20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 664291 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #825 på: 22. April 2012, 15:20 »
Ok, tenkte faktisk på den problemstillinga, men han havner fortsatt bak Pardew!  :happy:

Peter

• Gjest
« Svar #826 på: 22. April 2012, 16:04 »
Kø1: Jo, ManU har et ganske så rått lag på papiret. De har PL's sansynligvis beste spiss i Rooney, og noen fantastiske spisser i Welbeck, Hernandez og Berbatov. Forsvaret er overlegent det beste i PL med så mange alternativer at spillere som Phil Jones, Fabio, Smalling og Evans i utgangspunktet bare er reserver! Og en midtbane med evigunge Giggs og Scholes, samt Nani, Valencia, Carrick, Young og Park. Ferguson kan velge og vrake i spillere, rullere på laget og er i besittelse av en gjeng med verdensstjerner. Jeg mener at 1. plassen de innehar nå, er som forventet. Det hadde vært svakt om de ikke hadde vært på 1. plass med dette laget.
Dessuten trekker Ligacup exiten mot Palace og FA cup exiten mot Pool veldig ned.
Laget hans har så mye rutine og erfaring. Det er ikke Ferguson som har ført laget til denne posisjonen, det er spillerne som gjør alt på automatikk. De vet hva de skal gjøre, etter så mange sesonger i samme situasjon.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #827 på: 22. April 2012, 16:11 »
Det er vel egentlig bare 2 managere det bør stå om i duellen årets trener, det er Ferguson og Pardew. Om ikke NUFC faller fullstendig sammen de siste 4 kampene så synes jeg Pardew bør å denne utmerkelsen, skjærer det seg skikkelig nå på slutten og det ender med en 6. plass så synes jeg Ferguson fortjener utmerkelsen årets trener.
Selv om Manchester United er et godt lag så skal det en god manager til å få laget til å kjempe i toppen år etter år når lagene rundt kjøper spillere for "eventyrsummer".

Lambert og Rodgers kan også være kandidater, da spesielt Lambert. Men igjen denne utmerkelsen er for denne sesongen og bør eller skal ikke ta utgangspunkt i hva som har skjedd de forgående år. Vi har jo også sett en del eksempler på managere som har rykket opp med laget sitt i PL og holdt plassen med grei margin. Så ekstraordinært er dette ikke.

Martinez imponerer om Wigan berger plassen, men skal vel mer til for å få utnevnelsen årets trener.

Så etter min mening står det kun mellom Ferguson og Pardew. Jeg tipper sistenevnte får den da jeg ikke tror NUFC får seg en knekk nå på slutten. Det ville vært særdeles fortjent.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #828 på: 22. April 2012, 16:44 »
Kø1: Jo, ManU har et ganske så rått lag på papiret. De har PL's sansynligvis beste spiss i Rooney, og noen fantastiske spisser i Welbeck, Hernandez og Berbatov. Forsvaret er overlegent det beste i PL med så mange alternativer at spillere som Phil Jones, Fabio, Smalling og Evans i utgangspunktet bare er reserver! Og en midtbane med evigunge Giggs og Scholes, samt Nani, Valencia, Carrick, Young og Park. Ferguson kan velge og vrake i spillere, rullere på laget og er i besittelse av en gjeng med verdensstjerner. Jeg mener at 1. plassen de innehar nå, er som forventet. Det hadde vært svakt om de ikke hadde vært på 1. plass med dette laget.
Dessuten trekker Ligacup exiten mot Palace og FA cup exiten mot Pool veldig ned.
Laget hans har så mye rutine og erfaring. Det er ikke Ferguson som har ført laget til denne posisjonen, det er spillerne som gjør alt på automatikk. De vet hva de skal gjøre, etter så mange sesonger i samme situasjon.

Helt utrolig at du bagatelliserer en manager sin innvirkning på en ligaseier. Man utd er best når det gjelder år etter år, uansett hvem som spiller på det laget - og det er en mann som disponerer disse spillerene og som i 20 år har klart å bevare denne vinnerkulturen. De har også slitt med voldsomme skadeproblemer denne sesongen, og i vinter hadde de en periode på en del uker hvor det manglet tosifret antall spillere.

Jeg mener det er mye enkeltspillere som overhodet ikke er verdensklasse i Manchester United, men kollektivet og den manageren er noe helt for seg selv.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #829 på: 22. April 2012, 17:01 »
Som jeg har sagt til noen kompiser: Hadde Ferguson trena ManCity og Mancini ManU så hadde Shitty vunnet med 20 poeng denne sesongen. Så stor forskjell mener jeg at det er på de to trenerene.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #830 på: 22. April 2012, 17:08 »
Selv om Manchester United er et godt lag så skal det en god manager til å få laget til å kjempe i toppen år etter år når lagene rundt kjøper spillere for "eventyrsummer".

Nå er "eventyrsummer" et relativt begrep, men med de drøye £50m som Ferguson brukte i sommer på Jones, Young og De Gea vil jeg nok karakterisere pengebruken som rimelig eventyrlig... Selv om Chelsea og Manchester City brukte i særklasse mest, mens Arsenal og Liverpool såvidt brukte mer enn Manchester United, så synes jeg ikke vi skal påstå at Ferguson har humpet seg avgårde med lite pengebruk. Det hører også med i ligningen at alle de nevnte klubbene solgte spillere for en god del mer penger i sommer enn det Fergusons United gjorde, med Arsenal i særklasse mest med £69m i overgangsinntekt.

