20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vintersport  (Lest 60340 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #345 på: 08. Jan. 2012, 18:23 »
Selvfølgelig en ekstremt imponerende kropp på Bjørgen, men jeg skal ærlig innrømme at jeg kaster opp i munnen min hver eneste gang jeg ser henne. Hopper ikke i taket av hu blonde bærta heller.
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #346 på: 08. Jan. 2012, 19:58 »
Dialektene til begge to er i hvert fall svært hemmende.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #347 på: 08. Jan. 2012, 21:54 »
Herrelord for en arm! Finnes jo ikke pent. Men tror hu driter godt i det anyways.. God erra!
Er det hennes feil at muskler på damer ikke er sexy? Hun må da få lov å gå i kjole uten ermer, selv om hun har enorme armmuskler som vises. Ikke akkurat sånn at hun flæsher musklene fordi hun synes det er så utrolig sexy. Tror jeg da.

Og hemmende dialekt? Johaugs trysildialekt er helt fantastisk. Jeg smelter helt når hun prater.
Hva angår Bjørgens dialekt, så er den nokså "kjedelig". Og kan forstå at det virker usexy på noen. Har derimot veldig stor sans for at Eldar Rønning snakker kav skogning hver gang han blir intervjuet. Synes også Northug holder ganske godt på sin dialekt.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #348 på: 08. Jan. 2012, 22:07 »
Ja? Jeg sier jo at hu driter helt sikkert i hva jeg syns om det.  :coloccini:
Same old Shearer, always scoring!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 08. Jan. 2012, 22:12 »
Er det hennes feil at muskler på damer ikke er sexy? Hun må da få lov å gå i kjole uten ermer, selv om hun har enorme armmuskler som vises. Ikke akkurat sånn at hun flæsher musklene fordi hun synes det er så utrolig sexy. Tror jeg da.

Og hemmende dialekt? Johaugs trysildialekt er helt fantastisk. Jeg smelter helt når hun prater.
Hva angår Bjørgens dialekt, så er den nokså "kjedelig". Og kan forstå at det virker usexy på noen. Har derimot veldig stor sans for at Eldar Rønning snakker kav skogning hver gang han blir intervjuet. Synes også Northug holder ganske godt på sin dialekt.

Skuffende, Joakim!  :P

Hør på Ola Lunde, han er fra Trysil. Therese Johaug er fra Dalsbygda i Os kommune, og dialektforskjellene er relativt store. I alle fall for et trent øre. Uansett, lite imponert over folk som karakteriserer dialekt som "hemmende". Vitner ofte om en ikke altfor stor velvilje overfor Norge nord for Sinsenkrysset...

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #350 på: 08. Jan. 2012, 23:30 »
I alle fall for et trent øre. Uansett, lite imponert over folk som karakteriserer dialekt som "hemmende". Vitner ofte om en ikke altfor stor velvilje overfor Norge nord for Sinsenkrysset...

Tja. Godt mulig faktisk.  :)

Skal sies at jeg har vært en del rundt i Norge, men sjelden blitt imponert.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #351 på: 10. Jan. 2012, 11:40 »
Skuffende, Joakim!  :P

Hør på Ola Lunde, han er fra Trysil. Therese Johaug er fra Dalsbygda i Os kommune, og dialektforskjellene er relativt store. I alle fall for et trent øre. Uansett, lite imponert over folk som karakteriserer dialekt som "hemmende". Vitner ofte om en ikke altfor stor velvilje overfor Norge nord for Sinsenkrysset...
Hehe. Okey, jeg bomma litt der. Men mitt øre er ikke så trent at jeg er i stand til å høre forskjell på alle dialekter i Hedmark fylke. Det er et vanvittig stort fylke, som strekker seg over store deler av landets sør-østlige del. Vanskelig å holde styr på alt  :P

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #352 på: 10. Jan. 2012, 12:04 »
I alle fall for et trent øre. Uansett, lite imponert over folk som karakteriserer dialekt som "hemmende". Vitner ofte om en ikke altfor stor velvilje overfor Norge nord for Sinsenkrysset...

Tja. Godt mulig faktisk.  :)

Skal sies at jeg har vært en del rundt i Norge, men sjelden blitt imponert.

Utdjup

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #353 på: 10. Jan. 2012, 12:40 »
Hehe-ser nå at den kan tolkes som om jeg sliter med komplekser ovenfor folk "nord for sinsenkrysset".  ;)

Men det jeg mente var bare at jeg foretrekker enkelte dialekter, og at jeg nok ville slitt ganske krafitg dersom jeg giftet meg med en nord-trønder eller en fra Arendal. Eller therese johaug.

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #354 på: 10. Jan. 2012, 12:45 »
Hehe-ser nå at den kan tolkes som om jeg sliter med komplekser ovenfor folk "nord for sinsenkrysset".  ;)

Men det jeg mente var bare at jeg foretrekker enkelte dialekter, og at jeg nok ville slitt ganske krafitg dersom jeg giftet meg med en nord-trønder eller en fra Arendal. Eller therese johaug.

Å edde du siå? Giddåkje å gifte dæ med ein ændalitt? Å edde meddæ? Liå dukje dialekta? Den som e så jysla fin!

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 10. Jan. 2012, 13:03 »
Kan si hva man vil om diverse dialekter, men fakta er at den kjipeste, treigeste, mest anonyme dialekten vi har er østlandsdialekten! Hilsen en med østlandsdialekt.

Selv setter nervene mine seg i høyspenn når jeg hører en skikkelig bergenser prate. Grøss og gru.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #356 på: 10. Jan. 2012, 13:07 »
Kan si hva man vil om diverse dialekter, men fakta er at den kjipeste, treigeste, mest anonyme dialekten vi har er østlandsdialekten! Hilsen en med østlandsdialekt.

Selv setter nervene mine seg i høyspenn når jeg hører en skikkelig bergenser prate. Grøss og gru.

Har alt å si hvor på Østlandet man er fra selvfølgelig. En fra Holmenkollen og Holmlia/Groruddalen er det stor forskjell på med tanke på behagelighet.

Det er et eller annet med at samtlige jenter fra østkanten i Oslo VIRKELIG er usjarmerende bare de åpner munnen.

Ikke helt uenig med deg mtp bergensere. Men Haugesund, Arendal og Trondheim er verre imo. Uansett en håpløs diskusjon da man aldri blir enige uansett.  ;)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 10. Jan. 2012, 13:18 »
Hehe jaja det er sant det. Noe som kanskje tilogmed er verre enn når bergensere åpner kjeften, er når de fisefine fruene fra Oslo vest begynner å prate..  :jones:

coxie

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #358 på: 10. Jan. 2012, 14:15 »
Var muligens litt drøyt å kalle Arendalsdialekta for stygg. Har tross alt vokst opp i byen! Jeg synes egentlig den er artig, men den er ikke akkurat utpreget pen. Veldig spesiell dialekt som vi i kompisgjengen bruker når vi sier noe som er ment som en spøk for å markere det tydeligere.

På folkemunne er Arendal kjent for å være banke-du-byen, og det er et harselas med Arendal som en by full av boleklumper med mindreverdighetskomplekser, samt dialekta som på et merkelig vis gjør det umulig å bruke objektform av personlige pronomen.

Åeddemeddæ? Skaemokketeddæ? :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #359 på: 10. Jan. 2012, 14:51 »
Sørlandsdialekt har jeg ganske langt opp i vrangstrupen, kjenner jeg. Synes jeg har hørt litt for mye av den.