20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 11. Desember, kl.18.30  (Lest 46168 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool 11. Desember, kl.18.30
« Svar #255 på: 13. Des. 2010, 13:24 »
Taylor har ikke direkte skyld for målet. Campell var årsaken til at situasjonen overhodet oppstod. Men deretter kunne Taylor ha gjort bedre for å avverge målet. Gått inn og blokkert med en takling.  Enrique kan ikke lastes for mye. Han skjermet sin side hvilket medførte at Kuyt tok en dragning til sin venstre side hvor Campell befant seg. Campell svarte med et fall/klomsete blokkering. Hadde Campell gjort som han skulle i begge disse situasjonene evnt Taylor blokkert, ville ikke målet ha oppstått. Er enig at Tayls gir 100%. Problemet er han av og til ofrer seg til galt tidspunkt og av til ikke ofrer seg når han skal gjøre det. Derfor ser vi Tayls av og til selge seg som ei billig hore, eller ikke klarer å holde seg på føttene i kritiske situasjoner.

Inuz

• Supersub
  • Demba Ba <3
    • Vis profil
« Svar #256 på: 13. Des. 2010, 13:28 »
Hahahaha :D måtte le godt når jeg leste denne kommentaren på Liverpool forum.

"We need Mike Ashley. He will sack the manager for us."
Ba Ba Ba!!!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #257 på: 13. Des. 2010, 13:30 »
Hehe. Den er god ja. Det er ganske utrolig at Newcastle-manageren må gå før Liverpool-manageren når tabellsituasjonen er ganske lik, og man tar klubbenes situasjon de siste årene med i betraktningen.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #258 på: 13. Des. 2010, 13:32 »
Nå snakket du jo nettopp om at du ville at Taylor skulle kastet seg = solgt seg.... Jeg husker ikke hvem som gjorde hva i situasjonen altfor godt, da jeg var på stadion og har ikke sett den i reprise, men det skjedde 30 meter unna meg, og jeg kan ikke fatte at noen legger som mye som litt skyld på Taylor i den situasjonen der. Du må huske på at i en sånn situasjon så setter Campbell de to andre(jose, tayls) i en fryktelig håpløs situasjon når Kuyt får ballen rettvendt på 20 meter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #259 på: 13. Des. 2010, 13:50 »
Å kaste seg vs å selge seg er to forskjellige ting Kyrre. Å kaste seg betyr å ofre alt. Å selge seg betyr at man selger skinnet før bjørnet er skutt. Man går "all in" uten at grunnlaget for å gjøre så er til stede.  Tror det er ingen som legger skylden direkte på Tayls for målet. Jeg påpeker bare at Tayls kunne ha håndtert situasjonen bedre.. Mange nok slike små men "ubetydelige " feil i løpet av en sesong vil summa summarum få betydelige konsekvenser i dårlig målforskjell og mange poeng tapt. At man ikke har direkte skyld i at situasjonen oppstod betyr ikke nødvendgvis at man ikke kunne ha gjort ting bedre for å formilde effekten av situasjonen når den først var til stede..
« Siste redigering: 13. Des. 2010, 13:53 av InspectorC »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #260 på: 13. Des. 2010, 16:51 »
Taylor sin skyld, ja, Inspector... BOMBE at den kom fra deg. Hadde Ben Arfa vært i samme situasjon ville du lovprist gutten for i det hele tatt å prøve!

Det oser at du ikke kan fordra Taylor, og argumentene faller som et korthus.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #261 på: 13. Des. 2010, 16:56 »
Les innlegget en gang til Eivind så kanskje du ser at jeg skilte mellom direkte skyld og forbedringspotensiale. Campell er den direkte årsaken til at målet oppstod, mens Taylor kunne ha gjort det bedre gjennom å blokkere i stedet for å sette frem ei tå.
« Siste redigering: 13. Des. 2010, 17:11 av InspectorC »

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #262 på: 13. Des. 2010, 17:04 »
Holder lenge med den ene gangen...

Å kaste seg ned i en sklitakling der mener jeg er helt feil, da man risikerer to ting:

1) Motstander får straffe
2) Kuyt tar verdens beste finte - skuddfinta. Da ligger Taylor i såfall og sikler.

At Kuyt har så inne i granskauen flaks at ballen går i beinet til Taylor, for så å få en PERFEKT retningsforandring rundt Krul - går på uflakskvota.

