20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 449916 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #3060 på: 01. Feb. 2011, 16:53 »
Tror de fleste fotballspillere ville dratt.

Jeg syntes også det virker som klubben hele tiden har vært åpent for salg skulle et slikt bud komme inn. Det har vært rykter og som Shepard sa; hadde vi være helt klare på at han ikke skulle dra når interessen kom hadde historien vært en annen. I tillegg vil jeg nevne at alle våre siste stor overganger i PL under Ashley så har det virket uttad som spillerne selv vil gå (Milner, N'Zogbia, Given, Faye og nå til dels Carroll). Forskjellige saker i de fleste tilfeller tilfeller dog.

Nå skal ikke jeg renvaske Carroll for all skyld for fotballspillere er stort sett veldig egoistiske og at han ønsket en bedre kontrakt er nok en del av historien. Agenter som selv tjener svært gode penger på en så stor overgang, men samtidig skal hjelpe spilleren med råd spilte nok også en rolle.

Når det er sagt hadde jeg ikke tro på at Liverpool skulle bla opp £35+ for han, og økonomisk kan det forsvares. Det er absurd mye penger for en spiller som har prestert i en halv sesong i PL. Over £1m per mål han har socret for oss. Selvfølgelig har han stort potensial, men han har også noen problemer utenfor banen og er skadet.

Nå har ikke jeg aldri snakket om noe billverksted heller som det påstås.

Tror og de fleste ville dratt, men tror også at mange hadde gjort det mer grasiøst. Dette er mer El Hadji Diouf-nivå enn hva jeg hadde forventet av den joviale glagutten.

Tror vi alle innerst inne har visst at dette ville skje, en overgang på Carroll har ligget i kortene uavhengig av signal fra klubben. Nok penger og han måtte gå til en annen klubb både på grunn av den økonomiske siden samt Carroll sine ambisjoner og utvikling. Vi er nok et stykke unna å holde høyt nok nivå til å delta på flere fronter som Europa. Dette er jo gjenspeilet i den nervøsitet vi, eller iallefall jeg har følt i hele januar, og forsåvidt i hele høst når han tidvis herjet med andre forsvar. Han ble for god for fort rett og slett. :) Budene måtte komme, men håpet mitt var at ingen var villige til å gå ut med så mye som måtte til. Men Liverpool er åpenbart desperate og har nå brukt over en halv milliard uten å styrke der de mest trengte det. Hvor er vingene deres? Defensivt er de fortsatt en katastrofe.

Overgangen er monstrøs sett med økonomiske øyne og vi skal være glade for det. Feilen er tidspunktet og at vi ikke hadde noen plan B. Vi sitter liksom med lottokupongen i hånda, men får ikke levert den inn før banken åpner og i mellomtiden er vi nervøse.

Er nok litt av alt, penger, agenter, styret, Carroll, uflaks, Torres, Liverpool, ambisjoner, grådighet osv. Det meste som kommer fra alle hold er nok for halvsannheter å regne. Den mest ærlige mannen i går/dag er nok Torres, men så er jo det så til de grader brutalt at man kan spørre seg om det ikke hadde vært bedre med en halvsannhet der og. :)

Bilverkstedet var det vel en annen som kom trekkende med.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3061 på: 01. Feb. 2011, 16:55 »
Poenget er at Carroll har en 5-årskontrakt, og er på den måten rettslig sikret jobb i klubben i 5 år. Om et bord med herrer ønsker, og nærmest presser ham ut, burde han ikke gi etter. Et helt lag, en manager, et trenerteam, en hel by samt en internasjonal fanskare støtter deg. Ikke kom å si at han hadde noen god grunn til å føle seg uønsket!!! Hadde han nektet å snakke med Liverpool hadde han allerede vært på god vei til Shearers heltenivå, moralsk sett.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #3062 på: 01. Feb. 2011, 17:20 »
Welcome to Liverpool Football Club, how does it feel to be here?

It's just a great feeling. Liverpool is a massive club and it's nice to be wanted by a club like this, never mind turning up and being here with everyone around.

How did you feel when you first heard of Liverpool's interest?

