20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 663745 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #2490 på: 02. Mars 2014, 21:50 »
Tjaa. Kunne virkelig tenkt meg en spennende manager fra utlandet. Men det blir nesten litt fåfengt å diskutere - for Pardew sitter i mine øyne enda trygt som manager.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2491 på: 02. Mars 2014, 22:02 »
Hvordan kan Pardew irettesette egne spillere for dumme utvisninger som Debuchy sin mot WBA når han gjentatte ganger gjør slike brølere fra sidelinja? Generelt syns jeg vi de siste årene har hatt litt for mange unødvendige suspensjoner på grunn av ren idioti - og dette hjelper jo ikke akkurat på.
Helt enig at dersom det hadde vært utpå bana, hadde han ikke fått strengere straff enn Remy. Men han er manager for en profilert PL-klubb, og det gjør det hele verre.

Ser at du følgjer opp poenga til Souness og Shearer her, men eg trur alle tre overvurderer betydninga av manageren som rollemodell. Souness er den siste som bør innta ei "holier than thou"-haldning. Rett nok gjorde han aldri noko à la det Pardew gjorde i går, men disiplinen var då langt verre under styret hans. Dyer vs Bowyer, alle spelarar han la seg ut med, etc. Shearer hadde eit vanskeleg utgangspunkt, men om ein skal dømme ut frå marerittet på Villa Park var han ikkje akkurat komen veldig langt i innprentinga av disiplin. Alt som vart vist den kampen - personifisert gjennom slasken med kapteinsbindet - var langt meir skammeleg enn det Pardew gjorde i går.

Så korleis er det med Pardew, mangel på sjølvkontroll og effekten det har på spelarane? Vel, etter denne runden står vi med 7 bortesigrar 2013/14-sesongen. Det er i skrivande stund tre meir enn Everton, éin meir enn Liverpool og Man City, like mange som Chelsea og Man Utd. Vi er altså berre slått av Spurs (ni) og Arsenal (åtte). Å vinne bortekampar krev nettopp disiplin, at ein ligg tett med lagdelane og er tru mot kampplanen. Ein del av det som vart vist i går - mot eit rimeleg brukbart lag - var veldig bra. Kontringane er det beste eg har sett på lenge.

Om vi klarer å utvikle vårt eige spel på heimebane (og de Jong ser ut til å kunne bli ei viktig brikke der), er vi plutseleg eit rett så brukbart lag igjen. Disiplin er ein del av oppskrifta som må til, og vil fortsette å vere det.

Eppa

• NewUtd.no
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #2492 på: 02. Mars 2014, 23:04 »
Jeg synes ikke dette er det verste Pardew har gjort, men at det er 1 av flere forferdelige flaue og idiotiske opptrinn/hendelser som Pardew har klart å lire av seg på sidelinja, og som i sum burde vært nok til å gi han sparken, om han ikke skjønner all denne dumskapen selv og trekker seg som manager.

Jeg har noen sider lenger tilbake her skrevet om utenlandske managere jeg tror kunne være aktuelle for klubben på nåværende tidspunkt. Noen av dem var uten jobb og noen med jobb i klubber i mindre ligaer som Eredivisie i Nederland.

Ett lite tilskudd/forslag til lista, som jeg egentlig ikke har helt trua på selv, er den nåværende Birmingham manageren Lee Clark. Han er jo født og oppvokst i Newcastle, kjenner klubben ut og inn ettersom han er fan og har spilt for klubben. Har jo over 250 kamper for klubben, over 2 perioder.
En av trenerne han har med seg i Birmingham er jo Steve Watson. Det er jo også en som er født og oppvokst i Newcastle og som også kjenner klubben som fan og som spiller med nærmere 250 kamper for klubben. Han er i tillegg den yngste som noensinne har spilt for klubben da han debuterte i en alder av 16 år og 233 dager.

Jeg vet at dette er et skikkelig "langskudd", men NUFC har prøvd ufattelig mange managere opp igjennom, og dem vi har hatt mest suksess med er med managere som kjenner klubben godt. Så hva med å prøve lykken med en litt fersking i Lee Clark, så kan han ta med seg Steve Watson i trenerstaben/assistent. Er en langt mer gentleman enn Pardew, har erfaring og får mye skryt for å gi ungguttene masse spilletid. Lee Clark gjorde det jo helt greit med Huddersfield, var vel topp 3 da han fikk sparken der. Han har slitt langt mer i Birmingham, men så har Birmingham i samme periode også hatt problemer med sin eier Carson Yeung som har en rettsak pågående i Hong Kong. Var jo for noen sesonger siden frykt for at klubben ville gå konkurs og har de siste sesongene kun hentet spillere som var kontraktløse eller på lån og har i samme periode solgt spillere for 400 - 500 millioner NOK. Da kan man ikke forvente det helt store heller!

