20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Midtbanen vår etter nyttår?  (Lest 14878 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Midtbanen vår etter nyttår?
« Svar #15 på: 09. Nov. 2010, 18:18 »
Slik som det er no so er Williamson og Colo bankers som stopparpar.

Tippar Willo får ein og annan dupp i løpet av sesongen. Eit spørsmålsteikn ved dagens midtstopparpar er tempoet, men dei har kompensert veldig bra til no.

Eg trur Campbell er ein betre spelar enn Willo (mellom anna fordi han har meir tempo), og eg håpar han kjem inn lenge før Saylor. Saylor får steppe inn på backen dersom Simmo returnerer til CCC-form.

Campbell er "over the top" og det er ein grunn til at han slite benken. Han er milevis ifrå Colo og Williamson.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #16 på: 09. Nov. 2010, 19:43 »
Campbell er helt grei back-up, men kan aldri i verden tenke meg han foran Saylor. Da er det garantert at Saylor forsvinner fra klubben ved første mulighet.
Eneste jeg kan tenke meg å ev bytte ut av de vi p.t. benytter på midtbanen er Jonas. Men ikke før Ben Arfa er klar igjen. Han kommer til å trekke på seg like mange motspillere som Jonas, og han kommer også til å skaffe oss mange frispark. I tillegg til dette, har Ben Arfa mye større kapasitet når det gjelder å drible av motspillere, samt score mål.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 09. Nov. 2010, 20:26 »
Synes midtbanen begynner og bli sterk nå, så Gosling skal få probleme med å spille seg inn med det første. Guthrie er jeg usikker på om kommer tilbake, så veldig vaskelig å si hva Hughton tenker

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 09. Nov. 2010, 20:32 »
Guthrie var veldig god forrige sesong, og utover sesongen vil det åpne seg muligheter pga skader og suspensjoner. Så han får muligheten til å bevise seg, så får vi se da. Men pr. dags er Joey Barton selvskreven og da er det vanskelig for Guthrie.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 09. Nov. 2010, 22:34 »
S.Taylor sin feil at vi slapp inn så mye, hans j ? Husk det var 10 andre på laget som løp MYE mindre en s.taylor.

I dag har vi 10 stk som løper på kvar en ball omtrent !!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 09. Nov. 2010, 23:11 »
Slik som det er no so er Williamson og Colo bankers som stopparpar.

Tippar Willo får ein og annan dupp i løpet av sesongen. Eit spørsmålsteikn ved dagens midtstopparpar er tempoet, men dei har kompensert veldig bra til no.

Eg trur Campbell er ein betre spelar enn Willo (mellom anna fordi han har meir tempo), og eg håpar han kjem inn lenge før Saylor. Saylor får steppe inn på backen dersom Simmo returnerer til CCC-form.

Campbell er "over the top" og det er ein grunn til at han slite benken. Han er milevis ifrå Colo og Williamson.

Grunnen til at Sol har slitt mye benk er jo hovedsaklig fordi han har slitt med fitnessen og hatt diverse småskader. En Sol Campbell matchfit vil gi Williamson veldig hard konkurranse, det er jeg sikker på. Han viste senest i vår at han enda holder et bra PL-nivå.
Taylor var veldig ustabil nedrykkssesongen ja, spesielt første halvdel. Jeg tror allikevel ikke vi skal undervurdere fordelen med den konkurransen vi nå har på stopperplass, samt at vi endelig virker til å ha en stabil forsvarssjef i form av Colo. Det har ofte manglet for Tayls i Newcastle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #21 på: 24. Nov. 2010, 12:22 »

Som Kristoffer seier; det har mykje med manglande kamptrening, og det faktum at Willo og Colo ikkje hadde gjort seg fortent til å vike plass. No som begge, og spesielt Willo, var såpass katastrofal mot Bolton, er det berre rett og rimeleg at Campbell, som viste mykje bra seinast i vår, får sjansen. Og den trur eg han kjem til å gripe også.

Tippar Campbell og Colo dannar midstopparpar resten av sesongen etter sistnemnde sin suspensjon.

Rissen: Trur du siktar spørsmålet til feil person.
« Siste redigering: 24. Nov. 2010, 13:03 av Hans J »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 24. Nov. 2010, 21:07 »
Sol Campbell er nok helt klart "over the hill", men det betyr ikke at han er en dårlig midtstopper, og at han ikke kan forsterke et nyopprykket lag kjent for å ha et veldig dårlig forsvar.

Campbell viste forrige sesong at han ikke var helt utenfor rekkevidde i Arsenal heller, selv om han ikke lenger var god nok for deres nivå, som er toppen av Premier League. Vi hører ikke lenger hjemme i toppen av PL. Og derfor kan vi for en sesong eller to få stor nytte av en spiller med Sol Campbells enorme rutine.

Håper bare han klarer å holde seg unna for mange skader.
Mangel på tempo og injury proneness er det fremste ankepunktet mot Campbell. Men han holder fortsatt et godt nivå som midtstopper, det er jeg ganske sikker på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 24. Nov. 2010, 21:54 »
Mange vil jo påstå at Sol Campbell var Arsenals beste spiller siste halvdel av sesongen da! Han holder uten tvil god PL-standard, og er mer enn god nok for oss!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #24 på: 24. Nov. 2010, 22:47 »
Mangel på tempo

Eg er 99% sikker på at Sol Campbell stiller sterkast i ein hypotetisk løpsduell med både Tayls, Colo og Willo.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 25. Nov. 2010, 09:43 »
Mangel på tempo

Eg er 99% sikker på at Sol Campbell stiller sterkast i ein hypotetisk løpsduell med både Tayls, Colo og Willo.

Det er eg 100% ueinig i! Dessutan i kva slags type løpsduell? Nei, den der eg ikkje med på.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 25. Nov. 2010, 10:05 »
Mangel på tempo

Det er eg 100% ueinig i! Dessutan i kva slags type løpsduell? Nei, den der eg ikkje med på.

Hvis Campbell er tilbake i toppform, noe han burde være nå etter å ha fått trent i hele høst, så er han vår raskeste midtstopper.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 25. Nov. 2010, 13:08 »
Jepp - ingen tvil om det! Hvor har dere det fra at Campbell plutselig har blitt treig og temposvak over natta?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 25. Nov. 2010, 19:58 »
Campbell var jo for et år siden nevnt i en avisartikkel som en av de aller kjappeste spillerne i PL. Jeg ble utrolig overrasket over å se det.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 25. Nov. 2010, 20:54 »
Spørs jo helt klart at det kommer an på hva dere legger i raskest. Om en rappfotet spiss gjør et utslag eller om han blir utfordret på fart i bakrom. Dvs, at toppfarten til Sol er meget bra, mens tempoet i kroppen ikke er den beste.