20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: TV-tråden  (Lest 224958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: TV-tråden
« Svar #855 på: 01. Aug. 2013, 21:27 »
Har ikke sett House of Cards, men den skal sees en eller annen gang. Men først skal jeg se orginalen, vet jeg. Ganske uaktuelt å hoppe rett på remakes.
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #856 på: 02. Aug. 2013, 14:28 »
Forøvrig sett ferdig The Wire. Så ekstremt bra serie! Høy kvalitet serien gjennom, og det var vel Geir som påpekte at serien var bygd opp som en roman omtrent. Sesong 4 var for meg den aller beste sesongen.

Nevnte det ja. Jeg holder kanskje sesong 3 som den aller beste, men sesong 4 var også fantastisk bra.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #857 på: 02. Aug. 2013, 15:14 »
Da var jeg ferdig med sesong to av Nikita. Bra saker, og enda bedre enn første sesong, selv om en del ting ble dratt litt vel langt. Men det er fremdeles greit underholdende. Xander Berkeley er helt sjukt bra som Percy! Faen så bra, og for en jævlig fet karakter. Knallert!

Spent på sesong tre, nå. Litt skeptisk, med tanke på hva som har skjedd i denne sesongen.
« Siste redigering: 07. Aug. 2013, 20:49 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #858 på: 04. Aug. 2013, 12:50 »
Eg har akkurat sett ferdig Firefly, og dette er verkeleg ein tv-serie eg rangerer høgt! Så mykje sjarm! Må tilføye at Morena Baccarin er latterleg pen. LATTERLEG PEN!

Misfits er den neste tv-serien eg har i sikte nå. Eg har sett første episode, fant den interessant, og håper serien tar seg opp! Nokon som har sett Misfits?
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #859 på: 04. Aug. 2013, 12:54 »
Nope. Holder meg til bandet.
Nei.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #860 på: 04. Aug. 2013, 14:53 »
Eg har akkurat sett ferdig Firefly, og dette er verkeleg ein tv-serie eg rangerer høgt! Så mykje sjarm! Må tilføye at Morena Baccarin er latterleg pen. LATTERLEG PEN!

Misfits er den neste tv-serien eg har i sikte nå. Eg har sett første episode, fant den interessant, og håper serien tar seg opp! Nokon som har sett Misfits?

Så faktisk akkurat Firefly selv. Satt alle de 14 episodene og filmen og lurte på hvor faen jeg hadde hun Morena fra, helt til jeg fant ut at det er hu røya fra V. Personlig synes jeg hu som spiller KayLee var hakket søtere. :P Uansett veldig synd at denne Serien ble kansellert så fort.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #861 på: 04. Aug. 2013, 14:56 »

Ja! Har sett frem til nesten slutten av 4. sesong. Jævla, jævla vittige saker. Var hekta. Men så byttes plutselig hele rollelista ut etterhvert, noe jeg ikke veit hva jeg skal synes om.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #862 på: 04. Aug. 2013, 14:59 »

Har sett alt av Misfits og digger serien. Liker den mørke humoren veldig godt. Digger helt klart dei to første sesongene mest. Nathan og Simon er mine favoritter
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #863 på: 07. Aug. 2013, 20:51 »
Nikita, season 3 - Starta litt slapt, men tok seg opp noe jævlig etterhvert, og endte veldig, veldig bra. Det er selvfølgelig en del ting som ikke holder helt mål her, og noe blir dratt litt vel langt, men alt i alt er dette en meget god serie. Gleder meg til sesong tre nå, og håper også at det blir seriens siste sesong.

En ting som irriterte noe jævlig:
Spoiler (hover to show)
Nei.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #864 på: 07. Aug. 2013, 22:09 »
Nokon her inne som har sett Archer? fekk anbefalt av ein venn og er på andre episode nå. Jævla morsomt :thumbu:
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #865 på: 08. Aug. 2013, 07:45 »
http://www.youtube.com/watch?v=SUP3bnG3yG8

Sånn ca ein av tidenes serier! :feiring:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #866 på: 12. Aug. 2013, 14:20 »
Jeg kan ikke fatte at The Singing Detective ikke får mer oppmerksomhet enn hva den får. Jeg har kun sett de to første episodene (av seks), og ble slått i bakken av begge episodene. Heeeelvete, jævlig bra saker. Serien er fra 1986, men femstår fremdeles som veldig orginal. Dramaserie med et noir mysterie, som til nå er hinsides spennende. Om serien holder noenlunde det samme nivået på de fire neste episodene ender den her helt der oppe med The Wire, Les Vampires og The Sopranos. Michael Gambon, kjent som bl.a Professor Albus Dumbledore fra Harry Potter, er drøyt bra her. Blir sittende å smile og glise bredt som bare pokker for meg selv hver gang han åpner munnen.

Sitat
One way to measure just how far ahead of its time Dennis Potter's The Singing Detective was, in 1986, is to read the reviews by British critics today, confronted by the decades-old musical private-eye drama. In The Guardian, "meshes the finest bits of Glee and Smash with the edgy darkness of Dexter and Breaking Bad."

And from the same review, check out this quote: "Dennis Potter's masterpiece is 25 years old but still feels avant-garde. It's got the kind of confidence in the audience and the medium that American writers are only just discovering."

http://www.npr.org/2012/02/24/147037460/25-years-later-the-singing-detective-still-shines

Sitat
It is an astonishingly ambitious work, of a kind that I'm not sure has ever been attempted again.

Over the last decade, some superb TV drama has been made, from The Wire to Madmen. Such shows boast smart dialogue, intricate plotting and smoothly honed production values.

But The Singing Detective, though brilliantly acted and scripted, takes its cue from a different aesthetic. It is, above all, an exploration of interiority, of the blending of memory and fantasy.

...

The Singing Detective is, in short, nothing less than a six-hour investigation into the wellsprings of art. Perhaps we shouldn't be surprised that its like hasn't been attempted again.

http://www.theguardian.com/commentisfree/2012/feb/12/will-skidelsky-dennis-potter-still-great

Det kom også en film basert på denne serien i 2003, med Robert Downey Jr., Robin Wright og Mel Gibson i hovedrollen. Men den skal visstnok suge max hardt.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #867 på: 15. Aug. 2013, 22:22 »
Ferdig med The Singing Detective nå. Herrefred så bra!
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #868 på: 16. Aug. 2013, 22:09 »
I dag har jeg:

Startet på The Wire igjen, for fjerde eller femte gang. STRINGER BELL!!!

Og startet på Magic City, en serie som kun fikk to sesonger før den ble kanselert. Første episode var JÆVLIG bra! Håper serien fikk en ordentlig slutt, selv om den ble kanselert.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #869 på: 22. Aug. 2013, 11:00 »
Første sesong av Magic City var sinnsykt bra. Gleder meg som faen til å starte på sesong to seinere i dag. Har så sinnsykt trua!
Nei.