20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal 27. oktober kl.20.45 (CARLING CUP 4.runde)  (Lest 33261 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kris

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal 27. oktober kl.20.45 (CARLING CUP 4.runde)
« Svar #195 på: 28. Okt. 2010, 10:08 »
Er det noen som er hipp på å treffes på pub i bergen for å se STOR kampen i helgen ?  ;D

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #196 på: 28. Okt. 2010, 10:23 »
Arsenal stilte med et mye sterkere lag fra start, så det får være greit at vi ble slått ut, selv om dommeren var horribel. Artig at Vuckic og Ranger imponerer, men jeg lurer på hvor det ble av Ferguson? Taylor var forøvrig horribel, mens Perch matcher Walcott bra :S

Hva skjer med at barton mister hodet på slutten? Totalt unødvendig av han som har strevet så hardt for å bli kitt sitt dårlige rykte!

HVER gang Joey Barton bommer på en takling så får folk opp øya og begynner å kritesere han. Hadde det vært en hvem som helst annen spiller, hadde ikke folk brydd seg. Tempoet er høyt og sånt skjer av og til iløpet av en fotballkamp.
VELDIG enig!
Joey har blitt en pusekatt, men han må få lov til å bomme på en takling innimellom!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 28. Okt. 2010, 12:19 »
Jeg mener Harper generelt er alt for treig. Han kommer seg for sakte nede og er mindre flink til å gjøre seg stor. Godt eksempel er 1. målet til Berbatov i åpningskampen. Krul er rask og fliinkere på den biten synes jeg. Men det blir  spekulasjon som du nevner. Dog har det jo vist seg at jeg ofte har rett ;)

Hehe. Eg synst Harper i toppform er ein veldig god PL-keeper, men sjølvsagt dreg han på åra. Men det er jo sjølvsagt bra med konkurranse om plassen.
Ja, du har sikkert ofta rett men til og me du må innrømma at Løven er svak om dagen ;) Og ja, eg veit kva type spelar han er, og at han må få stikkarar :P

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #198 på: 28. Okt. 2010, 13:09 »
Jeg mener Harper generelt er alt for treig. Han kommer seg for sakte nede og er mindre flink til å gjøre seg stor. Godt eksempel er 1. målet til Berbatov i åpningskampen. Krul er rask og fliinkere på den biten synes jeg. Men det blir  spekulasjon som du nevner. Dog har det jo vist seg at jeg ofte har rett ;)

Hehe. Eg synst Harper i toppform er ein veldig god PL-keeper, men sjølvsagt dreg han på åra. Men det er jo sjølvsagt bra med konkurranse om plassen.
Ja, du har sikkert ofta rett men til og me du må innrømma at Løven er svak om dagen ;) Og ja, eg veit kva type spelar han er, og at han må få stikkarar :P

Det er han dessverre ikke. Krul har hatt en god måned for Newcastle nå, og bør fortsette forutsatt at han fortsetter den fine formen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #199 på: 28. Okt. 2010, 14:19 »
Arsenal stilte med et mye sterkere lag fra start, så det får være greit at vi ble slått ut, selv om dommeren var horribel. Artig at Vuckic og Ranger imponerer, men jeg lurer på hvor det ble av Ferguson? Taylor var forøvrig horribel, mens Perch matcher Walcott bra :S

Hva skjer med at barton mister hodet på slutten? Totalt unødvendig av han som har strevet så hardt for å bli kitt sitt dårlige rykte!

HVER gang Joey Barton bommer på en takling så får folk opp øya og begynner å kritesere han. Hadde det vært en hvem som helst annen spiller, hadde ikke folk brydd seg. Tempoet er høyt og sånt skjer av og til iløpet av en fotballkamp.
VELDIG enig!
Joey har blitt en pusekatt, men han må få lov til å bomme på en takling innimellom!
La meg først avklare at jeg synes Barton er en meget god spiller, og at han har min fulle respekt for sin forbilledlige oppførsel så langt i sesongen, spesielt i kampen mot Wolves. Derfor synes jeg det er trist at han plutselig synker så lavt som han gjorde i går.

At jeg roper ulv bare fordi det er Barton stemmer ikke. Jeg har faktisk forsvart han fullt ut under en rekke diskusjoner med andre PL-fans denne sesongen. For meg så spiller det ingen rolle om det hadde vært Zidane eller Sol Campbell, så stygg oppførsel fører til at en spiller mister respekt. Det er ikke slik at vi må forsvare Barton sine handlinger bare fordi han er NUFC-spiller.

Her er forøvrig klipp fra et par situasjoner som tilsammen kvalifiserer til rødt: http://www.101greatgoals.com/videodisplay/joey-barton-takes-out-craig-eastmond-7350782/
(sett på mute!)
Gan canny doon Toon!

Simmio

• Gjest

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 28. Okt. 2010, 17:21 »

Det er han dessverre ikke. Krul har hatt en god måned for Newcastle nå, og bør fortsette forutsatt at han fortsetter den fine formen.

