20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal 5 februar.  (Lest 13572 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal 5 februar.
« Svar #15 på: 18. Nov. 2010, 23:15 »
Westfield Shopping Centre i Shepperd's Bush i London er større (Var der i forrige uke og det er SCHWÆRT!) Cevahir Mall i Tyrkia var vistnok det største etter at det åpnet i 2005. Bluewater mall skal også være større. Men alt etter hvordan man måler størrelsen kommer an på hva man ser på: Volum, omsetning eller antall besøkende?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 18. Nov. 2010, 23:19 »
Men Metrocenter er tydeligvis fortsatt størst da de bruker det som reklame på sin egen hjemmeside! :P Men som du sier, så kommer det jo ann på hva de måler etter... Men vil vel tro det er antall butikker, antall spisesteder ect?

Jeg ser jo f.eks at Metrocenter har 330 butikker, mens Westfield Shopping Center "kun" har 265 butikker...
« Siste redigering: 18. Nov. 2010, 23:22 av Daniel »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 19. Nov. 2010, 10:34 »
Sitat
he MetroCentre, in Gateshead (near Newcastle upon Tyne), is the largest shopping centre in Europe with over 330 shops, 50 restaurants and an 11 screen cinema and Westfield London is the largest inner-city shopping centre in Europe. Bullring, Birmingham is the busiest shopping centre in the UK welcoming over 36.5 million shoppers in its opening year.[3]

http://en.wikipedia.org/wiki/Shopping_mall

Wiki er jo ikke noen garanti...
Wikpedias kilde er den samme artikkelen som Anders postet. Altså den fra 2004. Det lønner seg å sjekke referansene.

En skulle jo kanskje tro at det stemmer, når de sier det selv. Men det trenger ikke nødvendigvis være så korrekt det heller.
Men jeg vet ikke om markedsføringsreglene i England er de samme som i Norge. For alt jeg vet kan det hende engelskmennene har lov til å lyve.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #18 på: 19. Nov. 2010, 13:51 »
I England er alt lov innen markedsfoering og salg saa lenge du ikke blir saksoekt av det  ;D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 22. Nov. 2010, 21:28 »
Haha.
Har aldri skjønt hvorfor en må saksøke noen for å få greie på lovverket.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #20 på: 23. Nov. 2010, 00:16 »
Fordi "lovene" i Storbritannia er basert på presedens fra tidligere rettssaker og ikke en lovbase slik vi har i Norge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 23. Nov. 2010, 13:33 »
Jada, såpass skjønte jeg. Men jeg har aldri skjønt poenget med å definere lovene på bakgrunn av tidligere rettssaker. Jeg synes den norske modellen må være vesentlig smartere!

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 23. Nov. 2010, 13:49 »
Kan sikkert ha sine fordeler det også, å definere lovverket utifra rettspraksis. I Norge kan vel ikke lover ha tilbakevirkende kraft, slik at om noe ikke har vært forbudt ved lov, kan man heller ikke straffes for det i ettertid, selv om det for folk flest er helt åpenbart at det bør være ulovlig.

Et nylig eksempel på dette, kan vel sies å være banden som smuglet inn skimmingutstyr til Norge. I Høyesterett ble de vel frikjent, ettersom utstyret kun var ulovlig å bruke, ikke være i besittelse av. Noe mange ønsker å gjøre ulovlig nå, men de ikke kan straffes for i ettertid.

Går utifra at det engelske lovverket er mer åpent for "skjønn" i lovverket, noe som i mange tilfeller kan være an fordel, slik jeg ser det... 8)

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 23. Nov. 2010, 20:12 »
En gylden middelvei som lener litt mer mot den norske modellen?

Batty73

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #24 på: 03. Des. 2010, 11:58 »
Det absolutt enkleste er å droppe reiseshop, forså å booke alt selv...

Har vært over 5 ganger, har alltid ordnet ting selv...det er alltid billetter tilgjengelig via NUFC.co.uk, samt at med Ryanair og Premierlodge så blir ting latterlig billig. 

Var over å så kampen mot Fulham i november; og betalte 700 kroner for fly, 1500 kroner for hotell midt i byen for 2 netter, samt 500 kr. for 2 billetter til matchen.  Billigere enn dette er det omtrent umulig å få det om man vil bo midt i "The Toon".

Husk å spise middag på Simply Greek....anbefaler deres kleftiko...best i verden?

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 03. Des. 2010, 22:40 »
..og Little Saigon rett ved siden av er mildt sagt fantastisk!!

Monty

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 06. Des. 2010, 21:07 »
håper bare for deres del at kampen ikke blir flyttet til mandags kamp, da skysports ikke har bestemt seg for sendesjemaet i februar enda...
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 08. Des. 2010, 19:24 »
håper bare for deres del at kampen ikke blir flyttet til mandags kamp, da skysports ikke har bestemt seg for sendesjemaet i februar enda...

Kampen spilles lørdag kl.16. Sky har bestemt tv-kamper for den helga nå.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Monty

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #28 på: 08. Des. 2010, 23:56 »
nei alle kampene er ikke satt enda, det står TBC (to be continiued) , men mye tyder på det blir 3pm kickoff, da sky viser som regel 3 kamper pr. helg... og hvis espn velger og vise kampen blir det kveldskamp på lørdagen 17.15pm....

men har selv vert inne hos klm og reservert meg en billigbillett, for 80,-  holder de av for meg frem til 15. deesember
samt har booket til blackburn borte...

men legg merke til at west ham liverpool eg valgt som tv kamp samme dag carling cup finalen spilles... ;)
Howay the lads!

Toon, Toon, Black and White army!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 09. Des. 2010, 00:07 »
Jeg titta på Premierleague.com for to dager siden og da var tv-kampene satt. At det står TBC er sannsynligvis at man har mulighet til å gjøre forandringer, men det skjer svært sjelden når tv-selskapene først har begynt å fastsette tv-datoer. Dessuten spiller halvparten av lagene i CL 1/8 dels finale den påfølgende uken, og hvis Arsenal blir en av de 8 lagene som spiller den uken, så kan man begynne å føle seg ganske trygg hvertfall.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM