Frode, og er derfor eg ikkje ønsker meg Di Matteo. Folk ser seg kanskje litt blind pga han vant CL? Må tenke på at han ikkje var god for W.B.A i PL, og som Harry Redknapp sa: Kven som helst kan styre Chelsea til suksess.

Anngåande CH, så er nok det mange som savner personen. Derfor er eg forsatt svak for CH, men trur neppe Ashley henter inn han igjen.

Roberto Martínez blir mitt største ønske pga han spelarar offensiv fotball, henter billigere spelarar til Wigan som han utvikler til å bli gode PL spelarar. Forskjellen frå Wigan til Newcastle, er at han ikkje må selge dei videre. Itilegg har me som klubb eit større potensial til å kjempe ein annen plass på tabellen enn bunnen som Wigan. Men så blir spørsmålet, om han takler å lede ei klubb med større press? større forventninger? osv

Alternativet som eg fekk på twitter frå Frankrike virker spennende, men kjenner alt for lite til kva fotball han står for. Jean Fernandez

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1311 på: 13. Jan. 2013, 11:49 »
Bra innlegg Frode, men det du skriver om CH mener jeg er direkte feil! Vi varierte spillet vårt mye mer under han, og husker vi spilte mye mer offensiv og bra fotball med en fin variasjon av spill langs bakken og lange baller. Og da snakker jeg mer spill langs enn lange baller.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1312 på: 13. Jan. 2013, 12:03 »
 :gp: Frode!

Uansett verte det vanskeleg å forsvara Pardew viss me avgir poeng i dei 2 neste. Det er 2 sekspoengara det!

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1313 på: 13. Jan. 2013, 13:35 »
Chris Hughton da?

I og med at det bære er 3 år sida han vart sparka så er det vell lite trulig at han vil tilbake :) Hans forhold til Ashley var vell heller ikkje det beste..

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1314 på: 13. Jan. 2013, 14:01 »
Bra innlegg Frode, men på punktet om Hughton sin spillestil så blir det veldig rart for man må huske at da var Carroll spiss. Hvordan skulle han ha spilt da!? Liverpool har vel bare bevist at det var vi som brukte han best og vi fikk mål ut av både han OG Nolan med den taktikken Hughton hadde da så helt latterlig å kritisere han på det. Vi kan ikke vite hvordan han hadde satt opp taktikken vår nå når vi har en helt annen type spiss i Cisse.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1315 på: 13. Jan. 2013, 14:14 »
Bra innlegg Frode, men på punktet om Hughton sin spillestil så blir det veldig rart for man må huske at da var Carroll spiss. Hvordan skulle han ha spilt da!? Liverpool har vel bare bevist at det var vi som brukte han best og vi fikk mål ut av både han OG Nolan med den taktikken Hughton hadde da så helt latterlig å kritisere han på det. Vi kan ikke vite hvordan han hadde satt opp taktikken vår nå når vi har en helt annen type spiss i Cisse.

Akkurat dette tenker jeg også.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1316 på: 13. Jan. 2013, 14:22 »
Trenger vel ikke å spille hoof-fotball selv om man spiller med en stor spiss? Hva med å satse hardt på kantspill og innlegg inn i boks f.eks?

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1317 på: 13. Jan. 2013, 14:29 »
Leste i Josimar når dei hadde artikkeler om Liverpool sin "moneyball" kjøp at innlegg frå kant skaper få mål.

Som eit argument på at kjøpet av Downing og Carroll var også feil med statistikk auger, sidan nettopp innlegg frå kant til ein stor spiss skapte så få mål.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1318 på: 13. Jan. 2013, 15:03 »
Trenger vel ikke å spille hoof-fotball selv om man spiller med en stor spiss? Hva med å satse hardt på kantspill og innlegg inn i boks f.eks?

Synes da vi gjorde dette ganske bra også jeg, særlig med Barton på kant så her skjønner jeg ikkke hva du mener. Og hvorfor endre på en taktikk som gjorde at de spissene våre begge sto med tosifret ved halvspilt sesong. Klarer man det med holfing så er det da ikke nødvendig å endre bare fordi det ser bedre ut. Da kan du risikere å feile totalt. Uansett hvordan du vrir og vender på det så hadde Hughton den ultimate taktikken utifra vårt spillermateriale på den tiden.

Og det sier da seg selv at når du har Carroll som vant ALT og Nolan som plukket opp ALT så var dette en særs effektiv spillestil. Liker ikke den instillingen at lange baller automatisk betraktes som dårlig og at det kun er ballbesittende fotball som er bra. Jeg synes det var fantastisk underholdende å se Carroll denge alle stopperne PL og Nolan banke nedfallsfrukten i kassa. Det er noe herlig vakkert over slik effektiv og "primitiv" fotball.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1319 på: 13. Jan. 2013, 15:14 »
Jeg syns ikke vi var så fæle å se på under Hughton - men det er klart at vi hadde et langt mindre kapabelt lag teknisk under Hughton og måtte spille deretter. Men vi har jo aldri hoofa like mye som vi har gjort denne sesongen under Pardew - der er vi best i ligaen. Det var veldig flere underholdende matcher under Hughton, og det var en fantastisk innstilling og giv i laget. Der fikk Pardew mye gratis når han tok over.

Var forøvrig en lite seriøs kommentar - dette med Hughton. Han vil aldri være aktuell for oss uansett med de eierne vi har. Di Matteo er jeg ikke spesielt stor fan av heller forøvrig. Martinez er for meg en drømmemanager slik situasjonen er nå. Hadde vært veldig spennende å se hva han hadde fått ut av dagens mannskap.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida