20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660853 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1005 på: 20. Nov. 2012, 21:17 »
Kan umulig tro at Pardew ønsker at vi skal fremstå sånn - men helt ærlig så kjøper jeg ikke den at vi har så mange spillere som er inkapabel til å spille litt mer possesionaktig fotball. For min del er jeg mer redd for hva som egentlig gjøres på treningsfeltet? Vi er ikke SÅ begrensa teknisk at vi skal være nødt til å være long ball champions i ligaen. Er Pardew litt lik Allardyce hvor mesteparten av fokuset under treningsukene er hvordan vi skal stoppe motstanderen?
For herregud - West Ham er langt mer fornøyelig å se på en vårs, og de er langt fra stappa med tekniske vidundere verken i forsvar eller på midtbanen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1006 på: 20. Nov. 2012, 22:46 »
Det må jo være Pardew som ønsker dette vil jeg tro.

Nå har jeg ikke sett så mangen kamper med Krul i mål for Nederland, men jeg nekter å tro at han begynner å drøye tiden der etter 20 min på stillingen 0-0. Pardew vil ha tempoet ned i kampene og med lite bevegelser da blir det å slå lange baller rett og slett for å bli kvitt kula. Føler vi også har dårlig uttelling på å vinne andre baller etter at langpassningen er blitt slått.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1007 på: 20. Nov. 2012, 22:48 »
Gløymt kven som har ansvaret for kva. Pardew det offansive og Carver det defansive eller omvendt?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1008 på: 20. Nov. 2012, 23:11 »
Enten det eller så har han en veldig ulydig spillergruppe. Heller mot det første..

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1009 på: 21. Nov. 2012, 00:04 »

Nå har jeg ikke sett så mangen kamper med Krul i mål for Nederland, men jeg nekter å tro at han begynner å drøye tiden der etter 20 min på stillingen 0-0. Pardew vil ha tempoet ned i kampene og med lite bevegelser da blir det å slå lange baller rett og slett for å bli kvitt kula. Føler vi også har dårlig uttelling på å vinne andre baller etter at langpassningen er blitt slått.
Det der kan utmerket godt være en forklarende faktor til hvorfor det går på tverke. Synd du ikke var på spillermøtet :-)
Det virker som de skuffende nok så utover når de skulle finne årsaker til at det går dårlig, sånn som at "motstanderne vet hvem våre danger menn er"...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1010 på: 21. Nov. 2012, 02:59 »
Carver har det offensive ansvaret - og Pardew det defensive.
Poenget mitt er uansett at jeg håper ikke Pardew er en sånn one-season-man som ikke har alternative løsninger når ting butter i mot. For det var jo aldri tvil om at vi kom til å få det mye tøffere denne sesongen både fordi resten nå er klar over at laget har visse kvaliterer, og fordi det alltid er vanskelig å gjenta suksess generelt dersom vi ikke evner utvikle oss videre. Det nytter ikke gjøre akkurat det samme en gang til. Jeg etterlyser at Pardew evner ta nødvendige grep når han ser at ting ikke fungerer - og denne sesongen har det strengt tatt nesten ikke fungert overhodet i PL.  Vi har jevnt over blitt redda veldig mye av enkeltspillere som holder høy klasse - prater da spesielt offensivt om Ba og Ben Arfa som kan hevde seg på de fleste lag i ligaen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1011 på: 21. Nov. 2012, 06:33 »

Det der kan utmerket godt være en forklarende faktor til hvorfor det går på tverke. Synd du ikke var på spillermøtet :-)
Det virker som de skuffende nok så utover når de skulle finne årsaker til at det går dårlig, sånn som at "motstanderne vet hvem våre danger menn er"...

Selvsagt vil jo Pardew spille Barca-fotball og terper på spill langs bakken, men spillerne hører ikke på han, for de vil jo mye heller spille gampefotball! Det er jo helt klart logisk. :)

Har hørt NUFC-spillere utallige ganger i intervju si "He (Pardew) wants to play more direct football.".

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1012 på: 21. Nov. 2012, 08:21 »
Jaså? Har du noen eksempler? Har sett en god del intervjuer, men aldri hørt noen si noe sånt...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1013 på: 21. Nov. 2012, 08:39 »
Kan ikkje forstå at det skal vera meininga at Krul og Williamson skal slå langt ein heil kamp. Det kjem ingenting ut av det. Willamson sine langballar havnar hjå motstandaren med ein gong og me såg alle Krul sitt sleivspark mot Swansea.
Viss det er taktikken vår so må dei ha sett at det fungerar ekstremt dårleg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1014 på: 21. Nov. 2012, 09:36 »
Jeg er 99% sikker på at det vi så mot Swansea er lagets taktikk (ikke sleivsparket til Krul, men det er sjelden vare fra den kanten). Men det er godt mulig som Kristoffer antyder at vi av og til har litt for mye fokus på motstanderen, og for lite fokus på oss selv. Jeg tror heller ikke angrepsspill er det vi terper mest på på treningene.

At Pardew ønsker å spille direkte fotball er ingen hemmelighet. Men direkte fotball kan være så mye. Det må ikke nødvendigvis være hoofballs, men det kan nok ha en tendens til å bli det noen ganger. Og jeg tror ikke Pardew klikker i vinkel av en langpasning som mange her på forumet gjør. Direkte fotball kan også bety hurtig spill langs bakken i lengderetning. Der ballen går hurtig fremover mellom ledd med få pasninger. Ikke mer enn to-tre pasninger før ballen er i nærheten av motstanderens 16-meter, og vi prøver å finne en åpning.

Jeg tror ikke Krul har fått ettertrykkelig beskjed om å bruke så lang tid som overhodet mulig, og gjerne enda lenger, men jeg ser ikke bort fra at han har fått beskjed om å ikke stresse, og bruke tid på å velge riktig alternativ. Jeg tror også at Pardew kan ha gitt Williamson en lignende beskjed. Ikke stresse. Er du usikker på om du greier å slå en kort pasning, slå heller langt. Bruk heller keeper, enn å prøve på noe du ikke kan. Han har altså fått beskjed om å spille på sine styrker, og ikke ta unødvendige sjanser. Da ender det opp med at Willo som hovedregel alltid slår langt.

Det virker som Pardew tok grep før Swansea-kampen, og instruerte spillerne mer i offensivt spill, for vi maktet jo faktisk å spille tidvis ganske bra fotball. Synes Santon hadde bedre bevegelser uten ball enn jeg har sett tidligere, og var til og med bedre med ball enn vanlig er. Jeg håper han har fått instruksjoner om å gå ned mot dødlinja for å legge inn, når han får ballen ute på kant.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1015 på: 21. Nov. 2012, 13:09 »
Jeg er 99% sikker på at det vi så mot Swansea er lagets taktikk (ikke sleivsparket til Krul, men det er sjelden vare fra den kanten). Men det er godt mulig som Kristoffer antyder at vi av og til har litt for mye fokus på motstanderen, og for lite fokus på oss selv. Jeg tror heller ikke angrepsspill er det vi terper mest på på treningene.

At Pardew ønsker å spille direkte fotball er ingen hemmelighet. Men direkte fotball kan være så mye. Det må ikke nødvendigvis være hoofballs, men det kan nok ha en tendens til å bli det noen ganger. Og jeg tror ikke Pardew klikker i vinkel av en langpasning som mange her på forumet gjør. Direkte fotball kan også bety hurtig spill langs bakken i lengderetning. Der ballen går hurtig fremover mellom ledd med få pasninger. Ikke mer enn to-tre pasninger før ballen er i nærheten av motstanderens 16-meter, og vi prøver å finne en åpning.

Jeg tror ikke Krul har fått ettertrykkelig beskjed om å bruke så lang tid som overhodet mulig, og gjerne enda lenger, men jeg ser ikke bort fra at han har fått beskjed om å ikke stresse, og bruke tid på å velge riktig alternativ. Jeg tror også at Pardew kan ha gitt Williamson en lignende beskjed. Ikke stresse. Er du usikker på om du greier å slå en kort pasning, slå heller langt. Bruk heller keeper, enn å prøve på noe du ikke kan. Han har altså fått beskjed om å spille på sine styrker, og ikke ta unødvendige sjanser. Da ender det opp med at Willo som hovedregel alltid slår langt.

Det virker som Pardew tok grep før Swansea-kampen, og instruerte spillerne mer i offensivt spill, for vi maktet jo faktisk å spille tidvis ganske bra fotball. Synes Santon hadde bedre bevegelser uten ball enn jeg har sett tidligere, og var til og med bedre med ball enn vanlig er. Jeg håper han har fått instruksjoner om å gå ned mot dødlinja for å legge inn, når han får ballen ute på kant.

Synes å huske at jeg hørte et intervju med Pardew og assistenten på BBC Radio før sesongen eller noe.

Da sa Pardew han brukte 3-4-5 dager på kampene til å terpe det defensive mot nettopp den motstanderen de møtte, mens assistenten fikk 1 dag til å finne ut hvordan man skulle score på dem...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1016 på: 21. Nov. 2012, 15:45 »
Jaså? Har du noen eksempler? Har sett en god del intervjuer, men aldri hørt noen si noe sånt...

Husker hvertfall Ben Arfa var ute i media og nevnte noe om det. Dette svarte Pardew:

ALAN Pardew insists he has no problem with Hatem Ben Arfa venting his frustration to the media.

The mercurial playmaker this week complained about his lack of first-team action this season, and Newcastle United?s ?direct? style of play.

The interview, thought to have taken place without the club?s knowledge, seemed certain to harm the already frosty relations between Ben Arfa and his manager. In public, at least, Pardew is adamant that is not the case.

?I didn?t see anything wrong with his interview,? he said. ?I don?t think any player at any football club is going to say their philosophy is the same as the manager.

Read more: Journal Live http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2012/01/06/alan-pardew-fine-with-hatem-ben-arfa-interview-61634-30069290/#ixzz2CruFYigX

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1017 på: 21. Nov. 2012, 15:53 »
Dette sa Ben Arfa:

"But it's true we don't share quite the same philosophy. For him, it's more crosses, a bit of a more direct style, whereas I'm more the kind of player who likes to play short passes. I like to pass and move, a little bit like Swansea when we played against them. I was very impressed with the way Swansea played football.

"That is the kind of football I like. That's the philosophy I learned at the French academy at Clairefontaine."

Edit: Husker Ba også sa et eller annet med at manageren alltid sa "High into the box" (at man skal spille ballen høyt inn i 16), men fant ikke det intervjuet.
« Siste redigering: 21. Nov. 2012, 16:42 av Eriksen »

Severin

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1018 på: 25. Nov. 2012, 17:19 »
Pardew må gå? Anyone?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892