20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663217 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

FVM

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.sanderil.no
Sv: Alan Pardew
« Svar #690 på: 09. Mars 2012, 11:09 »
Jeg syns Pardew virker veldig rettferdig når det kommer til spilletid. Gjør du en god kamp, spiller du også den neste. Blir du byttet ut etter dårlig innstats og innbytteren gjør det godt, er det en sjanse for at innbytteren starter neste kamp.

Samtidig ser han ting i et lengre perspektiv og bytter ikke nødvendigvis om på laget om det er snakk om at en av de veletablerte på laget har en dårlig dag.

Ser for eksempel for meg at HBA starter neste kamp da han gjorde et godt innhopp sist, og vi ikke har noe klart førstevalg på høyrevingen.
« Siste redigering: 09. Mars 2012, 11:11 av FVM »
FVM

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #691 på: 09. Mars 2012, 12:25 »
Ser for eksempel for meg at HBA starter neste kamp da han gjorde et godt innhopp sist, og vi ikke har noe klart førstevalg på høyrevingen.

Det er vel HBA som er unntaket som bekrefter regelen ifm det du sier om Pardew og hans "belønninger". Også tidligere har HBA hatt gode innhop uten å "erstatte" noen i neste kamp. (Jada, han har hatt noen mindre gode innhopp også...)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

FVM

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #692 på: 09. Mars 2012, 23:30 »
Jada. Hvor god han har vært kan vi jo diskutere i evigheten uten å bli enige. Jeg syns statistikken som ble lagt frem her via link tidligere viser helt greit hvordan han har spilt. Noe som er helt greit og ikke noe annet. Men hvis han fortsetter som sist blir det bra :)

Poenget mitt er uansett at Pardew generelt sett virker fair i forhold til lagoppsett ut fra prestasjoner.
« Siste redigering: 09. Mars 2012, 23:33 av FVM »
FVM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 09. Mars 2012, 23:31 »
Hehe. Kan vel ha belegg til å påstå at han aldri har fått samme tillit som eksempelvis Obertan, Jonas eller Raylor da. Sålangt ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

FVM

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #694 på: 09. Mars 2012, 23:37 »
Hehe. Kan vel ha belegg til å påstå at han aldri har fått samme tillit som eksempelvis Obertan, Jonas eller Raylor da. Sålangt ihvertfall.

For min del har både Jonas og Raylor levert jevnt over godt i år. At Obertan fikk mer sjanser enn han fortjente skal jeg imidlertid ikke nekte for. Men hadde forsåvidt vært interessant å sett samme statistikken for han :)
FVM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #695 på: 09. Mars 2012, 23:41 »
Vel. Men det er for meg uansett trist at vi skal ta til takke med Raylor som er middelmådig når vi har Ben Arfa på benk. Det mener jeg åpenbart. Raylor har vært god ut fra hva jeg forventer - men han er ingen world beater.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Christian

• Gjest
« Svar #696 på: 10. Mars 2012, 11:16 »
Usikker kva tråd eg skulle legge dette i.

This is what Alan told the local press about pre-season:

?Pre-season is pretty much set whether we are in or not,? ?I?m not going to bring us back any earlier. That?s dangerous because it makes the season too long.?

?Our transfer policy won?t change either. We are going to build on what we?ve got.? ?There are one or two targets we think could help us and we are going to pursue those. We are actively doing it.?

?Shane Ferguson and Sammy Ameobi are getting more opportunities to start and that will be important,?"Mehdi Abeid and Haris Vuckic have started one game and they have to come to the fore next year if we are in Europe.?

?That?s what we will be looking at.?

https://www.nufcblog.com/2012/03/10/are-lovenkrands-guthrie-and-gosling-moving-out-this-summer/

Trur EL, vil hjelpe oss med å utvikle spillere som Ferguson, Ameobi, Abeid og Vuckic. Har igrunn vært litt 50/50 til EL pga ekstra kampene, men etter den kommentaren er eg meir posetiv. Sidan det virker som EL vil bli brukt til å gi talentene som nesten har tatt steget speletid.
« Siste redigering: 10. Mars 2012, 12:21 av Christian »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #697 på: 10. Mars 2012, 11:27 »
Forutsatt at vi bygger på stallen fremfor bare å bytte ut spillere så er jeg også positiv til eventuelt EL-spill. Med dagens tynne stall er vi ikke godt nok rustet til såpass mange kamper uti Europa - det kommer uten tvil til å gjøre oss skadelidende i PL. Klarer vi derimot å kaste på dør spillere som Løvenkrands og Smith - og ellers beholde de fleste andre samt bygge på med både noen kvalitetsspillere og også talenter, så kan EL bli veldig morsomt.

