20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Pardew  (Lest 660527 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Alan Pardew
« Svar #1830 på: 29. April 2013, 22:03 »
Det er vel ikke en indikasjon på noe annet enn at det ikke er han en vil ha med seg i krigen dersom det stemmer.

Krigen mot Pardew?

Mest sannsynlig det dårligste "jeg later som jeg ikke forstår hva du mener, så jeg skriver noe urelatert for å få frem et billig poeng"-sitatet på newutd noensinne.  :spytt:

Og det sier mye.

Men om det stemmer at Sissoko dro fra trening i dag, så har det egentlig ingenting med Pardew å gjøre. Man skal, som også Eriksen nevner, ha såpass respekt for klubben og spillergruppen at man ikke setter seg selv foran noen andre. Flaut.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1831 på: 29. April 2013, 22:03 »
Why risk playing for a win when we can defend three matches for three points? /Pardewlogic  :pardy:

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1832 på: 29. April 2013, 22:12 »
Stats until the end of jan

Goals scored per game: 1.29
Goals conceided per game 1.75

Stats since start of Feb (after adding 3 defenders to the team, and 2 attacking players)

Goals scored per game 1.09
Goals conceided in a game 2.18

frå N-O

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1833 på: 29. April 2013, 23:05 »
indykaila News ‏@indykaila 1h
Rafael Benítez agent has told #NUFC that they are willing to talk. NUFC contacted agent on the weekend via club source. This is Moving fast

(Ta det med eit tonn salt)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1834 på: 29. April 2013, 23:41 »
Vi trenger en ny manager nå, evt en midlertidig en. Må få inn en som klarer å løfte spillerne de siste kampene av sesongen. Keegan hadde vært perfekt nå, men det er jo bare å glemme.

Peter

• Gjest
« Svar #1835 på: 30. April 2013, 00:11 »
Krigermentaliteten i dagens lag er totalt fraværende. Men hva er så grunnen til at denne mentaliteten er like fraværende som demokrati i Nord Korea? Er det bare spillerne som er en gjeng primadonnaer og nekter å sette inn en takling ? eller ligger det muligens noe annet under? Se på laget da: Vi har jo et typisk Pardew lag, med krigere som førsteprioritet og luksusspillere som kommer i andre rekke. I går stilte vi opp med to blodige bulldoger som sentral midtbane, og en local lad i forsvar. Generelt sett vil jeg si vi har et ganske tungt lag som er vant til å sette inn taklinger, og det har vi sett de siste 3 sesongene. Hovedgrunnen til at vi har gjort det så bra de siste sesongene er på grunn av innstillingen til spillerne om å gå ut på banen med en ide om og ikke tape en eneste duell, og spille på innsatsen. Vi må jo innse at resultatene i fjor kom pga en enorm innsats fra hver enkelt spiller ? ikke Pardews geniale taktikker - og at fjorårsesongen muligens var ettervirkninger av Hughtons kunststykke.

Det vi gjør nå er jo å spille uten innsatsen. Vi er totalt blotta for selvtllitt, noe som er ganske tydlig. Dette kan dog funke en viss periode uansett, så lenge innsatsen er der, men når innsatsen er totalt fraværende. Men når den IKKE er der, hva skjer da? Vi kan jo naturligvis si at dette er spillernes ansvar ? og ta tak når vi ligger i gjørma, og prøve selv. Ja, det er klart de burde gjøre det for fansen, men jeg tror det er en veldig intern uro i laget og mellom spillerne og støtteapparatet. Det er overhodet ingen glede å se, og jeg tror spillerne er dritlei Pardews opplegg. Men selv om det er intern uro mener jeg fortsatt det er Pardews ansvar å motivere spillerne og gjøre dem klar for krig. Spør du meg, har alle bortsett fra Debuchy virket helt uinteresserte de siste serierundene. Jeg er selvsagt ikke glad for at han pådro seg rødt kort mot Pool ? men samtidig viser det at han er frustrert over situasjonen for øyeblikket ? så selve reaksjonen klandrer jeg ham overhodet ikke for.