Jeg mener to faktorer førte til målet; Sol Campbell og uflaks.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #263 på: 13. Des. 2010, 17:19 »
Jeg har ikke sagt at han skal takle Kuyt. Jeg sa at han skulle legge seg FORAN kuyt og blokkere ballens skuddbane. Og det hadde han hatt tid til. Forøvrig var det for sent for Kuyt å ta skuddfinta der, han hadde allerede sendt avgårde ballen. Og om han eventuelt hadde blitt utfintet gjennom en skuddfinte er det av mindre betydning fordi i de fleste tilfeller vil en spiss skyte i slike situasjoner og ikke ta en skuddfinte. Dermed vil du redde flere mål gjennom forsøk på å blokkere i lignende situasjoner. For å si det sånn, jeg har sett plenty av PL-kamper og kan ikke huske en eneste skuddfinte hvor forsvareren ble sendt i pølseboden. Men jeg kan huske flere situasjoner hvor stoppere hiver seg foran og effektivt hindrer at ballen går i retning målet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #264 på: 13. Des. 2010, 17:26 »
Da har du vel ikke sett nok kamper, da? Jeg hadde håpet at jeg ikke måtte spesifisere at en skuddfinte tas før skuddet (?). Selvfølgelig rekker ikke Taylor å kaste seg ned etter at Kuyt har skutt! Da er jo ballen i mål allerede.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #265 på: 13. Des. 2010, 17:43 »
Har selvsagt sett det, men ikke i PL i år. Blokkeringer har jeg sett nok av. Hvis du ser video av målet så ser du at Kuyt hadde utført sitt skudd i det Tayls kommer inn. . Poenget mitt er at Tayls hadde klart å blokkere skuddet om han hadde forsøkt..Men nok om det...vi vant kampen og saken er ferdigdebattert :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #266 på: 13. Des. 2010, 17:43 »
Da har du vel ikke sett nok kamper, da? Jeg hadde håpet at jeg ikke måtte spesifisere at en skuddfinte tas før skuddet (?). Selvfølgelig rekker ikke Taylor å kaste seg ned etter at Kuyt har skutt! Da er jo ballen i mål allerede.

Hehe...skulle akkurat til å påpeke det samme!

Og Inspector; skuddfinta funker som faen den. Bare se på Nasri som sendte Hangeland og en annen Fulham spiller langt inn i ølteltet på Emirates da han dro av de to med enkle skuddfintedragninger. Du vil altså at spillerne skal hive seg ned og blokke, men dette skal skje etter man har skutt?? Det er ulogisk :D
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #267 på: 13. Des. 2010, 18:02 »
Klart skuddfinta fungerer, men hvor ofte treffer du på slepne spillere som Nasri som er i stand til å ta den innenfor boksen. Flesteparten skyter når man er upresset innenfor boksen. Derfor er det mer effektivt å prøve å blokkere et skuddforsøk enn å holde seg på beina fordi man er redd for å gå på en skuddfinte. Så får det heller være at Hangeland møter Nasri to ganger i året som er i stand til å gjøre slikt. 

Det jeg prøver å si er at Kuyt allerede hadde "utført" skuddet sitt da Taylor kom inn i situasjonen. Han var mentalt innstilt på å skyte i tillegg til at ballen var så langt forran ham at han ikke kunne vært i stand til å ta en god nok skuddfinte.. Se den forbanna videoen jeg har lagt ut så skjønner du hva jeg mener :)
« Siste redigering: 13. Des. 2010, 18:05 av InspectorC »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #268 på: 13. Des. 2010, 18:14 »
Har sett målet noen ganger nå - og ærlig talt, uansett hvor teoretisk du prøver argumentere dette på Tayls sin kappe - det derre er rett og slett uflaks.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #269 på: 13. Des. 2010, 20:34 »
Jeg har ikke sagt at han skal takle Kuyt. Jeg sa at han skulle legge seg FORAN kuyt og blokkere ballens skuddbane. Og det hadde han hatt tid til. Forøvrig var det for sent for Kuyt å ta skuddfinta der, han hadde allerede sendt avgårde ballen. Og om han eventuelt hadde blitt utfintet gjennom en skuddfinte er det av mindre betydning fordi i de fleste tilfeller vil en spiss skyte i slike situasjoner og ikke ta en skuddfinte. Dermed vil du redde flere mål gjennom forsøk på å blokkere i lignende situasjoner. For å si det sånn, jeg har sett plenty av PL-kamper og kan ikke huske en eneste skuddfinte hvor forsvareren ble sendt i pølseboden. Men jeg kan huske flere situasjoner hvor stoppere hiver seg foran og effektivt hindrer at ballen går i retning målet.
Du er fotballfaglig klok mange ganger inspektøren, men her er jeg ikke enig med deg. Du trenger ikke mange ukene tilbake i tid for å finne en skuddfinte som dreit ut en forsvarer. (Nasri lurte Hangeland). Jeg tror de fleste av oss hadde vært mer negative hvis Tayls hadde hivd seg inn og blitt lurt, eller fått ballen i hånda for den saks skyld. Vi har vel generellt nok å stri med blant andre spillere om vi ikke skal lete etter halvbra involveringer også.

Sorry - ser at den siste posten min var unødvendig....
« Siste redigering: 13. Des. 2010, 20:37 av bjørni »