Christian

• Gjest
« Svar #698 på: 10. Mars 2012, 12:20 »
Tenker akkurat det samme som deg Kristoffer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #699 på: 11. Mars 2012, 10:26 »
Forutsatt at vi bygger på stallen fremfor bare å bytte ut spillere så er jeg også positiv til eventuelt EL-spill. Med dagens tynne stall er vi ikke godt nok rustet til såpass mange kamper uti Europa - det kommer uten tvil til å gjøre oss skadelidende i PL. Klarer vi derimot å kaste på dør spillere som Løvenkrands og Smith - og ellers beholde de fleste andre samt bygge på med både noen kvalitetsspillere og også talenter, så kan EL bli veldig morsomt.

Jeg synes ikke klubben må bygge på stallen med flere spillere. Heller tynne den litt ut og få mer kvalitet og mer ungt blod i rekkene. NUFC har mange spillere, litt for mange synes jeg, og altfor stor variasjon når det kommer til kvalitet.

Pardew og co må også tørre å være "nådeløse" når de skal gjøre litt utskiftninger. Spillere som Perch, Williamson, Guthrie, Best, Smith, Løvenkrands, Shola Ameobi, osv er ikke spillere som kan løfte klubben opp enda ett hakk. De er altfor variable i prestasjonene og er for dårlige som erstattere i det lange løp. Dette er også spillere som har fått prøvd seg i klubben over en periode på minst 2 år og som har vist å ikke være av kvalitet god nok til at klubben kan kjempe blant de aller beste igjennom en hel sesong.
Må bli kvitt de dårlige spillerne å heller gi plassen til spillere som er gode nok og/eller med potensiale til å kunne bli det.

Europa League er nok det vi kan håpe på nå. CL har i realiteten aldri vært noe NUFC har hatt sjanse på. Til det er stallen altfor dårlig i forhold til konkurrentene. Men EL kan være minst like innbringende økonomisk som CL for en klubb som NUFC. I CL ville man slitt med å komme seg videre fra gruppespillet, mens i EL har man mulighet til å gå langt ut i utslagsrundene. Husker at Celtic for noen år tilbake tjente vesentlig mer penger på å komme til finalen i EL enn å bli slått ut av gruppespillet i CL........
Europa League er ikke bare innbringende økonomisk, det gjør det også mulig å lokke til seg spillere enda noen hakk høyere opp på hylla. Spesielt vil det bli enklere å lokke til seg talenter som vil se på dette som attraktivt. Etablerte stjerner ville nok sett på EL som ett steg ned, men slike spillere er heller ikke aktuelle for NUFC lenger........
Europa League gir også store muligheter til å gi flere spillere matching på ett mye høyere nivå enn hva reservelagsfotball gjør. Gode lag som Ajax, Valencia, PSV, Sporting Lisboa, Lazio, A. Bilbao, A. Madrid, pluss gode russiske lag og begge Manchester lagene gjør at spillerne ville fått prøvd seg mot tilnærmet de aller beste spillerne i verden. Det er noe samtlige spillere kunne hatt godt av å kjenne på nivået til.

Dessuten så blir det ikke så mange ekstra kamper med EL spill at det bør gå utover en hel sesong i PL. Det er vel kanskje snakk om 10-12 kamper ekstra fordelt på 8-10 mnd om man skulle komme langt i denne turneringen. Det tror jeg topptrente fotballspillere ikke hadde tatt skade av idag.