Så, hva sier dere andre? Kunne det vært noe med en retur for Lee Clark som manager for NUFC, og så kunne han tatt med seg Steve Watson i trenerteamet i samme slengen...........

Enig at det kan være en spennende løsning dersom Pardew forsvinner ut portene på St. James' Park. Men hvilken fotballfilosofi praktiserer Clark? Jeg personlig håper bare på at neste manager er en som kan vekke til live "the entertainers" igjen. :toon:
"Newcastle fans never cease to amaze me. If there was a trophy for best supporters this lot would win it hands down every year." - Alan Shearer -

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2494 på: 03. Mars 2014, 13:11 »
Det er litt vel søkt å bruke antall borteseire som argument for at denne episoden har liten innvirkning på spillerne?
Her driter Pardew seg ut, det er pinlig og flaut, og ikke verdig en Newcastle manager. Hadde jeg vært spiller, hadde jeg mistet noe av respekten for en slik manager - det hadde ihvertfall ikke økt min respekt for han. Dette er ett problem, og om/når han skal gi en "hårføner" tar det litt av brodden bort når man vet at han går rundt og oppfører seg som en fjott. Men basert på denne sesongen her har det ikke så mye å si fra eller til, han har problemer nok med å få spillerne til å fungere uansett virker det som.
Når det er sagt, så syntes jeg ikke denne episoden er sparkegrunnlag. Helt greit med en bot, utestengelse osv, men sparken? Veldig gjerne, men ikke på grunn av dette. Det faktum at han ukentlig pisser på våre mest talentfulle spillere er en mye bedre grunn i mine øyne.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2495 på: 03. Mars 2014, 13:50 »
Nei, eg synest ikkje det. Er du uenig i at det å gjere det godt på bortebane avhenger av nettopp disiplin og å følge kampplanen? Pardew vs. Meyler-situasjonen er ikkje fundamentalt forskjellig frå situasjonane Pardew vs. Pellegrini eller Pardew vs. linjedommar. Er det fyrst no det går opp for spelarane at han kan koke over? Eg forstår ikkje kvifor ein automatisk skal rekna med at spelarane plutseleg mistar tilliten til han.  "Han gjorde feil, no kan vi aldri meir ta han seriøst"...? I så fall er det ingen manager eller spelar i Premier League som kan ha særleg mykje tillit til verken seg sjølv eller dei andre i ligaen.

Og har han så vanvittige problem med å få spelarane til å fungere? Tabellposisjonen er rimeleg bra, statistikken på bortebane er veldig bra. På heimebane er det absolutt ting å rette på. Her er det ein viktig og vanskeleg diskusjon om korleis ein kan få gjort nytte av HBA (slik som våren 2012), men der er vi etter det eg forstår enige. Eg trur de Jong (som Ba gjorde det den same våren) kan vere med på å gi oss sjansen til å halde ballen oppe, og flytte laget framover deretter. Midtbanetrioen er på sitt beste meget solid, både individuelt og relasjonelt. Coloccini og Williamson har fungert veldig bra, Debuchy er solid og PD gjer Santon til skamme på venstrebacken.

Klart. Hadde ein sett reelle alternativ til Pardew - som kunne gått Ashley i møte utan å få sparken tvert -, så skulle eg gjerne sett at vi fekk ein modigare manager med litt meir offensiv intelligens. Men då dette verkar utopisk, har eg ikkje lyst til å kaste Pardew for eit fullstendig sjanseprega bonuskort. Pardew MÅ etter mitt syn sitja heilt til Ashley endeleg kvittar seg med klubben, om han så "stangar" ned folk enda meir regelmessig framover.

