20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bolton - Newcastle 20. November kl. 16.00  (Lest 46548 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Bolton - Newcastle 20. November kl. 16.00
« Svar #285 på: 21. Nov. 2010, 16:40 »
Kommer snart referat, ikke veldig gira på å skrive det, og sikkert ingen som er gira på å lese det.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Yahh

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #286 på: 21. Nov. 2010, 22:49 »
Godt referat Panzer. Selvom jeg syntes ratingen din på Enrique var noe høy. Lett hans svakeste kamp denne sesongen. Hadde noen greie involveringer offensivt, men slurvete defensivt med alt for mange dårlige pasninger i tillegg. Får en femmer av meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #287 på: 21. Nov. 2010, 23:18 »
Jevnt over syns jeg karakterene var ganske høye. Mulig vi la de noe lavt i tiden akkurat etter kampslutt, men ikke pokker om noen av stopperne fortjener en karakter over 3 etter det de viste i går!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 22. Nov. 2010, 00:01 »
Hvis vi skal bruke en skala fra 1 til 10 på spillerbørs, så er vel karakteristikkene noe i nærheten av dette:

10 - Verdensklasse
9 - Særdeles god. Landslaget neste
8. Meget bra. Imponerende!
7. Toneangivende
6. Pari
5. Under pari.
4. Svak
3. Dårlig. Benken venter
2. Veldig dårlig. Tribuneplass neste.
1. KRISE! KRISE! KRISE!

Har sammenlignet med børsen mot Fulham, og jeg innser at du og Kyrre ser forskjellig på ting, Panzer. Men det virker som du er redd for å bruke nedre del av skalaen. Og helheten får det til å se ut som at vi spilte en jevn kamp, var noe svake, men ikke veldig dårlige. Og det stemmer vel neppe med den kampen verken jeg eller du så, Panzer?

Synes du bør tørre å gi enda svakere karakterer til Colo og Williamson (som i mine øyne var like forbanna elendige). Og Enrique spilte så aldeles ikke noen god kamp. Han var ikke veldig dårlig, men han var på langt nær god.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 22. Nov. 2010, 00:35 »
Enrique burde kanskje hatt en 6`er, og Nolan var helt borte. Følger god gammel FM-skala, og da er 5`er ganske dårlig. Derfor vil man sjelden se 4`ere og nedover fra meg hvis det ikke er helt sykt dårlige prestasjoner. Colo får 3`er pga at han er skyld i mål og lager et idiotisk rødt kort.

Og man kan vel ikke samkjøre ratinger til alle som lager referat, og kampen jeg så ble ødelagt av tabber. Vi spilte ikke bra, men var ikke krise heller, heller Bolton som var gode og at vi fikk mål mot oss på forferdelige tidspunkt.

Jeg setter mine ratinger først, deretter ser jeg litt rundt på andre ratinger i aviser for å se om jeg bommer helt.

Ratinger vil alltid være subjektive siden man selv har sin egen skala man går etter, så da er det ikke noe vits i å klage på de. Jeg og Kyrre går ikke etter samme skala sannsynligvis.
« Siste redigering: 22. Nov. 2010, 00:45 av Panzer Stormo »
Bobby Robson:

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 22. Nov. 2010, 10:20 »
Hvis Fa velger å bruke videobevis kan Willy ende opp med å å sitte 3kamper på tribunen sammen med Colo.

Da vil vi ha Cambell og Taylor i kampene mot Chelsea , West Brom og Liverpool.
Ingen av dem kan sies å være matchfit. Taylor har ikke spilt på evigheter. Cambell har spilt lite førstelagsfotball.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

sheaer1

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #291 på: 22. Nov. 2010, 12:28 »
I øyeblikket kan vi like godt stille med Taylor-Campbell for min del :)
Williamson er alltid et usikkert kort, han kan spille 2 bra kamper på rad. Så kommer det kamper hvor han er helt håpløs :) synes forøvrig Taylor og campbell mønstrer et spennende stopperpar! Er bare å bli matchfit

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 22. Nov. 2010, 13:50 »
[quote="Panzer Stormo]Enrique burde kanskje hatt en 6`er, og Nolan var helt borte. Følger god gammel FM-skala, og da er 5`er ganske dårlig. Derfor vil man sjelden se 4`ere og nedover fra meg hvis det ikke er helt sykt dårlige prestasjoner. Colo får 3`er pga at han er skyld i mål og lager et idiotisk rødt kort. (...) Ratinger vil alltid være subjektive siden man selv har sin egen skala man går etter, så da er det ikke noe vits i å klage på de. Jeg og Kyrre går ikke etter samme skala sannsynligvis.[/quote]
Greit nok. Da skjønner jeg mer av dine ratinger. Selv om jeg synes det er en merkelig skala å bruke. Men så lenge du forklarer hvordan du tenker, så er det greit for meg. Begynte å lure på om du hadde sett en helt annen kamp enn meg.

