20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 661525 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #180 på: 11. Jan. 2011, 17:02 »
Synes det er helt greit det Pardew sier der. Tim Krul MÅ skjerpe seg på enkelte områder om NUFC skal satse på han. Han hadde en vanvittig bommert på et tilbakespill mot ManCity som var med på å ødelegge kampen for oss og hadde en nesten identisk mot Stevenage som de ikke klarte å utnytte. Et lag fra høyere divisjoner hadde utnyttet den bedre, det er helt sikkert.

Nå var ikke Tim Krul den eneste som var dårlig mot Stevenage, men han som unggutt og utfordrer til keeperplassen må ta bedre vare på sjansene han får.

Finner det utrolig at det alltid er noen som må forsvare slike latterlige uttalelser. Han har absolutt ingen grunn til å ta for seg en enkeltperson, enda mindre en unggutt, og legge skyld på ham. Og det i media. Det er latterlig og uforsvarlig. Kritikk av enkeltspillere skal tas privat. Pardew med sine unnskyldninger er altfor glad i å snakke. Noen ganger er det best å holde kjeft...
Finner det ganske utrolig hvordan du svartmaler alt Pardew sier uansett jeg ;) Synes egentlig ikke han har sagt og gjort så mye dumt til nå jeg. Virker i grunnen litt som du misliker han bare fordi han ikke er Chris Hughton.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #181 på: 11. Jan. 2011, 17:18 »
Synes det er helt greit det Pardew sier der. Tim Krul MÅ skjerpe seg på enkelte områder om NUFC skal satse på han. Han hadde en vanvittig bommert på et tilbakespill mot ManCity som var med på å ødelegge kampen for oss og hadde en nesten identisk mot Stevenage som de ikke klarte å utnytte. Et lag fra høyere divisjoner hadde utnyttet den bedre, det er helt sikkert.

Nå var ikke Tim Krul den eneste som var dårlig mot Stevenage, men han som unggutt og utfordrer til keeperplassen må ta bedre vare på sjansene han får.

Finner det utrolig at det alltid er noen som må forsvare slike latterlige uttalelser. Han har absolutt ingen grunn til å ta for seg en enkeltperson, enda mindre en unggutt, og legge skyld på ham. Og det i media. Det er latterlig og uforsvarlig. Kritikk av enkeltspillere skal tas privat. Pardew med sine unnskyldninger er altfor glad i å snakke. Noen ganger er det best å holde kjeft...

Hvorfor det?
Dessuten er det lov å være ærlig. Hva skal han svare når han får spørsmål om Krul og hans 2 tabber på tilbakespill på kort tid?
Han kan jo ikke skryte av spillerne etter tidenes dårligste kamp heller, og jeg regner med at spillerne har fått høre det før han snakker med pressen. Jeg synes heller ikke han sier noe sjokkerende i det intervjuet. Han sier bare det jeg og alle andre som så kampen var vitne til.

Til sist vil jeg si at om spillerne ikke tåler kritikk har de ingenting å gjøre i NUFC. Noen managere snakker aldri negativt om spillerne sine selv etter håpløse prestasjoner, da synes jeg det er dørgende kjedelig å høre en forsvarstale fra en manager. Andre managere derimot kritiserer spillerne når de fortjener det og er dønn ærlige overfor seg selv, spillerne og fansen.
Alle managere er ikke like, og jeg kan nevne Trappatoni og Mourinho som 2 managere som av og til er ute i media med kritikk til det som måtte være. Hitzfeld er vel heller ikke kjent for å holde kjeft.

Men du (17Parker) har tydeligvis noe imot Pardew, så det blir rett og slett håpløst og diskutere. Du hadde en liknende en i transfertråden for litt siden også.

Fordi å henge ut unge spillere på grunn av en dårlig kamp, som en slags unnskyldning for  et tap, er direkte patetisk.

?He is a young lad, and will get back from those errors?  Så enkelt.

Hvor gikk det fra negativ singling ut av spillere til å skryte av spillerene? Selvsagt skal han ikke skryte av spillerene etter kampen mot Stevenage? Usaklig poeng.
 Han er en manager og skal holde seg for god til slike unnskyldninger og uthenginger i media. Slik skal tas privat. Det var ikke Krul sin feil at vi tapte, det var hele lagets.  Det er absolutt ingen grunn til å single ut. Om noe burde han tatt seg selv i nakken for å stille med spillere han visste hadde mange kamper i bena(, for så å skylde på at spillerne var slitne). Vi hadde unge og sultne spillere i bakhånd.

Jeg regner med du er inneforstått med at selv om andre managere ikke kritiserer spillere offentlig, så får de høre det privat? For å skåne spillerne sådan. Pardew tenker dog ikke så langt, og det er ikke overraskende. I West-Ham (?) hadde han sin egen rådgiver hva slike ting gjaldt.

At jeg har noe imot hvordan Pardew snakker om spillere i media er ingen hemmelighet. At jeg også har noe imot de spillerene vi har vært linket til (Keane, Santa Cruz, Bentley) er heller ingen hemmelighet. Dette er spillere vi kjøpte da.  Jeg ser dog ikke at det skal utelukke meg fra noen diskusjon rundt Pardew. Jeg er ikke alene om verken det ene eller andre, for å si det sånn. Men for all del. Sitt der på din høye stol og fortell hvem som er verdt og ikke verdt å diskutere med.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 11. Jan. 2011, 17:23 »

Finner det ganske utrolig hvordan du svartmaler alt Pardew sier uansett jeg ;) Synes egentlig ikke han har sagt og gjort så mye dumt til nå jeg. Virker i grunnen litt som du misliker han bare fordi han ikke er Chris Hughton.

Svartmaler alt? Jeg kritiserer når han kommer med unødvendige og lite gjennomtenkte svar. Jeg mislisker Pardew for hvordan han fører seg i media. Ingenting annet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 11. Jan. 2011, 18:19 »
Parker er i sin fulle rett til å mene at Pardews uttalelser til media etter Stevenage-kampen er patetiske. Det har ingen verdens ting med Chris Hughton å gjøre. Selv om Parker, som meg, sikkert har en forkjærlighet for en manager som sier lite, sier det han mener, kaller en spade for en spade, og ikke går inn på enkeltspillere.

Å kritisere en ung, uerfaren spiller som Tim Krul for en svak kamp, uten de store tabbene, blir bare for dumt. Å skylde på at spillerne er for slitne, når han ser dem på trening hver dag og vet at de er så slitne at de kanskje har vanskelig for å gi det lille ekstra mot en svak motstander, det er patetisk.

Det kan til nød være greit å gi en liten kommentar hvis det er en etablert spiller som har værtt sløv i lang tid, og som tidligere har fått kritikk internt, men som ikke har forbedret seg, uten å gå direkte inn på hva som er problemet. Men å henge ut en unggutt, som han gjør med Krul, etter en svak kamp, hvor han hadde én såkalt tabbe, som ikke fikk konsekvenser? Tim Krul er da faen ikke den eneste keeperen på denne jord som er svak med ballen i beina, og som har svake utspill. Vår nåværende nummer 1 Steve Harper har i alle år vært preget av nøyaktig det samme. Han har en ok høyrefot, og en trestokk av en venstrefot, som ikke er i stand til å dempe ballen en gang. Mange, mange, mange ganger har vi sett rutinerte Steve Harper gjøre dårlige ting med ballen i beina. Får han ballen på venstrefoten, er risikoen for en tabbe veldig stor. Får han ballen på høyrefoten og må slå den på direkten, er risikoen litt mindre, men fremdeles ganske stor.

Så hvorfor kritisere Tim Krul for noe Steve Harper er minst like dårlig på?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 11. Jan. 2011, 18:22 »
Ærlig talt, Harper har ikke vært like svak med ball i beina som det Krul har vist i flere kamper sålangt denne sesongen. Dette går selvsagt på rutine, men jeg er mye tryggere når Harper kommer i pressede situasjoner med ballen i beina, enn hva jeg er med Krul.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 11. Jan. 2011, 18:28 »
Fordi å henge ut unge spillere på grunn av en dårlig kamp, som en slags unnskyldning for  et tap, er direkte patetisk.
Det var ikke Krul sin feil at vi tapte, det var hele lagets. 

Kan jeg få se et intervju eller artikkel der Pardew singler ut Krul som syndebukk for tapet?

At engelsk media kobler NUFC til spillere som Keane, Bentley og Santa Cruz behøver ikke å bety at Pardew er interssert i dem. Langt verre spillere har blitt koblet til NUFC ved mange andre tidligere managere uten at det behøver å bety noe spesielt bortsett fra journalister som prøver å selge aviser og artikler.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 11. Jan. 2011, 18:30 »
Denne sesongen har Harper vært bedre, javisst. Også forrige sesong var Harper brukbart god på dette, i forhold til det han har vært tidligere. Men se bare på 8-0 mot Sheffield Wednesday, vi holdt på å slippe inn et tidlig mål der, på grunn av Harpers venstrefot. Så skjøre og sårbare som laget vårt var under Gullit, så ser jeg ikke bort i fra at Wednesday hadde hatt en fair sjanse til å vinne kampen hadde de scoret først.

