20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011  (Lest 442675 ganger)

0 medlemmer og 71 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet 1. jan tom 1. feb 2011
« Svar #1545 på: 21. Jan. 2011, 13:00 »
Slik jeg ser det er det vel og bra at vi tar inn denne "typen" spillere, men jo flere av dem man har jo mer øker spenningsnivået. Kanskje har vi ikke kapasitet til å håndtere *så* høyt/mye spenningsnivå?

Det blir litt som ett glass. Det holder så-så mye vann før det renner over. Hver av disse "typene" kan tenkes og fylle glasser halvveis. Og har vi da tre slike spillere (Barton, Ben Arfa, kanskje Carroll og nå muligens Ireland) så kanskje det til syvende og sist renner over?

Akkurat *det* bekymrer meg litt selv om det selvfølgelig hadde vært bonus og få inn en Ireland som trives og presterer...

Tenkt litt i de samme baner jeg også!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1546 på: 21. Jan. 2011, 13:05 »
Ireland er jo ingen typisk rebell som har oppført seg dårlig med slossing, for høyt temperament. Han har dog hatt noen rare episoder med landslaget, han kan virke litt uinteressert når han ikke er i form. Ireland er en veldig bra spiller når han er i form og hvis han kommer hit så blir det tøff konkurranse om plassene. Tror ikke Nolan har lyst å sitte på benken, så det blir et bra kjør om plassene. Dog er det kanskje ikke sentral midtbane problemene våre er mest prekære, så jeg håper det er en ving som er på vei!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1547 på: 21. Jan. 2011, 13:09 »
Som vi drøftet her forleden dag: vingproblemet kan jo delvis løse seg med Ireland. Det frigjør jo Barton til å spille mer på høyre, hvilket har fungert bra.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1548 på: 21. Jan. 2011, 13:11 »
Vi må ihvertfall ha inn en av to. Helst høyreving slik at Barton kan spille sentralt, eller en offensiv midtbanespiller som gjør at Barton kan fortsette på høyrekant.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1549 på: 21. Jan. 2011, 13:39 »
Vi må ihvertfall ha inn en av to. Helst høyreving slik at Barton kan spille sentralt, eller en offensiv midtbanespiller som gjør at Barton kan fortsette på høyrekant.

Ireland er jo offensiv. Det flotte med opsjon er at vi trenger jo ikke å kjøpe ham. Klubben har fokusert på at de vil ha inn de rette spillerne, og dette gjelder også utenfor banen. Så hvis Ireland lager ståhei innenfor spillergruppa, tror jeg ikke han Castle kommer til å kjøpe ham.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1550 på: 21. Jan. 2011, 13:49 »
Flere som mener dette er done deal nå. Litt det samme som med Joey B. Ikke mange ville ha han her, men en liten down i City og mye utenomsportslig, så fikk vi han billig, og se hvilken spiller han er i dag.
Det samme kan skje med Ireland, får vi han til å virke, så har vi en midtbane, som er i ypperste klasse i PL og da mener jeg topp 4.
Ett lån er det ingen risko med heller.... Djalo og SWP inn så er vi der, da får vi topp 6...

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1551 på: 21. Jan. 2011, 13:50 »
Er veldig positiv til Ireland. Er ikke mer enn 2 år siden(tror jeg) at han var en av mine favorittspillere i PL, siden han leverte utrolig bra i kamp etter kamp. Med de pappaene vi har i klubben, tror jeg Ireland kan finne seg godt til ro. Så hadde det jo vært artig å se den utrolig stygge Range Roveren hans rulle rundt på tyneside :P

Men får vi Ireland, kan det fort vise seg å bli en klassesignering. Får bare håpe at han ikke krever for høy lønn, for den er vel ganske høy fra før?

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1552 på: 21. Jan. 2011, 13:52 »
Jeg er positiv til å få Ireland på lån. Vi trenger uansett backup på midtbanen etter at Smith og Gosling er ute.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1553 på: 21. Jan. 2011, 13:54 »
Nå er det vel bare denne cwarr07 og dailymail som har meldt det så vi må nok vente fortsatt.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1554 på: 21. Jan. 2011, 13:57 »
Jeg liker den spilleren han var før, og håper han finner tilbake til gleden ved å spille med Barton.
Det som bekymrer meg litt med låneavtaler med opsjon på kjøp, er at disse spillerne har lite å tape på om laget rykker ned. Iallefall mindre enn de faste spillerne.

Jeg er enig i at det er en god måte å sjekke ut en spiller, men det må ikke bli for mange av dem på denne typen kontrakt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1555 på: 21. Jan. 2011, 13:57 »
Ireland i gammelt slag er jo ikke backup, men et soleklart førstevalg på midtbanen. Jeg mener Barton spiller så godt der han er nå, at vi ikke trenger høyrekant. I tillegg er det en fordel fordi Barton, ved å spille kant, ikke får for mange kakker= mindre sannsynlighet for skade.

asim187

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1556 på: 21. Jan. 2011, 14:04 »
Bolten? trudde det var "done deal"

svell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1557 på: 21. Jan. 2011, 14:13 »
Veldig lett å si at man ønsker seg Ireland, så lenge han kommer tilbake til den formen han hadde i City. Men spørsmålet er jo om han gjør det? Kan vi tørre å håpe på at våre erfarne spillere klarer å hjelpe han tilbake til den formen? For en Ireland i topp slag er en veldig god fotballspiller. Personlig er jeg villig til å ta den sjansen. For jeg tror det er veien Newcastle må gå for å få veldige gode fotballspillere til klubben pr.dags dato. Dessuten velger jeg også å tro at spillerne får et sterkere forhold til en klubb som har hjulpet dem både karrieremessig og personlig, og derfor lettere signerer ny kontrakt når den dagen kommer.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1558 på: 21. Jan. 2011, 14:20 »
Jeg så ikke så mye av Ireland når han var god for City, men det lille jeg så ga inntrykk av at han hadde en enorm løpskapasitet og tempo som gjorde at han ofte kom på gjennombruddsløp.

Så hvis vi får han inn på lån håper jeg han jobber med kondisjonen sånn at han blir i stand til å ta disse løpene.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1559 på: 21. Jan. 2011, 14:32 »
Veldig lett å si at man ønsker seg Ireland, så lenge han kommer tilbake til den formen han hadde i City. Men spørsmålet er jo om han gjør det? Kan vi tørre å håpe på at våre erfarne spillere klarer å hjelpe han tilbake til den formen? For en Ireland i topp slag er en veldig god fotballspiller. Personlig er jeg villig til å ta den sjansen. For jeg tror det er veien Newcastle må gå for å få veldige gode fotballspillere til klubben pr.dags dato. Dessuten velger jeg også å tro at spillerne får et sterkere forhold til en klubb som har hjulpet dem både karrieremessig og personlig, og derfor lettere signerer ny kontrakt når den dagen kommer.
Nå er det jo kun snakk om et lån med opsjon på kjøp, så dermed er risken minimal, og ikke noe å bekymre seg over. Presterer han bra, kjøper vi, hvis ikke kan han få bli i villa.