20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Midtbanen vår etter nyttår?  (Lest 14871 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Midtbanen vår etter nyttår?
« Svar #45 på: 29. Nov. 2010, 17:54 »
Det var uansett svakt av Sol å la seg finta ut so lett.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 29. Nov. 2010, 17:55 »
2. raskeste i hele PL var han for 1 år siden.. Nuff said!!
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/2601087/Theo-Walcott-is-the-Premier-Leagues-fastest-player.html

Fint å stå på ei sånn liste, men hjelper lite når man vender tregere enn hurtigruta... Noen som såg kampen mot Chelsea og Kalou sitt mål eller?

Lurt å legge skylda på Sol Campbell for den der. Forsvaret er i ubalanse, og selv om Sol skulle stått ørlite lenger istedenfor å bli med på finta til Kalou, så er det en fryktelig vanskelig situasjon Sol kommer opp i fordi forsvaret og midtbanen som helhet ikke henger sammen.

Var ment som et tilleggsargument i diskusjonen om kem som raskest av stopperne våre. Min påstand er at å ha høg toppfart har lite å si når man er treg på dei første meterene.

Jeg skjønte det, og det var et håpløst eksempel du brukte.

Kommer det ikke helt ekstremt tydlig frem i den situasjonen at Campbell ikke er PL nest raskeste rent fotballmessig da? Ja, han stor toppfart, men det er kun et få tall ganger i løpet av en fotballkamp du tar i bruk nettopp den løpsteknikken. Den absolutt viktigste formen for fart i fotball er den Lennon, Walcott og for den sags skyld Rout besitter i store mengder, og som desverre Sol har minst av blant våre midtstoppere.

Sier dog ikke at han ikke burde ta en plass når alle er skadefri, for det er det absolutt mulig at han burde. Har vanskelig for å gjøre meg opp en mening ang. midtstopperne våre for øyeblikket, og den problemstillingen tror eg ikke at eg kan huske å ha hatt.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 29. Nov. 2010, 17:58 »
Jeg tror ikke kø1 mener Campbell er raskere på fot enn Lennon og Walcott, men heller at han langt ifra er den treigeste i ligaen!

Han er, ut i fra hva jeg kan se, den desidert raskeste midtstopperen vår, selv om det kanskje sier mer om midtstopperne våre.

Tenk dere en midtstopper med farten til Enrique?!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 29. Nov. 2010, 18:00 »
Han er kanskje den med høgst toppfart, men ikkje nødvendigvis den som flyttar seg raskast på nokre få meter.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 29. Nov. 2010, 18:52 »
Han er fortsatt langt smartere og rutinert enn våre andre stoppere. Og, du må jo huske på at han har begrenset med matchtrening. Slik Campbell spilte mot Chelski var ganske imponerende tatt i betraktning hvor lite han har blitt matchet på dette nivået de siste månedene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 29. Nov. 2010, 19:03 »
Syns Guthrie og Tiote holder mål. Vanskelig å få plass til Nolan på laget nå. Ben Arfa bør komme inn for Rout på høyre ving, selv om Rout spilte bra mot Chelsea må han nok overbevise lenge og mye for å ta fra Ben Arfa plassen. Men vi må jo la Ben Arfa komme i kampform og komme inn i det igjen først, og da er Rout sikkert grei å ha. Så kan vi beholde Gutierrez på venstre kant. Raske spillere trenger vi. Og Nile er gøy å se innimellom, han løper jo fra alle! Grei å få inn på slutten for Ameobi når motstanderne er slitne. Men Ameobi er en vi burde beholde på topp, grei sesong hittil av Amøba.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 29. Nov. 2010, 19:16 »
Syns Guthrie og Tiote holder mål. Vanskelig å få plass til Nolan på laget nå. Ben Arfa bør komme inn for Rout på høyre ving, selv om Rout spilte bra mot Chelsea må han nok overbevise lenge og mye for å ta fra Ben Arfa plassen. Men vi må jo la Ben Arfa komme i kampform og komme inn i det igjen først, og da er Rout sikkert grei å ha. Så kan vi beholde Gutierrez på venstre kant. Raske spillere trenger vi. Og Nile er gøy å se innimellom, han løper jo fra alle! Grei å få inn på slutten for Ameobi når motstanderne er slitne. Men Ameobi er en vi burde beholde på topp, grei sesong hittil av Amøba.

