20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Liverpool 11. Desember, kl.18.30  (Lest 46171 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

King_P

• Midtbaneanker
  • Nemesis
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Liverpool 11. Desember, kl.18.30
« Svar #240 på: 12. Des. 2010, 22:57 »
Det der er mongo, med mindre det er noe vi ikke vet om som har skjedd.

Uansett utrolig deilig kamp. Satt på Andys pub i Oslo med min bror, King_p som er Newcastle-supporter, og en venn som er Liverpool suporter. Jeg tror vi var rundt 5-6 Newcastle-suportere, men det digga jeg. Var vi som laga liv, hahaha! Var så utrolig digg å se fjesene til Liverpool-supporterne når Newcastle skåra. Og GUD så kjepphøye de ble når Liverpool skåra, noe jeg spesielt hadde vært ved Nolan's mål. Men Resten av kampen digga jeg alt. Og når kampen ble avsluttet hoppa alle vi 5-6 Newcastle suporterne opp, på alle siden av de 3-4 bordene, og holdt rundt hverandre. Hahaha! Var også digg og gå SAKTE ut av lokalet med verdens største slaskesmil som jeg viste frem til alle Liverpool-suporterne. Må være litt kjepphøy, vøtt.

Danger the Power Ranger var også vilt god i går etter at han kom på. Faen så bra!

-Boris
« Siste redigering: 12. Des. 2010, 23:04 av King_P »
Søte, søte blekkspruter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 13. Des. 2010, 00:14 »
Ok, hvem skal spandere sesongkort på meg? ;D
Det burde jo egentlig være Mike Ashleys jobb. Det bør være det minste han kan gjøre, etter måten han har behandlet fansen på. Han bør sette pris på de supporterne som faktisk vinner kamper for laget, bare ved sin blotte tilstedeværelse.

Om Mike Ashley leser dette forumet, forstår hva som blir sagt, og er enig i min argumentasjon er vel mindre trolig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #242 på: 13. Des. 2010, 06:43 »
http://www.nufcblog.org/2010/12/joey-barton-to-face-more-fa-punishment/?

Ikke akkurat noe vi trenger nå...

Here we go again. Viss dette skjer so er det heilt klart at FA har ein vendetta mot Newcastle.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 13. Des. 2010, 08:18 »
Tiote hjelper ikke Williamson å vinne dueller.
Jeg er klar over at mange var svake mot Bolton - akkurat som mange var svake mot WBA - eksempelvis Tiote også. I går var derimot mange gode, deriblant Taylor.

Jeg synes Taylor var i svk i involveringen på målet, men det kanskje bare meg :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 13. Des. 2010, 09:21 »
Jeg er klar over at mange var svake mot Bolton - akkurat som mange var svake mot WBA - eksempelvis Tiote også. I går var derimot mange gode, deriblant Taylor.

Jeg synes Taylor var i svk i involveringen på målet, men det kanskje bare meg :)

Det var Enrique og. Dei var 3 stk som kunne rydda opp i feilen til Sol, men det var jo eit flaksemål.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #245 på: 13. Des. 2010, 09:27 »

Om du sikter til målet til LFC så var jo det ene og alene Campbell sin feil. Han header den jo glimrende ned til Kuyt med bakhodet. Om du mener Taylor hadde noe som helst skyld i det så leter du jo nærmest etter feil på han bare fordi du ikke kan fordra gutten. Jeg synes kritikken isåfsall blir litt for subjektiv og bærer mer preg av at du ikke har noe til overs for han.

