20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 225175 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #870 på: 22. Aug. 2013, 23:02 »
http://www.youtube.com/watch?v=SUP3bnG3yG8

Sånn ca ein av tidenes serier! :feiring:
:feiring: :thumbu:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #871 på: 22. Aug. 2013, 23:25 »
Første sesong av Magic City var sinnsykt bra. Gleder meg som faen til å starte på sesong to seinere i dag. Har så sinnsykt trua!

Tiltredes!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 26. Aug. 2013, 16:12 »
Ferdig med Magic City nå. De som vil ha noe nytt og orginalt kan bare slutte å lese her, for serien er langt i fra oginalt. Det er ingenting her man ikke har sett før, og det er midt på treet forutsigbart. Men serien er jævlig gjennomført. En god historie, noen virkelig gode karakterer og skuespillprestasjoner, og visuelt lekker. Jævlig lekker, faktisk. En fryd for øyet. Serien fremstår som veldig glatt, mye pga. det visuelle, men greier samtidig og fremstå meget skittent og herlig. Bra slutt!
Nei.

Simmi

• Gjest
« Svar #873 på: 06. Sep. 2013, 10:23 »
Hallo!

Min LG-tv har begynt å tulle noe voldsomt... Det er en 32 tommer, og den er litt over 2 år gammel. Har aldri hatt noe som helst problem med den før nå.

Saken er den at tven for en ukes tid siden begynte å skru seg av i blant, og dette er blitt forsterket ytterligere de siste dagene. Det kan ta fem minutter etter jeg skrur den på, og den kan også ta 2-3 timer. Men det skjer i hvertfall alltid, uten unntak. Den skrur seg altså av, så prøver den å skru seg på igjen, og så ender det bare med at den skrur seg av og på hele tiden.

Er det noen som aner hva problemet kan være? Jeg har sjekka fjernkontrollen og den er det altså ikke... Det virker heller ikke til å være noe galt med strømkabelen eller der den sitter i. Det merkelige er at hvis jeg dytter litt på tven så skrur den seg på igjen, og så kan den være lenge på. Men når den er på, så kan jeg dytte så mye jeg vil på den, og den skrur seg likevel ikke av. Veldig sært.

Noen som har vært borti det samme, eller har noe råd om hva det kan være for noe? Da hadde jeg i hvertfall blitt veldig glad! :)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #874 på: 11. Sep. 2013, 19:54 »
Noen som vet når den sjette sesongen av Sons of Anarchy kommer på Zebra?!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #875 på: 11. Sep. 2013, 21:18 »
Noen som vet når den sjette sesongen av Sons of Anarchy kommer på Zebra?!

Jepp, starter tirsdag 24/9  :thumbu:
sunt pueri pueri puerilia tractant

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #876 på: 11. Sep. 2013, 23:20 »
Takk!  :)

Virker som det er veldig lenge til den 24, spesielt ettersom ses.6 begynte å Yankeeland i natt som var.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #877 på: 14. Sep. 2013, 03:45 »
(...) lyst til å se Derek (Ricky Gervais).

Don't bother. Må være en serie ment for barn. Burde heller laget mer av Life's too Short.

Sett de tre første episodene, synes du er litt vel kritisk. Spørs hva du forventer. Synes den var dypere og mer seriøs enn jeg trodde, der Pilkington er seg sjøl lik. Virker som Derek er en person man kan få sympati for og bli litt glad i, i forhold til Gervais sine andre karakterer.

Edit: Ville aldri trodd jeg skulle bli skikkelig rørt av en serie med Gervais, men med Derek greide han det. Ikke det jeg forventa av serien, men veldig varm og ekte serie. Anbefales.

Du har helt rett. Jeg tror jeg gikk inn med feile forventninger. Håpte på noe humor ala The Office / Extras og ble derfor litt skuffet. Lot det gå litt tid, og pga den store hypen nå så jeg gjennom hele serien på netflix. Latterlig fin serie. Ble også skikkelig rørt. 10/10

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #878 på: 17. Sep. 2013, 07:15 »
DEXTER!!! Bare 1 episode igjen  :drool:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #879 på: 26. Okt. 2013, 13:27 »
Da har man begynt på et par serier igjen og er akkurat ferdig med følgende sesonger:

Breaking Bad, sesong 1 - Helt suverent, og enda bedre nå enn første gang jeg så den, og da digga jeg den. Kom meg aldri lenger enn til sesong 3 (om jeg ikke husker helt feil), og siden det var en stund siden var det på tide å begynne på begynnelsen igjen og se alt. Dødsbra saker!

The Wire, sesong 1 - Femte gang jeg ser The Wire nå, og det blir fremdeles bare bedre og bedre. Milevis bedre enn forrige gang jeg så den, og da var den enda bedre enn ganger før der osv. osv. Tidenes beste serie, enkelt og greit. Skal være stokk forbanna dum for å mene noe annet. Ufattelig mange nivåer bedre enn f.eks en klassisk kremserie som The Sopranos, og det sier en hel del, gitt. Terningkast en billion!
Nei.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #880 på: 26. Okt. 2013, 22:05 »
Da har man begynt på et par serier igjen og er akkurat ferdig med følgende sesonger:

Breaking Bad, sesong 1 - Helt suverent, og enda bedre nå enn første gang jeg så den, og da digga jeg den. Kom meg aldri lenger enn til sesong 3 (om jeg ikke husker helt feil), og siden det var en stund siden var det på tide å begynne på begynnelsen igjen og se alt. Dødsbra saker!