Men mye av det går nok på rutine. Uansett, jeg er aldri trygg når Harper kommer i pressede situasjoner. Og jeg synes Tim Krul stort sett har gjort en helt ok jobb i disse situasjonene, med noen få unntak.

Og det gjør fremdeles ikke Pardews utsagn noe mer rettferdig overfor Krul.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #187 på: 11. Jan. 2011, 18:36 »
Det var ikke Krul sin feil at vi tapte, det var hele lagets. 

Kan jeg få se et intervju eller artikkel der Pardew singler ut Krul som syndebukk for tapet?

At engelsk media kobler NUFC til spillere som Keane, Bentley og Santa Cruz behøver ikke å bety at Pardew er interssert i dem. Langt verre spillere har blitt koblet til NUFC ved mange andre tidligere managere uten at det behøver å bety noe spesielt bortsett fra journalister som prøver å selge aviser og artikler.

http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/01/10/cup-loss-was-down-to-tiredness-alan-pardew-61634-27957717/

With Steve Harper?s wife due to give birth, Holland Under-21 captain Tim Krul was given an opportunity in goal.

Pardew blamed him for setting an unfortunate tone. He added: ?We did not pass the ball well. The goalkeeper had a problem kicking the ball, he seemed to be shanking a lot of kicks.

?That was putting us under a lot of pressure.

?That was not the sort of standard we expect from Newcastle and what I expect as a manager.?

Hva overganger gjelder er vi ikke bare linket til flere av spillerene, men Pardew har også innrømmet at han er intressert i noen av dem (Keane og Beckham). Jeg har ikke noe konkret i mot Pardew på overgangsmarkedet, da han enn så lenge kun har hentet Ben Arfa, men jeg liker ikke tegnene.

« Siste redigering: 11. Jan. 2011, 18:38 av 17Parker »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 11. Jan. 2011, 22:32 »
Du merker at de har delt opp sitatet på en ganske lur måte?

?That was not the sort of standard we expect from Newcastle and what I expect as a manager.? -Dette har mest sannsynlig ikke med Krul å gjøre, men om laget som helhet. Jeg synes i så fall det er det helt riktige å si.

17Parker

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #189 på: 11. Jan. 2011, 22:37 »
Du merker at de har delt opp sitatet på en ganske lur måte?

?That was not the sort of standard we expect from Newcastle and what I expect as a manager.? -Dette har mest sannsynlig ikke med Krul å gjøre, men om laget som helhet. Jeg synes i så fall det er det helt riktige å si.

Mulig. Det om Krul er likefullt håpløst.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #190 på: 12. Jan. 2011, 00:46 »
Som en veldig stor fan av Krul, prøver jeg kanskje å forsvare han i overkant mye :P
Dog føler jeg at, hvis det som Geir sier stemmer (noe det sannsynligvis gjør), at det ikke er så fryktelig det Pardew sier om Krul. Ideelt sett burde han ha tatt det internt, men Krul tar nok ikke veldig stor skade av dette. Er forhåpentligvis noe Pardew og keepertreneren har tatt opp med Krul allerede.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 12. Jan. 2011, 13:55 »
Parker er i sin fulle rett til å mene at Pardews uttalelser til media etter Stevenage-kampen er patetiske. Det har ingen verdens ting med Chris Hughton å gjøre. Selv om Parker, som meg, sikkert har en forkjærlighet for en manager som sier lite, sier det han mener, kaller en spade for en spade, og ikke går inn på enkeltspillere.

Å kritisere en ung, uerfaren spiller som Tim Krul for en svak kamp, uten de store tabbene, blir bare for dumt. Å skylde på at spillerne er for slitne, når han ser dem på trening hver dag og vet at de er så slitne at de kanskje har vanskelig for å gi det lille ekstra mot en svak motstander, det er patetisk.

Det kan til nød være greit å gi en liten kommentar hvis det er en etablert spiller som har værtt sløv i lang tid, og som tidligere har fått kritikk internt, men som ikke har forbedret seg, uten å gå direkte inn på hva som er problemet. Men å henge ut en unggutt, som han gjør med Krul, etter en svak kamp, hvor han hadde én såkalt tabbe, som ikke fikk konsekvenser? Tim Krul er da faen ikke den eneste keeperen på denne jord som er svak med ballen i beina, og som har svake utspill. Vår nåværende nummer 1 Steve Harper har i alle år vært preget av nøyaktig det samme. Han har en ok høyrefot, og en trestokk av en venstrefot, som ikke er i stand til å dempe ballen en gang. Mange, mange, mange ganger har vi sett rutinerte Steve Harper gjøre dårlige ting med ballen i beina. Får han ballen på venstrefoten, er risikoen for en tabbe veldig stor. Får han ballen på høyrefoten og må slå den på direkten, er risikoen litt mindre, men fremdeles ganske stor.Så hvorfor kritisere Tim Krul for noe Steve Harper er minst like dårlig på?