Då er me ueinige om den saki. Men nok om det. Ja, Krul har vore god han, men heller ingen "levande-veg" kampar endå. Det kjem nok.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #203 på: 28. Okt. 2010, 18:15 »
En levende vegg har vel Harper aldri vært heller på sine 15-20 år som keeper! :P

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 28. Okt. 2010, 19:33 »
En levende vegg har vel Harper aldri vært heller på sine 15-20 år som keeper! :P

No har eg vel ikkje sagt noko om Harper har vore ein levande vegg eller ein betongvegg...
Krul får so mykje skryt, at eg forventar litt slikt framøve. Han må vera mathvinnar han og.
« Siste redigering: 28. Okt. 2010, 19:37 av lgrinde »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 28. Okt. 2010, 19:43 »
Like viktig som å være matchvinner er å avverge sjanser til motstanderen, og det gjør en keeper ved å hele tiden være våken i feltarbeidet og plukke ned innlegg etc. Harper går omtrent aldri ut å henter ned innlegg, mens Krul har vist at han tør å komme ut. Mot West Ham avverget Krul tre-fire potensielle store sjanser når man vet hvilke fyrtårn West Ham hadde der fremme. Det er gull verdt å ha en keeper som tør å komme ut i feltet. Kanonredningene har vi sett litt av, men Newcastleforsvaret har vært flinke til å hindre motstanderen sjanser hele denne sesongen.

Harper er dessverre en umoderne keeper, dårlig i feltet og håpløs med beina. Sikker og solid på streken, men aldri noe ekstraordinært. Skal ærlig innrømme at jeg hadde vært sikrere på hva vi får med Harper i en storkamp som mot Sunderland på Søndag, men har troen på Krul og han vil uansett få sin karrieres største erfaring nå i helgen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 29. Okt. 2010, 20:40 »
Det er ikke bare å bestille matchvinnerredninger, selv om vi vet at han er i stand til det.
Alt kommer an på hvor mange sjanser motstanderen får, hvilke sjanser de kommer til, og om keeper faktisk har mulighet til å redde.

Enkelte ganger er det et sant helvete å være keeper, uansett hvor god man er.
Noen ganger må du ha en god porsjon flaks, men den flaksen har ikke alltid vært på vår side.

Som kø1 skriver er du jo like mye matchvinner om du avverger sjanser FØR de blir store, som om du gjør de utrolige TV-redningene. Det viktigste en keeper gjør er å hindre motstanderen i å score mål. Om han gjør dette "usynlig" eller med TV-redninger er ett fett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 29. Okt. 2010, 21:10 »
Jeg er enig med deg Joakim, men jeg synes ikke Krul er typen som avverger de store sjangsene før de kommer heller. Jeg har merket meg at mange synes Krul er flink i felt arbeidet. det er der jeg synes han er dårligst. Spesiellt når det kommer til forståelsen imellom midtforsvaret vårt og Krul. I de siste kampene har Krul vært veldig sen med å komme ut ifra streken for å hente ballen når forsvaret har skjermet ballen tilbake til han. Han har gjort det mer spennende en hva man egentlig ønsker.

Ikke missforstå meg. Jeg er glad Krul får sjangsen og jeg er åpen for at han kommer til å gjøre masse feil, men jeg har bare lyst å tenke fy faen for en redning! sånn som jeg gjorde fra Arsenal keeperen 2 ganger i forrige kamp.

Krul er en bra keeper på distanse skudd. er aldri nervøs når noen skyter ifra utenfor 16meteren, men når de kommer innenfor boksen og får avsluttet. da er jeg ikke tøff.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 29. Okt. 2010, 21:55 »
Krul har klart seg greit synes eg, men har stort forbedringspotensial, av og til synes eg han er i overkant "vill" i feltarbeidet, men det kjem seg med fleire kampar bak seg. Uansett bør han for min del heve nivået skal han beholde plassen når Harper er tilbake. Føler Harper er en trygg keeper og ha som virkar å ha god kommunikasjon med forsvaret, synes også han er bra med beina om en ser vekk i fra utspel. Dessuten slapp vi inn langt færre mål med Harper i buret, så per no er han mitt førstevalg sidan vi ikkje har råd til å gamble mtp å beholde plassen.

Uansett er eg også glad Krul får sjansen, og håpar han hevar nivået slik at han fortjener keeper-plassen når Harper er tilbake.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 30. Okt. 2010, 08:25 »
Er uenig Erlend. Alle skudd som bør taes har Krul tatt. Castle har vært maksimalt uheldige i den forstand at de har hatt god utnyttelse. Men ingen av målene (bortsett fra det ene mot Arse) kunne Krul har gjort noe med.  Mot Wigan fikk Zogbia lykketreff ene gangen (den forandret også retning) og den headinga av samme mann var også klasse. Målene mot WH og Blackpool også. Jeg tror Castle er det laget som har fått flest mål i mot i forhold til antall skudd på mål. Så man blir selvsagt litt irritert når motstanderen får mål på sitt første skudd innenfor 16m. Men så lenge skuddet/spillet er godt, kan statistikken i så måte lyve fordi alle keepere ville vært sjanseløs i tilsvarende tilfeller.