The Wire, sesong 1 - Femte gang jeg ser The Wire nå, og det blir fremdeles bare bedre og bedre. Milevis bedre enn forrige gang jeg så den, og da var den enda bedre enn ganger før der osv. osv. Tidenes beste serie, enkelt og greit. Skal være stokk forbanna dum for å mene noe annet. Ufattelig mange nivåer bedre enn f.eks en klassisk kremserie som The Sopranos, og det sier en hel del, gitt. Terningkast en billion!

Nettopp sett Breaking Bad sesong 1-5(del1) for andre gong. So mykje fantastiske detaljar ein legg merke til andre gongen ein ser det. Dessutan hugar ein ikkje alt og då nyter ein det lika mykje, sjølv om ikkje alt er so spanandes!
Sesong 5 del 2 driv me på med no. Satan??.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #881 på: 29. Okt. 2013, 08:12 »
Breaking Bad - Såg den ferdig i går. I vertfall no, når det er sopass ferskt so havnar den på delt førsteplass med The Sopranos, for min del. Ser at BB har 9,5(!!) på IMDB. Eg gir den 10.
Hadde kunn dei 8 siste episodane att som eg ikkje hadde sett,  men såg alle episodane før det opp att først. Såg dei i lag med kona og ho likte serien like mykje som meg. Anbefalar verkeleg å sjå alle 5 sesongane i eitt, i staden for oppstykka. Uansett ein fantastisk serie som tek pusten frå deg frå første stund og held det gåande heilt til den takkar for seg. Me kjem til å ha eit tomrom ei stund framøve utan Breaking Bad. Du veit at du er hekta når ein er skikkeleg trist etter at ein serie er avslutta ;)

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #882 på: 29. Okt. 2013, 12:26 »
(...) lyst til å se Derek (Ricky Gervais).

Don't bother. Må være en serie ment for barn. Burde heller laget mer av Life's too Short.

Sett de tre første episodene, synes du er litt vel kritisk. Spørs hva du forventer. Synes den var dypere og mer seriøs enn jeg trodde, der Pilkington er seg sjøl lik. Virker som Derek er en person man kan få sympati for og bli litt glad i, i forhold til Gervais sine andre karakterer.

Edit: Ville aldri trodd jeg skulle bli skikkelig rørt av en serie med Gervais, men med Derek greide han det. Ikke det jeg forventa av serien, men veldig varm og ekte serie. Anbefales.

Du har helt rett. Jeg tror jeg gikk inn med feile forventninger. Håpte på noe humor ala The Office / Extras og ble derfor litt skuffet. Lot det gå litt tid, og pga den store hypen nå så jeg gjennom hele serien på netflix. Latterlig fin serie. Ble også skikkelig rørt. 10/10

Godt å høre ;) Får håpe sesong 2 følger opp!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Bresken

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #883 på: 12. Nov. 2013, 14:05 »
Har nettopp tatt meg bryderiet med å se The Walking Dead (sett 2 sesonger nå). Sitter igjen med en litt rar følelse. Jeg digger post-apokalyptisk stemning, og syns de nailer det ganske så bra. Normalt sett ikke stor fan av zombier og denslags, men syns ikke de er så fryktelig "tacky" i denne serien, så det er heller ikke noe som plager meg.

Hovedhistorien er solid, og drives framover relativt bra. Ispedd noen bra skuespillerprestasjoner er det ganske fornøyelig å se på. Nøkkelordet her er derimot "noen bra". Godt over halvparten av skuespillerne i denne serien er seriøst helt jævla elendige til settingen. Nesten alle de kvinnelige karakterene er åndssvake, forvirra hønsehjerner som ikke klarer å bestemme seg for hva de vil, og skaper unødvendig mye splid i gruppa til enhver tid. Hovedrollen, Rick er ganske bra, samme med Shane og ikke minst Daryl (hittil den desidert beste for min del).

I tillegg har de som lager serien en ekstrem trang til å lage småkonflikter og rabalder ut av absolutt ingenting. Dersom noen av dere har sett serien, så vet dere kanskje hva jeg mener. De skal til enhver tid ha minst 5 forholdsvis sentrale konflikter/krangler/historier gående parallelt med hovedhistorien, og så fort en av problemene er løst, tar det faen ikke mer enn 20 sekunder før en ny ting dukker opp. Virker ofte veldig forhastet og som om forfatterne her MÅ ha alle karakterene involvert i noe hele jævla tiden. Av og til funker det, men stort sett føles de veldig unødvendige.

Når det er sagt, så liker jeg settingen, hovedhistorien, nok interessante karakterer til at jeg lar meg engasjere, og det ser for min del, visuelt sett ganske bra ut. Har hørt at det blir bedre/holder seg likedan fremover, så det er jo positivt, da jeg blir underholdt veldig mye av det.

Noen andre som sitter med samme følelsen?

Vil vel gi det 7/10 hittil.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #884 på: 16. Nov. 2013, 12:01 »
The Walking Dead er helt forferdelig. Sjeldent har noen sløst sånn med et så bra grunnmateriale. Tegneserien er jo helt fantastisk, mens serien er så dårlig at jeg blir flau.

The Wire, sesong 2 - Tidenes serie. Trenger ikke å si noe mer enn det.

Breaking Bad, sesong 2 - Meget bra saker, og enda bedre enn sesong en. Saul er så forbanna tøff! Starta på sesong 3 i går, som var siste sesongen jeg så.
Nei.