I was a bit surprised and didn't really know what was going on at the time. When I knew it was real and that there was a chance for me to come here I knew it was a great opportunity and I had to take it.

Everything has happened so quickly - has it sunk in yet?

A little bit! Everyone I grew up with is still in Newcastle but as soon as things settle down a bit I'm sure it'll be better.

How did it feel this morning to wake up as Liverpool's new No.9?

It's a great feeling. The No.9 is a big number and the one I wanted. To get it at Liverpool is a great feeling.

It is an iconic shirt at Liverpool with the likes of Rush, Fowler and Torres having worn it - how proud are you to now be following in their footsteps?

That's what I'm hoping for. I want to go out there and play the football that has brought me here. I want to score goals, set up goals and carry on playing football

How much are you looking forward to working with Kenny Dalglish?

That's really exciting. He's a great man, a great manager and I'm looking forward to getting started. He has told me to settle myself in, get fit and get ready to start playing.
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3063 på: 01. Feb. 2011, 17:20 »
Frå linken trondie la ut:

?Myself, Mike Ashley and Derek Llambias were having a discussion when Andy Carroll poked his head around the door and said he wanted to see me.

?I had the conversation with Andy.

?He said he wanted a new contract now that would make him the highest paid player at the club.

?This from a guy who had signed a new deal just a few months ago.

?I asked him what he wanted but he didn?t reply.?

Read More http://www.chroniclelive.co.uk/newcastle-united/nufc-news/2011/02/01/boss-picks-up-pieces-and-eyes-carlton-cole-72703-28092672/#sitelife-commentsWidget-bottom#ixzz1Ciu2X14F

Det vil i realiteten si 80 000 i uka..Colo tjener vel ca den summen.  Det er uansett for mye. Carroll har vel fått noen dårlige råd fra sin egen leir.  Hvis spilleren og castle hadde håndtert dette ute forstyrrelser fra alle kanter tror jeg faktisk Carroll fortsatt ville vært i klubben.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3065 på: 01. Feb. 2011, 18:51 »
Heller gi han £80.000 i uka enn å selge..

http://www.talksport.co.uk/magazine/features/2011-02-01/introducing-liverpools-new-deadly-duo

Helt feil. Han må rette seg inn etter lønnstaket han også. Det er nettopp det at han forlanger å bli den best betalte i klubben som får meg til å tenke på at det er agenten han her har hørt på.  Nå tjener Carroll 80 i Pool, over 5,5 år. Det er ufattelig mye for en spiss nesten uten PL-erfaring og lite å vise til bortsett fra et å være et enormt talent. Men når man tjener så mye så kan det faktisk skje at motivasjonen forsvinner og at man blir litt for glad i det gode liv (alkohol, penger og damer) enn å spille fotball.  Mannen kan bli den nye Gazza for alt vi vet

Det ville vært en økonomisk katastrofe om vi hadde hatt Carroll på  80 000 i uka og han ikke leverte varene neste sesong, men skapte heller utenomspotslige overskrifter. Det ville ha medførte at vi kanskje måtte ha solgt andre nøkkelspillere som Enrique og Tiote for å finansiere Carrolls lønnskostnader.  Dette synes jeg er et viktig poeng.

Forøvrig kan salget av Carroll forhindre at vi behøver å selge andre spillere. Nå har vi råd til å takke nei. Dessuten kunne mye ha skjedd i de neste månedene fremover med Carroll i klubben. Kontraktsforhandlingene kunne ha gått i stampe, noe de ville ha gjort hvis han virkelig krevde så mye. Vi kunne ha blitt tvunget til å selge ham nå i sommer også, men da ville vi ikke fått så mye for ham tror jeg.
« Siste redigering: 01. Feb. 2011, 18:54 av InspectorC »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3066 på: 01. Feb. 2011, 20:24 »
Om Carroll dro fordi vi ikke ville gi han like høy eller høyere lønn enn i Liverpool, så er det helt greit at han dro. Da blir han ikke savnet. Da er han bare en grådig fis.
Selv om jeg kan forstå at han ønsker en lønnskompensasjon i forhold til det han kan få hos en annen klubb, noe han sannsynligvis må ha blitt forespeilet av sin agent rundt samme tid som klubben vurderte Liverpools bud, så må han likevel forstå at vi bare til en viss grad kan imøtegå det ønsket. Jeg er (nesten) sikker på at Pardew kunne gått til Ashley om et par uker og bedt om at Andy fikk en liten lønnsøkning, som et slags plaster på såret, hvis det hadde vært rimelig.

Men selv om Andy ønsket å gå, og vi i bunn og grunn ikke hadde veldig mye annet valg enn å akseptere, så synes jeg likevel vi kunne holdt igjen papirene, i påvente av en brukbar kriseløsning.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3067 på: 01. Feb. 2011, 20:32 »
er det ikke deilig å tenke på at vi fikk 320 mill for en skadet carroll?
Han er mange uker unna å være skadefri, og så var det match fitnessen?
Tror vi maks hadde fått 4-5 kamper til ut av han denne sesongen, og på hvilken prosent av toppform?
Han får ihvertfall ikke gjort noe for liverpool den neste måneden :)
If it has tits or wheels, count on problems!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3068 på: 01. Feb. 2011, 20:38 »
4-5 kamper? Nåja, tror nok ganske sikkert han ville vært tilbake LENGE før påske, for å si det sånn. Og han har ikke akkurat vært så veldig injury prone at det gjør noe. Vi hadde sikkert fått presset ut av han 4-5 mål, og til det ville han vel trengt 8-10 kamper.
Men det er selvfølgelig alltid greit å få godt betalt for spillere som er skadet.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3069 på: 01. Feb. 2011, 20:38 »
er det ikke deilig å tenke på at vi fikk 320 mill for en skadet carroll?
Han er mange uker unna å være skadefri, og så var det match fitnessen?
Tror vi maks hadde fått 4-5 kamper til ut av han denne sesongen, og på hvilken prosent av toppform?
Han får ihvertfall ikke gjort noe for liverpool den neste måneden :)

Ikkesant. Vi måtte uansett klare oss lenge uten han, og nå er Benny også på vei tilbake. Tenk på hva vi kan få gjort med de pengene hvis Carr igjen leverer godt arbeid.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3070 på: 01. Feb. 2011, 20:42 »
Vel, jeg har ikke den overdrevne troen på en spiller som har vist at han har langt igjen til Carrolls nivå, og at han har STORE holdningsproblemer. I tillegg har han vært svært lite benyttet av Pardew. Selv i Carrolls skadeperiode. Så jeg er ikke videre imponert.

Ville faktisk heller hatt Carlton Cole da.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #3071 på: 01. Feb. 2011, 20:43 »
Påsken er jo i mai i år da Joakim.
Men skaden påstås å være litt komplisert, i et område med lite blodsirkulasjon. "Failed Light training this week".
Men han har jo vært ute siden tottenhamkampen i desember, der han allerede var småskadet.
Vil nødig være skadefro på andys vegne, bare konstaterer at det var risiko forbundet med han resten av sesongen, tilbakefall o.l.

Uansett, Enrique, Tiote, Barton er bare 3 av spillerne jeg regner som viktigere enn Carroll.
Se hvordan det raknet for oss uten barton, uten carroll har vi tatt 8 poeng på 4 kamper. Fortsetter vi i det sporet ligger vi ann til en komfortabel Europaleague plass..
Jeg tror nok ikke vi greier det, men en 10ende plass i år er realistisk og veldig bra.
If it has tits or wheels, count on problems!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3072 på: 01. Feb. 2011, 23:17 »
Hvis påsken er i mai regner jeg med det er mange som må avbestille påskeferien som de har bestilt fra ca 20 april ;)

Jeg er også skeptisk på power ranger, men kanskje skjerper han seg når han ser hva som kan skje hvis han utvikler seg riktig

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3073 på: 01. Feb. 2011, 23:27 »
Husker ikke helt hvordan det er, men er det sånn at vi fortsatt kan låne spillere eller signere spillere på free-transfer?

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3074 på: 02. Feb. 2011, 01:04 »
Lån gjelder bare nedover i systemet, emergency-loans.
Free transfer er jeg litt usikker på. Mener den går ut samtidig som den låne-greia, men er også usikker på om det gjelder PL.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