Spesielt de nye januarkjøpene. Jeg tror de er helt sjokka, og ikke minst utrolig skuffa. Tror nok de forventa et helt annet system da de kom, og at de ble lovet helt andre ting enn det de har fått. Det er mange spillere som aldri har vært i denne posisjonen tidligere, og heller er vant til å kjempe på øvre halvdel, men som nå blir regelrett voldtatt av Pardews system både fysisk og mentalt. De beste spillerne spiller ute av posisjon, får helt andre arbeidsoppgaver enn de er kapable til og lider av å være en del av en ultradefensiv tankegang, der hovedsakelig de offensive spillerne aldri får utfolde seg og brukt kvalitetene sine best, fordi de har et mye større defensivt ansvar enn offensivt. Ben Arfa f.eks ligger alt for dypt, og bruker enormt med krefter på å løpe hjemmover. Synes også Gouffran lider av det samme. Dette er spillere som har styrken sin i å utfordre motstanderens backrekke med fart og sin uforutsigbarhet. Det sier jo seg selv at frekvensen fra å løpe med ball til å plutselig rykke forbi forsvareren blir dårligere, når melkesyra fra returløpene sitter i beina.

Må jo dessuten legge til at jeg er mektig lei av klippekortene Pardew deler ut til enkelte spillere. At Jonas har starta hver eneste kamp og vært banens dårligste i samtlige minutter han har vært på banen, er helt hinsides. Når man begynner å basere laguttak på tidligere prestasjoner er dette egentlig grunn nok til å mene at manageren ikke aner hva han driver med.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1836 på: 30. April 2013, 00:16 »
Han leverte ei fantastisk analyse av Newcastle - Liverpool tidlegare i kveld på Monday Night Football. Det var slakt, slakt, slakt. Smertefullt å høyre på, men smertefullt fordi han traff på absolutt alt.

Her er det han sa om klubben generelt, spesielt mtp. sjel og utlendingar:
« Siste redigering: 30. April 2013, 00:20 av Hans J »

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1837 på: 30. April 2013, 01:26 »
Han leverte ei fantastisk analyse av Newcastle - Liverpool tidlegare i kveld på Monday Night Football. Det var slakt, slakt, slakt. Smertefullt å høyre på, men smertefullt fordi han traff på absolutt alt.

Syns det er usaklig å dra inn nasjonalitet. Det er et følelsesmessig argument som ikke kan underbygges med annet enn tendensiøs statistikk. Dessverre symptomatisk for en generell tenkemåte her i England, hvor folk flest enda sitter fast i 1966 når det kommer til forståelse  av fotball.
« Siste redigering: 30. April 2013, 12:45 av Pontare »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1838 på: 30. April 2013, 07:52 »

Syns det er usaklig å dra inn nasjonalitet. Det er et følelsesmessig argument som ikke kan underbygges med annet enn tendensiøs statistikk. Dessverre symptomatisk for en generell tenkemåte her i England, hvor folk flest enda sitter fast i 1966 når det kommer til  av fotball.

Det argumentet trur eg du får uansett kva liga du er i og det er snakk om eit lag som går mot nedrykk med kunn 1 frå nasjonen ligaen høyrar til i.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1839 på: 30. April 2013, 08:55 »
Jeg føler Newcastle har gått i den klassiske QPR fella. For mange spillere inn (på veldig kort tid) og samhandlingen uteblir. Poengstatistikken vår som Christian påpekte tidligere i tråden er dårligere nå etter januar vinduet enn før.

Nå var vel tanken at de nye franske landslagsspillerne sånn gradvis skulle matches inn i vårt system, men pga skader på f.eks. Coloccini og Santon så måtte enkelte spillere steppe inn tidligere. Noe som er uheldig.

Jeg føler vi må tilbake til basic i neste kamp. Siden Debuchy fikk rødt kort i Liverpool-kampen så er det duket for Simpson på h.back. Og så vil jeg faktisk ha inn Williamson i midtforsvaret i stedet Yanga-Mbiwa! Dels pga Yanga-Mbiwa sin forse er fart - da føler jeg Williamson passer bedre inn mot West Ham's Carrol, Nolan og Collins. Og dels pga samspillet - hvor Taylor og Williamson har spilt en god del sammen før.

Men, HVIS Coloccini føler seg fit både fysisk og sinnsmessig så skal han rett inn på laget som kaptein.
he shagged your lass, taylor shagged your lass

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1840 på: 30. April 2013, 08:58 »
Problemet med å dra inn nasjonalitet er jo det faktum at spillerne gir lett faen uavhengig av om de er fra Frankike, England, Canada eller Nord-Korea. De er leiesoldater hele gjengen. Dagens spillere er så glade i klubbene de holder med at de ikke har noen problemer med å forlate den for høyere lønn, eller spille for laget de har mislikt siden de var unggutter så lenge det gir de greit med penger.