Det er ganske åpenbart at Barton tar Guthrie sin plass mot WBA, og at Routledge får fortsette etter årsbeste mot Chelsea. Guthrie på benken. Litt tidlig å snakke om Ben Arfa....sannsynligvis rekker han ikke mer enn tre-fire kamper maks, på slutten av sesongen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 29. Nov. 2010, 20:30 »

Det er ganske åpenbart at Barton tar Guthrie sin plass mot WBA, og at Routledge får fortsette etter årsbeste mot Chelsea. Guthrie på benken. Litt tidlig å snakke om Ben Arfa....sannsynligvis rekker han ikke mer enn tre-fire kamper maks, på slutten av sesongen.

Oooops, Barton glemte jeg ja! Fy søren for en sentral midtbane vi har da! Gosling, Guthrie og Nolan på benken blir vel tilfellet selv når ingen av dem er skadet. Med mindre Tiote eller Barton blir skadet eller suspendert hehe. Jada Ben Arfa er litt tidlig vet det. Er ikke han tilbake i mars? Ihvertfall ute av skaden. Men bare nevnte Ben Arfa siden trådstarter nevnte ham. Men er det rart Rout fortsetter? Hvilke andre alternativer har vi?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 29. Nov. 2010, 22:02 »
Synes at Barton skal spille på høyre og Nolan sentralt til Ben Arfa er skadefri eller vi kjøper en bedre ving. Nolan har vist at han er altfor viktig for oss til å slite benk.

Hva farta til Campbell kontra de andre stopperne våre angår, blir det håpløst å trekke konklusjoner utifra en hendelse som den mot Chelsea. Tror ikke noen av de tre andre hadde hengt med heller, og å konkludere med at en spiller mangler fart i beina fordi man går på én finte fra Salomon Kalou er i mine øyne rimelig håpløst.

9Carrol

• Gjest
« Svar #54 på: 01. Des. 2010, 12:55 »
Jeg mener Nolan ikke er god nok til å starte for oss når hele laget er tilgjengelig. Han kan være målfarlig  og løper en del men der slutter hans kvaliteter. Han har en dårlig pasningsfot og mister ballen alt for lett. Han har ikke noe "flair" eller kreativitet/ evne til å fordele passninger. Det er en spiller med slike kvaliteter som trengs ved siden av Tiote som heller ikke er spesielt kreativ men helt genial som førsteforsvarer og rivjern. Slik situasjonen er nå mener jeg den beste midtbanen vi kan stille med er:

Jonas----------Barton--Tiote----------Rout.

hadde vært intresant å se Vucic  prøve seg sentralt. Eller hva med en David Bentley på billigsalg. Kanskje han hadde fått en ny vår i Toon.

Nolan kunne kanskje med blitt prøvd som spiss slik han ble i Championship, Ameobi er alt for ujevn og gjør mere ugang en nytte etter min mening uansett.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 01. Des. 2010, 14:52 »
Tiote er ingen kreativ mirakelmann, men han er vår kanskje beste pasningsspiller. Han treffer på et stort flertall av pasningene sine, selv om de ikke alltid er av all verdens distanse.

Nolan er heller ingen kreativ mester, ikke den beste pasningsspilleren. Men han løper, løper, løper og jobber minst like hardt som Tiote. Har han og laget en dårlig dag, okey, da er det ikke mye verdi i Nolan. Men hvis laget henger sånn noenlunde i hop, så er Nolans stadige løp inn i motstanderens og vår egen boks av stor verdi. Jeg savnet at Nolan var der til å fylle opp inne i boksen mot Chelsea. Vi hadde trengt en ekstra mann inne i boksen i den kampen. Det hadde vi ikke. Ikke sikkert det hadde hatt noen innvirkning på resultatet, men det kunne hatt det.
Jeg tror det kunne gitt oss en ekstra dimensjon i angrepsspillet. For det er ofte det det gjør.

Ja, Nolan har mange svakheter. Men det som er hans spisskompetanse, det gir oss, når han er i slag, en ekstra dimensjon både i angrep og forsvar. For det er svært få som beveger seg så mye - begge veier- som Kevin Nolan.