At det er en sterk prestasjon å vinne ligaen så regelmessig som Ferguson gjør er i imidlertid en annen sak, mektig imponerende er det rett og slett. Likevel føler jeg at sesongprestasjonen i år kanskje ikke har vært optimal, og at Manchester United avgir poeng i en del kamper og på en del måter de ikke har hatt for vane tidligere. Det bør kanskje ikke gå "automatikk" i at Ferguson skal være årets manager hver gang han vinner ligaen synes jeg, selv om det selvsagt er en enorm prestasjon.

Pardew er nok en het kandidat sammen med noen av de øvrige overraskelsene, så får vi se hva ligainnspurten bringer, mye kan skje enda! Ferguson eller Pardew? Begge gjør iallefall jobben sin meget bra for tiden. Håper såklart det blir vår mann som trekker det lengste strået.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #831 på: 22. April 2012, 17:10 »
Som jeg har sagt til noen kompiser: Hadde Ferguson trena ManCity og Mancini ManU så hadde Shitty vunnet med 20 poeng denne sesongen. Så stor forskjell mener jeg at det er på de to trenerene.

Spør du meg, er det ikkje trenerane sjøl som er den store forskjellen, men kulturen Fergie har bygd opp. Tror derfor ikkje Fergie hadde vunne med 20 poeng som du sier, om han og Mancini hadde bytta klubb.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #832 på: 22. April 2012, 17:15 »
Han hadde nok trengt noen år han og ja for å bygge opp den samme kulturen og mentaliteten. Jeg tipper at en hel del spillere hadde måttet gå, mens et litt annet sett spillere hadde blitt hentet inn. Men vi er jo langt inne i hypotesene nå. Ferguson er iallefall miiiiiilevis foran Mancini uansett etter min mening.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #833 på: 22. April 2012, 17:20 »

Nå er "eventyrsummer" et relativt begrep, men med de drøye £50m som Ferguson brukte i sommer på Jones, Young og De Gea vil jeg nok karakterisere pengebruken som rimelig eventyrlig...

http://www.transferleague.co.uk/league-tables/2006-2011.html

Her kan du se overgangsummer de forskjellige klubbene har brukt siden 2006, da blir forskjellen enorm.
At Ferguson har fornyet stallen litt og bruker penger som alle andre skulle bare mangle.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #834 på: 22. April 2012, 18:33 »
Hehe, ja det kan du si. Og jeg sier jo ikke noe på at Ferguson bruker penger, heller tvert imot. Som du sier så skulle jo det bare mangle.

Likevel er en snittbruk på £43m pr. år i denne perioden ikke akkurat det jeg vil betegne som beskjeden bruk. Men som jeg sa så er jo alt relativt. Ved siden av Mancester City så blir jo alle forskjeller enorme og selv Chelsea blir som småplukk. Ifølge den statistikken din der så er jo Blackburn nesten nærmere pengebruken til Chelsea enn det Chelsea er nærme Manchester City. Man skal også huske på at stallen til Ferguson er bygget opp over lang tid mens klubber som Chelsea lenge ikke var noen toppklubb og Manchester City var jo nedover i ligasystemet. Liverpool er vel kanskje den sykeste klubben i så måte, den pengebruken de siste åra har virkelig ikke kjøpt så skrekkelig mye...  :thumbu:

For all del, det er brukt sykt mye penger av Liverpool, Chelsea, Tottenham osv. Men Ferguson har handlet endel han også, spillere som Rooney, Ferdinand m. fl. kom jo ikke akkurat gratis de heller selv om de har vært i klubben lengre enn i fem år. Kunne jo vært en artig øvelse å satt opp hvor mye den enkelte første-11 har kostet den enkelte klubb i så måte, om ikke annet enn som en kuriositet. Uansett så vil nok Wenger komme best ifra det i disse vurderingene, og jeg synes ikke akkurat synd på Ferguson som tross alt handler oppunder en halv milliard i året den siste tiden.

Men han er syyykt god på å levere varene, uavhengig av egen og andres pengebruk.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #835 på: 02. Mai 2012, 23:04 »
Med 22 lag i PL
93/94 - 77
94/95 - 72

Med 20 lag i PL
95/96 - 78
96/97 - 68
97/98 - 44
98/99 - 46
99/00 - 52
00/01 - 51
01/02 - 71
02/03 - 69
03/04 - 56
04/05 - 44
05/06 - 58
06/07 - 46
07/08 - 43
08/09 - 34
10/11 - 46
11/12 - 65 poeng foreløpig, 2 kamper igjen. 5. beste sesongen vår i PL siden det ble 20 lag. Fremdeles 6 poeng igjen å spille om. ManCity (h) og Everton (b) er lagene som står for tur.

Det har vært en helt vidunderlig sesong og jeg håper magien fortsetter i 2 kamper til. Satser på 2 seire i de siste 2 kampene og 71 poeng, så får vi krysse fingrene å håpe på at det er godt nok til 3. plass.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #836 på: 02. Mai 2012, 23:23 »
Ganske sikker på at vi ikke tar 6p, selv om jeg er like sikker på at det holder til 3......
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #837 på: 02. Mai 2012, 23:25 »
Det at jeg kommer til å bli skuffa over at vi kanskje ikke ender opp med CL-spill sier alt om hvor bra denne sesongen er. Walking in a Pardew wonderland!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #838 på: 06. Mai 2012, 12:14 »
!

00:22 GOGO  :coloccini:

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil