20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vintersport  (Lest 60445 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #105 på: 20. Feb. 2011, 15:03 »
http://blogg.nrk.no/sport/archives/2011/02/generalpr%C3%B8vens-forbannelse.html#more-522

Jeg nekter å tro at dette er helt tilfeldig. I herrelangrenn er det så jevnt, og når en løper som Rickardsson vinner med halvminuttet i generalprøven vil det overraske meg om han gjentar det i VM. Det det handler om er egentlig hvordan man responderer på høydetrening. De fleste hadde bare et par dager i lavlandet etter høydeopphold, og når det går flere dager vil det jevne seg ut.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 21. Feb. 2011, 20:58 »
Det er klart at veldig mange spisser formen slik at den blomstrer akkurat til VM-start, men kan mangle mye en uke i forveien. Petter Nortug selv har uttalt at han var overrasket over at kroppen ikke var tyngre, og hadde overhodet ikke blitt bekymret av en 30. plass på 15 kilometeren i Konnerud.

Derfor skal man være veldig forsiktig med å legge for mye i resultatene fra siste renn før et mesterskap.

Men likevel er det ingen tvil om at Rikardsson må regnes som en favoritt på 15 km i VM, men at han neppe kommer til å vinne med et halvminutt, ettersom flere sannsynligvis var ganske tunge i kroppen etter høydeopphold eller andre forberedelser.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 21. Feb. 2011, 21:03 »
For å si det slik - jeg forventer å se navn som Hellner og Bauer der oppe under VM.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 21. Feb. 2011, 21:11 »
Vet ikke helt om jeg forventer å se Marcus Hellner helt i toppen på en 15 kilometer klassisk stil. Hellner er betydelig dårligere enn Northug i klassisk. Jeg forventer heller ikke å se Petter Northug helt i toppen på 15 klassisk.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 21. Feb. 2011, 21:19 »
Skulle til å si at Hellner var så nær medalje i samme øvelse for et år siden i OL, men ser nå at det var i friteknikk! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 21. Feb. 2011, 22:12 »
Hellner kommer nok sannsynligvis ikke til å stille på 15 klassisk i VM, som han heller ikke gjorde på Konnerud. Når det gjelder Northug er han absolutt medaljefavoritt, om ikke den største gullfavoritten, også på den distansen. Personlig tror jeg på Cologna, men krysser fingrene for Eldar Rønning.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 24. Feb. 2011, 00:09 »
Hvis Eldar vinner blir jeg sjokkert, og veldig glad. Da skal jeg henge ut flagget og juble for naboen.

Vil vel si at Northug er en større favoritt enn Rønning/Sundby. Men antar at Cologna tar denne, med en svenske like bak. Ser heller ikke bort fra at en russer kan blande seg inn.

Simmi

• Gjest
« Svar #112 på: 24. Feb. 2011, 00:13 »
Hva syntes dere egentlig om Northug?

Personlig digger jeg han. Fantastisk kul fyr. Faren min derimot, misliker Northug så sterkt at han heller vil at en russer skal vinne. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 24. Feb. 2011, 00:15 »
Tror han er en jævla hyggelig fyr jeg egentlig - som syns det er jævla morsomt å kødde med media. Jeg hadde ihvertfall på mange områder oppført meg likt. Samtidig er han en jævla dårlig taper - hvilket jeg absolutt ser på som en grei egenskap :P

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 24. Feb. 2011, 10:42 »
Tror han er en jævla hyggelig fyr jeg egentlig - som syns det er jævla morsomt å kødde med media. Jeg hadde ihvertfall på mange områder oppført meg likt. Samtidig er han en jævla dårlig taper - hvilket jeg absolutt ser på som en grei egenskap :P

Det er nettopp det mange jantelovelskende nordmenn ikke forstår. At han bare kødder med media, og de er jo sjeleglad for å få kloa i noe oppsiktsvekkende og utenom A4-svar. Jeg tror at han personlig er en forholdsvis nøktern og ydmyk person, selvfølgelig med høye forhåpninger og forventninger til seg selv, og en grenseløs tro på egne ferdigheter. At folk gidder å irritere seg over det bildet media skaper av Petter Northug er jeg ikke i stand til å forstå, selv om jeg heller ikke trenger å gå ut av familien for å finne eksempler.  :P

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 24. Feb. 2011, 10:44 »
Da er dagen kommet! Sprinten blir en fantastisk batalje. Tillater meg å komme med mine forslag til seierspaller:

1. Marit Bjørgen
2. Kikkan Randall
3. Maiken Caspersen Falla

1. Aleksei Petukhov
2. Emil Jönsson
3. Eirik Brandsdal

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 24. Feb. 2011, 11:04 »
Har vel nevnt det før, men tror egentlig at Northug er ganske sjenert. Jeg irriterte meg litt over ham tidligere, men tror kanskje mange av de mer uheldige uttalelsene hans skyldtes nettopp at han var en sjenert ung gutt som ikke helt visste hva han skulle gjøre/si. Sånn som han oppfører seg nå kan jeg egentlig ikke se de store problemene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 24. Feb. 2011, 11:23 »
Alle som kjenner han sier at han er sjenert. Dama hans har sagt det samme. Samtidig har han nok god sans for humor, og mener at dumme spørsmål fra dumme journalister fortjener å få dumme svar. Hvilket jeg forsåvidt er helt enig i.

Det er mange som hater å tape. Men ikke alle greier å bruke det hatet til noe positivt. Ikke alle dårlige tapere er i stand til å få ut det hatet i kampen for å vinne. Det er vel kanskje også derfor Petter er som han er når han vinner.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 24. Feb. 2011, 13:34 »
Med fare for å høre ut som en av de sytende fotballhaterne som hater TV-fotball: Det er helt utrolig hvor mye mediene har hypet opp disse skigreiene i flere måneder nå. I måten det snakkes om prestisje på, skulle man nesten tro det var noen utenfor Norge og Sverige som brydde seg om denne Northug. Det er det selvsagt ikke. Blir godt å få det overstått. ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 24. Feb. 2011, 13:55 »
Jeg velger å ignorere deg :P
Godt å være i gang - et mesterskap som skal bidra til å forverre karakterene mine endel! Allerede fra kvinnenes prolog er pulsen i god matchmodus!