20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Arsenal 27. oktober kl.20.45 (CARLING CUP 4.runde)  (Lest 33216 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Arsenal 27. oktober kl.20.45 (CARLING CUP 4.runde)
« Svar #180 på: 27. Okt. 2010, 23:20 »
Synes Ranger får alt for mye skryt. Fyren har riktignok potensiale, han er forholdsvis rask og sterk, men mangler spillforståelse, og balanse i den grad at han bør klare å holde seg oppreist i langt flere situasjoner. Han er dessuten langt fra noen konge i lufta. Høyden hans gjør at han vinner en del dueller, men han er for dårlig til å styre hodestøtene sine.
Er dessverre skeptisk til om han kommer til å bli noe mer enn det Ameobi er i dag. Og Ameobi var jo også et stort talent en gang i tiden.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 27. Okt. 2010, 23:24 »
Tenk at folk begynner å avskrive spillere når de er 19 år... Jeg gir faan i meg opp. Ranger har vist et stort potensiale hver gang han har fått sjansen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #182 på: 27. Okt. 2010, 23:25 »
Mulig det - men han har alle fysiske forutsetninger til å bli en særs god spiller spør du meg. Spillforståelsen får han hovedsaklig gjennom matching på høyt nivå. For meg er det bedre at vi benytter ham enn en Løvenkrands som er så blek som han har vært samtlige minutter han har spilt denne sesongen. Uten nærmere sammenligning var ikke C.Ronaldo spesielt fotballsmart eller en spiller med ekstremt sluttprodukt i starten av sin ManU-karriere. At Ameobi ikke har blomstret slik han hadde potensialet til var at vi hadde såpass gode spisser at han ikke hadde sjanse til å spille nok - i tillegg til at han har slitt mye med skader. Nå mener jeg at Ranger er såpass lovende at jeg heller ser han fremfor en Løvenkrands som jeg betviler meget sterkt at har veldig mye å gjøre i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

JFK

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #183 på: 27. Okt. 2010, 23:33 »
Eg mener vi bare må glemme denne kampen å fokusere på helgen! Arsenal skal og var et mye bedre lag enn oss. Tar de på utebane 7 nov vi  ;D
Sir Bobby Robson

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #184 på: 27. Okt. 2010, 23:37 »
Tenk at folk begynner å avskrive spillere når de er 19 år... Jeg gir faan i meg opp. Ranger har vist et stort potensiale hver gang han har fått sjansen.

Jeg vet ikke hvor jeg skrev at jeg avskrev ham. Men nok om det. Jeg mener bare at fyren får for mye skryt, nitten år eller ikke. Av det jeg har sett har han et visst potensiale, men ikke nok til at jeg tror han blir en klassespiss, dessverre. Men han har selvsagt flere år på seg til å bevise at jeg tar feil. Og det håper jeg selvsagt at han gjør.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 27. Okt. 2010, 23:42 »
Ranger har vist like mye som Carroll gjorde når han var 19 år.
Hadde vært gøy å sett Ranger helt på topp. I dag tror jeg det var meningen at han skulle spille Løven gjennom, og gå i den første hodeduellen.

Hadde han spilt med Carroll, ville Carroll vunnet mye flere dueller, og Ranger kunne enten gått i bakrom, eller hold på ballen selv. I tillegg fikk han ikke mye mat fra Guthrie og Smith, ei heller Vuckic og Routledge. Jeg har stor tro på Ranger.
Jeg tror faktisk han hadde enormt dårlige sko i dag. Har vi sett ham skli og falle så mye før? I fjor tenker jeg på.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #186 på: 27. Okt. 2010, 23:45 »
Hadde Ranger hatt et lite snev av fotballforståelse, teknikk, kroppsbeherskelse og skruknotter hadde han allerede vert meir enn god nok for a-laget. Sånn som det er no blir det alt for masse nesten, og for lite sluttprodukt.