Er litt overrasket over kritikken rettet mot Campbell også. Han var svak mot LFC, men synes ikke han var så ubrukelig som enkelte skal ha det til. Når det gjelder hans ballbehandling så er det et området han alltid har slitt på, så han blir neppe noe bedre der. Men han har alltid hentet seg inn med sin hurtighet, store og sterke kropp som er vanskelig å komme forbi, susende taklinger og plasserigsevne. Men ballbehandlingen hans er alltid vært litt "rusten", selv i upressede situasjoner.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 13. Des. 2010, 09:35 »
Fra www.zonalmarking.nets analyse av kampen. Shola gjør mer enn hva vi skal ha det til:http://www.zonalmarking.net/2010/12/11/newcastle-3-1-liverpool-tactics/

Shola Amoebi dropped off when not in possession and occupied one of Liverpool?s central midfielders. With Kevin Nolan taking care of the other, it meant that Cheick Tiote could play in a deeper role and sweep up in front of the defence. He also had more time on the ball than any other player, and passed calmly to keep possessio

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 13. Des. 2010, 11:07 »
Shola var ikke grusomt dårlig nei - han var på det jevne. Men samtidig sitter ikke touchet helt bestandig - og han sliter åpenbart med beina da han på et eller annet tidspunkt i løpet av kampen tvinges til bytte uansett. Bør vel være bedre å la han hvile seg, sånn at han blir kvitt problemet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 13. Des. 2010, 11:17 »
Det har jo blitt poengtert her på forumet før at Ameobi gjør en brukbar innsats hjemover, tidvis. Som f.eks. mot Arsenal.
Det er jo også veldig likt den jobben Nolan gjør/gjorde da han har vært makkeren til Carroll på topp. Så det er ikke hva Ameobi gjør men mer snakk arbeidsoppgaver rollen han spiller i innebærer, tror ihvertfall jeg.

Uansett, frem til Ameobi gikk av banen var det vel en ganske så jevnspilt kamp. Kansje til og med et bittelite overtak til LFC. Men etter at Ranger kom inn var det stort sett bare ett lag på banen. Derfra og ut synes jeg vi dominerte absolutt i alle områder.

"Unlike Villa, Newcastle pressed Liverpool from goal kicks, meaning Liverpool had to do a lot more work to get the ball from goalkeeper to midfield. On a couple of occasions this resulted in panicky clearances from the centre-backs, whereas against Villa, Liverpool only had to compete in the opposition half."
Dette ble vi også mye mer agressive på etter at Ranger kom inn. Han jaget absolutt alt av baller han så innen rekkevidde og stresset LFC veldig. Rett og slett en kjempekamp av Ranger.

Til sist vil jeg påpeke noe som ikke har noe med zone å gjøre men mer statistikk og "subjektiv fakta".  ;)
Lag ledet av Roy Hodgson sliter jo voldsomt på bortebane. Kun 1 av de siste 27 hadde endt med seier, og siden 2004 (var det vel) hadde Hodgson kun maktet å vinne 16% (var det ikke?) av sine bortekamper. Det inkluderer hans ledelse av Viking.
En annen ting er at jeg mener LFC har tidenes dårligste stall. Skrtel, Kyrgiakos, Konchesky, Maxi, Jovanovic, Aurelio, Poulsen er jo ikke spillere som normalt skulle vært i en slik stor klubb og spilt en såpass stor rolle. I tillegg har Carragher (snart 33) ikke vært helt til å stole på, og når i tillegg Gerrard (blir 31 i løpet av sesongen) har vært såpass variabel i prestasjonene så er ikke LFC et lag jeg frykter like mye som før.
Utrolig hva Benitez har klart å hente av ubrukeligheter til klubben samt kvittet seg med gode spillere som blant annet Riise, Crouch og Bellamy.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 13. Des. 2010, 11:44 »

Om du sikter til målet til LFC så var jo det ene og alene Campbell sin feil. Han header den jo glimrende ned til Kuyt med bakhodet. Om du mener Taylor hadde noe som helst skyld i det så leter du jo nærmest etter feil på han bare fordi du ikke kan fordra gutten. Jeg synes kritikken isåfsall blir litt for subjektiv og bærer mer preg av at du ikke har noe til overs for han.