Her er for øvrig ein solid artikkel om temaet: http://www.independent.ie/sport/soccer/pardew-safe-as-ashley-stands-by-his-man-30055741.html

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2496 på: 03. Mars 2014, 14:22 »
Blir jo interessant å se straffeutmåling og begrunnelsen fra FA. Jeg regner med straffen blir streng - kanskje mellom 5-10 kamper. FA har jo i mange år vært særlig strenge med Newcastle både i ankesaker og andre utenomsportslige saker, men det gjelder utespillere. Handlingen fra Pardew er i seg selv er jo ikke noe mer kriminelt enn handlingene fra Suarez, Barton, Cantona, Bowyer/Dyer eller McManamans takling på Haidara for den saks skyld. Men at det skjer utenfor sidelinjen og at det er en manager som utøver denne handlingen gjør saken mer skjerpende. FA vil nok statuere et eksempel på at managere ikke kan oppføre seg sånn. Da blir det også interessant å se om FA bruker tidligere hendelser fra Pardew i straffeutmålingen.
Men forbundet skal også beskytte managere og spillere, så han blir neppe ?stadion-utestengt? slik artikkelen i dagbladet og The Telegraph viser til. Da er karrieren hans i praksis over.

På en annen side skal Meyler også straffes etter min mening - for å ha dyttet en manager og legge grunnlaget bråket. Den håpløse headbutten til Pardew skal straffes isolert sett. Det blir dumt om spillere skal få dytte managere, støttesapparat, publikum eller andre utenfor sidelinjen og skape unødvendig bråk - uten at FA statuerer et eksempel der også. Ikke misforstå meg, verstingen er uansett Pardew.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2497 på: 03. Mars 2014, 15:40 »
Nei, det er jeg ikke uenig i. Det jeg derimot er uenig i, er en (slik jeg oppfatter det) bastant konklusjon om at Pardew ikke har problemer med å håndtere spillergruppen, bare fordi vi har vunnet noen bortekamper. Det finnes flust av eksempler på kamper der vi er uinspirerte, mangler guts og innsats som kan avkle det argumentet på ett nanosekund. Jeg sier ikke det er feil, men tatt i betraktning Pardew diskutable evner til å ha ett fast grep på spillerne, samt det at stillingen etter 90 minutter på bortebane er ett resultat av uendelig mye mer enn dette, syntes jeg det blir helt feil å si det.

Det kommer ikke nødvendigvis til å få fatale følger dette her - og ingen har hevdet at de automatisk mister tillit til Pardew. Men som jeg sa, det fører hvertfall ikke med seg noe positivt når en manager oppfører seg slik. Og det er faktisk ikke umulig at om Pardew skulle ønske å konfrontere noen med en uheldig episode, ligger det en ulmende "du er jo ikke bedre selv"-følelse hos noen av spillerne. Derfor er det absolutt ikke positivt, men potensielt ganske skadelig.

Så tja; Pardew har diskutable evner til å kontrollere spillergruppen, jeg er usikker på hvor stort problemet er. Bortestatistikken kan tale til Pardews fordel, men det blir for tynt til å hevde noe som helst. Pluss på mange håpløse opptredener som taler for det motsatte, og det blir enda tynnere. Og hans håpløse opptredener tviler jeg sterkt på at styrker spillergruppens respekt for han - men i hvilke grad den svekker den er jeg usikker på.

Og ja, Pardew har ett stort problem med å få spillere til å fungere. Det burde være klokkeklart for alle som har sett Newcastle spille. Han klarer å få middelmådige/begrensede spillere til å fungere noenlunde, noe som er om ikke verdens enkleste prestasjon, i det minste ett absolutt minimumskrav for en PL-manager. Dette har jeg skrevet omtrent 1000 innlegg om tidligere.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #2498 på: 03. Mars 2014, 16:12 »
Dette har jeg skrevet omtrent 1000 innlegg om tidligere.

Med tanke på at det står "Innlegg: 326" under navnet ditt har jeg mine tvil ;)

Sorry, bare måtte. :D
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2499 på: 03. Mars 2014, 17:37 »
Først av alt var det på ingen måte meininga å framstå som bastant. Bortekampane utgjer halve terminlista, og må såleis vurderast deretter. Det var eit forsøk på å nyansere biletet, noko eg vil hevda rett ofte er nødvendig her inne. Du har utvilsamt rett i at dei kampane der båten har gått ned med spelarane festa til ankeret også må takast med i ei sakleg vurdering. Samstundes er det ikkje til å komme frå at vi i kampane før Villa-kampen hadde ein del sentrale fråver: Tioté, Rémy, Coloccini, og sjølvsagt etterdønningane frå tapet av Cabaye.