Det er ikke sikkert han trenger å starte hver kamp. Men å ha han tilgjengelig, er en soleklar bonus. Er dog svært skeptisk til å bruke han som spiss. Synes han er best når han starter fra en dypere posisjon. Han vet hvor målet står. Men det er ikke dermed sagt at han av den grunn skal spille spiss.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 01. Des. 2010, 18:16 »
Å si at han løper og løper er jo en ovedrivelse Jokke. Han laffer etter :) En av hovedårsakene til at Nolan var scoret så god mot blant annet S.land og W. Ham var Sholadinhios evne til å holde på ballen. Dermed fikk Nolan nok tid på seg til å få flyttet flesket inn i 16meteren til motstanderen. Jeg er nesten litt irritert på ham: Hadde han vært like seriøs som Bale kunne han ha vært sikkert 5 kg lettere. Og det hadde gitt Nolan en helt annen dimensjon i spillet. Bare se på ham: Han er bare 28 år, men ser ut som en 35 åring :)

magnus

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #57 på: 01. Des. 2010, 18:40 »
Tiote er ingen kreativ mirakelmann, men han er vår kanskje beste pasningsspiller. Han treffer på et stort flertall av pasningene sine, selv om de ikke alltid er av all verdens distanse.

Nolan er heller ingen kreativ mester, ikke den beste pasningsspilleren. Men han løper, løper, løper og jobber minst like hardt som Tiote. Har han og laget en dårlig dag, okey, da er det ikke mye verdi i Nolan. Men hvis laget henger sånn noenlunde i hop, så er Nolans stadige løp inn i motstanderens og vår egen boks av stor verdi. Jeg savnet at Nolan var der til å fylle opp inne i boksen mot Chelsea. Vi hadde trengt en ekstra mann inne i boksen i den kampen. Det hadde vi ikke. Ikke sikkert det hadde hatt noen innvirkning på resultatet, men det kunne hatt det.
Jeg tror det kunne gitt oss en ekstra dimensjon i angrepsspillet. For det er ofte det det gjør.

Ja, Nolan har mange svakheter. Men det som er hans spisskompetanse, det gir oss, når han er i slag, en ekstra dimensjon både i angrep og forsvar. For det er svært få som beveger seg så mye - begge veier- som Kevin Nolan.

Det er ikke sikkert han trenger å starte hver kamp. Men å ha han tilgjengelig, er en soleklar bonus. Er dog svært skeptisk til å bruke han som spiss. Synes han er best når han starter fra en dypere posisjon. Han vet hvor målet står. Men det er ikke dermed sagt at han av den grunn skal spille spiss.

Flott oppsummert! En god spiller og ha i førstelaget, var en av de viktigste grunnene til at vi vant Championship i fjor.
Mitt problem med Nolan er at i motsetning til Championship sesongen hvor han var en av de som virkelig satt et eksempel på banen når det gikk imot. Har går mer inn i skallet sitt og på hjemmebane hadde vi virkelig hatt bruk for Nolan fra ifjor mot "svakere" motstand.
Det irriterer meg virkelig, du er kaptein Nolan du skal lede laget.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #58 på: 01. Des. 2010, 21:02 »
Å si at han løper og løper er jo en ovedrivelse Jokke. Han laffer etter :) En av hovedårsakene til at Nolan var scoret så god mot blant annet S.land og W. Ham var Sholadinhios evne til å holde på ballen. Dermed fikk Nolan nok tid på seg til å få flyttet flesket inn i 16meteren til motstanderen. Jeg er nesten litt irritert på ham: Hadde han vært like seriøs som Bale kunne han ha vært sikkert 5 kg lettere. Og det hadde gitt Nolan en helt annen dimensjon i spillet. Bare se på ham: Han er bare 28 år, men ser ut som en 45 åring :)

NewUtd.no: av supportere - for supportere!

9Carrol

• Gjest
« Svar #59 på: 01. Des. 2010, 22:36 »
Hehe. Er enig i at ikke akkuratt ser ut som en toppidrettsutøver. Det som bekymrer meg mest av Nolans svakheter er at han gir bort ballen pga. dårlig teknik og feilpassninger alt for lett og det gir motstanderen overgangsmuligheter. Slikt straffer seg i PL.