20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle for salg? Nope!  (Lest 3720 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
Newcastle for salg? Nope!
« på: 01. Nov. 2010, 16:31 »
Shepherd set to buy back Newcastle

Freddy Shepherd wants to buy back Newcastle United in one of football's most surprising takeover comebacks and ESPNsoccernet can reveal that a bid is imminent.

Shepherd, who sold the Magpies to current owner Mike Ashley in June 2007, is ready to make an offer that would rid the club of its £90 million debt, to help comply with UEFA's Financial Fair Play regulations and enable the club to move forward.

Ashley has made no secret of his desire to sell Newcastle, virtually from the moment he bought the club from Shepherd and Sir John Hall, and slapped a £100 million asking price on the Magpies as they languished in the Championship last season. But since the club returned to the Premier League, there has been little to no takeover talk.

A close friend of Shepherd's confirmed to ESPNsoccernet: "I know Freddy is giving very serious consideration to making an offer and returning to St James' Park."

Shepherd, who is currently on Tyneside, is not denying that he is leading a takeover of his beloved Newcastle United and would only say: "I am not prepared to comment on this."

And ESPNsoccernet has established through City sources, having just broken the story of the Liverpool takeover, that the foundations for a bid to buy Newcastle have already been put in place.

Shepherd, who endured his fair share of controversy during his time as chairman at St James' Park, might not have been the most popular owner in the past, but the fans would welcome the exit of Ashley, given the club's recent plight.

The confusion as to why Chris Hughton has not been offered a new contract might be related to the potential sale of Newcastle and ESPNsoccernet understands the former full-back, who guided Newcastle back to the top flight, would be given a chance should Shepherd regain control of Newcastle.

http://soccernet.espn.go.com/news/story?id=838065&sec=england&cc=5739
« Siste redigering: 01. Nov. 2010, 17:32 av Daniel »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle for salg?
« Svar #1 på: 01. Nov. 2010, 16:32 »
For guds skyld ikke. Fat Fred var sterkt delaktig i den situasjonen klubben havnet i.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 01. Nov. 2010, 16:34 »
Dette sjokkerer meg ikke overhodet - vi prater tross alt om Newcastle United.
Vil jeg dette? N - E - I !
Tar gjerne i mot nye eiere med større ressurser og vilje til å satse på laget - men jeg ser ikke Fat Fred tilbake i bresjen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

morgan303

• Midtbaneanker
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
« Svar #3 på: 01. Nov. 2010, 16:34 »
nja skeptisk ja...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 01. Nov. 2010, 16:45 »
Det som bekymrer meg er at det er et par klare indikasjoner på at dette faktisk kan stemme. Hughtons kontrakt går ut, og det at han enda ikke har fått den fornya har allerede skapt mye unødvendige spekulasjoner. Det faktum at Hughton selv ikke enda har krevd en ny kontrakt er en annen interessant ting - det ville vært naturlig å tro at han ville gjort det, hadde han ikke fått beskjed om at der kanskje er nye eiere på vei inn.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 01. Nov. 2010, 16:52 »
Du tror ikke at Hughton også har et greit speidernettverk, som er en av de bedre tingene Ashley har innført i Newcastle? Å tro at en manager på egen hånd identifiserer spillerne er nok litt blåøyd.
Jeg er ikke så redd for at Hughton skal sitte veldig mye mer utrygt dersom Sheperd kommer inn. Ser helt klart både plusser og minuser med dette - men håper at Sheperd tar lærdom av viktigheten av økonomisk ansvarlighet. Samtidig hadde det vært greit å fått sletta gjelda og fått midler tilgjengelig til å styrke laget - på Hughtons premisser.
Jeg griner ikke dersom Ashley selger - men Fat Fred er på ingen måte noen drømmemann, han.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 01. Nov. 2010, 17:04 »
Men det er jo ikke gitt at Shearer skulle bli ansatt om Sheperd overtar. Ifølge ESPN vil jo Sheperd gi Hughton tillit.
Det jeg tror er nok at Ashley og co på tross av at de ikke offentlig har hatt klubben for salg, likevel venter på bud de mener er tilstrekkelige. Og nå har etterhvert også etterdønningene etter finanskrisa lagt seg, og investeringsvilligheten er større. Dermed har potensielle kjøpere også kanskje samlet nok midler til å kunne fronte et seriøst oppkjøpsbud. Sheperd var hyppig diskutert sist gang denne sagaen pågikk - så sånn sett er ikke dette noe sjokk for min del. Det er bedre å ha eiere som faktisk vil være i klubben og som ønsker investere i den.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #7 på: 01. Nov. 2010, 17:09 »
Sheperd inn? Ikke faen. Det godtar jeg faktisk ikke!