Og ja, Pardew har ett stort problem med å få spillere til å fungere. Det burde være klokkeklart for alle som har sett Newcastle spille. Han klarer å få middelmådige/begrensede spillere til å fungere noenlunde, noe som er om ikke verdens enkleste prestasjon, i det minste ett absolutt minimumskrav for en PL-manager. Dette har jeg skrevet omtrent 1000 innlegg om tidligere.

Han har eit problem med å (1) finne plass til Ben Arfa, han har eit problem med å (2) få til relasjonelle ferdigheiter i den siste tredjedelen, og han har (3) nedprioritert MYM og Haïdara til fordel for Taylor og Paul Dum.

(1) Har vi diskutert til det keisamelege her inne. Utfordringa er å finne ein variant der andre enn HBA klarer å korrigere for det defensive arbeidet han ikkje gjer, samtidig som HBA er i posisjon til å skape det som ingen andre i vår tropp klarer. Pardew klarte dette godt våren 2012 (og som nemnt trur eg inntoget til de Jong kan bidra positivt i så måte), men forutan dette har det vore mindre bra. Til hans forsvar føyer han seg inn i ei relativt lang liste av trenarar som ikkje har lukkast særleg betre med akkurat dette: Le Guen, Houllier, Perrin, Gerets, Deschamps, Domenech og Blanc har ikkje fått ut potensialet hans 100 pst. dei heller, akkurat.

(2) Det mest kritiske punktet for Pardew: Mangelen på eige spel på heimebane. Her trur eg som sagt nemnte de Jong og HBA kan vere viktige brikker å integrere, og eg trur vi har alle ingrediensane som skal til, gitt at nøkkelspelarane er skadefrie. Trioen på midten med Sissoko, Tioté og Anita har vi sett levere i bortekampar, og med Coloccini/Williamson i midtforsvaret har vi eit fundament som er bra.

(3) MYM har ein del ballast i form av nonchalanse, og ein kan ikkje seie at Williamson/Coloccini framstår som noko anna enn vårt beste par p.d.d. Haïdara synest eg har vore bra når han har fått sjansen, men spørsmålet - som ingen av oss veit svaret på - er jo kva som skjer på treningsfeltet. At han burde fått sjansen på bekostning av Santon tidlegare er i alle fall rimeleg klart.

-
"Han klarer å få middelmådige/begrensede spillere til å fungere noenlunde"? Synest du at Cabaye og Rémy er middelmådige? Eg reknar med svaret er "nei". Synest du desse har levert sesongar over "noenlunde"? Eg håpar svaret er "ja". Tioté har vore veldig bra, sjølv om har avgrensa ferdigheiter. De Jong fekk vist mange av sine kvalitetar på søndag, og kan gjere det framover også. Anita har fått vist fleire kampar kva han bringer med seg. Klart, ein kan trekke fram HBA igjen. Marveaux? Ja, kanskje er det meir ein kunne knysta ut av den osten også. Sissoko er av og på som ein lysbrytar, men er det berre "down to Pardew"? Er det ikkje rett og slett slik han er? Ein ser fleire kampar der han berre spaserar rundt, og andre kampar der han er grasiøs som ei antilope og eksplosiv som ein gepard. Kan hende kunne han ha vore forma og finslipt enda meir, men det er vanskeleg å vurdere for oss som aldri har arbeidd med han til dagleg.

I sum synest eg du er for hard i klypa til tider, men du har unekteleg nokre poeng som er umogleg å bestride. Mitt einaste mål var å nyansere biletet - noko eg som sagt meiner var nødvendig. Om eg framstod som bastant i det forsøket, beklager eg det.

Tremblem

• Gjest
« Svar #2500 på: 03. Mars 2014, 19:04 »
Jeg synes ikke dette er det verste Pardew har gjort, men at det er 1 av flere forferdelige flaue og idiotiske opptrinn/hendelser som Pardew har klart å lire av seg på sidelinja, og som i sum burde vært nok til å gi han sparken, om han ikke skjønner all denne dumskapen selv og trekker seg som manager.

Jeg har noen sider lenger tilbake her skrevet om utenlandske managere jeg tror kunne være aktuelle for klubben på nåværende tidspunkt. Noen av dem var uten jobb og noen med jobb i klubber i mindre ligaer som Eredivisie i Nederland.

Ett lite tilskudd/forslag til lista, som jeg egentlig ikke har helt trua på selv, er den nåværende Birmingham manageren Lee Clark. Han er jo født og oppvokst i Newcastle, kjenner klubben ut og inn ettersom han er fan og har spilt for klubben. Har jo over 250 kamper for klubben, over 2 perioder.
En av trenerne han har med seg i Birmingham er jo Steve Watson. Det er jo også en som er født og oppvokst i Newcastle og som også kjenner klubben som fan og som spiller med nærmere 250 kamper for klubben. Han er i tillegg den yngste som noensinne har spilt for klubben da han debuterte i en alder av 16 år og 233 dager.

Jeg vet at dette er et skikkelig "langskudd", men NUFC har prøvd ufattelig mange managere opp igjennom, og dem vi har hatt mest suksess med er med managere som kjenner klubben godt. Så hva med å prøve lykken med en litt fersking i Lee Clark, så kan han ta med seg Steve Watson i trenerstaben/assistent. Er en langt mer gentleman enn Pardew, har erfaring og får mye skryt for å gi ungguttene masse spilletid. Lee Clark gjorde det jo helt greit med Huddersfield, var vel topp 3 da han fikk sparken der. Han har slitt langt mer i Birmingham, men så har Birmingham i samme periode også hatt problemer med sin eier Carson Yeung som har en rettsak pågående i Hong Kong. Var jo for noen sesonger siden frykt for at klubben ville gå konkurs og har de siste sesongene kun hentet spillere som var kontraktløse eller på lån og har i samme periode solgt spillere for 400 - 500 millioner NOK. Da kan man ikke forvente det helt store heller!

Så, hva sier dere andre? Kunne det vært noe med en retur for Lee Clark som manager for NUFC, og så kunne han tatt med seg Steve Watson i trenerteamet i samme slengen...........

Har selv argumentert for Lee Clark ved flere anledninger.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2501 på: 03. Mars 2014, 19:30 »
.....

Ett veldig bra innlegg. Det er det jeg ofte (tydeligvis med variende hell) prøver å få frem i mine innlegg. Jeg er også gjerne litt hard i klypa noen ganger angående Pardew, men jeg blir ærlig og oppriktig oppgitt når jeg leser de fleste "pro-Pardew innlegg" (nei, ikke dine) fordi jeg syntes argumentasjonen er voldsomt tynn, snever og trangsynt, at jeg gjerne drar den litt langt.
Når det er sagt, så står jeg inne for følgende: Jeg syntes Pardew er en utrolig svak manager på mange områder, veldig enkel og begrenset, og gjør veldig mange rare valg. Både kortsiktig (lagoppstillinger) og langsiktig; totalt blottet for evnen til å holde igang en hel spillerstall og manglende evne til å implementere noen som helst form for identitet. På tross av diverse motargumenter, som jeg etter beste evne har prøvd å forklare i andre innlegg, syntes jeg har gjør en særdeles dårlig jobb.

Videre:

Ben Arfa er helt klart ett av mine store ankepunkter, det tar du bra opp. Jeg vil også legge til Cisse som ett ganske klart eksempel. Han presterte å bruke Cisse som ving, det er i seg selv helt utrolig.
Sissoko er også en spiller jeg syntes brukes feil, her får vi bare være enige om å være uenige.
Selvsagt er ikke Cabaye, Remy eller Tiote middelmådige. Men i mine øyne så skal han ikke ha cred for å få noe bra ut av disse spillere, igjen; det burde være ett absolutt minimum for en PL-manager å få disse til å prestere.

Jeg får heller beklage, men jeg forventet argumenter om at Perch, Jonas, Raylor, Gouffran (jeg liker han veldig godt, men er likevel en relativt enkel spiller) osv presterer/presterte bra. Mitt poeng er at jeg ser utrolig mye "u-utløst" potensial i vår stall. Pardew tar begrensede spillere, gir de enkle rammer å spille innenfor, og da blir det jevnt over sånn noenlunde greit. Men jeg mener dette laget kunne vært mye bedre om vi hadde fått det til å fungere. Og til dags dato har jeg fortsatt til gode å se ett helhjertet forsøk på dette. Javisst, i enkelte kamper har vi forsøkt, men så vi gått rett tilbake til det som er enkelt, safe og OK. Dette forteller meg en ting, og det er at Pardew ikke evner å få det beste ut av spillerstallen.

Og nok en gang, ja jeg er klar over at det er andre faktorer som spiller inn og ikke gjør jobben veldig enkel. Men kokt ned så føler jeg likevel at ting kunne vært gjort veldig mye bedre med den rette manageren.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2502 på: 03. Mars 2014, 19:33 »
Kun fotballfans som kan være så korttenkte og subjektive. Pards dreit seg selvfølgelig ut her om dagen, men ellers har han for øyeblikket PLs 8'nde beste stall på 8.plass, et par poeng bak Manchester United og 5 poeng bak Everton med fotballgeniet Martinez ved roret. Pardew, som riktignok pådro seg et skår i lakken mot Hull, er elendig taktisk, en løyner og elendig på man management (ref: Hatem "Kebab" Be Arfa). No ønskes Pards ut, og Lee Clark blir lansert som løsningen på manageren som skal etablere oss blant Everton, Spurs, United, Liverpool osv.
Når det skal sies, så nekter eg ikke for at en manager som selges på følgende måte, frister!

Sitat
Er en langt mer gentleman enn Pardew, har erfaring og får mye skryt for å gi ungguttene masse spilletid. Lee Clark gjorde det jo helt greit med Huddersfield, var vel topp 3 da han fikk sparken der. Han har slitt langt mer i Birmingham, men så har Birmingham i samme periode også hatt problemer med sin eier Carson Yeung som har en rettsak pågående i Hong Kong.

Glem tida fra Robson og før, då var fotballverden et helt annet marked, og vi kunne (selvom tallene var ildrøde) i større grad konkurrere med Chelsea og Spurs, mens Everton og City knapt var med. Fram til i dag er det ingen manager som har gjort det bedre enn Pards, etter "den" tida. Det som har vert og er av problem, er en konsekvens av mangel på fotballfaglig kompetanse i LEDELSEN, samt en fornuftig pengebruk.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2503 på: 03. Mars 2014, 20:15 »
Ikke til sammenligning men allikevel: Jeg jobber innen byggebransjen, og har et overordnet ansvar på byggeplasser. Har hatt flere episoder hvor det kommer ekle kryp opp i ansiktet mitt og er aggressive og truende. Jeg har som regel tatt dette med knusende ro, og kommet med et verbalt angrep tilbake.

En gang var det en som dyttet meg pga. En vannlekkasje han selv var skyld i. Jeg fortalte at dette måtte fikses asap, da det lå flere elektriske ledninger i samme lokalet med spenning. Det er svært sjeldent jeg føler et behov for å gi noen en på tygga, men akkurat dette hisset meg ekstremt opp. Jeg valgte dog og ikke gjøre noe, men heller rapportere dette slik at han ble kastet ut av plassen (Var andre som også så dette). Senere på en annen byggeplass ble han tatt med av Onkel politi pga. At han hadde truet noen med kniv.

Det jeg vil frem til er at Pardew vet at oppførselen sin var feil. Han vet det så inderlig godt. Allikevel i kampens hete dreit han seg ut. Han er en rollefigur så klart. Allikevel, så var han vel ikke nær motspilleren en gang med hode? Dette mener jeg kunne vært løst på en helt annen måte og ikke blitt dratt opp som et drap i media.

La Pardew få litt arbeidsro sier nå jeg. 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2504 på: 04. Mars 2014, 00:58 »
Meyler dytter halvveis til vår manager fordi han løp rett i Pardew med et uhell, og det er kanskje litt mer komfortabelt for Pards å flytte seg en halvmeter enn at Meyler løper rett i ham. Det ser ut som en liten refleks fra Meylers side som tydeligvis har hastverk med å hente ballen. Og slike dytter skjer ofte i fotballen når du kommer i stor fart mot en spiller/manager. Pardew stod i veien. Det er jo ingenting sammenlignet med Pardews reaksjon. Husk at managere ikke har no å gjøre utenfor sonen sin, og de skal ikke fysisk involveres i det som skjer på banen/spillerne som er på banen. Hvertfall ikke gå fysisk til verk på en utespiller. Det samme gjelder motsatt vei. Dersom Meyler hadde brukt hodet mot Pardew ville sikkert det blitt sett på som mer alvorlig enn dersom han hadde gjort det samme med f.eks. Remy eller Sissoko.