Jeg har nok tenkt litt det samme jeg også, vedr. denne linkingen til Viera, MEN for å snu litt på flisa: "Beggars can't be choosers" som det engelske ordtaket sier. Og da tenker jeg i de baner at Newcastle er ikke i nærheten av attraktive nok til å tiltrekke seg de beste kandidatene på markedet. Så da står vi igjen med to muligheter: typen som Vieira, som er relativt fersk i faget, up and comming, og forhåpentligvis ambisiøs, eller en tradisjonell traver med lang fartstid i gamet og ikke gjev nok til å få de beste jobbene lenger, altså en McLaren type. Det tredje alternativet er jo en eller annen dust som ikke får til noen ting, type John Carver.
Vi har jo heller aldri noen garanti for at en trener vil bli i klubben i åtte år (for å bruke Pardew kontrakten som eksempel) hvis han bare oppnår nok suksess, da venter bedre og mer fristende tilbud ganske fort. Og det er jo på en måte mer morro å se en forhenværende Newcastle-trener få suksess i f.eks City (Vieira som arvtager til Pellegrini-linken) eller at det er en klubb som Crystal Palace som kommer og stikker av med treneren vår.