No tykkjer eg du overdrive til dei grader! Uansett er det vel Pardew og Krul der er snakk om her. Er vel ingen grunn til å blanda inn mykje svada om Harper.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 12. Jan. 2011, 18:03 »

Det kan til nød være greit å gi en liten kommentar hvis det er en etablert spiller som har værtt sløv i lang tid, og som tidligere har fått kritikk internt, men som ikke har forbedret seg, uten å gå direkte inn på hva som er problemet. Men å henge ut en unggutt, som han gjør med Krul, etter en svak kamp, hvor han hadde én såkalt tabbe, som ikke fikk konsekvenser? Tim Krul er da faen ikke den eneste keeperen på denne jord som er svak med ballen i beina, og som har svake utspill. Vår nåværende nummer 1 Steve Harper har i alle år vært preget av nøyaktig det samme. Han har en ok høyrefot, og en trestokk av en venstrefot, som ikke er i stand til å dempe ballen en gang. Mange, mange, mange ganger har vi sett rutinerte Steve Harper gjøre dårlige ting med ballen i beina. Får han ballen på venstrefoten, er risikoen for en tabbe veldig stor. Får han ballen på høyrefoten og må slå den på direkten, er risikoen litt mindre, men fremdeles ganske stor.Så hvorfor kritisere Tim Krul for noe Steve Harper er minst like dårlig på?

No tykkjer eg du overdrive til dei grader! Uansett er det vel Pardew og Krul der er snakk om her. Er vel ingen grunn til å blanda inn mykje svada om Harper.

Joakim har helt rett. Harper er ikke no særlig bedre med beina enn Krul. Han er roligere og tryggere, men Krul er bedre teknisk. Var på St.James da vi vant 6-0 tidligere denne sesongen, og Harper hadde 4-5 tilbakespill han enten banka på tribuna eller som datt ned i farlig område midt på egen halvdel.

Dessuten så reagerer jeg noe jævli på at Krul slaktes for noen få feil, kanskje spesielt på N-O hvor 1/3 del av folka er idioter. Harper og Given har begge gjort store feil tidligere i sin karriere. Harper sendte ballen rett i beina på en Tottenham spiller for 5-6 år siden, og vi tapte 1-0. Given har også hatt flere blemmer. Det er sånt som skjer for faen, og døm en 22-åring som har spilt meget tilfredsstillende i tre måneder nord og ned etter to-tre feil!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Simmi

• Gjest
« Svar #193 på: 12. Jan. 2011, 18:13 »

Joakim har helt rett. Harper er ikke no særlig bedre med beina enn Krul. Han er roligere og tryggere, men Krul er bedre teknisk. Var på St.James da vi vant 6-0 tidligere denne sesongen, og Harper hadde 4-5 tilbakespill han enten banka på tribuna eller som datt ned i farlig område midt på egen halvdel.

Dessuten så reagerer jeg noe jævli på at Krul slaktes for noen få feil, kanskje spesielt på N-O hvor 1/3 del av folka er idioter. Harper og Given har begge gjort store feil tidligere i sin karriere. Harper sendte ballen rett i beina på en Tottenham spiller for 5-6 år siden, og vi tapte 1-0. Given har også hatt flere blemmer. Det er sånt som skjer for faen, og døm en 22-åring som har spilt meget tilfredsstillende i tre måneder nord og ned etter to-tre feil!
Kunne ikke vært mer enig. De feilene Krul har gjort er ofte med bena, og det har skjedd med de fleste keepere.
Etter min mening er Harper en stabil, ok keeper, mens Krul er en god skuddstopper og veldig talentfull. Derfor bør vi stå med Krul.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 12. Jan. 2011, 18:24 »

Du treng ikkje vera sint på meg!?! Har eg slakta Krul? Eg tykkjer berre det er feil å konstant dra fram kor "elendig" Harper er, når det var snakk om ting Pardew sa om Krul. Alle gjer sjølvsagt feil og tabbar. Det er litt det eg har reagert på før med at folk spekulerar i korleis Harper ville ha prestert i dei kampane Krul sto. Men det er det ingen som veit, det går ikkje an og bastant sei at dei måla ville ikkje Harper redda. Samtidig so ein ikkje kan sei korleis Krul ville gjort det mot Wigan og WH. Der var Harper god og holdt nullen, men det kan godt hende Krul ville gjort det like godt. Det får mi aldri vita.