Det som bekymrer meg er at det er et par klare indikasjoner på at dette faktisk kan stemme. Hughtons kontrakt går ut, og det at han enda ikke har fått den fornya har allerede skapt mye unødvendige spekulasjoner.

Hørt rykter om at Hughton har fått tilbud om ny kontrakt, men at den ikke var spesielt bedre enn den han har nå.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #8 på: 01. Nov. 2010, 17:14 »
Huff, huff, huff. Er såå jævla typisk at denne kommer nå. Endelig tegn til stabilitet i klubben.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #9 på: 01. Nov. 2010, 17:26 »
Hughton er blant de dårligst betalte trenerne i Premier League, både Allardyce og Keagan fikk høyere lønn.
Hughton skal vistnok ha avslått en kontraktsforlengelse.

http://www.nufcblog.com/2010/11/01/hughton-holding-out-for-better-contract-offer-from-newcastle/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+nufcblog+(The+Newcastle+United+Blog)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01. Nov. 2010, 17:31 »
Shepherd har vært ute og sagt at han ikke er interessert i å kjøpe tilbake klubben. I tillegg har folk fra klubben bekreftet at klubben ikke er til salgs.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 01. Nov. 2010, 17:43 »
Shepherd har vært ute og sagt at han ikke er interessert i å kjøpe tilbake klubben. I tillegg har folk fra klubben bekreftet at klubben ikke er til salgs.

Ah, fy fan. Takk for dei orda, Daniel. Rista berre meir og meir på hovudet etterkvart som eg las den første linken.
Kan ikkje berre CH få seg ein kontrakt og me fortset slik ståa er no. Får inn att ein meir stabil heimeform sjølvsagt og så har eg trua på at me er på rett veg. Eg vil påstå at det er lenge sida me har hatt eit so bra samhold i laget og trenarteamet. Og me har vist fleire gonger at me held eit veldig høgt nivå på vårt beste. Så må CH få tid på å byggja vidare på dette.

Eg legg inn denne linken her, for det viser kva miljø me har i og rundt klubben no. Ben Arfa spelte vel 4 kampar, og han kan knapt venta på å komma tilbake for oss:
http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_6480832,00.html
« Siste redigering: 01. Nov. 2010, 17:54 av lgrinde »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle for salg? Nope!
« Svar #12 på: 01. Nov. 2010, 17:51 »
Overraska over at ESPN, som jeg anser som relativt seriøse, kommer med en slik tøvhistorie!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 01. Nov. 2010, 17:54 »
Årsaken til at Chris ikke har fått ny kontrakt ennå, er nok pga av at sesongen er såpass ung. Det aller verste scenarioet er jo at klubben gjør det skamdårlig fremover og er på nedrykksplass rundt juletider. Hvis MA da ser det som nødvendig å gi CH fyken, må han sannsynligvis ut med et brukbart beløp for å løse ham ut hvis CH hadde signert en kontrakt i dag. Dette slipper han hvis CHs kontrakt går ut til sommeren. Kan på en måte forstå MA, samtidig hadde det vært katastrofe om klubben fortsetter i samme kanontrend, men at CH finner seg en ny klubb etter sesongen.

Bank i bordet på at ingenting av det ovenfor skjer...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 01. Nov. 2010, 17:56 »
Det er da det samme som å si at vi ikke har full tillit til manageren vår, og det gir samtidig grobunn for spekulasjoner vi ikke trenger, samt usikkerhet. Jeg ser dermed ikke at det er noen god grunn. Hughton har bevist seg såpass over godt over en hel sesong nå, at jeg ser virkelig ikke noen grunn til at vi skal ha han på prøvetid fortsatt.