20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal 5 februar.  (Lest 13538 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

breen

• Flaskebærer
  • *
  • Newcastle - Arsenal 4-4. Holy shit.
    • Vis profil
Newcastle - Arsenal 5 februar.
« på: 16. Nov. 2010, 22:30 »
Hei folkens.
Jeg er litt ny på dette, så jeg vet ikke om jeg burde ha skrevet i noen av trådene som allerede eksisterer.
Jeg og storebroren min har bestilt tur via reiseshop.no til denne kampen.
Er det noen som vet noe om seriøsiteten til denne bedriften?
Har googlet en del, og kommer bare inn på diverse forum der det ender opp med masse svar som 'hvorfor bestiller du ikke alt hver for seg, bla bla bla'.
Jeg er ikke så interessert i å bestille alt hver for seg, nå har jeg svart på dette.
Men tilbake til tema, er det noen som har erfaring med reiseshop.no ?
Og sist men ikke minst:
Skal være der fra og med fredag til og med mandag.
Tips til hva man kan gjøre? Noen som har linker til noen bra sider om Newcastle?
Er det noen lag dere vet om i f.eks. Championship og League One som er i nærheten? Kanskje vurdert å kikke på en kamp der og mens vi er over.

Dette blir min første kamp over på balløya, gleder meg noe helt villt.

Alle tips tas imot med stor takk.

-Espen

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal 5 februar.
« Svar #1 på: 16. Nov. 2010, 22:38 »
Du har allerede bestilt? Hvor mye betalte du for dette?

Middlesbrough ligger omtrent 1,5 time med tog fra Newcastle. Ellers ligger Hartlepool og Darlington i området.

breen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 på: 16. Nov. 2010, 22:43 »
Ja, vi betalte 2690 pr pers for 3 netter på hotell + kampbillett (forhåpentligvis? dvs, hvis reiseshop ordner dette for oss) :-)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 16. Nov. 2010, 22:59 »
Det var jo egentlig ikke så galt det, selv om du sikkert ville fått det billigere ved å bestille alt selv. Skjønner at du bestiller gjennom et selskap første gangen, men skal du over igjen, så bare spør her på forumet så hjelper vi deg. Det er fryktelig enkelt, og som sagt så sparer man gjerne en del på å gjøre det på egenhånd :)

breen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 på: 16. Nov. 2010, 23:22 »
Ja :-)
Takk for det.
Blir nok utrolig morsomt å få med seg kampen borte fra tv-apparatet og faktisk være på selveste St James Park!

Men har du noen tips til hva man burde gjøre? oppleve? hadde vært flott å få noen tips på det.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 16. Nov. 2010, 23:28 »
Hm, du bør jo ihvertfall få deg en omvisning på SJP. Det er et must for alle som er over for første gang! :)
Ellers har du europas største kjøpesenter 10min med buss unna Newcastle, så hvis dere vil shoppe litt så er mulighetene bra der!

Så er det egentlig digg å bare ta en dag i Newcastle sentrum også. Rusle ned å kikke på Millenium Bridge, gågata osv...

Så bør du ta en titt i en butikk som heter Back Page. Ligger ved inngangen til China Town, nesten oppe ved SJP. Spør om du ikke finner det, er ikke så lett å finne sånn med en gang. De selger alt mulig av Newcastle-ting. Bilder, signerte drakter, gamle kampprogrammer, bøker, filmer osv osv.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 16. Nov. 2010, 23:37 »
Mitt første tips er å bruke minst en dag på en byvandring. Newcastle er ikke noen verdensmetropol. Men det er en klassisk engelsk by, med mye sjarm. Gå en tur langs elva, over millennium bridge. Er du gammel nok, sett deg ned på en pub og nyt en Brown Ale.

Når du først er i Newcastle, anbefaler jeg å se byen ordentlig. Det er mitt beste tips.
Andre har sikkert mer spenstige forslag.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 16. Nov. 2010, 23:46 »
Har brukt reiseshop to ganger tidligere, en gang i Newcastle. De er flinke folk de, og kan anbefales hvis man er førstegangsreisende og ikke vet alt om hvordan man ordner tur. Men neste gang du drar, så ordner du alt selv og bare spør her inne om det er noe! ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

breen

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 på: 17. Nov. 2010, 08:16 »
Tusen takk for svarene alle sammen :-)
Disse tipsene kommer nok godt med! :-D

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 17. Nov. 2010, 23:05 »
om du kommer over for første gang så skal jeg støtte forslaget om å ta en liten spasertur i byen. Sentrum er lite og intimt og det er mange koselige plasser å se. Det er ingen verdensmetropol, nei, men alt etter hvilke interesser du har så er det alltids noe å se. om du vil ha mer ut av oppholdet så anbefaler jeg å ta en titt på www.newcastlegateshead.com og www.ticketmaster.co.uk for å se hva som skjer i området når du kommer.

Kjøpesenteret til sir John Hall, som for øvrig nå "bare" er Europas 5.største, finner du ved en liten buss- eller togtur fra sentrum. Du finner mer info om det kjøpesenteret på http://www.metrocentre.uk.com/. IMAX-kinoen der er fantastisk og et besøk anbefales!! ellers så finner du et annet kjøpesenter i byen, eldon Square: http://www.eldon-square.co.uk/

Det er alltid noe som skjer i byen så ta gjerne kontakt når du skal over hit så kan jeg gi en liten pekende finger om det er mer du trenger ettersom jeg kjenner byen ganske godt.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #10 på: 18. Nov. 2010, 20:58 »
Kjøpesenteret til sir John Hall, som for øvrig nå "bare" er Europas 5.største, finner du ved en liten buss- eller togtur fra sentrum. Du finner mer info om det kjøpesenteret på http://www.metrocentre.uk.com/. IMAX-kinoen der er fantastisk og et besøk anbefales!!

Nå kjenner du området utrolig mye bedre enn meg, men et kort søk på nettet sier at det er det største ;)
http://www.skyscrapernews.com/news.php?ref=471
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 18. Nov. 2010, 21:05 »
Artikkelen du postet er fra 2004, Anders... :)

Men i følge alt jeg har sett, så er Metrocenter fortsatt størst.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 18. Nov. 2010, 21:15 »
Sitat
he MetroCentre, in Gateshead (near Newcastle upon Tyne), is the largest shopping centre in Europe with over 330 shops, 50 restaurants and an 11 screen cinema and Westfield London is the largest inner-city shopping centre in Europe. Bullring, Birmingham is the busiest shopping centre in the UK welcoming over 36.5 million shoppers in its opening year.[3]

http://en.wikipedia.org/wiki/Shopping_mall

Wiki er jo ikke noen garanti...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #13 på: 18. Nov. 2010, 21:21 »
Artikkelen du postet er fra 2004, Anders... :)

Men i følge alt jeg har sett, så er Metrocenter fortsatt størst.

Crap, så det sto i på google at den var fra 2010 elns. 28 jan 2010 :P
hehe
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 18. Nov. 2010, 21:22 »
Metrocenter reklamerer forøvrig med dette på sine egne sider, som Radar selv linket til :)

Metrocentre is the No1. shopping and leisure centre in the UK - and the largest in Europe.