Men joda, Newcastle hadde sikkert vært på toppen av tabellen om Carroll, Graham, Johnson og Karl Henry hadde vært en del av laget.
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1841 på: 30. April 2013, 09:01 »
Men joda, Newcastle hadde sikkert vært på toppen av tabellen om Carroll, Graham, Johnson og Karl Henry hadde vært en del av laget.

:besty:

I vertfall med  :pardy: som manager!

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1842 på: 30. April 2013, 09:50 »
Problemet med å dra inn nasjonalitet er jo det faktum at spillerne gir lett faen uavhengig av om de er fra Frankike, England, Canada eller Nord-Korea. De er leiesoldater hele gjengen. Dagens spillere er så glade i klubbene de holder med at de ikke har noen problemer med å forlate den for høyere lønn, eller spille for laget de har mislikt siden de var unggutter så lenge det gir de greit med penger.
:thumbu:

Heilt enig. Ingen som "bryr" seg lengre. Er heldigvis nokon forsatt som Totti, men det er alt for få. Ein av tingene eg hater med moderne fotball.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1843 på: 30. April 2013, 11:02 »
Det der med mangel på klubblojalitet tror jeg faktisk er hypet opp. Jeg tror selv pengegriske spillere blir glad i klubbene de spiller i. Vi må også tenke på at klubbene i dag driftes mer som en forretning og dermed er hevet over en ide om hvem som skal spille på laget og hvor de skal komme fra. Jeg tror de fleste gutta som er i klubben i dag også kommer til å elske newcastle om 20 år. Kanskje er jeg naiv.

Dette var en inngang til å kommentere dagens stall: Problemene startet ved mangelen på nye spillere i fjor sommer. Og hvorvidt skylden for det kan legges på Pardew, er jeg usikker på. Tror han gjerne skulle forsterket laget men fikk beskjed om at han fikk klare seg de med de han hadde. Vi hentet kvalitet til klubben i januarvinduet. Det er det ingen tvil om. Men som det er bitt gjentatt til det kjedsommelige; spillere trenger tid til å tilpasse seg denne ligaen. Det har vi sett med tilnærmet hver eneste spiller som har kommet fra den franske ligaen. Så kan man argumentere for at vi aldri skulle hentet så mange på samme tid, men der og da trenget vi forsterkninger umiddelbart! Nok en gang er det sommeren i fjor som er problemet.

Jeg vil at Pardew skal bort. Han er taktisk veldig begrenset (ser mange likheter med Rune Skarsfjord, treneren for mitt norske lag), defensiv i tankemønster og uvillig til å endre på ting som ikke funker. Men jeg mener soleklart at han ikke har hatt de enkleste arbeidsforholdene denne sesongen. Liten stall men mange skader og så plutselig stor stall med masse nye fjes som skal inn i gruppa og prestere fra dag en. Den gode enden på visa blir at vi holder oss, at Fatty og Pardew skilles på en ålreit måte og at vi får inn Benitez så fort som mulig.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1844 på: 30. April 2013, 11:21 »
At Pardew ikke har hatt de enkleste arbeidsforholdene (pga. skader og annet fjas) denne sesongen er klart, men det unnskylder ikke klippekort på spillere som spiller ræva kamp inn og kamp ut, en spillestil som ikke passer spillerne og redslen for å prøve noe nytt.

Ta Tiote f.eks. Mannen har for det meste vært en vandrende katastrofe hele sesongen, men så fort han er fit så er han inne i startelleveren med en gang. Perch er ingen klassespiller, men han har uten tvil vært en bedre ryddegutt denne sesongen, enn hva Tiote har vært. I tillegg har han Bigi og Anita, to spillere han fint kan prøve ut i større grad enn hva han har gjort. Men med de to så vet han ikke hva han får, og det virker som om han er redd for å prøve de og heller kjører på med Tiote, siden man trossalt vet hva man får av Tiote.

Mot Liverpool spilte han med to defensive midtbanespillere, men ingen av de så ut til å ha noen klare instruksjoner. Begge to gikk jo på offensive løp samtidig. Hadde det ikke vært jævlig mye greier og kjørt på med Tiote/Perch ved siden av Anita, hvor Tiote/Perch ligger igjen og hvor Anita får friheten til å ta noen offensive løp? Dette er jo ting som folk begynte å prate på FØR kampen i det heletatt var spilt, siden det var åpenbart at ting ikke kom til å gå veien med den elleveren.
Nei.