20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vintersport  (Lest 60338 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Vintersport
« Svar #15 på: 04. Nov. 2010, 22:15 »
Det er jo intervallstart som ER morsomt :) Savner tida da femmila i Kollen hadde intervallstart. Sånn som det er nå er det jo svært ofte at de går sammen i felt et par timer, før det avgjøres ved en massespurt. Og det blir drittkjedelig. Heldigvis har det blitt litt bedre de siste årene. Nå er det jo i hvert fall noen som prøver å sprenge feltet før avslutningen.

Unntaket er jo selvfølgelig sprint. Der er det gøy med fellesstart :)

5-mila i kollen ER intervallstart, det har det alltid vært, og det vil det sannsynligvis alltid være. Unntaket er VM til vintern, da kjører dem fellestart.

Likte all skisporten jævla godt før, men er rett og slett gått lei mye av det, bortsett fra Alpint som jeg synes er helt rått.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 04. Nov. 2010, 22:15 »
Elsker vintersport! Twintip og Snowboard er favoritten, men langrenn og skiskyting er også artig å se på en klein lørdags- eller søndagsmorgen. Er ikke så glad i skøyter, synes det blir litt kjedelig i lengen, men dersom det er med nordmenn som har sjangs til å vinne, så blir det sebart ;)
Alpint med Aksel Lund Svindal er også toppers :D
« Siste redigering: 04. Nov. 2010, 22:16 av tveit »

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #17 på: 04. Nov. 2010, 23:47 »
Det er jo intervallstart som ER morsomt :) Savner tida da femmila i Kollen hadde intervallstart. Sånn som det er nå er det jo svært ofte at de går sammen i felt et par timer, før det avgjøres ved en massespurt. Og det blir drittkjedelig. Heldigvis har det blitt litt bedre de siste årene. Nå er det jo i hvert fall noen som prøver å sprenge feltet før avslutningen.

Unntaket er jo selvfølgelig sprint. Der er det gøy med fellesstart :)

5-mila i kollen ER intervallstart, det har det alltid vært, og det vil det sannsynligvis alltid være. Unntaket er VM til vintern, da kjører dem fellestart.

Likte all skisporten jævla godt før, men er rett og slett gått lei mye av det, bortsett fra Alpint som jeg synes er helt rått.
Tja, var egentlig sikker på at de ikke vil kjøre intervallstart igjen, men etter å ha søkt litt etter det så finner jeg ut at de er usikre på hva de gjør etter VM. Jeg tror at FIS vil ha så lite intervallstarter som mulig og gjør femmila om til fellestart. Sist gang det var intervallstart i Kollen var i 2008 og jeg tviler på at vi noen gang får se det igjen. http://www.nettavisen.no/sport/vinter/article2921693.ece
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 04. Nov. 2010, 23:58 »
Grunnen til at de gikk fellesstart tidligere i år var fordi det ble klassifisert som prøve VM, da må man gjennomføre løpet som det skal gjøres i VM. I 2009 ble det ikke gått renn, fordi holmenkollen var under ombygging og Trondheim arrangerte rennene. Er temmelig sikker på at neste WC kollen 5-mil gåes i intervallstart, det blir altså i 2012.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #19 på: 05. Nov. 2010, 00:20 »
Er klar over det, men følgende står på nettavisen-linken:
Sitat
Og bare tiden kan vise om Holmenkollens femmil igjen blir avviklet som intervallstart fra 2011/12-sesongen. Det internasjonale skiforbundet (FIS) har i hvert fall vedtatt nye regler som gjør at man underveis i en fellesstartfemmil i verdenscupen nå kan samle inntil 90 poeng på innlagte spurter.

Ettersom Holmenkollen er den eneste gjenværende femmila i verdenscupen, er det umulig å se for seg annet enn at de nye reglene er tenkt brukt der.

- Men om Kollen-femmila i framtida skal være fellesstat eller intervallstart, er det ikke fattet noe vedtak om, understreker Vegard Ulvang.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Simmio

• Gjest
« Svar #20 på: 11. Nov. 2010, 11:11 »
I morra braker det løs med nasjonal åpning på Beito  ;D
Gleder meg noe voldsomt. Spent på om Bjørgen er som hun var i fjor, og selvfølgelig spent på om noen unge talenter tar steget opp i år.

Dette året håper jeg at:
Marit Bjørgen fortsetter som hun gjorde i fjor, det fortjener hun.
Håper det løsner for Steira i VM og at hun får med seg en medalje. Johaug håper jeg tar steget helt opp der hvor Bjørgen og co er, for hun har motoren til det. Også må jeg si at jeg ønsker Marthe Kristoffersen gjør det bra i år, for hun har sloknet litt de siste par åra.

På guttesiden gleder jeg meg til Northug vs Hellner. Er helt overbevist om at trønderen fra Mosvik knuser Hellner i år igjen ;) Håper også på Rønning, Gjerdalen og Sundby fordi de er de eneste bortsett fra Northug som kan blande seg i toppen. Resten av det norske herrelaget er for dårlig tror jeg.

Klokka 12 på fredag er jeg klistret foran tven ;D

Simmio

• Gjest
« Svar #21 på: 11. Nov. 2010, 12:02 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 11. Nov. 2010, 21:58 »
Haha. Syk og syk. Litt småtett i nesa kanskje, litt sår hals, litt slapp i kroppen og det vi andre kaller en mild forkjølelse. En mild forkjølelse er alvorlige greier for en langrennsløper på toppnivå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 11. Nov. 2010, 22:52 »
Kjenner det kribler i øynene nå etter en altfor lang sommer. Er fortsatt bitter etter at smaksprøven (storslalåmrennet i Sölden) ble tatt av tåka for tre uker siden.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #24 på: 12. Nov. 2010, 08:04 »

På guttesiden gleder jeg meg til Northug vs Hellner. Er helt overbevist om at trønderen fra Mosvik knuser Hellner i år igjen ;) Håper også på Rønning, Gjerdalen og Sundby fordi de er de eneste bortsett fra Northug som kan blande seg i toppen. Resten av det norske herrelaget er for dårlig tror jeg.

Klokka 12 på fredag er jeg klistret foran tven ;D

Ifølge Northug selv så er det Northug vs Kalla som blir den store duellen i år  :P
sunt pueri pueri puerilia tractant

Simmio

• Gjest
« Svar #25 på: 18. Nov. 2010, 13:35 »
http://www.vg.no/sport/skoyter/artikkel.php?artid=10019090

Skjønner godt at NRK vurderer dette. Jeg syntes skøyter er ok, men det er for mange dårlige og uinteressant løpere, og Norges løpere er for få og dårlige. Derfor blir det litt kjedelig.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 18. Nov. 2010, 14:02 »
Den klart kjedeligste av de tradisjonelle sportene! Begynner å bli noen år siden Søndrål og co gjorde den morsom!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #27 på: 18. Nov. 2010, 14:08 »
Såpass kjedelig at det kun er under store mesterskap jeg gidder se på skøyter
sunt pueri pueri puerilia tractant

Simmio

• Gjest
« Svar #28 på: 18. Nov. 2010, 14:10 »
Jeg og. Da er det ganske gøy, men når Bøkko presterer så dårlig som han gjorde i fjor og i hittil i år, så er det ikke spesielt artig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 18. Nov. 2010, 17:01 »
Knapt nok da, for min del.
Ikke når de norske resultatene er så svake, og når det ikke er reell konkurranse. Jeg synes Kramer har gjort sporten kjedelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon