http://www.sundaysun.co.uk/sport/newcastle-united/nufc-news/2011/01/23/joey-barton-set-for-new-newcastle-deal-79310-28037952/Sunday Sun mener Barton er veldig nærme en ny kontrakt, og at han tilogmed går med på å gå ned i lønn.
Det er i såfall gode nyheter, og blir man enig med Barton om en ny kontrakt allerede i Januar, eller begynnelsen, av februar, så er det mer enn nok tid til å innlede forhandlinger med José ENrique og få en ny avtale i boks før overgangsvinduet åpner igjen i sommer.
Samme artikelen mener også at Ireland fortsatt står høyt på Pardew ønskeliste, det får riktignok ikke meg til å juble av glede, men det for være en annen sak.
Lars Arild:
AKkurat hvorvidt Coloccini er villig til å gå ned i lønn for å skrive ny avtale, avhenger veldig av eventuelle andre tilbud vil jeg tippe. SKal huske at Colo kom fra Deportivo og at han før det ikke hadde det mest vellykkede oppholdet i AC Milan. Colo har vært god for oss denne sesongen, men jeg vet ikke om han har vært så god at de store klubbene vil "splash the cash" for ham. Tror lønnsnivået generelt har blitt strammet inn litt de siste to årene, og det er ikke altfor mange klubber som er villig til å betale veldig mye mer enn vi gjør. Det måtte muligens være f.eks Tottenham.
Men hvor mye tjener egentlig Colo i dag, mener jeg har hørt rundt £80 000 i uka. Det vil vel i såfall bli vanskelig å få ham til å godta halvparten, som er det lønnstaket Ashley har satt...
Veldig usikker på hvor mye José Enrique egentlig tjener? Kan ikke tenke meg at det er så mye at vi ikke får ham til å godta en ny avtale til rundt £40 000 i uka. Dog skal det sies at José Enrique antagelig er mer interessant for storklubbene enn Colo.