Krul 5. grei kamp sett bort fra 1.målet

Raylor 4. Dårlig kamp. Elendig defensivt. Gode dødballer
Perch 6. Grei i duellspillet og spiller enkelt
Williamson 6. Samme som Perch
Kadar 3. Elendig kamp på backen. Blir eigd av Wallcott, og bidrar null fremover
Routledge 6. Prøver, og får for det. Viser tendenser, men aldri noe sluttprodukt
Smith 6. Lite innvolvert, men jobber som alltid bra og gir alt. Kanonskudd i 1.omgang
Vuckic 7. I lag med Ranger den beste av starterene i dag. Bra i duellene og slepen teknisk. Nesten en fantastisk ball til Carroll i 2.omgang
Guthrie 5. Ikkje i form. Prøver å sette i gang, men mister ballen for masse. Skyld i en av Arsenals siste mål
Løven 3. Var han på banen?
Ranger 7. Jobber som en helt, og skaper problemer for Arsenal. Burde scoret

Alle innbytterne er av en annen klasse enn dei som starta i dag. Ser tydlig at vi ikkje har bredden til å konkurrere mot Arsenal med dei nest beste

Nær sagt eit perfekt innlegg. Enig i det aller aller aller meste.

--
Synest vi gjer ein habil innsats. Vi har overraskande mange avslutningar og står på heilt frå start til slutt. At vi taper er fortent, vi møter alt i alt eit betre lag, men vil gi honnør til dei aller fleste i dag.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #187 på: 28. Okt. 2010, 00:02 »
Arsenal stilte med et mye sterkere lag fra start, så det får være greit at vi ble slått ut, selv om dommeren var horribel. Artig at Vuckic og Ranger imponerer, men jeg lurer på hvor det ble av Ferguson? Taylor var forøvrig horribel, mens Perch matcher Walcott bra :S

Hva skjer med at barton mister hodet på slutten? Totalt unødvendig av han som har strevet så hardt for å bli kitt sitt dårlige rykte!
Gan canny doon Toon!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 28. Okt. 2010, 00:05 »
Arsenal stilte med et mye sterkere lag fra start, så det får være greit at vi ble slått ut, selv om dommeren var horribel. Artig at Vuckic og Ranger imponerer, men jeg lurer på hvor det ble av Ferguson? Taylor var forøvrig horribel, mens Perch matcher Walcott bra :S

Hva skjer med at barton mister hodet på slutten? Totalt unødvendig av han som har strevet så hardt for å bli kitt sitt dårlige rykte!

HVER gang Joey Barton bommer på en takling så får folk opp øya og begynner å kritesere han. Hadde det vært en hvem som helst annen spiller, hadde ikke folk brydd seg. Tempoet er høyt og sånt skjer av og til iløpet av en fotballkamp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #189 på: 28. Okt. 2010, 00:10 »
Wat? Det var minst to situasjoner han går inn for å gi motstanderen en skikkelig lårhøne, den ene gangen var ballen langt unna. Slikt spill har jeg ikke sett av han før i sesongen, og han spiller i tillegg med friske bein mot folk som allerede har løpt seg slitne i 90 minutter.
Gan canny doon Toon!

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #190 på: 28. Okt. 2010, 00:30 »
Løven er en smart spiller, og vi har ingen som klarer å tre ballen gjennom! Løven beveger seg smart og går på mange smarte løp, men ballen kommer enter for seint, eller aldri.. Og det er synd.
Sier ikke at Løven var god idag, tvert imot.. Men synes vi spiller alt for ensformig!

Uansett, så spiller vi ikke spesielt bra idag og Arsenal vinner fortjent.. Noen lyspunkt var det dog :) 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 28. Okt. 2010, 01:23 »
Løven er en smart spiller, og vi har ingen som klarer å tre ballen gjennom! Løven beveger seg smart og går på mange smarte løp, men ballen kommer enter for seint, eller aldri.. Og det er synd.
Sier ikke at Løven var god idag, tvert imot.. Men synes vi spiller alt for ensformig!

