Okey, nå er det på tide å tenke litt positivt:
* Fotballmessig har han brukbare resultater å vise til. Gjorde det bra med West Ham hvor han fikk dem opp. I sin 2. sesong klarte han å få dem til FA-cupfinalen hvor de tapte ufortjent. Gjorde det også bra med Reading. Og med Southampton var han mm. fra å klare opprykk i sin 1. sesong, selv med 10 minuspoeng.
*Vil spille flott fotball. Southampton scora bøttevis med mål når han var der. Altså kan vi få flottere spill nå enn hvis vi hadde ansatt MON
*Skal visst være dyktig fotballanalytisk sett.
*Garantert lavere lønn enn MON og Jol, som forhåpentligvis kan brukes på spillere i stedet.
*Prøver yngre spillere
Negative aspekter ved ansettelsen:
*For lang kontrakt
*Pardew har for stort ego og klarer ikke å holde pølsa i buksa. Har lest litt, men ikke mye om årsaken til at han fikk fyken i Southampton. Det virker på meg at det var først og fremst hans store ego og fravær av ydmykhet som gjorde at Southampton fikk nok, til slutt.
*Gjorde det dårlig i Charlton. I hans forsvar kom han til en klubb allerede i trøbbel.
Alt i alt er det enkelte egenskaper han kan tilføre som CH ikke har. Samtidig er det en vesentlig egenskap CH har som Pardew skulle ha hatt: Ydmykhet og peopleskills. Er veldig redd for at Pardew tar en Souness og klikker på alt og alle som ikke er enig i hans måte å gjøre ting på og begynner dermed å vrake spillere av prinsipp, selv om de åpenbart er god nok for å starte. Det er vel først og fremst denne faktoren med Pardew som gjør at jeg er skeptisk til ansettelsen. Vi har mange sterke personligheter i klubben : barton, carroll og ben arfa spesielt, og jeg er veldig redd for at han kommer til å havne på kanten med en av dem. Pardew blir dermed som en Tom Nordli: Klarer å snu ting, men etterhvert blir folk bare drittlei av ham.
Den langtidskontrakten kan på den annen side ha sin hensikt hvis pardew gjør det bra. Da har vi en manger for flere sesonger fremover, som kan gi oss forutsigbarhet. Dessuten tror jeg som sagt at Pardews lønn er brøkdelen av hva MON ville ha krevd. Sistnevnte ville vært skamdyr, kjøpt bare møkkaspillere, levert møkkafotball og samtidig spilt med de samme forbanna spillerne uansett og dermed ignorert talentbruk.
Som sagt, det er Pardews personlighet (og ikke fotballkunnskapen) som gjør at jeg er skeptisk. Men vi kan håpe på at Pardew nå er så lykkelig over å få jobben at han skjerper seg på den fronten. Gjør han det, kan det faktisk hende at ansettelsen ikke er så dum likevelVi får bare begynne å tenke positivt gutter. Hvis ikke blir vi sprø alle sammen

Håper vi knuser Liverpool, kan være den nødvendige starten..