Det var Campell som var årsak til at situasjonen i det hele tatt oppsto. Det er korrekt. Derimot klarte en teknisk middelmådig spiss som  Kuyt å lure både Taylor og Campell. Igjen sikter jeg til evnen til å være ballhard i slike situasjoner. Hvor ofte har du ikke sett forsvarere hos Everton, Scum, Chelski, Aston Villa og Liverpool hive seg ned i slike situasjoner for å blokkere skuddet på mål? I det Kuyt lader "slegga" prøver Campell å blokkere,  han ramler som Bambi på isen. Så kommer Tayls som velger kun å stikke tåa frem, hvilket er det dummeste du gjør i slike situasjoner. Du ber om en retningsforandring. En litt bedre stopper hadde tatt en sklitakling foran ballen og dermed stoppet skuddet med kroppen. Det er evnen til å gjøre korrekte ting i stressede situasjoner som skiller klinten fra hveten, og etter mitt inntrykk faller Tayls ofte gjennom der.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 13. Des. 2010, 11:54 »

Det var Campell som var årsak til at situasjonen i det hele tatt oppsto. Det er korrekt. Derimot klarte en teknisk middelmådig spiss som  Kuyt å lure både Taylor og Campell. Igjen sikter jeg til evnen til å være ballhard i slike situasjoner. Hvor ofte har du ikke sett forsvarere hos Everton, Scum, Chelski, Aston Villa og Liverpool hive seg ned i slike situasjoner for å blokkere skuddet på mål? I det Kuyt lader "slegga" prøver Campell å blokkere,  han ramler som Bambi på isen. Så kommer Tayls som velger kun å stikke tåa frem, hvilket er det dummeste du gjør i slike situasjoner. Du ber om en retningsforandring. En litt bedre stopper hadde tatt en sklitakling foran ballen og dermed stoppet skuddet med kroppen. Det er evnen til å gjøre korrekte ting i stressede situasjoner som skiller klinten fra hveten, og etter mitt inntrykk faller Tayls ofte gjennom der.

Han lurte faktisk Enrique og...

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 13. Des. 2010, 12:25 »
Han lurte Campbell og Enrique ja, og så kom Taylor inn i siste liten, og kunne som InspectorC påpeker avverget det hele med en sklitakling. Men det er jo nettopp i slike situasjoner at Taylor gang på gang har vist at han kan være avgjørende. At han ikke er helt "der" enda etter et såpass langt skadeavbrekk er vel ikke så overraskende.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 13. Des. 2010, 12:31 »
Det er vel i slike situasjoner Tayls mer enn noen andre av våre stoppere er kjent for å ofre seg. Uansett, jeg klarer ikke kritisere Tayls nevneverdig for den derre. Det er Campbell som må ta hovedskylden for det målet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #253 på: 13. Des. 2010, 12:39 »
Campbell rotar det til. Resten av forsvaret blir naturleg nok overrumpla av dette, og når Taylor kjem til hektene igjen blir forsøk på avverging ei retningsforandring som lurer ballen forbi Krul. Elendig av Campbell med påfølgjande uflaks. Hadde ballen sklidd eit par cm til ei av sidene hadde det enten blitt redning eller corner, og då hadde vi sikkert rost Taylor i staden for.

Klarer, som Kristoffer, heller ikkje å gi Tayls særleg skuld for den der.

Nesten sånn at eg føler at ein prøver å leite veldig hardt for å finne argument for å underbygge påstanden om at Tayls ikkje er noko særleg. Litt i overkant hardt, etter min smak. Det er nok å ta både han og Willo på, men ikkje sånne småting.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 13. Des. 2010, 13:01 »
Neinei, Taylor skal ikke ha noe skyld på det målet der. Campbell roter med en enkel ball når stopperne løper mot eget mål. Skal noen gi Taylor skyld for denne, så skal Jose Enrique være med å dele også.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM