Er litt skeptisk til å gi Ranger en 5års kontrakt ut i fra de årsakene Harry Rødknapp nevnte: Mange klubber er redde for å miste talenter, derfor signerer de dem på lengre og gode kontrakter. Problemet er at det er ytterst få av talentene som faktisk slår til. Dermed er det flere klubber som sitter med halvgode spillere som er for godt betalte. Mao. må klubbene tørre å gi lovende spillere kortere kontrakter til de yngste helt til de leverer konstant på godt nivå. Resultatet kan selvsagt være at man av og til mister en ala Vukic. Likevel tror jeg det kan veies opp mot en situasjon hvor klubben belastes unødvendig mye økonomisk gjennom å lønne mange unge middelmådigheter.
I tillegg kan det for de yngste, hvis man ikke er 100% seriøs og motivert ala Bale, være lettere å ikke gi alt på trening når man plutselig har fått en 5års kontrakt verdt £20 000 i uka. Det er ufattelig mye penger. Og når man i tillegg er 19 år og tjener mer penger en flesteparten kan drømme om, kan dette medføre at man blir mer opptatt av piker vin og sang enn fullt fokus på fotball. Dessverre tror jeg Ranger tilhører denne kategorien. Han har jo allerede vist at han er glad i det gode liv.
Konklusjonen er at jeg håper virkelig ikke at Ranger får en så lang kontrakt. Han har ikke vist nok på banen ennå. Han er ikke god nok teknisk, håpløs til å avlutte og klarer ikke å holde seg på beina. Det postivite er at det virker som han har fotballforståelse. Er sterk i kroppen, flink til å holde på ball og jobber som en slave. Men dette er ikke nok til å gi ham 5 år. Men han har potensiale. 2-3 års kontrakt tror jeg har vært bra, både for klubben økonomisk og for Ranger, som da i større grad må ha fullt fokus på fotballen for å sikre sin fremtid.