Så Europa League ville etter min mening vært ekstremt morsomt å kvalifisere seg for så lenge CL er utenfor rekkevidde.
« Siste redigering: 11. Mars 2012, 10:28 av Frode »

Simmi

• Gjest
« Svar #700 på: 11. Mars 2012, 12:35 »
Jeg liker virkelig ikke at du tar med Guthrie på den lista... Har prestert langt over forventning i år, og fortjener derfor ny kontrakt. Han er en veldig god backup, også er han engelsk.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #701 på: 11. Mars 2012, 14:13 »
Guthrie har levert helt ok til nå denne sesongen. Har hatt enkelte gode kamper og noen dårlige, som det siste innhoppet han hadde mot Wolves.
Poenget er uansett at dette er en spiller som ikke er god nok til å spille for en klubb som gjerne vil inn å kjempe blant de beste. Det at han har levert over forventning for de fleste og allikevel er såpass middelmådig er ikke godt nok argument synes jeg. Som fotballspiller er han for treg, for veik i duellene og altfor ofte ute med skade tross lite spilletid. Dette synes jeg er noen av grunnene til at han ikke er en spiller å sikte til om NUFC vil opp og kjempe med Tottenham, Arsenal, LFC, osv. Da må spillerne ha litt mer å by på.

Vi har sett det mange ganger før med Guthrie at om han ikke er i form eller pasningene ikke sitter godt nok er han en fryktelig spiller å ha utpå banen. Guthrie kan være så sympatisk og snill han bare vil, men det er ikke dette som gjør NUFC til et bedre lag. Hvor mange andre topp 10 lag ville han fått startplass hos?
Skal NUFC bli bedre må Pardew og co tenke klubbens beste og tørre å ta valg som er "nådeløse" ovenfor enkelt spillere.

Noen her klager jo over at NUFC ikke dominerer kampene mer enn det de gjør denne sesongen. Da må vi  jo ha inn spillere som besitter litt mer ferdigheter enn hva NUFC har å by på i startellveren pr nå. Spillere med mer hurtighet og bedre teknikk synes jeg det er litt manko på i enkelte lagdeler. Et toppet NUFC lag er ganske nærme de beste, men så fort man må gjøre noen justeringer grunnet skade, karantene eller på grunn av andre årsaker så blir laget fort veldig svekket.

NUFC har mange gode spillere og må fortsette å bygge videre med disse. Flere er i toppklasse i PL og jeg skulle gjerne sett at vi hadde hatt enda flere slike spillere, både i startellveren og på benken.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #702 på: 11. Mars 2012, 17:01 »
Pardew og co må også tørre å være "nådeløse" når de skal gjøre litt utskiftninger. Spillere som Perch, Williamson, Guthrie, Best, Smith, Løvenkrands, Shola Ameobi, osv er ikke spillere som kan løfte klubben opp enda ett hakk. De er altfor variable i prestasjonene og er for dårlige som erstattere i det lange løp. Dette er også spillere som har fått prøvd seg i klubben over en periode på minst 2 år og som har vist å ikke være av kvalitet god nok til at klubben kan kjempe blant de aller beste igjennom en hel sesong.
Må bli kvitt de dårlige spillerne å heller gi plassen til spillere som er gode nok og/eller med potensiale til å kunne bli det.

Helt enig i akkurat dette punktet.
Vi kan ikke ta med oss "stallfyll" videre om vi vil mot stjernene.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 11. Mars 2012, 17:03 »
Skal NUFC bli bedre må Pardew og co tenke klubbens beste og tørre å ta valg som er "nådeløse" ovenfor enkelt spillere.

Noen her klager jo over at NUFC ikke dominerer kampene mer enn det de gjør denne sesongen. Da må vi  jo ha inn spillere som besitter litt mer ferdigheter enn hva NUFC har å by på i startellveren pr nå. Spillere med mer hurtighet og bedre teknikk synes jeg det er litt manko på i enkelte lagdeler. Et toppet NUFC lag er ganske nærme de beste, men så fort man må gjøre noen justeringer grunnet skade, karantene eller på grunn av andre årsaker så blir laget fort veldig svekket.

NUFC har mange gode spillere og må fortsette å bygge videre med disse. Flere er i toppklasse i PL og jeg skulle gjerne sett at vi hadde hatt enda flere slike spillere, både i startellveren og på benken.

Nok en gang 100 % enig, du skriver mye klokt min venn :)

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 12. Mars 2012, 00:37 »
Uttalelse fra Pardew.

"I dont think we are good enough to get champions league. Europa-league will also be tough.  As long as we can prevent and avoid going below 8th, we will build on that and have had a fantastic season, then we can try to reach for the europa league next year."

Skuffende at Pardew kan si noe slikt.