Det har du delvis rett i, men utover det evner ikke Løven involvere seg veldig i banespillet. Slik han har fremstått sålangt denne sesongen formmessig, helt usynlig i kamper og med det ganske negative kroppsspråket sitt, minner han meg litt om Owen anno vinter/vår 2009.
I tillegg er Løven en begrenset fotballspiller som har sett sine beste år. En relativt god avslutter, som er flink til å lukte på offsidegrensa. Men han er ikke like kjapp som i sine velmaktsdager - og jeg anser han som en okei backupspiller i PL.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 28. Okt. 2010, 07:56 »
Ranger imponerte meg med innstatsen i går. Fysisk sterk, men viser at han er begresnet teknisk. Skjønner lite av det Erlend sier om Krul: Mannen gjorde en meget god benparade i går, som Harper sannsynligvis ikke ville ha klart. Problemet i de 2 siste PL-kampene har vært at hvert skudd på mål har gått inn. Alle de målene var jo pga godt spill og kanonskudd. Lite Krul kunne ha gjort med dem. Routledge var brukbar i de første 20min, men gjør ting aaalt for vanskelig. Både han og Jonas skal druble 2-3 spillere hver gang når det står åpenbart bedre plasserte spillere ledige. Smith takla, men alle så jo hvor begrenset han er ifht Tioute. Guthrie var direkte svak, gikk alt for sakte med ham. Arse eide midtbanen. Williamson (bortsett fra den horrible pasninga i 1.) klarte seg utmerket. Perch spilte også godt. Målene til Arse hvor Walcott slapp gjennom kom pga pur flaks. Ballen var ikke ment ut dit noen av gangene. Løven var usynlig, men som allerede nevnt, han trenger stikkpasninger for å spille godt. Noe han overhodet ikke fikk. Vukic virker som et stort talent, og gjorde mye godt. Tror han absolutt vil gjøre det best sentralt i banen.

Men jeg driter egentlig i denne kampen. God trening for ungdommen. Det er seier mot Sland som betyr noe. En 4-0 seier over Arse i ligacupen hadde betydd ingenting for meg om vi deretter tapte mot Sland

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #193 på: 28. Okt. 2010, 08:08 »
Ranger imponerte meg med innstatsen i går. Fysisk sterk, men viser at han er begresnet teknisk. Skjønner lite av det Erlend sier om Krul: Mannen gjorde en meget god benparade i går, som Harper sannsynligvis ikke ville ha klart. Problemet i de 2 siste PL-kampene har vært at hvert skudd på mål har gått inn. Alle de målene var jo pga godt spill og kanonskudd. Lite Krul kunne ha gjort med dem. Routledge var brukbar i de første 20min, men gjør ting aaalt for vanskelig. Både han og Jonas skal druble 2-3 spillere hver gang når det står åpenbart bedre plasserte spillere ledige. Smith takla, men alle så jo hvor begrenset han er ifht Tioute. Guthrie var direkte svak, gikk alt for sakte med ham. Arse eide midtbanen. Williamson (bortsett fra den horrible pasninga i 1.) klarte seg utmerket. Perch spilte også godt. Målene til Arse hvor Walcott slapp gjennom kom pga pur flaks. Ballen var ikke ment ut dit noen av gangene. Løven var usynlig, men som allerede nevnt, han trenger stikkpasninger for å spille godt. Noe han overhodet ikke fikk. Vukic virker som et stort talent, og gjorde mye godt. Tror han absolutt vil gjøre det best sentralt i banen.

Men jeg driter egentlig i denne kampen. God trening for ungdommen. Det er seier mot Sland som betyr noe. En 4-0 seier over Arse i ligacupen hadde betydd ingenting for meg om vi deretter tapte mot Sland

Tykkje det er litt morosamt når du spekulerar i kva redningar Harper ville og ikkje ville teke, for å forsvara Krul :) Det verte litt feil spør du meg. Harper er skada, og får uansett ikkje motbevist deg. Men eg er einig i at det meste går inn på oss og at Krul ikkje har gjort store feil, bortsett frå den i går. Og at det mest sannsynleg ikkje utgjer stor forskjell om det er Harper eller Krul som står.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 28. Okt. 2010, 08:15 »
Jeg mener Harper generelt er alt for treig. Han kommer seg for sakte nede og er mindre flink til å gjøre seg stor. Godt eksempel er 1. målet til Berbatov i åpningskampen. Krul er rask og fliinkere på den biten synes jeg. Men det blir  spekulasjon som du nevner. Dog har det jo vist seg at jeg ofte har rett ;)