Men jeg synes vi er snille når vi kaller lørdagens prestasjoner for tabber. For selv på småguttenivå blir de feilene som preget Bolton-kampen regnet som brølere. Og jeg synes idiotisk oppførsel var den sterkeste grunnen til at vi tapte så stort som vi gjorde.

Det er godt mulig vi hadde tapt denne kampen uansett. Feil vil bli begått, og noen av dem kan alltids aksepteres og settes på kontoen for "en dårlig dag". Men når Williamson skaller ned Elmander og Coloccini gjør det han gjør, da er det idiotisk oppførsel. Og idiotisk oppførsel er for meg det samme som absolutt bunnkarakter på børsen.

Og de tabbene som ble begått, det er så ekstremt store feil, som ingen, absolutt ingen spillere, på dette nivået skal kunne gjøre. Ikke en gang Titus Bramble var så dårlig. Eller Peter Ramage for den saks skyld.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #293 på: 22. Nov. 2010, 14:16 »
Jeg håper at Williamson prøver å stoppe løpet til Elmander, og at han ikke mener å skalle han ned, for da er det latterlig gjort.

Første målet var brøler, andre målet var blanding av uflaks og udyktighet ( i tillegg til at Lee var i offside). Tredje målet synes jeg rett og slett var fint Bolton-spill mellom de to spissene, men absolutt ikke kompetent forsvar. Fjerde målet er brøler, og femte målet var dommertabbe siden Enrique var klart på ball.

Så mål forandrer fotballkamper, tror vi kanskje uansett hadde tapt hvis vi ikke hadde fått målene i mot på disse grusomme tidspunktene, men hadde ikke blitt 5-1.

Jeg bruker min skala, og ser også at veldig mange andre aviser legger seg på samme ratinger, så da kan jeg ikke være helt ute å sykle
Bobby Robson:

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #294 på: 22. Nov. 2010, 14:47 »
Så lenge du presiserer at det er FM-skalaen du benyttar (noko du har gjort), så ser eg ingen store problem med bedømminga di.

Synest dog Colo bør få eit hakk betre enn Williamson. Colo var, utan å vere på sitt normale toppnivå, relativt ok i store delar av Bolton-kampen. Sjølvsagt skal han ha kjempetrekk for det han gjer mot Elmander på slutten, men eg ville aldri rangert han under Willo, som var patetisk dårleg i samfulle 90 min. No er han etter sigande under etterforskning for evt. nedskalling av Elmander, så då kan det bli total shuffle i midtforsvaret til neste kamp.

Simmo - S. Taylor - Campbell - Enrique. Skal vere eit meget habilt forsvar, det også.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 22. Nov. 2010, 15:00 »
Problemet er at det ikke er tilfeldig at målene kommer når de kommer. For det er jo vi, og ingen andre, som er årsaken til at Bolton scorer mål, når de gjør. (jaja, bortsett fra når dommeren overser offsiden på 2-0. Men skaden er jo allerede skjedd. Og det var ene og alene vår feil).

Har bare såvidt sett handsen som førte til førstemålet, og har ikke sett årsaken til handsen. Men basert på det ørlille jeg har sett er det en god porsjon uflaks og uvørenhet som gjør at Nolan handser og Bolton får straffe.

Andremålet er som sagt en grov tabbe av Simspon og mangel på god kommunikasjon mellom Simpson og Colo. I tillegg til en pen liten offside, som dommeren naturligvis ignorerer.

Tredjemålet husker jeg ikke i farta. Har sannsynligvis fortrengt det. Fjerdemålet var en skandale. Og femtemålet var en dommerskandale. Uansett, samtlige fem scoringer var høyst unngåelig fra vår side, og minst to av scoringene er hasardiøst forsvarsspill, på et nivå som ikke skal forekomme i Premier League.

Du skal få lov til å bruke den skalaen, men jeg synes ikke det er mye til skala. Jeg hater børser som gir 6 på samtlige spillere, unntatt den som scorer et par mål, og den som er skyld i tre baklengsmål, som da får henholdsvis 7 og 5.
Ikke mye børs å snakke om. Det gir i mine øyne ikke et godt nok skille mellom prestasjonene. Men for all del, bruk den skalaen du vil.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 22. Nov. 2010, 16:05 »
Da bruker jeg en skala som ikke er skala, like greit!
Bobby Robson:

Daffen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #297 på: 22. Nov. 2010, 23:01 »
offoff,dette var flaut :/
Joey Barton 7