20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660503 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1860 på: 01. Mai 2013, 19:57 »
http://www.pressgazette.co.uk/telegraph-journalists-banned-newcastle-united-over-report-warns-damaging-split-club?

Pardew er i vanskeligheter. Når også flere i spillergruppa er "imot" han så er det bare å gi han fyken. Husker jeg leste tidligere i sesongen at han hadde hatt en diskusjon med Coloccini som gikk på spillestil. Demba Ba var ute i mediene å nevnte noe av det samme.

Er bare å sparke han med en gang. Ikke vits å vente til etter sesongen. All mulig evaluering tilsier at han har bommet grovt denne sesongen på flere områder. Til og med forsterkningene han fikk i januar vinduet ser ikke ut til å ha hjulpet nevneverdig, dessverre.
Klarer Pardew og berge plassen nå, klarer hvem som helst det samme med klubben. Gi han fyken å ansett en midlertidig en om ikke de har en permanent klar til å ta over med en gang.

TommyWee

• Gjest
« Svar #1861 på: 01. Mai 2013, 20:38 »
Håper spillerne sier i fra, og forteller om hva de synes om taktikk og spillestil. Må være frustrasjon når de spiller i posisjoner de ikke hører hjemme i.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1862 på: 01. Mai 2013, 20:50 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/10026476/Newcastle-United-manager-Alan-Pardew-sees-position-at-St-James-Park-put-in-peril-by-dressing-room-split.html

Her er forøvrig saken klubben ikke likte.

Pardew må åpenbart ut uansett. Selv om det ikke er fordelsmessig med spillere som setter seg foran klubben veit vi hvor stor makt spillere har i dagens fotball. Samt at det er åpenbart uansett at Pardews fotballfilosofi er full kræsj sammenlignet med spillermaterialet. Skulle Stoke kvitte seg med Pulis bør Pardew være en fin erstatter. Der kan han kjøre sin simplistiske stil ut til det fulle med et perfekt spillermateriale.
Er nok kanskje best å kvitte seg med han med en gang dersom det faktisk er slik det står i saken. Har han mistet grepet såpass over spillerne sine er det vanskelig å se hvordan de skal yte det lille ekstra nå når det trengs. En Harry Redknapp som hadde gitt spillerne muligheten til å utfolde seg friere hadde vært kjekt nå. Eventuelt - det perfekte og samtidig umulige: Kevin Keegan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1863 på: 01. Mai 2013, 21:16 »
Det er det her jeg har vært redd for siden vi begynte å kvitte oss med kjernen i spillergruppa som tok oss opp fra Championship, og bidro til å holde oss i 2010/11. Tenker da på Nolan, Carroll og Barton. Så hadde du Alan Smith og Steve Harper som etterhvert fikk mindre og mindre innflytelse på banen, men det var viktige personligheter. Misforstå meg rett, f.eks Alan Smith måtte bort, men vi mistet en ledertype og vi har ikke lyktes å tilegne oss nye ledertyper. Nå har vi mistet alle de nevnte, unntatt Harper som har spilt ca. 5 kamper siste 24 månedene.

Jeg bet meg merke i en ting spesielt da jeg leste boka til Henning Berg. Han og forfatteren dro på visitt til Sir Alex Ferguson, og de begynte å snakke om hvorfor Sir Alex hentet Berg. Da svarte Sir Alex at Berg ikke var den mest talentfulle spilleren han hadde sett, men han hadde lagt merke til hvordan Berg oppførte seg når han tapte fotballkamper. Ferguson sa at han så det på øynene til spillere som virkelig hatet å tape, og han ville ha slike spillere.

Hvor mange sånne spillere har vi i dagens tropp? Hvor mange av våres spillere putter hjertet utenpå drakta og leverer på et høyt nivå når det blåser og er vanskelig. Selvfølgelig vil ikke alle spillere være slik, og sånn har det ikke vært i Man.United heller. Man skal ha plass til en Ben Arfa eller Cantona som er litt annerledes og mer avslappet. Svaret på mitt eget spørsmål er vel egentlig ganske kort og enkelt. Tim Krul er en enestående vinnertype, og han er kanskje den eneste jeg vil trekke frem. Han leverer alltid varene og er tøff mentalt.

For å gå litt tilbake til det jeg startet med. Vi har nå en tropp som består av en altfor høy andel utlendinger, etter min mening. Man må ikke miste grunnstammen av hjemlige spillere og iallefall ikke på så kort tid! Arsenal var gode i flere sesonger, men grunnstammen i 03/04 laget hadde flerfoldige sesonger sammen med Adams, Seaman, Parlour etc. før disse hang opp støvlene. Våre utlendinger har knapt fått følelsen av å spille med engelskmenn i Newcastle, og hvordan de skal få det engelske spillet inn i ryggmargen blir dermed vanskeligere.

Det er ingen fasitsvar på hvordan man bygger suksess, og man kan jo peke på den fantastiske sesongen vi hadde i fjor - og hevde det er bare alt mulig annet som er gått feil denne sesongen. Jeg tror derimot at Pardew har mistet garderoben for lenge siden, og at den franske importen har påvirket garderoben i negativ forstand. Vi har få eller ingen ledertyper i laget, antageligvis en keeper, men blant utespillerne er det nakent!

Pardew sin vei mot å miste garderoben handler nok om mange ting, dersom det er tilfelle. Men når Jonas Gutierrez spiller samtlige kamper, uansett hvor dårlig han er, mens Marveaux og andre må sitte på benken - er det naturlig at det blir murring i en gruppe. En annen ting er nok spillestilen, som nok er frustrerende for veldig mange av de utenlandske spillerne våre. Skal ikke gå i detalj på det nå, men det er så mye som ikke henger på greip der. Du kan nesten sammenligne Pardew sin taktikk med en tysklærer som kun behersker engelsk og russisk.

Pardew må bort snarest og uansett divisjon neste sesong så bør førsteprioritet være å hente inn spillere som kan være ledere på banen. Først da vil vi klare å få det aller beste ut av de talentfulle utenlanske spilerene våre. Nå ligner vi mest på en koloni i identitetskrise.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1864 på: 01. Mai 2013, 21:28 »
Herleg kø1, meget bra oppsumering av tingens tilstand. Tenker det samme som deg.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1865 på: 01. Mai 2013, 21:48 »
Bortimot spot-on hva mine tanker angår.
Vi trenger nok en tydelig leder som manager, som virkelig veit å sette skapet på plass hvis nødvendig.

Hvis det stemmer at Colo er tilbake til helgen, vil nok det hjelpe Pardew enormt. Virker som om han har innflytelse, og er en leder bak der. Hvertfall mer enn vi har i de andre.
Men de andre kapteinvalgene Pardew har tatt (i Colo's fravær), skurrer litt for meg. Jonas og Cabaye? Sistnevnte må være fordi han angivelig skal være god kompis med de franske, men noe kaptein har han ikke vist seg å være. Jonas var et merkelig valg!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1866 på: 01. Mai 2013, 21:52 »
Jonas har vært kaptein fordi han er en lagspiller. En av få i dette laget, er jeg redd. Jonas er vel sikkert også en generelt godt likt type i gruppa, tipper jeg. Også vet vi jo alle at han er førstemann på blokka når Pardew setter opp laget til neste kamp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1867 på: 01. Mai 2013, 22:22 »
Joda, men i mine øyne har du to ledertyper.
Den som står og "kjefter" og setter store krav til deg, samt minner deg på hva som kreves. Av kjente fjes, dukker Barton og Nolan opp i hodet.
Den andre er den som "leads by example", hvor typer som Colo utmerker seg.
Eksemplene her er bare hva jeg tror, da jeg ikke kjenner dem personlig. Vi har sikkert flere av den andre typen, når ting går bra.....

Jonas faller i mine øyne ikke under noen av disse eksemplene.....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1868 på: 02. Mai 2013, 00:48 »
Herregud så flaut av klubben å stenge ute journalister fordi de skriver ting klubben ikke liker... Er litt komiske Ali over det, de skal vist ha oss til å tro at alt er kjempeflott og rosenrødt innad i klubben. The Telegraph er blant de seriøse avisene i England, så man kan regne med at journalisten har gode kilder når han skriver en sånn sak.
« Siste redigering: 02. Mai 2013, 00:51 av Pontare »

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1869 på: 02. Mai 2013, 02:09 »
Synes det er flaut at noen nå skal dra fem forrige sesong og si at Pardew egentlig ikke var god da heller, for det var han! Han gjorde en strålende jobb med organiseringen og strukturen i laget samt at han lykkes med å "dele" laget inn i forsvars og angreps deler (Ben Arfa, Cabaye, Ba og Cisse).

Jeg tror det største problemet han er at spillerstallen har vokst fra han. Hvis vi ser på gruppen han startet med og den han har nå så er denne gruppen, ihvertfall på papiret, mye mer offensivt anlagt. Dette er ikke Pardews sterkeste side og da ser vi at han får problemer når vi blir forventet å skulle styre kamper og score fra organiserte angrep.

Pardew gjorde en strålende jobb for oss i en og en halv sesong og hvis han sier opp/får sparken etter denne sesongen vil jeg sitte igjen med gode minner fra hans tid. Tiden hans er rett og slett gått ut i denne klubben og det tror jeg innerst inne han vet selv også. Dette kommer ikke av at han er en dårlig mananger, men av at han ikke lenger er rett manager for NUFC.
« Siste redigering: 02. Mai 2013, 02:12 av Andymag »

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1870 på: 02. Mai 2013, 06:27 »

Edelsten

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1871 på: 02. Mai 2013, 13:27 »
Joda, men i mine øyne har du to ledertyper.
Den som står og "kjefter" og setter store krav til deg, samt minner deg på hva som kreves. Av kjente fjes, dukker Barton og Nolan opp i hodet.
Den andre er den som "leads by example", hvor typer som Colo utmerker seg.
Eksemplene her er bare hva jeg tror, da jeg ikke kjenner dem personlig. Vi har sikkert flere av den andre typen, når ting går bra.....

Jonas faller i mine øyne ikke under noen av disse eksemplene.....

uenig, Jonas er et prakteksempel på en som leads by example. Han gir alltid alt og har alltid god innsats. Problemet hans denne sesongen er at han rett å slett ikke har vært god nok, du kommer langt med innsats, men du må ha ferdigheter også.

jeg er for så vidt enig med Pardew om å velge Jonas som kaptein når han allerede spiller. En av de få avgjørelsene jeg mener Pardew har gjort riktig

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1872 på: 02. Mai 2013, 15:06 »
Tragisk dersom det er splittelse i spillergruppa, må bli tatt grep ellers er eg stygt redd for at dette kan bli vår undergang. Dersom Pardew har mista ein del av spillergruppa så ser eg ingen grunn til at han skal fortsette, men vi er i ein veldig vanskelig situasjon. Det å gi han sparken kan strengt tatt slå ut begge veger, men det er vel ingen tvil om at han må ut etter sesongen. Kjenner eg blir meir og meir nervøs og bekymra for avslutninga av sesongen, som om eg ikkje var det frå før av.

:sint: :grine:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #1873 på: 02. Mai 2013, 15:15 »
Einig. Og eit veldig godt innlegg kø1. Dette har kanskje vore nevnt før, men noko som trur på Benitez-ryktene?

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1874 på: 02. Mai 2013, 16:46 »
Jeg tror i hvert fall at Mourinho tar over Chelsea, og Benitez har vel selv sagt at han er ferdig til sommeren. Med Valencia, Liverpool, Inter og Chelsea som de fire siste klubbene står jo Newcastle naturlig for tur...  ;)